: Вдосконалювати вміння учнів визначати час за годинником; формувати вміння розв'язувати задачі, що включають знаходження частини числа; закріплювати навички ділення двоцифрового числа на двоцифрове; розвивати мислення; виховувати інтерес до предмета.
Тема: Розв’язування задач на час
Мета: вдосконалювати вміння учнів визначати час за годинником; формувати вміння розв’язувати задачі, що включають знаходження частини числа; закріплювати навички ділення двоцифрового числа на двоцифрове; розвивати мислення; виховувати інтерес до предмета.
Очікувані результати: учень визначає час за годинником та записує його значення; розв’язувати задачі на час , вчитись берегти наш дорогоцінний час.
Обладнання. Годинник, малюнок драбини, карточки-правила поведінки.
Хід уроку
I.Організаційний момент
Продзвенів шкільний дзвінок
Всіх покликав на урок.
Будем дружно працювати,
Нові знання здобувати.
II. Актуалізація опорних знань
1. Перевірка домашнього завдання
2 Гра «Порівнялки»
1варіант 2варіант
8*8…7*9 56:8…63:9
6*9…4*8 7*8…8*8
48:8…54:6 3*9…5*9
72:9…32:4 40:8…36:9
III. Повідомлення теми і мети урокe
Щоб дізнатись нашу сьогоднішню тему уроку, я пропоную вам розгадати загадку.
Робота над загадкою.
Що це таке?
— Сьогодні на уроці ми повторимо, як визначати час за годинником.
IV. Корекція і закріплення знань
1. Робота в парах (с. 154, завдання 1016)
1) Запишіть, котру годину показує кожний годинник.
Пояснення за 3-м годинником
1-й спосіб
— Визначимо, де знаходиться годинна стрілка. Бачимо, що година стрілка знаходиться між поділками 9 та 10. Уже минуло 9 годин, тому читаємо «9 годин...».
Визначимо, де знаходиться хвилинна стрілка. Хвилинна стрілка — на 7-й поділці. Тому 5 хв • 7 = 35 хв. Читаємо: «9 годин 35 хвилин».
2-й спосіб
— Визначимо, де знаходиться годинна стрілка. Бачимо, що година стрілка знаходиться між поділками 9 та 10. Уже минуло 9 годин, тому читаємо «9 годин...». Визначимо, скільки хвилин не вистачає до 10 годин. Хвилинній стрілці лишилося пройти ще 5 поділок, тому 5 хв • 5 = 25 хв. Читаємо: «Без 25 хвилин десять».
2) Запишіть, котру годину покаже кожний годинник через 30 хв.
2. Розв’язування задач, користуючись годинником (с. 154, завдання 1017)
1) Перерва почалася о 9 год 15 хв, а закінчилась — о 9 год 25 хв. Скільки часу тривала перерва? (10 хв)
2) Перерва почалася о 10 год 10 хв і тривала 20 хв. Коли закінчилася перерва? (О 10 год 30 хв)
3) Урок тривав 40 хв і закінчився об 11 год 20 хв. Коли почався урок? (О 10 год 40 хв)
3. Робота в парах (с. 154, завдання 1018)
4. Обчислення з перевіркою (с. 154, завдання 1019)
5. Розв’язування рівнянь на знаходження дільника (с. 154, завдання 1020)
6. Робота над задачами
1) Завдання 1021 (с. 154).
— Поясніть числа задачі.
— Яким є питання задачі?
— Чи можна відповісти на питання задачі?
— Якою дією знайдемо третину?
— Якою дією відповімо на питання задачі?
Розв’язання
1) 36 : 3 = 12 (год.) — третина;
2) 36 + 12 = 48 (год.)
Відповідь: школярі планували зробити для лісопарку 36 годівниць для птахів, а зробили на третину більше. 48 годівниць зробили школярі.
Фізкультхвилинка
2) Завдання 1022 (с. 154).
— Запишіть задачу коротко.
— Яким є питання задачі?
— Чи можна відповісти на питання?
— Що треба знати, щоб відповісти на питання?
— Якою дією відповімо на питання?
— Складіть план розв’язування задачі. (Першою дією дізнаємося третю частину. Другою дією дізнаємося, скільки тарілок кожного виду, якщо їх порівну.)
Після цього учні працюють самостійно, один учень — за закритою дошкою.
7. Офтальмологічна пауза
8. Розв’язування логічної задачі (с. 155, завдання 1023)
Розв’язання
1) 27 : 3 = 9 (л) — долили;
2) 27 + 9 = 36 (л) — стало;
3) 36 : 3 = 12 (л) — відлили;
4) 36 – 12 = 24 (л) — стало.
Відповідь: 24 л води стало в бочці.
V. Підсумок уроку
«Торбинка запитань»
С. 155, завдання 1024; 1025.