Заняття «Нумо знайомитись!»
(для дітей старшого дошкільного віку)
Програмовий зміст :
розвивати навички спілкування, групової взаємодії, почуття єдності, поваги та доброзичливого ставлення до інших, вчити як знайомитися, розширювати уявлення про дружбу, учити розуміти поведінку інших та власну, виховувати оптимістичний погляд на життя.
Привітання
Вступ (діти потрапили на безлюдний острів). Психолог : Де це ми діти? Куди ми потрапили? Перегляд Мультфільму «Безлюдний острів» Отже, хто скаже де ми з вами?Так на безлюдному острові.
Ходимо з дітьми роздивляємося. «Що ж тепер буде? Як нам дістатися назад додому? Що це? Якийсь лист тримає папуга. Треба прочитати.
Текст:Шановні діти! Ви потрапили на безлюдний острів, для того, щоб вам звідси вибратися, потрібно виконати всі завдання, які вам будуть траплятися. Підказка: кожне завдання знаходиться біля певної цифри. Запам`ятайте! тільки ті діти, які вміють знайомитися, дружити і цінувати дружбу зможуть повернутися додому. Психолог: Діти, а ви вмієте знайомитися, дружити, цінувати друзів? Давайте покажімо, як ми це робимо. Я впевнена що ми всі завдання виконаємо і повернемося додому.
Отже, як же все ж таки правильно знайомитися? Розгляд ілюстрацій на ІКТ(так чи не так)
1.Правила «Як знайти нових друзів» (що потрібно робити)
- Підійди і скажи «Привіт»
- Усміхнись
- Повідом як тебе звати, запитай як звати дитину до якої ти підійшов?
- Запитай, чим найбільше любить займатися?
- Скажи щось приємне , якийсь комплімент(я хотів би з тобою подружитися)
- Запропонуй пограти разом
2. Гра «Знайди свою половинку»
Мета: вчити дітей знаходити собі нових друзів, розвивати комунікативні навички.
Різнокольорові сердечка розрізані навпіл. Потрібно відшукати свою половинку, познайомитися,подружитися і потім відрекомендувати свого друга групі.
3. Гра-розминка «Це мій кращий друг і я»
Якщо відповідь про вас промовляєм хором враз: Це все я , це все я ,це мій кращий друг і я. Якщо ні то мовчимо і тихенько сидимо. А тепер давайте грати , час уже відповідати
Рано-вранці хто піднявся? (це все я, це все я це це мій кращий друг і я)
А хто сонечку всміхався?
Хто веселий і бадьорий, і привітний і моторний?
Хто з вас творчістю своєю прикрашає групу в нас?
А хто уміє берегти, ручки, зошити й книжки?
А хто граючи в футбол у вікно заб`є нам гол?
Хто веселу вдачу має, діткам всім допомагає?
Молодці дітки!
4. Вправа «Чарівні перевтілення»(піратська шапка)
Мета: закріпити ім`я кожної дитини,розвивати асоціативне мислення, пам`ять.
Роздати дітям символи у вигляді сердечок, квіточок, метеликів і презентувавши своє ім.`я дитина ложить в капелюх символ. Потім діти достають з капелюха символи і називають чиє ім`я було назване під цим символом.
5. Нейропсихологічна гра-розминка «Відішли листа»
Мета: зняття психоемоційного напруження, гра піднімає настрій , а це в свою чергу розвиває пошукову активність у дітей, гра розрахована на невеличке збудження в глибинних структурах мозку, які активізують роботу півкуль.
Конверти з малюнками рухливої дії на кожну дитину. Психолог називає ім.`я дитини яка повинна передати листа наприклад Дмитрику. Дмитрик після отримання листа виходить в центр кола показує картинку і виконує такий самий рух.
6 «Відгадати загадки про дружбу» і в цьому нам допоможуть діти з ваших груп Онлайн-бесіда з дітьми групи №4,8
Мета: закріпити знання дітей про дружбу
Загадки:
Вона жити помага
Коли вона у тебе є
Життя радісним стає
Разом можна все зробити
Тож без неї не прожити. (дружба)
Один за всіх і всі за одного.
Обманюй друга коли тобі це вигідно.
Розділи з другом і радість і смуток.
Не підтримуй друга коли він у біді.
Свого друга ображай, обзивай, зрідка кусай..
Будь з другом чесним та відвертим.
Психолог підводить підсумок: Як важко може бути без друзів, і як добре коли вони є
Вірш:
Давайте будемо усі дружити:
Як птах із небом
Як з лугом квіти
Як вітер з морем
Поля з дощами
Дружити вірно
Як сонце з нами.
7. Вправа з казкотерапії «Хто з казкових героїв не умів дружити» (ІКТ – перегляд слайдів)
8. Рефлексія заняття «Побудуй човен з гарних слів, або побажань, які відносяться до дружби. На ньому ви зможете дістатися додому.
Добро, допомога, посмішка, любов,вміння ділитися, розуміння, співчуття, вірність, чемність, чесність, турбота , повага
Сюрпризний момент. Так ці всі слова які ми сказали відносяться до дружби, а об`єднує нас всіх це любов. Любов до батьків, до друзів, до тварин, до природи. А як ми можемо позначити любов. Так у формі серця . Звичайно. Показую серце і дістаю сюрприз.