Михайлівський ліцей
Зовнішній кут трикутника
(7 клас, геометрія,відкритий урок)
Підготувала
учитель математики
Покотило Наталія Анатоліївна
Мета уроку: забезпечити розуміння вивчення поняття «зовнішній кут трикутника»,засвоєння властивостей зовнішнього кута трикутника; навчити використовувати набуті знання при розв’язуванні задач;
формувати логічні вміння, вміння творчої діяльності учнів самостійно застосовувати знання до розв’язування задач;
виховувати почуття краси, інтерес до математики, взаємоповагу, вміння працювати індивідуально та в групах.
Тип уроку: комбінований урок.
Обладнання: картки з індивідуальними завданнями, комп’ютерна презентація за програмою Pоwer Point, роздатковий матеріал.
Епіграф: Недостатньо тільки отримувати
знання, треба вміти їх застосування.
Недостатньо тільки бажати,
треба діяти.
Й.В. Гете
.
Хід уроку
I Організаційний момент.
1. Вчитель: Світ, що нас оточує, - це світ геометрії. Тому запрошую вас до його пізнання і нехай сьогоднішній урок стане ще одним віконцем у дивовижний і цікавий математичний простір. Але, перед тим як сісти, пропоную вам назвати суттєве слово, яке звичайно стосується геометрії – своєрідний пароль.
2. Налаштування учнів на роботу. Мотивація навчальної діяльності. Учням перед уроком роздаються картки з побажаннями : високих балів, гарного настою , добрих знань, успіхів у виконанні завдань , легких завдань , гарної оцінки.
Вчитель: Кожен з вас має на своїй парті невеличке побажання від мене на сьогоднішній урок. Прочитайте його…І нехай воно обов’язково збудеться… Бо наші мрії та бажання повинні здійснюватися…
Ну що ж? А для себе я хочу лише одне: бачити вас на уроці:
«У» — усміхненими;
«С» — спокійними;
«П» - посидючими;
«І» — ініціативними;
«X» — хоробрими.
Недаремно ж французький письменник Оноре де Бальзак сказав:” Щоб дійти до мети, треба найперше йти”. А йти до мети уроку ми будемо перш за все відтворивши матеріал попередніх уроків та поринемо у світ, де задачі мають свою символічну мову, де в задачах відображене людське буття, тобто ми поринемо у чарівний світ геометрії. Ми глибше зрозуміємо як розв’язувати геометричні задачі. А щоб наш шлях був цікавим ми з вами іноді будемо робити коротенькі зупин очки на хвилинки-цікавинки.
Тому пропоную розпочати з математичного фокусу.
ІІ. Актуалізація знань.
Повторення теореми про суму кутів трикутнка (презентація)
III. Фізкультхвилинка.
IV. Вивчення нового матерілу.
Тож сьогодні продовжуємо вивчати трикутник, його кути та їх властивості. І зупинимося на зовнішніх кутах трикутника. Наша мета: з’ясувати, які ж кути будуть зовнішніми, де саме вони розташовані та яку властивість мають. Тому запишіть в робочих зошитах дату та тему нашого уроку.
Звертаю увагу на магнітний макет на дошці. Пригадуємо суміжні кути та їх властивості.
Давайте колективно розглянемо задачі на знаходження кутів трикутника.
Практична частина.
У кожного з вас на парті лежить макет трикутника та його зовнішнього кута, аналогічний з тим , що на дошці. Ваше завдання : відірвати кути 1 та 2 даного трикутника і спробувати накласти на зовнішній кут 4.
Що ви помітили? (обговорення і формулювання властивостей)
V. Закріплення вивченого матеріалу.
Виконання вправ за підручником. Квіточки на партах з написом як налаштування на успішне виконання завдань.
Усно завдання з презентації.
Письмово №
VI. Хвилинка-релаксинка. Фокус.
VII Підсумки. Рефлексія.
На уроці я
- дізнався...
- зрозумів...
- навчився...
- найбільший мій успіх - це...
- найбільші труднощі я відчув...
- я не вмів, а тепер умію...
- я змінив своє ставлення до...
- на наступному уроці я хочу...
VIII Домашнє завдання.
Повторити §
Вивчити §
Письмово виконати індивідуальні завдання на картках. (домашня самостійна робота)