Розв'язування задач з теми " Фотоелектричний ефект і його закони. Кванти світла. Рівняння фотоефекту"

Про матеріал

Даний урок є другим,на якому учні закріплюють вміння та навички з розв'язування задач.

Проводиться традиційним методом: учням пропонується перелік всіх задач, що будуть розв'язуватися на уроці. Один учень розв'язує задачу на дошці, а інші працюють самостійно в зошитах. Якщо на місці учень робить задачі швидше, ніж на дошці, то він має перед собою перелік задач і йде далі. За роботу на уроці виставляються оцінки: і тим, хто працював біля дошки, і тим, хто працював самостійно.

Перегляд файлу

Урок №3. Тема. Розв’язування задач

 

Мета. Закріпити навички розв’язування якісних та кількісних  задач

Розвивати логічне мислення, уміння давати аналіз фізичних величин, явищ.

Формувати вміння поважати думку однокласників,бути толерантним.

Обладнання. Картки  з питаннями для  груп учнів.

План уроку

  1. Перевірка домашнього завдання.
  2. Розв’язування задач.
  3. Домашнє завдання

Методичні рекомендації.

 І. Перевірку домашнього завдання краще організувати так, щоб учні могли звіритися з власними розв’язками. Для цього на дошку проектуються всі розв’язки задач, а на  питання даються відповіді.

Після перевірки домашнього завдання пропонуються приклади для розв’язування.

А) ; Б) ;

В)

ІІ. Розв’язування задач. Проводиться традиційним методом: учням  пропонується перелік всіх задач, що будуть розв’язуватися на уроці. Один учень розв’язує задачу на дошці, а інші працюють самостійно в зошитах. Якщо  на місці учень робить задачі швидше, ніж на дошці, то він має перед собою перелік задач і йде далі. За роботу на уроці виставляються оцінки: і тим, хто працював біля дошки, і тим, хто працював самостійно.

Задача №1. На  металеву пластинку падає світло, що має довжину хвилі 413 нм. Фотострум припиняється, коли затримуюча різниця потенціалів становить 1В. Визначити роботу виходу електрона з поверхні пластинки і червону межу фотоефекту.

 Задача №2.  Робота виходу електронів з поверхні цезію 1,94 еВ. Який потенціал потрібно прикласти, щоб затримати фотоелектрони, якщо поверхня цезію опромінюється монохроматичним світлом з довжиною хвилі 589 нм?

Задача №3.  Робота виходу для цинку 4,3еВ. Цинкова пластинка опромінюється світлом з довжиною хвилі 100нм. Яка енергія  вибитих з цинку електронів?

Задача №4.  На поверхню золота падає випромінювання з довжиною хвилі 200нм. Визначити роботу виходу електронів із золота, якщо їх максимальна кінетична енергія 2,5∙10-19 Дж.

Задача №5. Довжина хвилі, що відповідає червоній межі фотоефекту, для цинку становить 370 нм. Яка довжина світлових хвиль, що опромінюють цинк, якщо фотоефект припинився при затримуючому потенціалі 0,2еВ?

 Задача №6. Визначити найменшу довжину хвилі рентгенівського випромінювання, що його дістали за допомогою трубки, яка працює під напругою 12 кВ.

Задача №7. Яка максимальна швидкість фотоелектронів, що вилітають з цинку під час освітлення його променями з довжиною хвилі  2,0∙10-7м, якщо робота виходу дорівнює 4 еВ?

Задача №8. Робота виходу електронів з поверхні кадмію 4,08 еВ. Яка довжина хвилі випромінювання, що спричинює фотоефект, якщо максимальна швидкість фотоелектронів 7,2∙105м/сек?

ІІІ. Домашнє завдання.

Задача №1.Визначитичервону межу фотоефекту для калію.

Задача №2. Яку максимальну кінетичну енергію мають вирвані з літію електрони під час опромінення світлом з частотою 1015 Гц?

Задача №3. Якої довжини хвилю треба направити на поверхню цезію,щоб максимальна швидкість фотоелектронів була 2000км/с? Червона межа фотоефекту для цезію дорівнює 690нм.

doc
Пов’язані теми
Фізика, Розробки уроків
Додано
15 серпня 2018
Переглядів
8545
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку