Управління освіти, культури і туризму
Дергачівської районної державної адміністрації
КЗ «Солоницівський ліцей №3»
Дергачівської районної ради
Харківської області
КОРЕКЦІЙНО – РОЗВИВАЛЬНА ПРОГРАМА
«РОЗВИТОК ЕМОЦІЙНОЇ СФЕРИ ОСОБИСТОСТІ ДИТИНИ
ТА СОЦІАЛЬНА АДАПТАЦІЯ»
Практичний психолог
Черноброва Олеся Григорівна
Пояснювальна запискка
За час роботи психологом я звернула увагу на те, що деякі батьки підготовуючи дітей до школи, активно розвивають інтелектуальні здібності своєї дитини, та не звертають увагу на її емоційний розвиток.
Після проведення діагностики були получені такі результати емоційної сфери дітей старшого дошкільного віку, що у багатьох дітей існують проблеми емоційного характеру, це:
Тривожність полягає в тому, що дитина постійно очикує на неприємності, проблеми та конфлікти, вона не сподівається на щось добре від тих хто її оточує. Тривожних дітей відрізняє те, що вони іноді бояться не самої події, а її передчуття. Частіше вони очикують щось саме найгірше. Діти відчувають себе безпорадними, бояться грати в нові ігри, розпочинати нові види діяльності.
Дитячі страхи-явище досить поширене, вони можуть виникати за будь-яких обставин. Страх-це захисна емоція. Дитина, що нормально розвивається, повинна обов’язково «уміти боятися». Але існує грань, страх не повинен стати нов’язливим та перетваорити дитину на невротика.
Сомооцінка- ставлення людини до сомої себе. Але іноді у дитини буває занижена самооцінка, коли вона виникає?
Занижена самооцінка дитини у майбутньому може презвести до того, що дитина не зможе відстояти свою точку зору,їй буде складно налагоджувати взаємини з людьми із позиції впевненої в собі людини.
Емоційна регуляція поведінки та діяльність дітей є домінучою в дошкільному віці, а соціальні емоції грають найважливу роль у моральному вихованні та вихованні міжособистісних стосунків. Моральний розвиток та виховання дитини необхідно починати з розвитку її емоційної сфери. Розуміння своїх емоцій та почуттів є важливою умовою ставлення особистості дитини.
Дитина виявляє свою індивідуальність через можливість вираження емоції та почуття. Також необхідно розвивати здатність дитини до емпатії, її чуттевість до емоційного стану іншіх людей. Розвиток емпатії зокрема складається із трьох компонентів:
Проводячі заняття з програми розвиток емоційної сфеи, морального виховання та розвиток комунікативних здібностей дітей, старшого та молодшого дошкільного віку, можна сказати що ці заняття подобаються дітям і мають позитивний результат: діти стають більш чутливими до іншиї, краще поводяться, легко виконують твочі завдання, в них розвиваються навички кращого спілкування. У дітей зникає напруженість та тривожність, підвищується самооцінка. Заняття проводяться в цікавій та доступній формі для дітей.
СТРУКТУРА ЗАНЯТЬ:
Проведення занять розраховано на 9 місяців (вересень-травнь).
Проводяться заняття:
ЗАНЯТТЯ №1
ТЕМА: «Мій настрій»
МЕТА: ознайомити дітей з поняттям «емоції» та «настрій», вчити розуміти власні почуття; створювати позитивний настрій; розвивати неординарне мислення, фантазію.
ПЛАН ЗАНЯТТЯ
Запитання:
Розпізнавання емоцій (розгляд елюстрацій людських облич, які символізують настрій).
Діти сідають у два рядки один напроти другого, та по черзі зображають мімікою певний настрій та вигадують його.
Одна дитина вдає ніби плаче, решта намагається її заспокоїти.
Не треба плакати мій друже,
Бо це погано дуже, дуже.
Ти швидше всім нам посміхнись
Ми твої друзі подивись!
Запитання:
- От на лижах я спустився!
Мчав, як тільки міг!
Та упав і провалився
По коліна в сніг...
Й очі повні сліз?
Головою вниз!
Запитання:
Дітям роздають різнокольорові кружечки, дорослий називає емоцію або почуття, діти піднімають кружечок, колір якого вважають відповідним названій емоції.
Наш Іванко в дидсадку
Як барвинок у вінку,
А навколо нього друзі,
Як весною квіти в лузі.
Завели швидкий танок,
Звеселили дидсадок.
Дыти аесело повторюють рухи якы показуэ дорослий.
Попрощаэмося з вами:
- До побачення дітки.
ЗАНЯТТЯ № 2
ТЕМА: «Що таке доброта?»
МЕТА: розширювати знання дітей про моральні людські якості, формувати морально-етичні уявлення та адекватні форми поведінки, спонукати до рухової розкрутості; розвивати фантазію, неординарне мислення.
ПЛАН ЗАНЯТТЯ
Запитання:
Сьогодні ми поділимося один з одним краплиною своєї доброти.
Діти відповідають на запитання :
Діти стають попарно, одна дитина-«сліпий» (із зав’язаними очима), друга-«поводир». Ведучий вказує напрям, у якому треба йти. «Сліпий» іде, а «поводир» вказує йому шлях (торкатись одне одного не можна). Виграє та пара, яка пройде дистанцію не наштовхуючись на інших.
Зайчик-Лисиця (Зайчикова хотка);
Колобок-Лисиця (Колобок);
Оленка-Баба-Яга (Гуси-лебеді);
Не будь ненависним, не злись!
Чужому горю не радій!
Теплом ти ближнього зігрій
І з ворогом помирись.
ЗАНЯТТЯ №3
ТЕМА: «Учимося спылкуватися»
МЕТА: підвищувати самооцінку дітей, виховувати повагу до інших, вчити регулювати свої відчуття.
ПЛАН ЗАНЯТТЯ
Діти стають у коло. Кожна дитина повертається до свого сусіда, який стоїть праворуч, посміхається йому і каже: «Вітаю», потім вітається з сусідом, який стоїть ліворуч.
Дітям пропонується уявити, що до них у групу прийшла новенька дівчинка. Вона всього соромиться, мовчить, не грається. Завдання дітей: подружитись із нею, прийняти дівчинку у гру.
Діти ою’єдну.ться в пару. Кожна пара отримує по 1 аркушу і олівці. Діти повинні намалювати разом малюнок (кожна пара малює що вона забажає).
ЗАНЯТТЯ №4
ТЕМА: «Моє ім’я»
МЕТА: розвивпти вміння правильно оцінювати себе, підвищувати самооцінку; розширювати знання про настрій; розвивати вміння описувати свої емоції та почуття; розвивати творчі здібності.
ПЛАН ЗАНЯТТЯ
Вітаючись діти називають своє ім’я, кажуть чи подобається вони їм. Якого кольору воно може бути, чому?
Кожна дитина обирає кольорову пелюстку, яка, на її погляд відповідає її імені. Із усіх пелюсток складається квітка.
Запитання:
Дітям роздають парні картки, вони повинні знайти пару, але розмовляти під час виконання завдання не можна.
Кожна дитина декількома словами описує свої почуття, намагаючись не повторювати того, що вже сказали інші.
Дітям треба намалювати свого товариша з групи, ім’я якого йому подобається.
ЗАНЯТТЯ №5
ТЕМА: «Очі велекі у жаху»
МЕТА: розвивати здібності до емпатії та емоційну сферу, вчити регулювати свою роведінку; знижувати емоційне напруження; посилювати віру у свої сили; тренувати психомоторні функції; розвивати творчі здібності.
ПЛАН ЗАНЯТТЯ
Кожна дитина вітається і розповідає який у неї сьогодні настрій і чому.
У кожної дитини- сюжетна картинка. Картинки різні, але на кожній із них намальован котик. Діти розглядають сюжет зображений на картинці, а потім відповідають на запитання. Які їм задають.
Гуляв котик по городу-
Він шукав собі пригоду.
Муха з поля прилетіла
І за нос його вкусила.
Кіт не ходить на город,
Бо не хоче більш пригод.
Запитання:
Діти зображують свій страх у малюнку, так як вони собі його уявляють. Після малювання відбувається обговорення та ритуал знищування малюнка, свого страху.
Ми проженемо свій страх,
Щоб не було його в нас.
Страх прогнали, та порвали.
Ведучий із зав’язаними очима ловить дітей, що по черзі плескають у долоні. Упіймавши когось, ведучий відгадує, хто це. Та дитина яку впіймали, та впізнали стає ведучим.
Діти стають у коло, кладуть руки одне одному на плечі, та прощаються.
ЗАНЯТТЯ №6
ТЕМА: «Дружно посміхнемося»
МЕТА: розвивати здатність до емпатії; вправляти у розпізнаванні та відображені емоцій; розвивати тактильні відчуття; вправлчти в передаванні характерних емоцій за допомогою пантоміми; спонукати до складання творчих розповідей; допомогати в подоланні замкненості, пасивності; виховувати дружелюбність.
ПЛАН ЗАНЯТТЯ
Я знайомих як зустріну,
Привітаюсь неодмінно!
«Добрий ранок, добрий день!»
А прийду в дитячий сад-
Привітаюсь до малят.
Діти змагаються хто більш назве добрих, найкращіх слів.
Запитання:
Діти тримаються за руки. По черзі усміхаються до свого сусіда праворуч, а потім ліворуч.
Запитання:
Наголосити дітям, що посмішка-це гарний настрій, хороше самопочуття. У веселих людей справи йдуть легко, завзято.
Дітям слід зобразити веселу маленьку дівчинку, старенького дідуся, манекенницю, дитину яка вчиться ходити.
На великому аркуші паперу діти по черзі малюють певну деталь малюнка, щоб вийшов веселий Колобок (одна дитина малює очі, інші посмішку тощо). Звернути увагу на те. Що посмішка свідчить про радість Колобка.
Діти утворюють стовпчик зі своїх кулачків (по одному кулачку) і з посмішкою промовляють: «Усім, усім, до побачення!»
ЗАНЯТТЯ №7
ТЕМА: «Неіснуюча тварина»
МЕТА: продовжувати вчити розпізнавати емоції, розвивати вміння відображувати емоції та почуття мімікою та пантомімою; формувати чутливість до емоційного стану інших; виховувати любов до всього живого.
ПЛАН ЗАНЯТТЯ
Діти стають у коло, потім повертаються один до одного і вітаються.
Одна дитина бере картку із зображенням тварини. Потім намагається показати цю тварину з допомогою пантоміми. Діти відгадують, яку тварину загадано.
Розглядається сюжетний малюнок, на якому зображена тварина або проілюстрована казка. Діти відповідають на запитання «Що подумав кожен із зображених персонажів?»
Гляне вліво...
Гляне вправо...
Потім знову уперед-
Нехай трохи відпочне.
Діти бігають по килимку, на славо ведучого «гусінь», діти лягають на килимок та повзають, зображаючи гусеницю; на слова «метелик», діти «літають, як метелики.»
Кожна дитина розповідає яку тварину вона хотіла би побачити, тваину яка існує в її мріях.
Попрощаємося,
Повертаємося ліворуч,
Повертаємося праворуч,
Доапобачення усім.
Діти стоять у колі, повертаються спочатку вліво до свого сусіда, потьім вправо та прощаються.
ЗАНЯТТЯ №8
ТЕМА: «Ввічливий Котик»
МЕТА: продовжувати знайомити дітей з моральними рисами характеру; розвивати комуникативні здібності; вчити правильно розуміти моральні цінності та норми поваедінки в суспільстві; допомагати долати пасивність та замкненість; розвивати творчі здібності, фантазію.
ПЛАН ЗАНЯТТЯ
Що значить бути ввічливим?
Одна дитина-це «продавець», решта дітей «покупці». Потрібно стежити за тим, чи вітаються діти, коли заходять до «магазину», чи правильно звертаються до «продавця». «Продавець» також повинен бути привітним та ввічливим.
Дітям пропонується вивчити прислів’я про ввічливість.
«Увічливість скрізь шанують».
Прощаючись, діти намагаються згадати якомога більше добрих слів прощання.
ЗАНЯТТЯ №9
ТЕМА: «Моя сім’я»
МЕТА: розширювати знання про сім’ю та родинні стосунки; розвивати емоційну сферу та здатність до емпатії; формувати тепле ставлення до членів сім’ї та здатність осмислювати себе, як повноцінного члена; виховувати шановливе ставлення до своїх рідних.
ПЛАН ЗАНЯТТЯ
Добрий день, добрий день.
Розквітає навіть пень,
Як почує : «Добрий день!»
Діти сідають у коло: по черзі передають один одному м’ячик. Та дитина , яка отримала м’яч розповідає про свою сіи’ю ( хто є членом сім’ї, як їх звати, яка сім’я-дружна, весела, спортивна; як один одного поважають, люблять).
Запитання:
Дітям роздають аркуші, на кожному намальован будинок розділений на 4 частини. Завдання-намалювати свою сім’ю, розселивши її в будинку. Потім цей малюнок подарювати своїм рідним.
Дітям пропонують вивчити прислів’я(батьки завжди допоможуть, якби далеко не була їх дитина; у пораді повапжають людей, які шанують, не забувають своїх батьків).
«Шануй батька й неньку, буде тобі скрізь гарненько».
Діти розіграють сценки:
Мама, тато, дід, бабуся-
Всіх назву, не помилюся.
Старший братик і систричка-
В нас сімейка невеличка-
Не спиняйте, бо зіб’юся:
Мамо, тато, дід, бабуся...
Стпрший брат, сестра і я-
Отака у нас сім’я.
Взявшись за руки, діти стають у коло та хором прощаються.
ЗАНЯТТЯ №10
ТЕМА: «Бережемо дружбу»
МЕТА: формувати вміння правильно висловлювати свої почуття, до себе та інших; вправляти у розпізнаванні емоцій; розвивати чутливість до емоційного стану інших та вміння спілкуватись; виховувати довіру та повагу одне до одного, виховувати дружелюбність.
ПЛАН ЗАНЯТТЯ
Діти стоять у колі, вітаються зі своїми сусідами, потім вітаються до сонечка (високо піднімаючи на головою руки, стаючи на носочки), після цього вітаються до землі (присідають, гладять килимок).
Діти висловлюються з приводу того,чому добре мати друга,а чому-погано?
Про друга
Твій друг тобі віддасть усе:
І свій квиток на карусель,
І цвяї,і гудзик, і літак,
Та не за щось, а просто так..
І ти нічого не жалій-
Ніколи і ні трохи!
І навіть м’яч футбольний свій
Віддай, як друг попросить.
І посміхнеться друг тобі-
Аж схочеться співати.
І ти подумаєшь тоді:
«Як гарно дарувати!...»
(А.Костецький)
Запитання:
Діти стають парами, зігнувши одну руку у лікті та торкаючись долонями. В черзі кожна пара має своє місце. Діти ходять парами, не розтуляючи долонь. За сигналом всі швидко стають на свої місця. Виграє та пара, яка швидше зайняла своє місце і не розтулила долонь.
Дітям пропонують намалювати свого друга, а потім подарувати йому малюнок.
У дітей запитують, чи буває так, що діти сваряться, ображаються одне на одного. Якщо так трапляється, необхідно зробити крок назустріч зі своїм другом. А в цьому допоможе мирилочка.
Мир, миром,
Пироги з сиром,
Варенечки в маслі,
Ми дружечки красні,
Поцілуймося!
Я-твій друг! (Показують на себе.)
Ти- мій друг! (Показують на друга.)
І навколо-друзі! (Розводять руки.)
В мене ніс, (торкаються до своїх носиків)
І в тебе ніс,
(легенько торкаються до носика товариша)
Плеснемо в долоні. (Плескають у долоньки.)
В мене щічки, (погладжують свої щічки)
В тебе щічки, (легенько гладять щічки товариша)
Гарні та гладенькі!
Я-твій друг! (Показують на себе.)
Ти-мій друг! (Показують на товаришаю)
Друзі веселенькі!
(Беруться за руки, повільно кружляють.)
ЗАНЯТТЯ № 11
ТЕМА: «Краса»
МЕТА: розвивати неординарне мислення, творчість, фантазію; розширювати знання про почуття.
ПЛАН ЗАНЯТТЯ
Не будь ненависним, не злись!
Чужому горю не радій,
Теплом ти ближнього зігрій
І з ворогом примирись!.
Запитання:
Дітям пропонують намалювіати те, що вони вважають найкрасивішим для них.
Дітям читають різні слова, а вони повинні назвати зайве слово яке не відповідає загальному значенню.
Наприклад: гарний, красивий, прекрасний, розумний, чудовий, чарівний, симпатичний, прегарний.
Зайве слово- «розумний».
Діти передають один одноиу кульку. Той у кого опиниться кулька, розповідає про те, що вважає найкрасивішим.
Ведучий відвертається та заплючює очі. Двоє тітей по черзі торкаються ведучого, намагаючись дотиком передати своє ставлення до нього. Потім ведучий розповідає про почуття, що викликали в нього ці дотики.
Діти по черзі підводять, промовляють якісь добрі побажання іншим та слова прощання.
ЗАНЯТТЯ № 12
ТЕМА: «Компліменти»
МЕТА: познайомити з поняттям «комплімент»; продовжувати знайомити дітей із різними видами характерів людей; формувати морально-етичні уявлення; розвивати емоційну сферу та чутливість до емоційного стану іншіх; використовувати компліменти у спілкуванні.
ПЛАН ЗАНЯТТЯ
Діти стають у коло, беруться за руки і по черзі, швидко повертаючи голову праворуч, кажуть слова привітання.
Діти по черзі підходять до столу, беруть картки із зображенням казкових героїв, та намагаються сказати кожному із персонажів комплімент.
Запитання:
Діти стають у коло. Одна дитина стає у центр кола, а діти розповідають про неї (позитивні риси). Бажано, щоб компліменти та порівняння не повторювались. (У центр кола повинна стати кожна дитина).
Дітям пропонується вивчити прислів’я.
«Одне приємне слово наче сад цвіте»
Якщо діти не зрозуміли, потрібно поясниьти їм зміст прислів’я, нагадати про ті приємні почуття, які вони відчувають коли їм говорять добрі слова.
У коло по черзі виходить кожна дитина, а інші хвалять її. Виграє той хто найкраще похвалить.
Прощаючись, діти кажуть один одному компліменти.
ЗАНЯТТЯ № 13
ТЕМА: «Розумний кролик»
МЕТА: продовжувати знайомити дітей з морадьними рисами людини та видами характеру; розвивати неординарне мислення; вчити правильно оцінювати себе та інших.
ПЛАН ЗАНЯТТЯ
Я знайомих як зустріну,-
Привітаюсь неодмінно!
«Джобрий ранок, добрий день!»
А прийду в дитячий сад-
Привітаюсь до малят.
Запитання:
Що означають приказки
Дітям слід відповісти, що означають пиказки які їм прочитають.
- «Поки розумний думає, дурний уже робить»;
- «В розумній бесіді бути – розуму здобути, а в дурній – свій згубити»;
- «З розумним говорити – що медку попити».
4. Гра «І добре, і погано»
Дітям пропонують назвати негативні та позитивні моменти таких явищ; дощ, сніг, сонце, вітер.
5. Етюд «Незнайко»
Діти ставлять запитання Незнайкові, а він розводить руками й каже: «Не знаю!»
6 . Малювання «Склади символи»
Діти малюють символи до слів; «дружба», «радість», «море».
7. Прощання
Діти стають у коло, беруться за руки і усі разом кажуть до побачення.
ЗАНЯТТЯ № 14
ТЕМА: «Яскрава Зірочка»
МЕТА: продовжувати формувати у дітей морально-етичні уявлення та адекватні форми поведінки; розвивати неординарне мислення, фантазію; виховувати чутливість до самостійного стану інших; тренувати психомоторні функції; виховувати доброзичливе ставлення до інших.
ПЛАН ЗАНЯТТЯ
Запитання:
Діти стають у коло та беруться за руки. Ведучий говорить: «Ми одна велика добра тварина, Давайте послухаємо, як вона дихає». Усі прислухаються, починають разом дихати; великий вдих – крок уперед, видих – крок назад (декілька разів). «Послухаємо, як стукає серце доброї тварини; стук – крок у перед, стук – крок назад (декілька разів).
За результатами малюнків відбувається обговорення малюнків.
Діти об’єднуються у дві групи. Кожна група отримує серію малюнків до якоїсь казки. Діти повинні розкласти у правильній послідовності серію малюнків , та розповісти, які герої казки були добрими.
Дітям пропонують вивчити прислів’я про добрих людей, яких завжди шанували в нашому народі.
«Як сам добрий, то й тобі добротою відповідатимуть»
Діти стають у коло і усі разом кажуть «Усім, усім, до побачення».
ЗАНЯТТЯ № 15
ТЕМА: «Неслухняні діти»
МЕТА: продовжувати знайомити дітей з видами характеру; учити розуміти власну думку та поведінку інших, її наслідки.
ПЛАН ЗАНЯТТЯ
Загальний потиск рук.
Кожна дитина отримує сюжетну картинку, на якій зображена певна проблемна ситуація (діти посварились, хлопчики розбили вікно, дівчинка не ділиться іграшками тощо). Дитина повинна скласти невеличку розповідь про зображене , та розповісти, як потрібно поводитись у такій ситуації.
Розігрується сценк: «дитина вимагає від «батьків», щоб їй купили іграшку. «Батьки» намагаються її заспокоїти, а вона тупотить і кричить: «Хочу – і все!»
Запитання:
Під час бесіди діти розповідають про неслухняність, випадки власної неслухняної поведінки та розповідають, як слід поводиться.
Після завершення тематичного малювання відбувається обговорення виконаних дітьми малюнків.
Дітям пропонують уявити із себе неслухняних дітей, які сваряться (розсердилися. Повернулися спинами один до одного, нахилили голови). Потім повинні помиритися, пигадавши мирилочку:
Мир, миром,
Пироги з сиром,
Варенички в маслі;
Ми дружечки красні;
Поцілуймося!
Діти стають у коло і хором кажуть «До побачення.»
ЗАНЯТТЯ № 16
ТЕМА: «В гостях у Зайчика»
МЕТА: розширювати знання про емоції та почуття; розвивати чутливість до емоційного стану інших та вміння розуміти та висловлювати свої емоції; розвивати фантазію, неолрдинарне мислення; виховувати комуникативні здібності; допомагати долати замкненість, пасивність.
ПЛАН ЗАНЯТТЯ
Діти вітаються, порівнюючи одне одного з казковими героями.
Діти розглядають малюнок із зображенням Зайчика і кажуть який у нього настрій. Перед дітьми лежать різнокольорові кружечки. Кожна дитина вибирає той кольоровий кружечек, який відповідає настрою Зайчика.
Діти фантазують на тему, ким би вони хотіли бути.
Діти стоять у колі, виставивши перед собо. Долоні. Ведучий іде повз дітей, легенько по черзі б’є їх по долонях:
Бігли зайчики по лісу,
Весело сміялись,
Іли моркву солоденьку
Тай весело грались.
Скількі їх усіх було?
Порахуймо разом.
На останне слово той, кого торкнулись останнім, каже довільне число. Після цього ведучий продовжує торкатись долоньок дітей, рахуючи до заданого числа.
Той, на кого випадає задане число, повинен сховати за спаину руки, які ведучий намагається схопити.
Діти рухаються в ритмі музики, зображуючи зайчиків.
Діти беруться за руки, стають у коло і хором кажуть «Усім, усім до побачення».
ЗАНЯТТЯ № 17
ТЕМА: «Жадібним бути погано!»
МЕТА: розвивати чутливість до емоційного стану інших; продовжувати знайомити з морально-етичними нормами поведінки та видами характеру; прищеплювати нові форми поведінки; підвищувати віру у власні сили; розвивати фантазію та неординарне мислення; спонукати до рухової розкутості.
ПЛАН ЗАНЯТТЯ
Діти стають у коло, торкаються долоньками один одного. Лагідно промовляють: «Вітаю» та бажають один одному вдачі.
Розглядання малюнка, близького за сюжетом до теми заняття. Діти розповідають про свої враження та висловлюють думки з приводу побаченного.
Діти розповідають «Чому погано бути жадібним, а чому добре?»
Дітям пропонується така ситуація. Дівчинка загубила іграшку. Надворі вже темно, дівчинка плаче.
Запитання:
Діти, намалюйте що б ви хотіли подарувати всім-всім.
Діти розповідають про свій вчинок, який їм не подобається і який їм соромно згадувати.
Діти кажуть хором «До побачення!»
ЗАНЯТТЯ № 18
ТЕМА: «Моя фантазія»
МЕТА: «продовжувати знайомити дітей з моральними рисами та видами характеру; формувати морально-етичні уявлення; прищеплювати нові форми поведінки; коригувати емоційну сферу; розвивати здібність до емпатії; розвивати фантазію, неординарне мислення.»
ПЛАН ЗАНЯТТЯ
Діти стають у коло, посміхаються один одному і кажуть «Вітаю».
Запитання:
Вже на річці тане лід,
Це почався льодоход.
Ти відказуй – правда це?
Сн7ігом поле замело,
Красне літечко прийшло.
Ти відказуй - правда це?
Кіи весь вечір міцно спав,
Вдень на хмарку він літав.
Ти відказуй – правда це?
Качка на качат кричить,
Плавати вона їх вчить.
Ти відказуй – правда це?
Довгий хобот має слон,
Це у нього мікрофон.
Ти відказуй – правда це?
На варення муха сіла,
За хвилинку банку з’їла.
Ти відказуй – правда це?
Цуцик крутиться кругом,
За своїм біжить хвостом.
Ти відказуй – правда це?
Дітям пропонують трішки пофантазувати. Сьогодні ми политимо у ракеті у космос. Кожна дитина розповідає як вона летить, що відбувається. Всі діти проявлять фантазію.
Діти стають у коло, кожна дитина по черзі уявляє себе якимося казковим гшероем і показує його, інші повинні відгадати хто це.
Діти торкаються долоньками один одного і кажуть «До побачення!»
ЛІТЕРАТУРА