Розв'язування задач на ознаки рівності трикутників

Про матеріал
повторити, систематизувати та узагальнити знання учнів про зміст основних понять теми, вдосконалити навички розв'язування задач за темою, розвивати логічне мислення учнів, формувати навички чітко висловлювати думки. Тип уроку: узагальнення знань та вмінь.
Перегляд файлу

Конспект уроку на тему « Розв'язування задач на ознаки рівності трикутників»

Мета: повторити, систематизувати  та узагальнити знання учнів про зміст основних понять теми, вдосконалити навички розв'язування задач за темою, розвивати логічне мислення учнів, формувати навички чітко висловлювати думки.

Тип уроку: узагальнення знань та вмінь.

Хід уроку

1.Організаційний момент.

Птица маленькая рисунок (23 фото) » Рисунки для срисовки и не только

Сьогоднішній урок розпочнемо з символічної пташки успіху. Нехай вона летить до кожного з нас і несе на крилах міцні математичні знання.     В історії людства число «3» має велику магічну силу: три бажання, три тополі, три дороги та ін... .В геометрії число «3» втілює в себе три точки, три відрізки, три кути. Фігурою,що об'єднує ці поняття, є трикутник. Отож, ми збираємось в дорогу до країни трикутників.

  І темою сьогоднішнього уроку є « Розв'язування задач на ознаки рівності трикутників». Щоб досягти успіху при вивченні теми, нам треба поставити перед собою мету.  

       

2,Налаштування на урок

Вправа «Долоньки» (один учень напроти іншого)

Бажаю (доторкнутися Великими пальчиками)

Успіху (вказівними)

Великого (середніми)

У всьому (безіменими)

Та усюди (мізинчики)

Привіт!

3. мотивація

   Трикутник - одна з перших геометричних фігур, про властивості якої людство дізналося ще в давнину. Задачі про трикутник були знайдені у давньогрецьких папірусах, старовинних індійських книгах. У папірусі Ахмеса згадується про рівнобедрений трикутник і прямокутний трикутники. А давні вавилоняни 4000 років тому вже знали про властивість кутів при основі рівнобедреного трикутника. Трикутник- ключова фігура геометрії.

   Трикутники мають важливе теоретичне і практичне значення.

 Вам було дане домашнє завдання: дослідити, де використовуються трикутники в нашому житті і чому приділяється велика увага вивченню теми «Ознаки рівності трикутників».

В житті

1Щоб споруди були міцними і стійкими, окремим їх деталям надають форму трикутника. Завдяки жорсткості трикутників таку форму мають елементи майже кожної будівельної споруди. Отже, щоб розуміти, як будуються деякі конструкції, елементи яких мають форму трикутника чи рівнобедреного трикутника і чому це так, ми і будемо вивчати властивості рівнобедреного трикутника.

2- Масове промислове виробництво пов'язане із стандартизацією. Зокрема, встановлюються розміри окремих деталей і зазначаються допустимі відхилення від них. Саме тому, наприклад, гайка, виготовлена в певному цеху, може використовуватись не лише для якогось конкретного  автомобіля. Для додержання стандартів на кожному підприємстві служба контролю стежить за тим, щоб деталь і весь виріб в цілому мали встановлені розміри. Контроль здійснюється не на око і не прикладанням однієї деталі до іншої- існує контролююча апаратура, розроблені прийоми і методи контролю.

3- Оскільки трикутник є однією з найпоширеніших геометричних фігур, то у багатьох виробах використовуються трикутні деталі або їх частини. Поріняння двох трикутників часто і є елементом порівняння двох складніших фігур. Порівнювати за розмірами дві геометричні фігури накладанням не тільки не просто, а й у реальних умовах іноді неможливо. Саме тому їх потрібно порівнювати, використовуючи властивості геометричних фігур.

Вчитель. Для того, щоб вміти розв'язувати задачі нам потрібно добре знати теоретичний матеріал.

4. Бліц- опитування.

    -Яку фігуру називають трикутником?

    - Як називається відрізок, що сполучає вершину трикутника з серединою протилежної сторони?

    - Які види трикутників розрізняють залежно від кутів?

    - Який трикутник називають прямокутним?

    - Чи може в трикутнику бути два прямих кути? Чому?

     - Що таке бісектриса трикутника?

     -Який трикутник є рівнобедрений?

     - Сформулювати теорему про властивість рівнобедреного трикутника.

     - Чому дорівнює сума кутів трикутника?

5. Робота із сигнальними картками «Світлофор»

«Жовті»- І ознака

«Зелені» - ІІ ознака

«Червоні» -ІІІ ознака

Задачі за готовими малюнками

 

                  

6.Розвязування задач за готовим малюнком

                           

  1. Знайти периметр трикутника АВС, зображеного на малюнку.

  

2. Знайдіть градусну міру кута КРО.

 

 

 3.Знайдіть сторони рівнобедреного трикутника, якщо його периметр дорівнює 84 см, а бічна сторона на 18 см більша за основу.

 

7.Тестові завдання

 

11. Підсумок уроку

  1. Який твій найбільший успіх сьогодні?

  2. Про що нове ти дізнався на уроці?

  3. Чого ти навчився на уроці?

  4. Що хотів би почути на наступному уроці?

  5. Що ти не вмів, а тепер вмієш?

        « Кольорова феєрія»

На столі в учнів лежать символічні пір’ячка  які відповідно означають

жовте - « Мені все зрозуміло», 

помаранчеве -« Мені дещо не зрозуміло»,

біле - « Мені складно зрозуміти».

      ( Вчитель нагадує, що на початку уроку пташка була білою, а завдяки роботі учнів стала барвистою)

12. Домашнє завдання.  Підготувати кросворд на дану тему.

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Нижборська Наталія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
24 березня 2022
Переглядів
7836
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку