Розважальна програма з елементами вікторини " Діти на канікулах!"
Підготувала асистент вчителя
Товченик А.С.
2022
Тема. Розважальна програма з елементами вікторини " Діти на канікулах!"
Мета: провести попереджувальні бесіди з учнями про їхню поведінку під час літніх канікул; формувати життєву компетентність; виховувати вміння організувати своє дозвілля, самостійність, дисциплінованість; розвинути вміння і навички правильної поведінки під час літніх канікул.
розширювати та поглиблювати знання вихованців з історії, культури, мистецтва, спорту; формувати позитивну мотивацію на навчальну діяльність, вчити висловлювати власні думки, ділитися враженнями; вчити активно відпочивати;
розвивати логічне мислення, уміння застосовувати знання в нестандартних ситуаціях, вміння працювати в команді, креативність, увагу, пам'ять, самовпевненість;
виховувати естетичний смак, емпатію, формувати світогляд, патріотичність, цікавість до здобуття нових знань.
Обладнання: презентації, кросворд, картки із завданнями, картки пам’ятки , фломастери, олівці, аркуші паперу А4 , відеоролик, тест.
Форма проведення: бесіда онлайн (дистанційно), можна і очно.
Клас: 5
Хід заняття
1. Організація класу до заняття
1.1. Привітання з класом
- Доброго дня діти. Як проходять ваші канікули. Як ваш настрій? Хочете у школу?
Перевірка присутніх.
1.2. Створення сприятливого психологічного комфорту
- Уявіть, що ви тримаєте у долонях сонце. Воно світле, тепле, яскраве. І ви, як квіти, набираєтесь енергії від сонечка. А тепер відкрийте свою долоньку та подаруйте своє сонце, уявіть що торкнулись долоньками моїх і ваших товаришів…
Тепло своїх долоньок
я тобі віддаю .
Заняття нове, цікаве
я з радістю почну.
1.3. Перевірка готовності учнів до заняття
- Для сьогоднішнього заняття нам знадобляться білий папір А4, простий олівець і кольорові олівці(фломастери) по бажанню, все інше зайве приберіть. Але зараз слухайте мене.
2. Розкриття теми і мети заняття
2.1. Створення проблемної ситуації. Кросворд «Безпека»
- Любі діти, виховна година сьогодні незвичайна. На вас чекають багато цікавих завдань. Зараз ми попробуємо розгадати одне з них. На дошці є кросворд, нам потрібно його відгадати, щоб визначити ключове слово.
2.2. Повідомлення теми заняття
- Ви напевно вже здогадались яке тут ключове слово. Ключове слово безпека, так як у вас зараз канікули, то тема нашого заняття «Безпечні канікули» і «Діти на канікулах!" .
Що робити на літніх канікулах. (презентація).
3. Опрацювання теми заняття
3.1. Гра «Це про мене»
Як проводити гру?
Учитель називає фразу з протилежностями, наприклад: «Я люблю собак більше, ніж котів» або «Я більше люблю какао, ніж чай»; «Вважаю, що Привид Києва крутіший, ніж Людина-Павук» ; «Вважаю, що Літо краще, за зиму» ; «Вважаю, що морозиво краще, за цукерки» ; « Я люблю більше полуницю ніж яблуко»;
Той, хто згоден із твердженням, піднімає руку і викрикує «Це про мене!»
Ця вправа дає відчуття згуртованості, спільності поглядів. Так діти знаходять однодумців і підтвердження: «У мене тут є з ким потоваришувати».
3.2. Гра «Прибери з кімнати небезпечні речі»
- Зараз я вам роздам картинки, на яких зображена кімната з небезпечними предметами, ви будете працювати в парах і маєте назвіть ці предмети і вказати яку небезпеку вони несуть?
(Сірник, ножиці, оцет, голка, газовий балончик)
(Сірники шкідливі тим, що при неправильному користуванні ними може виникнути пожежа, а також при взаємодії із газовим балончиком може вибухнути; оцет - це все-таки кислота,і вона здатна дуже негативно впливати на слизові оболонки. При надмірному використанні можуть з’явитися серйозні опіки; з голкою без присутності батьків не варто користуватися, бо загубивши, її важко знайти, і якщо вона потрапить в тіло ,то за лічені хвилини може вбити людину).
3.3. «Полювання»
Вік учнів: від 7–8 років
Як проводити вправу?
Вчитель каже, що зараз у помешканні кожного учня почнеться цікаве полювання. Дається 30 секунд, щоб знайти річ чи предмет із заданими параметрами. Наприклад: «За 30 секунд ви маєте знайти у себе вдома щось із цифрою 7 / річ зеленого кольору / щось пухнасте / щось їстівне/ річ рожевого кольору/ річ оранжевого кольору/ річ жовтого кольору/ річ червоного кольору/ річ голубого кольору».
Коли всі збираються біля екранів, кожен має кілька секунд, щоб назвати, що в нього руках.
Ще один різновид цієї гри потребує більше часу. Вчитель дає завдання учням знайти в їхньому житлі (навіть тимчасовому) якусь важливу для них річ. Це може бути улюблена книжка, музичний інструмент, чашка, рюкзак, який подарував татусь, який зараз захищає Україну, подарований близькими оберіг, браслет, фотографія… Під час наступного уроку діти розповідають про всі ці важливі речі і таким чином ближче знайомляться одне з одним, слухаючи щирі історії.
3.4. Слухання казки «Пригоди розумного сірника».
- Зараз ви послухаєте казку про розумного сірника, зверніть увагу на те про, що розповідається в казці і що сталося з головним героєм.
ПРИГОДИ РОЗУМНОГО СІРНИКА
(Казка)
Жив-був у коробці сірничок на ім’я Спалах. «Може, я стану кому-небудь у пригоді», - подумав Спалах і викотився з коробки. Дорогою йому зустрівся Півник. Він вирішив взяти Спалаха із собою в гості до Мурки. Але Сірничок відмовився йти з Півником.
Потім з сірничком біля сухого хмизу захотіли погратися мишенята. Але вони не вміли обережно поводитися з сірниками, і Спалах не погодився товаришувати з ними.
Нарешті, сірничка знайшов маленький Івасик. Він знав, що сірники – не іграшки, і віддав його мамі. «Дуже добре, - сказала мама, - буде чим розпалити піч».
«Я знадобився!» - вигукнув радісно сірничок і спалахнув. Добре приносити користь.
3.4.1. Бесіда за змістом казки
- Отже, ви прослухали казку, а зараз дайте відповіді на запитання:
(101) А службу газу? (104)
- так правильно
3.4.2. Безпечна поведінка з електроприладами
- Також вогонь виникає з причин неправильного користування електрикою.
- Які електроприлади є у вас дома?(Комп’ютер, телевізор, пральна машина мікрохвильова, тощо )
- А чи знаєте ви, як правильно користуватись приладами?
- Тоді давайте зачитаємо
Пам’ятку «Безпечна поведінка з електроприладами»
(один-два учні зачитують)
3.4.3. Гра «Можна – не можна».
- А зараз я перевірю як ви засвоїли правила, якщо ви згодні із твердженням – показуйте лайк, якщо не згодні – дизлайк.
- Гратися з включеними електроприладами.(д)
- Наближатися до обірваних дротів.(д)
- Вимикати світло, виходячи з будинку.(л)
- Включати всі прилади, що є в будинку одночасно.(д)
- Мокрими руками встромляти вилку в розетку.(д)
- Користуватися настільною лампою під час читання.(л)
- Витирати лампочку вологою ганчіркою.(д)
- Допомагати мамі на кухні. (л)
- Доглядати за молодшим братиком, або сестричкою. (л)
- Ображати своїх друзів (д)
- Хто любе ходити у школу (л)
- Хто хоче піти у школу (л)
3.5. Похід до лісу
- Щоб прогулянка до лісу була безпечною і цікавою, вам потрібно знати правила «Безпечна прогулянка до лісу» , хто хоче зачитати їх? (учитель(один-двоє учнів зачитують її))
- Отже діти, ходити до лісу самому небезпечно.
*Фізкульхвилинка
- А зараз трішки відпочинемо, встаньте за парт
Шумить вітер, шумить ліс.
Тихо лісом ходить лис.
Заховався зайчик в кущ.
Із куща піднявся хрущ.
Не хитайте ви куща,
Не лякайте-но хруща.
Хай росте угору ліс,
Не чіпа хай зайця лис.
Тільки вітер: «Шу-шу-шу!».
Сядьте тихо, вас прошу.
ТЕСТ «Що я знаю про літо?»
Завдання: правильно відповісти на кожне питання, обираючи лише один варіант із чотирьох. Бажаю успіхів!
а) Серпень; в) Жовтень;
б) Квітень; г) Червень.
2. Яка ягода з’являється найперша ?
а) Помідор; в) Малина;
б) Полуниця; г) Кавун.
3. Яке явище найчастіше буває в літку після дощу?
а) Веселка; в) Земля вкривається льодом;
б) Цунамі; г) Випадає сніг.
4. Який другий місяць літа?
а) Жовтень; в) Липень;
б) Травень; г) Січень.
5. Липень – це … місяць літа.
а) Найхолодніший; в)Найкоротший;
б) Найспекотніший; г) Найдовший.
6. Який третій місяць літа?
а) Березень; в) Лютий;
б) Серпень; г) Вересень.
7. Що з’являється у серпні?
а) Кавуни та дині; в) Кокоси та банани;
б) Апельсини; г) Мандарини.
8. Яке явище найчастіше відбувається літом?
а) Сніг; в) Ожеледь;
б) Грози; г) Опадає листя з дерев.
3.4. Вірш Л.Коваль «На пляжі»
- Літом ви їдете на море, чи ідете на озеро або річку, щоб бути обережним там, послухайте цей вірш:
Хлопчині хвилі говорили:
«По світу довго ми ходили
І добре знаємо, що всюди
На пляжі люблять бути люди.
Та хоч яка була б там спека,
Виконуй правила безпеки.
Один купатись не ходи,
Бо так недовго до біди.
І плавай тільки не до втоми
Лише в місцях, тобі відомих.
На сонці довго не сиди,
Не пий холодної води.
І за буйки не запливай,
Ніколи човен не гойдай,
І не пірнай вниз головою:
Буває камінь під водою.
З товаришами чемно грай –
Їх не топи і не штовхай!
Про надувний матрац забудь!
Скрізь завжди обережним будь!
І стане радісним тоді
Твій відпочинок на воді.
3.4.1. Бесіда за прочитаним віршем
- Які правила поведінки на воді ви запам’ятали?(Плавати треба тільки у відомих тобі місцях, не запливати за буйки, не пити холодної води, не впірнати, гратися обережно).
3.6. Робота в парах «Природні лиха»
- Зараз я роздам вам ще одне завдання на парту, вам потрібно буде працювати в парах. Також вам потрібно буде відповісти на такі питання:
1. Яка надзвичайна ситуація зображена на вашому малюнку. Підпишіть.
2. Складіть три найважливіші поради, як діяти в такій ситуації.
- Зараз ми звіримо як ви виконали це завдання. Тож на дошці вивішені такі самі зображення як і у вас, вам потрібно підписати що це за надзвичайна ситуація.
- Тож хто хоче зачитати поради?
- Молоці, тепер я впевнена, ви знаєте, що робити внаслідок таких ситуації.
А зараз трішки відпочинете і можете пограти цікаву гру онлайн у програмі learningapps.
«Веселе літо» https://learningapps.org/3881310
3.7. «Компліменти».
Як грати?
Учитель говорить: «Зараз ми будемо говорити одне одному приємні речі, компліменти. Почнемо з… (ім’я учня), якого всі ми зараз бачимо в лівому верхньому віконечку. Він каже комплімент тому, хто у віконечку справа, і так далі по черзі. Ключова фраза, яку всі казатимуть: «Мені подобається в тобі те, що ти…» Компліментом можуть бути: риси характеру (веселий, добра, кмітливий, сміливий, енергійна), прояви дитини (завжди готовий пограти / допомогти / з тобою цікаво / ти ділишся з усіма смаколиками / твоя любов до тварин), зовнішність (маєш гарне довге волосся, твої кучері, твої окуляри, твій яскравий одяг).
Гра завершується, коли останній учень говорить комплімент учню, який починав гру. Ця активність добре підходить для спільної гри дітей і дорослих — можете практикувати її в родинах. Вона згуртовує і робить відносини в будь-якому колективі теплішими.
- Молоці, а зараз давайте перейдемо до наступної гри.
3.8. Гра «Безпечна поведінка вдома і на вулиці»
- Я хочу перевірити, як ви поводитесь вдома і на вулиці у різних ситуаціях. Я зачитуватиму вам ситуацію, якщо я буду робити правильно - будете плескати в долоні, а якщо неправильно – схрестите руки. Приготувалися, починаємо.
(Зачитую)
- Я пішла з незнайомцем до його дому(х)
- До мене прийшли друзі, я відчинила їм двері(о)
- Я їду на велосипеді між машинами(х)
- Я пішла після школи гуляти з друзями і не повідомила про це батьків(х)
- Я знайшла на дорозі незнайомі мені ліки та віднесла їх у найближчу аптеку(о)
- Я ходжу в обідній час по сонцю, без головного убору(х)
- Незнайомець запропонував сісти до нього в машину, я відмовилась і зайшла в магазин.
- Які ви всі кмітливі та уважні.
3.9. Малювання малюнків «Морозиво мрії»
А зараз ми з вами помалюємо трішки, але перш ніж ми будемо малювати. Давайте переглянемо презентацію і ви зрозумієте що ми з вами сьогодні будемо малювати.
Презентація про морожено.
Мультфільм «Маленьке Містечко