Розв’язування задач за темою “Йонізаційна дія радіоактивного випромінювання. Природний радіоактивний фон. Дозиметри. Урок 52 Фізика 9 клас
Номер слайду 2
Дайте відповіді на запитання. У чому виявляється біологічна дія радіації на організми? Дайте означення поглинутої дози йонізуючого випромінювання. Якою є її одиниця в СІ?Як обчислюють еквівалентну дозу йонізуючого випромінювання? Якою є її одиниця в СІ? Якими є особливості впливу радіації? Чим зумовлена підви-щена небезпека радіонуклідів, що потрапили в організм? Назвіть причини, через які ви завжди і незалежно від того, де живете, зазнаєте впливу радіації. Що таке радіаційний фон? Із яких компонентів він складається? Назвіть джерела радіаційного фону Землі. Для чого призначені дозиметри? Яким є принцип їхньої дії?
Номер слайду 3
Поміркуйте. У чому практична значущість розрахунків поглинутої та еквівалентної доз випромінювання?
Номер слайду 4
Розв’язування задач (усно)Ви перебуваєте поблизу джерела α-випромінювання. Як ви можете захистити себе від шкідливого впливу радіації?
Номер слайду 5
Розв’язування задач. У результаті зовнішнього опромінення співробітник лабораторії щосекунди отримує поглинуту дозу йонізуючого випромінювання, що дорівнює 2 ⋅ 10–9 Гр. Яку поглинуту дозу отримає співробітник протягом години?
Номер слайду 6
Розв’язування задач. У результаті внутрішнього опромінення кожен грам живої тканини поглинув 108 α-частинок. Визначте еквівалентну дозу йонізуючого випромінювання, якщо енергія кожної α-частинки дорівнює 8,3 ⋅ 10–13 Дж.
Номер слайду 7
Розв’язування задач. Яку еквівалентну дозу йонізуючого випромінювання отримає особа, що перебуває поблизу джерела γ-випромінювання протягом 1 год, якщо щосекунди вона отримує поглинуту дозу 25 ⋅ 10–9 Гр?