Даний урок є другим,на якому учні закріплюють вміння та навички з розв'язування задач.
Проводиться традиційним методом: учням пропонується перелік всіх задач, що будуть розв'язуватися на уроці. Один учень розв'язує задачу на дошці, а інші працюють самостійно в зошитах. Якщо на місці учень робить задачі швидше, ніж на дошці, то він має перед собою перелік задач і йде далі. За роботу на уроці виставляються оцінки: і тим, хто працював біля дошки, і тим, хто працював самостійно.
Урок №3. Тема. Розв’язування задач
Мета. Закріпити навички розв’язування якісних та кількісних задач
Розвивати логічне мислення, уміння давати аналіз фізичних величин, явищ.
Формувати вміння поважати думку однокласників,бути толерантним.
Обладнання. Картки з питаннями для груп учнів.
План уроку
Методичні рекомендації.
І. Перевірку домашнього завдання краще організувати так, щоб учні могли звіритися з власними розв’язками. Для цього на дошку проектуються всі розв’язки задач, а на питання даються відповіді.
Після перевірки домашнього завдання пропонуються приклади для розв’язування.
А) ; Б) ;
В)
ІІ. Розв’язування задач. Проводиться традиційним методом: учням пропонується перелік всіх задач, що будуть розв’язуватися на уроці. Один учень розв’язує задачу на дошці, а інші працюють самостійно в зошитах. Якщо на місці учень робить задачі швидше, ніж на дошці, то він має перед собою перелік задач і йде далі. За роботу на уроці виставляються оцінки: і тим, хто працював біля дошки, і тим, хто працював самостійно.
Задача №1. На металеву пластинку падає світло, що має довжину хвилі 413 нм. Фотострум припиняється, коли затримуюча різниця потенціалів становить 1В. Визначити роботу виходу електрона з поверхні пластинки і червону межу фотоефекту.
Задача №2. Робота виходу електронів з поверхні цезію 1,94 еВ. Який потенціал потрібно прикласти, щоб затримати фотоелектрони, якщо поверхня цезію опромінюється монохроматичним світлом з довжиною хвилі 589 нм?
Задача №3. Робота виходу для цинку 4,3еВ. Цинкова пластинка опромінюється світлом з довжиною хвилі 100нм. Яка енергія вибитих з цинку електронів?
Задача №4. На поверхню золота падає випромінювання з довжиною хвилі 200нм. Визначити роботу виходу електронів із золота, якщо їх максимальна кінетична енергія 2,5∙10-19 Дж.
Задача №5. Довжина хвилі, що відповідає червоній межі фотоефекту, для цинку становить 370 нм. Яка довжина світлових хвиль, що опромінюють цинк, якщо фотоефект припинився при затримуючому потенціалі 0,2еВ?
Задача №6. Визначити найменшу довжину хвилі рентгенівського випромінювання, що його дістали за допомогою трубки, яка працює під напругою 12 кВ.
Задача №7. Яка максимальна швидкість фотоелектронів, що вилітають з цинку під час освітлення його променями з довжиною хвилі 2,0∙10-7м, якщо робота виходу дорівнює 4 еВ?
Задача №8. Робота виходу електронів з поверхні кадмію 4,08 еВ. Яка довжина хвилі випромінювання, що спричинює фотоефект, якщо максимальна швидкість фотоелектронів 7,2∙105м/сек?
ІІІ. Домашнє завдання.
Задача №1.Визначитичервону межу фотоефекту для калію.
Задача №2. Яку максимальну кінетичну енергію мають вирвані з літію електрони під час опромінення світлом з частотою 1015 Гц?
Задача №3. Якої довжини хвилю треба направити на поверхню цезію,щоб максимальна швидкість фотоелектронів була 2000км/с? Червона межа фотоефекту для цезію дорівнює 690нм.