Спортивна розвага «Відважні пожежники»
Мета: Узагальнити та закріпити знання з правил пожежної безпеки. Навчити діяти в екстремальних ситуаціях. Виховання уважного ставлення до дотримання правил пожежної безпеки.
Хід проведення:
Ведуча: Добрий день діти!
Я відчуваю тріск гілля
Хтось наближається здаля
Мабуть хтось сюди іде
Ой, знов горечко буде.
( Заходить Пожежа)
Пожежа: Привіт усім, хто любить сірники,
Хто вогнища заводить залюбки!
Хто із вогню усім несе біду,
Даю я неабиякий урок!
Горить хай все - від миру до ниток!
Тож слухайте уважно, діти,
Як правильно пожежу розпалити…
Ведуча: О, стій, злодюго відьмо,стій!
Ти так дітей навчать не смій.
Разом із дітьми про безпеку
Вивчаємо ми правила нелегкі
Щоб навік тебе здолати
Ми повинні твердо знати.
Діти: 1. Для розваги і для гри
Сірники ти не бери
Бо з вогнем погані жарти
Грати із вогнем не варто.
2. Не розпалюй багаття сам
А ні в лісі, а ні в хаті
Легко вогник запалити
Та не просто погасити.
3. Телевізор, плитку , праску
Умикати нам не слід
Пам’ятайте це будь – ласка
Бо від нього скільки бід!
4. Як вогонь іще малий,
Чашкою води залий
Чи піском засип, накрий,
Щоб не зміг ожити.
5. А вогонь не згас
І багато диму
Вибігай з кімнати враз
З дітками малими.
6. Щоб пожежу загасити
Треба 101 нам подзвонити.
Пожежа: Ну, чого нам сперечатись, краще треба позмагатись. Ось тоді і побачимо, як ви готові до випробувань.
(Діти розподіляються на команди і стають на старт)
Я пропоную назвати першу команду – «Пожежники», а другу – як мій синочок – дуже спритний – вогник – «Вогники». Ну, до старту всі готові?
Ось вам перше завдання яке називається: «Огороди вогонь»
Уявіть, розгорівся великий вогонь, а щоб дітей туди не допустити, треба нам огородити. Тому перший гравець розкладає кеглі і біжить навколо кубика назад, а другий гравець збирає кеглі. Переможе команда, яка швидше виконає вправи.
Пожежа: Що ж до першої вправи ви були готові, а ось другу не зможете виконати вона називається : «Врятуй звірят»
В лісі нашому пожежа, врятувати звіряток треба. Капітану, я даю обруч за допомогою якого він повинен винести звірят з полум’я.( Капітан і перший гравець одягають на себе обруч і біжать навколо кубика, після чого гравець стає останнім, а капітан бере наступного гравця і біжить з ним навколо кубика. Переможе команда, яка швидше виконає завдання.)
Пожежа: Діти вогонь можна і піском закидати, а тому ось вам мішечки із піском і кожен з вас повинен кинути у ціль. Переможе команда, яка більше разів попаде в ціль ( враховується точність кидка).
Гра «Влуч у ціль»
Пожежа: А наступним завданням будуть загадки, а ви їх відгадайте.
Загадки:
Без рук, без ніг, на гору повзе? (дим)
Шипить, злиться, води боїться? (вогонь)
Наче зірочка мигтить,
Вогнем – золотом горить.
Хоч сам і маленький дуже,
Бійся його юний друже. (сірник)
При пожежі не дрімай,
Нас скоріше викликай (пожежники)
Пожежа Бачу, що ви до останнього завдання готові. Розподіліться по парам і готуйтесь загасити вогонь.
Гра – естафета «Врятуй будиночок»
Діти в командах стають в рядок завдання:
Ведуча показує знак обережності (піднятий вгору вказівний палець).
Ведуча. Діти, а ви знаєте, що означає цей жест?
Діти. Бути обережним, уважним, обачним…
Вихователь. Уважними і обережними треба бути і під час ігор з іграшкам
Дівчинка з м’ячиком:
А у мене гарний м’ячик,
Я люблю, коли він скаче.
Його можна підкидати,
А ще влучно в ціль кидати.
А у вас ? (Звертається до інших дітей з іграшками).
Хлопчик з машинкою:
А у мене є машина –
Вона їде без упину
А у вас ?
Дівчинка з лялькою:
В мене стільки є ляльок –
Наче справжній дитсадок.
Всіх ляльок я доглядаю,
І годую, й напуваю,
І гуляти їх веду,
І у ліжечко кладу.
А у вас ?
Дівчинка та хлопчик з м’якими іграшками:
Ведмедики й зайчата,
Кумедні мавпенята,
Ми з вами любим гратись,
Свій настрій піднімати.
А у вас ?
Дитина з книжкою:
Я люблю книжки читати,
І писати, й малювати.
Математика й читання –
Це улюблені завдання.
Ведуча. Ви дуже гарно розповіли про свої улюблені іграшки. Ці іграшки цікаві, а головне – безпечні.
(Пожежа розглядає іграшки дітей).
Пожежа. А я теж принесла із собою іграшки. Ось подивіться!
(Висипає із портфеля свої «іграшки» – цвяхи, кнопки, зламані іграшки, ножиці, сірники, різні дрібні предмети).
Ведуча. Це іграшки у тебе?
Незнайку зачекай,
З цим гратися не можна,
На правила зважай!
1-ша дитина (показує кнопку і пальчик):
На кнопку можна боляче наступити і боляче вколотися.
2 дитина (показує зламану іграшка):
Зламаною іграшкою можна травмувати руку.
3 дитина (показує цвях):
Гострим предметом можна боляче вколотися.
4 дитина (показує намистинки, ґудзики):
А дрібні предмети деякі діти полюбляють брати до рот. Це дуже небезпечно!
5 дитина (показує сірники):
А сірники – це зовсім не іграшка!
Ведучий: Давайте з вами пограємо в гру: «Небезпечні і безпечні іграшки» (два ящика діти вибирають безпечні іграшки, інша команда небезпечні» (середня група)
Ведуча: Небезпечною може бути і їжа, давайте пограємо в гру «Їстівне не Їстівне» показує зображення, діти відповідають – їстівне, не їстівне.
Заходить світлофор
Світлофор. Я яскравий, кольоровий,
Маю зір такий чудовий,
Перехрестя регулюю –
Ще й права свої диктую.
Пожежа. Дивись, який поважний,
Стоїш, вогниками блимаєш.
Я тут і без тебе обійдуся!
Світлофор. Ну, якщо ви можете без мене обійтись, то я піду від вас!
(Обурений світлофор виходить).
Ведуча. Що ти наробила, Пожежа? Якщо у нас не буде світлофора, то може трапитись багато біди на дорозі. Діти, ви знаєте, для чого потрібен світлофор?
Ведуча. Давайте розкажемо Пожежі про важливу роль світлофора на дорозі.
(Виходять 3-є дітей із кольоровими кругами, що символізують вогники світлофора).
1. У світлофора три кольори,
І для дорослих, і для дітвори:
Ось засвітився червоний – стій!
Через дорогу рушати не смій!
2. Жовтий засяяв – уважним будь!
Тільки зелений відкриє путь.
3. Разом рушаємо я і ти –
На світло зелене можна іти.
Ведуча. Бачиш, Пожежо, які правила знають діти, а ти їх знаєш?
Пожежа. Та я, та я … ні ! (Сором’язливо).
Ведуча. Ми допоможемо тобі вивчити правила поведінки на дорозі, для цього пограєм у гру «Світлофор» (2-га молодша)
Повертається світлофор
Ведуча. Ми дуже раді, що ти повернувся до нас.
Пожежа. Вибач, що я тебе образила. Я все, все зрозуміла.
Світлофор. Добре! Я тобі вибачу, але ти повинна вивчити правила поведінки на дорозі, а допоможуть тобі всі діти.
Діти разом:
Знак червоний – треба стати!
Жовтий мовить – зачекати!
Знак зелений з висоти –
Дорогу можна перейти!
Пожежа: А на кінець, я вам хочу сказати:
Всі ви діти добре грали,
І багато нас навчили.
Щоб знання великі мати,
Треба розум розвивати,
Гостре око, слух, терпіння,
А тоді прийде уміння.
І про тебе в сам кінець
Люди скажуть «МОЛОДЕЦЬ!»
Ведуча:
Хоч ви зовсім малята,
Проте пам’ятайте,
Оці правила безпеки
Добре всі вивчайте!