Розвиток екологічної компетентності учнів початкової школи(з досвіду роботи)

Про матеріал
Презентація до доповіді "Розвиток екологічної компетентності учнів початкової школи"
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Розвиток екологічної компетентностіучнів початкової школи(з досвіду роботи)Підготовувалавчитель початкових класів філії “Бірківська гімназія Зіньківського опорного ліцею імені М. К. Зерова Зіньківської міської ради” Костенко Галина Іванівна

Номер слайду 2

Державний стандарт НУШ визначає 11 ключових компетентностей, серед яких 6 місце посідає екологічна, що передбачає:- усвідомлення основи екологічного природокористування;- дотримання правил природоохоронної поведінки;- ощадного використання природних ресурсів;- розуміння важливості збереження природи для сталого розвитку суспільства.

Номер слайду 3

Складові екологічної компетентності не формуються у громадах самі по собі. Вони є результатом послідовної роботи з дітьми. Адже завтра діти стануть науковцями чи педагогами, працюватимуть на заводах чи фабриках. Або ж їх оберуть депутатами та призначать міністрами, які ухвалюють іноді доленосні рішення. Саме від нас, вчителів, залежить здатність дитини засвоїти отриману під час навчання інформацію та правильно застосовувати її у повсякденному житті.

Номер слайду 4

Екологічна компетентність формується за допомогою природничої освітньої галузі, але не обмежується нею. Безумовно, використання наскрізних змістовних ліній має на увазі надпредметний зв’язок, тому тут працює і література, і математика, і мистецтво та технології.

Номер слайду 5

Заходи НУШ включають безпосередній контакт з природою. Через споглядання краси довкілля, учні отримують більш ефективний урок, ніж тисяча розповідей в класі. Екскурсії, які ми проводимо на уроках «Я досліджую світ» , мають велике значення для екологічного виховання школярів.

Номер слайду 6

На протязі 40 років роботи в школі, я проводжу позакласну природоохоронну роботу з учнями початкових класів. Важливу роль у формуванні екологічної компетентності учнів відіграють конкурси та акції природоохоронного спрямування. Мої вихованці активні учасники шкільних, районних, обласних та Всеукраїнських конкурсів:

Номер слайду 7

Всеукраїнський природоохоронний конкурс «Годівничка»

Номер слайду 8

Всеукраїнськоїнський природоохоронний конкурс «Птах року»

Номер слайду 9

Обласний дитячий еколого- краєзнавчий конкурс «Малі річки Полтавщини»

Номер слайду 10

Всеукраїнський конкурс «Парки – легені міст і сіл»

Номер слайду 11

Всеукраїська акція «День зустрічі птахів»

Номер слайду 12

Всеукраїнська акції-змагання «День юного натураліста»

Номер слайду 13

У цьому 2023 році члени гуртка «Віконечко в природу» (учні 2 класу) взяли участь в конкурсі «Годівничка», акції «Облік гнізд лелек», конкурсі «Збережи ялинку» (номінація «Новорічно-різдвяна композиція») , фотоконкурсах «Пізнай свій рідний край» та «Моя країна – Україна», в конкурсах малюнків «Алаба» «Чарівна осінь» та «Наші друзі»

Номер слайду 14

Найцікавіший конкурс для дітей початкових класів, як на мій погляд, «Годівничка». Останнім часом я розробляю проєкт «Зимуючі птахи нашої місцевості». Основною метою цієї Всеукраїнського природоохоронного конкурсу є: -виховання у школярів шанобливого ставлення до природи; -залучення до охорони та відтворення орнітофауни, невід’ємної частини довкілля.

Номер слайду 15

Проєкт «Зимуючі птахи нашої місцевості» розділяю на етапи: - підготовчий; - теоретичний; - практичний; - конкурсний звіт. На підготовчому етапі заготовляємо і приносимо в школу корм для птахів, виготовляємо годівнички. Теоретичний етап – це збір матеріалів про зимуючих птахів нашої місцевості з різних джерел інформації, робимо презентації. Найцікавіше дітям 1-4 класів на практичному етапі - розвішувати годівнички в парках, шкільному садку та підгодовувати пернатих і спостерігати за ними. Проводимо шкільну акцію «Годівничку - в кожний двір». Учні роблять світлини птахів та фотосесії біля своїх годівничок з допомогою своїх батьків.

Номер слайду 16

Конкурсного звіту найдужче чекають юні натуралісти: -конкурс аплікацій, малюнків і світлин на тему «Птахи – наші пернаті друзі»; - «Проба пера» (власноруч та з допомогою дорослих пишуть вірші, казки, загадки, скоромовки, розповіді про зимуючих птахів).

Номер слайду 17

Підсумок по конкурсу відбувається на святі чи квесті «Наші дивовижні пернаті». Звучать пісні, проводяться ігри, танцювальні конкурси, нагородження переможців та всіх учасників конкурсу «Годівничка» за активну роботу. Часто наші роботи відмічали на обласному та Всеукраїнському етапах.

Номер слайду 18

Коли працюю по конкурсах «Птах року», «Малі ріки Полтавщини»,» Парки – легені міст і сіл», то обов'язково залучаю учнів 5 - 9 класів (за умовами конкурсів). Такі роботи можу оформляти у вигляді наукових чи методом проєкту. Наприклад, Всеукраїнський природоохоронний конкурс «Горлиця звичайна – птах 2020 року» розробляла як наукову роботу на тему: «Горлиця – перната супутниця людини». Разом з гуртківцями складали план та працювали за ним.

Номер слайду 19

Учні з медіо знаходили інформацію про горлицю звичайну. Знайомилися із загальними відомостями про голубів, зовнішнім виглядом пташки, її будовую, розмноженням, живленням, середовищем існування, а також визначили роль голубів в житті людини.

Номер слайду 20

Спостереження за горлицями вдома діти проводили самостійно. а коли спостереження ведеться в лісі, то обов'язково зі мною. Результати спостережень записували в таблиці, подані в положенні до цього конкурсу.

Номер слайду 21

Діти зібрали багато цікавих фактів, народних прикмет про голубів, складали твори , робили світлини та малювали малюнки птахів.

Номер слайду 22

Через кожні 2 роки проводиться Всеукраїнський конкурс «Парки – легені міст і сіл». У 2022- 2023 н. р. досліджували з учнями 1 і 5 класів парки нашого села Бірки. Ми побували в 6 парках, дослідили їх флору і фауну. За нашою ініціативою провели трудові десанти «Чисті парки».

Номер слайду 23

Подяки за природоохоронну роботу районного, обласного та всеукраїнського рівнів

Номер слайду 24

Чарівний, мальовничий наш край своїми лісами, парками, річками, полями. Як хочеться, щоб ця краса не зникла, а примножувалася рік за роком. Як хочеться дихати свіжим повітрям, насолоджуватися мелодійним співом пташок, купатися в чистому джерелі, жити в чистому довкіллі.

Номер слайду 25

Тому ми, вчителі, повинні навчити своїх учнів цінувати ту первозданну красу природи, залучаючи їх до позакласної природоохоронної роботи, Формувати в молодого покоління екологічне мислення, підвищувати екологічну культуру, брати активну участь в охороні навколишнього середовища.

Номер слайду 26

Дякую за увагу!

pptx
Додано
15 грудня 2023
Переглядів
240
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку