Архітектура, мистецтво, музика наприкінці ХVІІ – у першій половині ХVІІІ ст. Історія України 8 клас
Номер слайду 2
Зба́разький за́мок — фортифікаційна оборонна споруда в місті Збараж Тернопільської області.
Номер слайду 3
Зо́лочівський за́мок — фортеця, королівська резиденція, панська садиба, тюрма, навчальний заклад. Замок було зведено на кошти Якуба Собєського (батько короля Речі Посполитої Яна III Собеського) у 1634 році як оборонну фортецю за проектом невідомого італійського архітектора на місці старого дерев'яного замку, який оточували потужні земляні вали, обкладені каменем, з бастіонами на кутах та рови з водою.
Номер слайду 4
Кароль Ауер. Вигляд Золочева й замку, 1830 р.
Номер слайду 5
Підгорецький замок - пам'ятка архітектури епохи Ренесансу. Розташований у селі Підгірці Бродівського району Львівської області. Будівництво велося протягом 1635—1640 років. Побудований під керівництвом архітектора Андреа дель Аква за вказівкою коронного гетьмана Станіслава Конєцпольського. Підгорецький замок є одним із найкращих в Європі зразків поєднання ренесансного палацу з бастіонними укріпленнями.
Номер слайду 6
Виникають розкішні палацові споруди, замки розташувані на пагорбі з ровом, використанням башт, під'їздного мосту тощо. Найкращими зразками таких замків 18 століття в Україні є Корецький замок (Рівненська область)
Номер слайду 7
Протягом XVII—XVIII століть, Корецький замок був перебудований на зразок палацу Міст через замковий рів Надбрамна вежа колишньої фортеці
Номер слайду 8
Архітектура бароко після реконструкції. Михайлівський Золотоверхий монастир - один з найдавніших монастирів у Києві
Номер слайду 9
Архітектура бароко після реконструкції Тризубоподібний Покровський собор (Харків). 1689 р Софія Київська
Номер слайду 10
Успенський собор Києво-Печерської лаври
Номер слайду 11
Барочні ансамблі культового призначення Троїцька церква Густинського монастиря на Чернігівщині. 1674 р. Всесвятська надбрамна церква Києво-Печерської лаври
Номер слайду 12
Мистецтво. Від другої половини ХVІІ ст. український живопис швидко відходить від церковних канонів починає переважати зображення реальних людей, подій Визначним явищем стало звернення до образів козака-бандуриста — захисника Батьківщини («Козак Мамай»), а також селянина-повстанця, борця проти соціального і національного поневолення.
Номер слайду 13
Цікавим явищем українського малярського бароко стала діяльність художнього осередку в Жовкві. Серед представників цієї школи можна назвати імена І. Рутковича (1667—1707) та Й. Кондзелевича (1667—1740).
Номер слайду 14
Музика. Українське музичне мистецтво набуло популярності далеко за межами краю. Українці були вчителями співу в багатьох містах Росії, видавали там нотні книги. У більшості українських колегіумів, ліцеїв існували хорові капели, театри, балет. У царині музики поряд з думами та народними піснями набуває поширення багатоголосий пісенний жанр – кант. Видатними композиторами-професіоналами були М. Березовський, М. Ведель.
Номер слайду 15
Авторами кантів були Л.Баранович . Д.Туптало
Номер слайду 16
Професійна музична освіта і театр - Відомі імена таких визначних співаків, як К. Коновський, Й. Загвойський, О. Лешковський та інші. - 1738р. В Глухові була відкрита спеціальна музична школа; 1789 р. у Харкові виникає перший постійний театр; Вертеп; Шкільний театр; Найпопулярнішими драмами були «Комедія на день Рождества Христова» Д. Туптала та «Слово про збурення пекла».
Номер слайду 17
Висновки — У другій половині ХVІІ — першій половині ХVІІІ ст. українська культура набула небувалого розквіту. Особливо це проявилося в освіті, архітектурі та мистецтві. — В українській культурі цього періоду тісно пов’язані національні традиції і західноєвропейські впливи, що спричинило винкнення такого явища, як «українське (козацьке) бароко». — Перебування Української козацької держави у складі Росії, що перетворювалася на імперію, стало негативно впливати на українську культуру: заборони, вилучення провідних діячів на службу імперії, нищення національних ознак. Домашнє завдання: параграф 28 з.2,3 ( с.219)