Розв’язування задач на час

Про матеріал

: Вдосконалювати вміння учнів визначати час за годинником; формувати вміння розв'язувати задачі, що включають знаходження частини числа; закріплювати навички ділення двоцифрового числа на двоцифрове; розвивати мислення; виховувати інтерес до предмета.

Перегляд файлу

Тема: Розв’язування задач на час

Мета: вдосконалювати вміння учнів визначати час за годинником; формувати вміння розв’язувати задачі, що включають знаходження частини числа; закріплювати навички ділення двоцифрового числа на двоцифрове; розвивати мислення; виховувати інтерес до предмета.

Очікувані результати: учень визначає час за годинником та записує його значення; розв’язувати задачі на час , вчитись берегти наш дорогоцінний час.

Обладнання. Годинник, малюнок драбини, карточки-правила поведінки.

                                           Хід уроку

I.Організаційний момент

Продзвенів шкільний дзвінок
Всіх покликав на урок.
Будем дружно працювати,
Нові знання здобувати.

II. Актуалізація опорних знань 

1. Перевірка домашнього завдання

2 Гра «Порівнялки»

1варіант                                                           2варіант

8*8…7*9                                                           56:8…63:9

6*9…4*8                                                           7*8…8*8

48:8…54:6                                                         3*9…5*9

72:9…32:4                                                         40:8…36:9  

III. Повідомлення теми і мети урокe

 Щоб дізнатись нашу сьогоднішню тему уроку, я пропоную вам розгадати загадку.

Робота над загадкою.

  • Не їсть і не п’є, а ходить і б’є .

Що це таке?

  • Так як ви уже здогадалися, тема нашого сьогоднішнього уроку. Годинник. Будемо вчитись визначати час за годинником, розв’язувати задачі на час і будемо вчитись берегти наш дорогоцінний час.

— Сьогодні на уроці ми повторимо, як визначати час за годинником.

IV. Корекція і закріплення знань

1. Робота в парах (с. 154, завдання 1016)

1) Запишіть, котру годину показує кожний годинник.

Пояснення за 3-м годинником

1-й спосіб

— Визначимо, де знаходиться годинна стрілка. Бачимо, що година стрілка знаходиться між поділками 9 та 10. Уже минуло 9 годин, тому читаємо «9 годин...».

Визначимо, де знаходиться хвилинна стрілка. Хвилинна стрілка — на 7-й поділці. Тому 5 хв • 7 = 35 хв. Читаємо: «9 годин 35 хвилин».

2-й спосіб

— Визначимо, де знаходиться годинна стрілка. Бачимо, що година стрілка знаходиться між поділками 9 та 10. Уже минуло 9 годин, тому читаємо «9 годин...». Визначимо, скільки хвилин не вистачає до 10 годин. Хвилинній стрілці лишилося пройти ще 5 поділок, тому 5 хв • 5 = 25 хв. Читаємо: «Без 25 хвилин десять».

2) Запишіть, котру годину покаже кожний годинник через 30 хв.

2. Розв’язування задач, користуючись годинником (с. 154, завдання 1017)

1) Перерва почалася о 9 год 15 хв, а закінчилась — о 9 год 25 хв. Скільки часу тривала перерва? (10 хв)

2) Перерва почалася о 10 год 10 хв і тривала 20 хв. Коли закінчилася перерва? (О 10 год 30 хв)

3) Урок тривав 40 хв і закінчився об 11 год 20 хв. Коли почався урок? (О 10 год 40 хв)

3. Робота в парах (с. 154, завдання 1018)

4. Обчислення з перевіркою (с. 154, завдання 1019)

5. Розв’язування рівнянь на знаходження дільника (с. 154, завдання 1020)

6. Робота над задачами

1) Завдання 1021 (с. 154).

— Поясніть числа задачі.

— Яким є питання задачі?

— Чи можна відповісти на питання задачі?

— Якою дією знайдемо третину?

— Якою дією відповімо на питання задачі?

Розв’язання

1) 36 : 3 = 12 (год.) — третина;

2) 36 + 12 = 48 (год.)

Відповідь: школярі планували зробити для лісопарку 36 годівниць для птахів, а зробили на третину більше. 48 годівниць зробили школярі.

Фізкультхвилинка

2) Завдання 1022 (с. 154).

— Запишіть задачу коротко.

— Яким є питання задачі?

— Чи можна відповісти на питання?

— Що треба знати, щоб відповісти на питання?

— Якою дією відповімо на питання?

— Складіть план розв’язування задачі. (Першою дією дізнаємося третю частину. Другою дією дізнаємося, скільки тарілок кожного виду, якщо їх порівну.) 

Після цього учні працюють самостійно, один учень — за закритою дошкою.

7. Офтальмологічна пауза

8. Розв’язування логічної задачі (с. 155, завдання 1023)

Розв’язання

1) 27 : 3 = 9 (л) — долили;

2) 27 + 9 = 36 (л) — стало;

3) 36 : 3 = 12 (л) — відлили;

4) 36 – 12 = 24 (л) — стало.

Відповідь: 24 л води стало в бочці.

V. Підсумок уроку

«Торбинка запитань»

  1. Як потрібно берегти час?
  2. Маленька стрілка вказує на … (години)
  3. Велика стрілка вказує на … (хвилини)
  4. Котра година буде, якщо велика стрілка буде на числі 12, а маленька на – 3?
  5. Котра година буде, якщо маленька та велика стрілки будуть на числі 12?
  6. VІ. Домашнє завдання

С. 155, завдання 1024; 1025.

 

 

docx
Додано
10 серпня 2018
Переглядів
5480
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку