Відкритий урок з математики в 6 класі.
Тема. Систематизація знань і вмінь з теми
«Відношення. Пропорція».
Мета:
- формувати соціальні інформаційні і предметні компетентності - узагальнити і систематизувати знання учнів з теми «Пропорції. Пряма пропорційна залежність. Масштаб. Пропорційний поділ»;
- формувати вміння учнів застосовувати набуті знання до розв’язання завдань в стандартних і нестандартних ситуаціях;
- розкрити міжпредметні зв'язки математики з іншими навчальними предметами, показати прикладне і практичне значення теми;
- розвивати логічне мислення, увагу, пам'ять, комунікативні здібності учнів;
- виховувати пізнавальний інтерес до предмету, культуру математичної мови, естетичне сприйняття математичних фактів, працьовитість, наполегливість в досягненні цілей; позитивне ставлення до навчання; виховувати інтерес до предмету через вміння бачити прекрасне в пропорційності навколишнього світу.
Тип уроку: урок корекції основних компетентностей.
Обладнання: мультимедійна презентація, друковані картки із завданнями, картки самооцінювання.
Епіграф «Розум полягає не тільки в знаннях, але й в умінні застосовувати знання на практиці».
ХІД УРОКУ
І. Організація, мотивація діяльності.
Сьогодні на уроці:
Я бажаю вам знання подвоїти,
Уміння потроїти,
Здібності піднести до квадрату,
Поганий настрій давайте помножимо на нуль!
І дякуємо ЗСУ за можливість навчатися!
ІІ. Цілепокладання.
СЛАЙД 2
- На попередніх уроках математики ми познайомилися з поняттям пропорції, вивчили основну властивість пропорції і познайомилися з прямою пропорційною залежністю, масштабом, пропорційним поділом числа. Отримані знання необхідно вміти застосовувати на практиці. Епіграфом до уроку є слова давньогрецького вченого і філософа Аристотеля: «Розум полягає не тільки в знаннях, але й в умінні застосовувати знання на практиці». Сьогодні ми перетворимося на справжніх будівельників, які вміло застосовують математичні знання на практиці. Наша мета – не просто вирішити задачі, а звести міцний і красивий будинок, де пануватимуть мир, добро і щастя. Тема уроку ''Систематизація знань і вмінь з теми
«Відношення. Пропорція»''.
СЛАЙД 3.
Діти, що ви очікуєте від уроку? (відповіді учнів).
ІІІ. Цілереалізація.
Кожне будівництво починається із створення проекту. Від її якості залежить міцність і довговічність споруди та безпека проживання в ній. Перевіримо нашу проектну документацію - домашнє завдання. Допоможе нам в цьому гра «Лови помилку». В широковідомій соціальній мережі «Фейсбук» учень 6 класу опублікував на своїй сторінці відповіді домашнього завдання з математики. Давайте разом в процесі гри «Лови помилку» з’ясуємо правильні відповіді.
Гра «Лови помилку»
(Учні знаходять помилки на екрані і говорять правильні відповіді).
СЛАЙД 5
І етап. Побудова фундаменту.
Маючи земельну ділянку, проектну документацію - починаємо будівництво. Фундамент – основа будівлі. Для вас – фундаментом є знання.
Дайте відповіді на запитання.
СЛАЙД 6
Бліц-опитування:
СЛАЙД 7-8-9
ІІ етап. Зведення стін.
Щоб побудувати стіни, потрібний цементний розчин.
Задача 1: Для будівництва 5 кв.м стіни потрібно 375 л цементного розчину. Скільки потрібно цементного розчину для будівництва 12 кв.м стіни? (900 л).
(Учень виконує задачу на дошці)
СЛАЙД 10-11
Молодці, з такими розрахунками будуть міцні стіни.
Поставте відповідний бал у лист самооцінювання.
ІІІ етап. Зведення даху.
Зводимо дах. У с. Максимівка відсутній магазин будівельних матеріалів. По матеріал покрівлі потрібно їхати в м. Кременчук.
СЛАЙД 12
Задача 2: Відстань на карті, масштаб якої 1:2000000, дорівнює 8,2 см. Знайти відстань на місцевості. (164 км).
СЛАЙД 13-14
-Молодці. Матеріал завезено, дах зведено.
Поставте відповідний бал у лист самооцінювання.
ІХ етап. Встановлення вікон та дверей.
СЛАЙД 15
Для встановлення вікон та дверей три інвестори вклали свої кошти у відношенні 1:2:3, загальною сумою 120 000 грн. Скільки гривень вніс у справу кожен інвестор?
(20000 грн, 40000 грн, 60000 грн).
СЛАЙД 16
СЛАЙД 17
Поставте відповідний бал у лист самооцінювання.
Зовнішня частина будинку побудована. СЛАЙД 18
Щоб зробити внутрішні роботи, теж багато треба вкласти знань і умінь. Тож, продовжуємо систематично вивчати математику.
А зараз встаньте. За хлопчиком рухи повторяйте!
Фізкультхвилинка.
Сідайте на місця. СЛАЙД 19
СЛАЙД 20-21
Поговоримо про прекрасне в природі та мистецтві. Чому ми захоплені, коли розглядаємо витвори архітектури, живопису? Бо все це створено за законами краси. Виявляється, що кришталик людського ока найкраще сприймає предмети, розміри яких перебувають у відношенні 618:1000. Таке відношення називають золотим перерізом.
Суть його полягає в тому, що менша частина відноситься до більшої так само, як більша частина - до цілого. Це відношення приблизно дорівнює 0,618.
Золотий переріз – гармонічна пропорція.
Послухаємо повідомлення, яке нам підготували….
Розповідь учнів:
СЛАЙД 22
- Золота пропорція в архітектурі.
«Золотий переріз» було визнано за один з канонів краси, якого дотримувалися ще в античній архітектурі. Ним керувалися митці, які споруджували піраміду Хеопса, афінський Парфенон, славнозвісний Колізей.
Майстри Стародавньої Греції вміло користувалися золотою пропорцією, використовували її гармонічні величини в усіх видах мистецтва і досягли такої досконалості побудови форм, яка рідко зустрічається в практиці світового мистецтва. Вершиною світового мистецтва вважається афінський Парфенон. Ширина Парфенона дорівнює 100 грецьким футам, висота споруди 61,8; висота колони – 38,2; висота перекриття й фронтону – 23,6.
Золота пропорція» виявлена в архітектурі багатьох сучасних храмів та церков.
Якщо в споруді наявна «золота пропорція», то така споруда справляє на людину приємне враження, захоплює своєю красою.
- Золота пропорція в скульптурі.
СЛАЙД 23
«Золота пропорція» має вияв і в будівлі тіла людини. Найкращою фігурою вважається така, коли відношення росту людини до лінії талії (відстань від підошви до пояса) становить золоту пропорцію, тобто 1,618. До таких фігур відносяться фігури Апполона Бульвидерського та Венери Мілоської. До речі зріст підлітка 11 років вважається нормальним, якщо відношення його зросту до лінії талії дорівнює 1,6. Я пропонує це вдома перевірити.
СЛАЙД 24
СЛАЙД 25
https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=2024680
Результат бачимо на екрані. Поставте відповідний бал у лист самооцінювання. Поставте собі оцінку, попередньо підрахувавши бали.
V. Рефлексивно-оцінюючий.
1) Підходить до закінчення наш урок. Пропоную підвести його підсумки, відповівши на питання:
- Що нового ви дізналися на сьогоднішньому уроці?
- Що вам найбільше сподобалося на уроці?
- Намалюйте веселку яскравих моментів уроку:
- Сьогодні я навчився,
- Мені було цікаво,
- Мені найбільше запам'яталося.
Щоб закріпити набуті знання і вдосконалити практичні навички, необхідно виконати домашнє завдання, яке надійде у вашу вайбер групу.
Здайте листи самооцінювання.
Код: 2024680
Яку назву ми можемо дати записам 2/17 або 2 : 17?
Що називається відношенням двох чисел? На що вказує відношення?
Що називають пропорцією?
Сформулюйте основну властивість пропорції?
Як знайти невідомий крайній член пропорції?
Як знайти невідомий середній член пропорції?
Яку назву ми можемо дати записам 2/17 або 2 : 17?
Що називається відношенням двох чисел? На що вказує відношення?
Що називають пропорцією?
Сформулюйте основну властивість пропорції?
Як знайти невідомий крайній член пропорції?
Як знайти невідомий середній член пропорції?
Яку назву ми можемо дати записам 2/17 або 2 : 17?
Що називається відношенням двох чисел? На що вказує відношення?
Що називають пропорцією?
Сформулюйте основну властивість пропорції?
Як знайти невідомий крайній член пропорції?
Як знайти невідомий середній член пропорції?
Яку назву ми можемо дати записам 2/17 або 2 : 17?
Що називається відношенням двох чисел? На що вказує відношення?
Що називають пропорцією?
Сформулюйте основну властивість пропорції?
Як знайти невідомий крайній член пропорції?
Як знайти невідомий середній член пропорції?
Яку назву ми можемо дати записам 2/17 або 2 : 17?
Що називається відношенням двох чисел? На що вказує відношення?
Що називають пропорцією?
Сформулюйте основну властивість пропорції?
Як знайти невідомий крайній член пропорції?
Як знайти невідомий середній член пропорції?
Золота пропорція в архітектурі.
«Золотий переріз» було визнано за один з канонів краси, якого дотримувалися ще в античній архітектурі. Ним керувалися митці, які споруджували піраміду Хеопса, афінський Парфенон, славнозвісний Колізей.
Майстри Стародавньої Греції вміло користувалися золотою пропорцією, використовували її гармонічні величини в усіх видах мистецтва і досягли такої досконалості побудови форм, яка рідко зустрічається в практиці світового мистецтва. Вершиною світового мистецтва вважається афінський Парфенон. Ширина Парфенона дорівнює 100 грецьким футам, висота споруди 61,8; висота колони – 38,2; висота перекриття й фронтону – 23,6.
Золота пропорція» виявлена в архітектурі багатьох сучасних храмів та церков.
Якщо в споруді наявна «золота пропорція», то така споруда справляє на людину приємне враження, захоплює своєю красою.
Золота пропорція в скульптурі.
«Золота пропорція» має вияв і в будівлі тіла людини. Найкращою фігурою вважається така, коли відношення росту людини до лінії талії (відстань від підошви до пояса) становить золоту пропорцію, тобто 1,618. До таких фігур відносяться фігури Апполона Бульвидерського та Венери Мілоської. До речі зріст підлітка 11 років вважається нормальним, якщо відношення його зросту до лінії талії дорівнює 1,6. Я пропонує це вдома перевірити.
Задача 1: Для будівництва 5 м² стіни потрібно 375 л цементного розчину. Скільки потрібно цементного розчину для будівництва 12 м² стіни?
Задача 1: Для будівництва 5 м² стіни потрібно 375 л цементного розчину. Скільки потрібно цементного розчину для будівництва 12 м² стіни?
Задача 1: Для будівництва 5 м² стіни потрібно 375 л цементного розчину. Скільки потрібно цементного розчину для будівництва 12 м² стіни?
Задача 1: Для будівництва 5 м² стіни потрібно 375 л цементного розчину. Скільки потрібно цементного розчину для будівництва 12 м² стіни?
Задача 1: Для будівництва 5 м² стіни потрібно 375 л цементного розчину. Скільки потрібно цементного розчину для будівництва 12 м² стіни?
Задача 2: Відстань на карті, масштаб якої 1:2000000, дорівнює 8,2 см. Знайти відстань на місцевості.
Задача 2: Відстань на карті, масштаб якої 1:2000000, дорівнює 8,2 см. Знайти відстань на місцевості.
Задача 2: Відстань на карті, масштаб якої 1:2000000, дорівнює 8,2 см. Знайти відстань на місцевості.
Задача 2: Відстань на карті, масштаб якої 1:2000000, дорівнює 8,2 см. Знайти відстань на місцевості.
Задача 2: Відстань на карті, масштаб якої 1:2000000, дорівнює 8,2 см. Знайти відстань на місцевості.
Задача 3: Три інвестори вклали гроші у проєкт зі встановлення вікон та дверей. Їхні внески були розподілені у співвідношенні 1:2:3. Загальна сума інвестицій склала 120 000 гривень. Скільки гривень вніс кожен із інвесторів?
Задача 3: Три інвестори вклали гроші у проєкт зі встановлення вікон та дверей. Їхні внески були розподілені у співвідношенні 1:2:3. Загальна сума інвестицій склала 120 000 гривень. Скільки гривень вніс кожен із інвесторів?
Задача 3: Три інвестори вклали гроші у проєкт зі встановлення вікон та дверей. Їхні внески були розподілені у співвідношенні 1:2:3. Загальна сума інвестицій склала 120 000 гривень. Скільки гривень вніс кожен із інвесторів?
Задача 3: Три інвестори вклали гроші у проєкт зі встановлення вікон та дверей. Їхні внески були розподілені у співвідношенні 1:2:3. Загальна сума інвестицій склала 120 000 гривень. Скільки гривень вніс кожен із інвесторів?
Самоаналіз відкритого уроку з математики для 6 класу на тему "Систематизація знань і вмінь з теми «Відношення. Пропорція»"
1. Мета та завдання уроку: Урок був спрямований на систематизацію і узагальнення знань учнів з теми "Пропорції. Пряма пропорційна залежність. Масштаб. Пропорційний поділ", а також на розвиток вмінь застосовувати ці знання у практичних ситуаціях. Метою було також розкрити міжпредметні зв'язки математики з іншими науками, а також виховувати пізнавальний інтерес і формувати комунікативні та логічні навички учнів.
2. Організація навчального процесу: Урок був структурований у кілька етапів, які відповідали етапам будівництва будинку: підготовка проектної документації (перевірка домашнього завдання), побудова фундаменту (бліц-опитування), зведення стін (завдання на застосування знань), зведення даху (завдання на використання масштабу), встановлення вікон та дверей (завдання на розподіл відносин між числами). Використання мультимедійної презентації, карток для самооцінювання та QR-кодів для тестів допомогло урізноманітнити хід уроку і забезпечити інтерактивність.
3. Використання навчальних матеріалів: Мультимедійна презентація та друковані картки із завданнями сприяли більш ефективному засвоєнню матеріалу. Впровадження QR-кодів для тестування створило можливість швидкого перевіряння знань, що підвищило рівень зацікавленості учнів і зробило урок динамічнішим.
4. Залучення учнів: Активне залучення учнів було забезпечене завдяки грі "Лови помилку", бліц-опитуванням, практичним завданням і інтерактивним елементам, зокрема фізкультхвилинці та обговоренню "золотого перерізу". Це дало змогу учням не тільки відповісти на питання, а й застосовувати знання на практиці та взаємодіяти один з одним.
5. Підсумки та оцінка учнів: Оцінювання учнів здійснювалося через самооцінювання та підрахунок балів у листах самооцінювання після кожного етапу. Завдяки цьому кожен учень міг оцінити свої успіхи і побачити своє досягнення на кожному етапі.
6. Позитивні аспекти уроку: Урок був добре структурований і мотивуючий, використання реальних прикладів і завдань, що мали прикладне значення (наприклад, розрахунок матеріалів для будівництва), допомогло учням усвідомити важливість теми. Підготовка до уроку і використання різноманітних форм роботи сприяли високій зацікавленості учнів.
7. Недоліки та шляхи покращення: Деякі учні мали труднощі з темпом виконання завдань, особливо під час бліц-опитування та тестування за QR-кодами. Можливо, варто було б зробити більше часу для обговорення питань і відповідей. Також варто було б розширити варіативність завдань, щоб врахувати різні рівні підготовки учнів.
8. Висновки: Урок був успішним у плані досягнення основних цілей – систематизації знань і вмінь учнів, розвитку логічного мислення та зацікавленості в предметі. Підготовка до уроку, правильне використання технічних засобів та інтерактивні завдання дозволили зробити заняття пізнавальним і ефективним. У майбутньому можна удосконалити урок шляхом більш детальної індивідуалізації завдань і зміни форм тестування для забезпечення більшого комфорту для всіх учнів.