Розв'язування задач за допомогою лінійних рівнянь. Рівняння як математична модель задачі

Про матеріал
Презентація з теми "Розв'язування задач за допомогою лінійних рівнянь. Рівняння як математична модель задачі". Розглянуто задачі на складання лінійних рівнянь. Створені схеми до задач у вигляді таблиць. Тип уроку : урок- подорож по Україні.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Розв'язування задач за допомогою лінійних рівнянь. Рівняння як математична модель задачі 7 клас Алгебра Підготувала вчитель математики Андріївського ліцею №1 Донецької селищної ради Харківської області Кривонос Любов Петрівна

Номер слайду 2

Доброго дня, діти, шановні колеги. Я рада всіх вас бачити на нашому уроці, тема якого Розв'язування задач за допомогою лінійних рівнянь. Рівняння як математична модель задачі Записуємо тему в зошиті.

Номер слайду 3

Красивий, щедрий, рідний край, І мова наша солов’їна. Люби, шануй, оберігай Усе, що зветься Україна!

Номер слайду 4

Мета уроку: вчити учнів моделюванню математичних задач за допомогою лінійних рівнянь; розширити знання про види задач, що розв'язуються складанням лінійних рівнянь; формувати уміння складати схеми до задач, в яких йдеться про зміни величин, та задач на рух; розвивати логічне мислення, творчість; виховувати любов до України

Номер слайду 5

-Діти, подивіться на фото. Це фото гори Говерла, яка знаходиться в Карпатах. Які асоціації у вас виникли? - Відпочинок, сонце, ліс, гори. Добре б відпочити влітку в горах! Це краєвиди наших Українських Карпат. Я вас запрошую в математичну подорож по Україні

Номер слайду 6

Перевірка домашнього завдання: 5(2х – 1) = 4х – 23; 3х – 4 = 3(х – 2) 3х – 2(х – 1) = х + 2. 10х – 5 = 4х – 23; 3х – 4 = 3(х – 2); 3х – 2х + 2 = х + 2; 10х – 4х = -23 + 5; 3х – 4 = 3х – 6; х + 2 = х + 2; 6х = - 18 3х – 3х = - 6 + 4; х – х = 2 – 2; х = -18 : 6 0х = -2. 0х = 0. Відповідь. - 3 Відповідь. Коренів немає Відповідь. х — будь-яке

Номер слайду 7

Більше на .... додати Менше на ... відняти Більше в .... помножити Менше в... поділити Повторимо:

Номер слайду 8

2a +b -2a +3b= 4b; -a - 3 +2a - 2= a-5

Номер слайду 9

Наша країна має найкращі чорноземи у світі. Найвища частка орних земель — у степових районах (70–80%) і лісостеповій зоні. Пасовища зосереджені, в основному, в Карпатах, на Поліссі та в південно-східних степових областях, сіножаті - в долинах річок. Основні культури, які вирощуються в Україні це зернові.

Номер слайду 10

Задача 1. На три вантажних машини навантажили 91ц зерна. На другу навантажили на 20% більше, ніж на першу, а на третю – 0,4 того, що було навантажено на першу машину. Скільки зерна навантажили на кожну машину? Складемо схему до задачі: Нехай на І машину навантажили Х ц зерна. Разом 91 ц. І машина ? 3х х ІІ машина ? На 20% більше, ніж на І На 20%=0,20=0,2 більше, ніж на І х+ 0,2х ІІІ машина ? 0,4 того, що на І 0,4х

Номер слайду 11

Задача 1. На три вантажних машини навантажили 91ц зерна. На другу навантажили на 20% більше, ніж на першу, а на третю – 0,4 того, що було навантажено на першу машину. Скільки зерна навантажили на кожну машину? 1%=0,01, тоді 20%=0,2. Нехай на першу машину навантажили х ц зерна, тоді 20% від х становить 0,2х. На другу машину навантажили 1х + 0,2х = 1,2х ц, а на третю – 0,4х ц. На три машини навантажили х + 1,2х + 0,4х, що за умовою задачі дорівнює 91ц. Складаємо і розв’язуємо рівняння: 1х + 1,2х + 0,4х = 91; 2,6х = 91; х = 35. Отже, на першу машину навантажили 35ц зерна, на другу – 1,2х = 35∙1,2 = 42 (ц), а на третю – 0,4х = 0,4 ∙35 = 14 (ц). Відповідь. 35 ц, 42 ц, 14 ц.

Номер слайду 12

Наша країна багата не тільки врожаями зернових. Україна має квітучі сади. Де збирають великі врожаї яблук, груш, різних ягід.

Номер слайду 13

Задача 2. На одній ділянці кущів аґрусу в тричі більше, ніж на другій. Якщо з першої ділянки пересадити 12 кущів на другу, то кущів аґрусу на обох ділянках стане порівну. По скільки кущів аґрусу росте на кожній ділянці? Нехай на ІІ ділянці росте х кущів. Тоді на першій — 3х. Складемо схему до задачі. І ділянка ? 3х х ІІ ділянка ? 3х-12 х+12 Стало порівну

Номер слайду 14

Задача 2. На одній ділянці кущів аґрусу в тричі більше, ніж на другій. Якщо з першої ділянки пересадити 12 кущів на другу, то кущів аґрусу на обох ділянках стане порівну. По скільки кущів аґрусу росте на кожній ділянці? Нехай на ІІ ділянці росте х кущів. Тоді на першій - 3х. За умовою задачі складемо рівняння: 3х-12=х+12 3х-х=12+12 2х=24 х=24:4 х=12 Тому на І ділянці росте 3х=3·12=36 кущів. А на ІІ ділянці - 12 кущів.

Номер слайду 15

Номер слайду 16

А тепер, ми відправимося у віртуальну подорож по нашому рідному краю. Сядемо на човна і попливемо по нашій улюбленій річці - Сіверський Дінець.

Номер слайду 17

Задача 3. Човен витратив на шлях за течією 2,5 год, а проти течії - 3,6 год. Відстань, яку човен проплив за течією, виявилася на 7,6 км меншою, ніж відстань, яку він проплив проти течії. Знайдіть власну швидкість човна, якщо швидкість течії дорівнює 2 км/год. Нехай власна швидкість човна — х км/год. Тоді, швидкість за течією (х+2) км/год, а проти течії — (х-2) км/год. Складемо схему до задачі Швидкість км/год Час руху год Пройдений шлях км В стоячій воді х За течією х+2 2,5 (х+2)·2,5 На 7,6 менше Проти течії х-2 3,6 (х-2)·3,6

Номер слайду 18

Складемо рівняння: s=vt v=s/t t=s/v (х-2)·3,6 - (х+2)·2,5 = 7,6 3,6х - 7,2 - 2,5х - 5 = 7,6 3,6х - 2,5 х = 7,6 +7,2 + 5 1,1 х = 19,8 х = 19,8:1,1 х=18 Власна швидкість човна 18 к/год. Відповідь: 18 км/год.

Номер слайду 19

Землі Херсонщини завжди дають великі врожаї баштанових культур.

Номер слайду 20

Один кавун на 5 кг легше за другий і утричі легший за третій. Перший і третій кавуни разом удвічі важчі за другий. Знайдіть масу кожного кавуна. І кавун На 5 кг легше ІІ І у 3 рази легше ІІІ х кг ІІ кавун На 5 кг важче І (х + 5) кг ІІІ кавун В 3 рази важче ІІІ 3х кг 1 - й + 3 - й у 2 рази важчі за 2-й

Номер слайду 21

Один кавун на 5 кг легше за другий і утричі легший за третій. Перший і третій кавуни разом удвічі важчі за другий. Знайдіть масу кожного кавуна. Нехай маса першого кавуна - х кг, тоді маса другого кавуна на 5 кг більше, тобто (х+5) кг. А маса третього — 3х кг. 1 - й +3 - й у 2 рази важчі за 2-й Складемо рівняння: (х + 3х) : 2 = х+5 2х = х + 5 2х -х = 5 х= 5 Маса першого кавуна 5 кг, другого 5+5=10 кг, третього 3·5=15 кг. Відповідь; 5кг, 10 кг, 15 кг

Номер слайду 22

Підведимо підсумки уроку: Діти, що ми робили на уроці? Як пройшла наша подорож? Які завдання викликали труднощі? Чи досягли ми мети уроку? Хто з учнів відповідав найкраще? Всі працювали добре, молодці. Дякую всім за співпрацю і кожному з вас я хочу подарувати едельвейс.

Номер слайду 23

Домашнє завдання: Опрацювати параграф 24. Розв'язати № 903, 915.

Номер слайду 24

Ви сьогодні молодці! Дякую за урок!

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Самікова Ірина Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
ppt
Пов’язані теми
Алгебра, 7 клас, Презентації
Додано
8 лютого 2023
Переглядів
599
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку