МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
ДЕРЖАВНИЙ ВИЩИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД
« ПРИІЗОВСЬКИЙ ДЕРЖАВНИЙ ТЕХНІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ»
МАРІУПОЛЬСЬКИЙ МЕХАНІКО – МЕТАЛУРГІЙНИЙ КОЛЕДЖ
МЕТОДИЧНА РОЗРОБКА
відкритого заняття
«Розвиток фізичних якостей засобами атлетичної гімнастики з використанням гімнастичних палок»
з дисципліни: фізична культура
спеціальність 5.07010501 Технічне обслуговування, ремонт та експлуатація
тягового рухомого складу
2019
Методична розробка відкритого заняття з дисципліни «фізична культура»
Підготувала Лузанова В.О. – викладач кваліфікаційної категорії «спеціаліст вищої категорії» Маріупольського механіко – металургійного коледжу
ДНВЗ «ПДТУ» -2019
Запропонована методика проведення заняття з дисципліни фізична культура за темою: «Розвиток фізичних якостей засобами спортивних ігор з використанням гімнастичних палок.»
Викладач пропонує застосування різноманітних видів діяльності, як загально – розвиваючи і спеціально – підготовчі вправи, різноманітні пересування, робота в парах, індивідуально та в групах. Велика увага приділяється свідомому ставленню студентів до здорового способу життя. Домашнє завдання є продовженням змісту заняття.
Для студентів і викладачів фізичного виховання ВНЗ І-ІІ рівня акредитації, а також для вчителів та учнів 9-11 класів фізичної культури загальноосвітніх шкіл.
Рецензенти:
Удачина Л.А. – викладач кваліфікаційної категорії «спеціаліст вищої категорії», викладач, керівник фізичного виховання Маріупольського механіко – металургійного коледжу ДВНЗ «ПДТУ».
Тищенко К.П. – викладач кваліфікаційної категорії «спеціаліст вищої категорії», викладач, керівник фізичного виховання ДВНЗ «Маріупольський будівельний коледж».
Розглянуто та схвалено на засіданні комісії соціально – природничих дисциплін та фізичного виховання
Голова комісії __________ О.О.Зотова
протокол № 1 від 5.09.2019р.
Вступ
Здорова молода особистість є запорукою стабільного розвитку нашої країни. Тому формування, збереження, підтримка та зміцнення його фізичної, психічної, соціальної та духовної складових у студентів є головною метою нашого суспільства, й передусім системи освіти. Одним із головних завдань сучасного навчального закладу стає створення безпечного освітнього середовища для розвитку здорової молоді, формування в неї свідомого ставлення до свого здоров’я та життя, оволодіння життєвими навичками, які в подальшому становлять її здоров’язберігаючу компетентність.
План
відкритого комплексного заняття
Дисципліна: «Фізична культура»
Спеціальність: 5.07010501 «Технічне обслуговування, ремонт та експлуатація тягового рухомого складу»
Група: РС 15 кількість за списком _____, присутні ____, відсутні ____.
Дата заняття:
Тема занять: «Розвиток фізичних якостей засобами атлетичної гімнастики з використанням гімнастичних палок.»
Мета заняття: Сприяти формуванню у студентів фізичного та морального здоров’я; розвиток фізичних якостей (силі, силової витривалості) з використанням гімнастичних палок, спортивних ігор, вправ з обтяженням.
Методична: Методика підвищення загальної працездатності організму і рівня технічної підготовленості студентів.
Дидактична:
Навчальна:
Вдосконалювати техніку передачі і ловлі м’яча в русі; техніку ведення м’яча.
Закріпити техніку штрафних кидків м’яча у кошик.
Розвивальна:
Сприяти розвитку координації рухів, спритності, швидкості реакції, підвищенню рівня м’язової сили.
Виховна: Сприяти вихованню вольових якостей, цілеспрямованості, наполегливості, дисциплінованості, почуття гідності; сприяти виробленню свідомого ставлення до занять фізичною культурою та власного здоров’я.
Оздоровча: Сприяти укріпленню систем організму, які несуть головне навантаження при руховій активності на заняттях баскетболом.
Вид заняття: Навчально-тренувальне.
Форми та методи проведення заняття: При організації заняття: фронтальний, груповий, при повторенні техніки: пояснення, показ.
Між предметні зв’язки:
- Біологія: «Обмін речовин і енергії».
- Охорона праці: «Дослідження працездатності».
- Безпека життєдіяльності: «Здоровий спосіб життя».
- Анатомія, гігієна.
Обладнання та інвентар: гімнастичні палки, м’яч баскетбольний, свисток, секундомір.
Місце проведення: Спортивний зал № 1.
№ зп |
Зміст заняття |
Дозування |
Організаційно-методичні вказівки |
|||||||
Підготовча частина – 25 хвилин |
||||||||||
1. |
Шикування, привітання, перевірка наявності студентів. Завдання та зміст заняття. Визначення початкового рівня частоти серцевих скорочень за 15 сек. Актуалізація опорних знань: Розвиток спритності особливо необхідних у тих видах спорту, де рухи мають ациклічний характер, а умови їхнього виконання не є стандартними й увесь час змінюються. Розвиток спритності полягає в удосконаленні почуття руху. Питання 1. Що під цим розуміють? Відповідь: Високу координацію рухів, швидкість, ритм і темп, уміння вчасно навантажувати і розслаблювати м’язи, виконувати дії в залежності від конкретної (змінюваної) ігрової ситуації. Питання 2. За допомогою яких засобів можна розвивати спритність, швидкість, координацію рухів? Відповідь: Рухливі і спортивні ігри, загально розвивальні та спеціально – підготовчі вправи. Мотивація навчальної діяльності: Знання теорії і методики виконання силових вправ, практичні навички та уміння, які отримані на занятті, будуть потрібні вам у повсякденному житті для самостійного свідомого зміцнення особистого здоров’я. Наші заняття поєднують в собі різновиди ходьби, стрибків, загально – розвивальні вправи в русі, вправи в парах, зміцнюючи та коригуючи серії вправ силового і координаційного напрямку |
4 хв. |
Правила поведінки та техніка безпеки на заняттях спортивним іграми. Опитування студентів про самопочуття в стані покою і при навантаженні протягом заняття |
|||||||
2. |
Стройові вправи: повороти на місці. Різновиди ходьби: звичайна; на носках, руки на пояс; п’ятах, руки за голову в замок; перекати з п’яти на носок, руки на пояс; випадами; у напівприсіді, звичайна. Повільний біг, різновиди бігу. Бігові вправи: - приставними кроками правим і лівим боком; - хресним кроком правим і лівим боком; - з високим підніманням стегна; - з нахльостуванням гомілки; - спиною вперед з поворотом кругом в центрі; - звичайна ходьба |
8 хв. |
Чітке виконання команд. Основна увага на правильну поставу. Дихання вільне
Тримати дистанцію у два кроки. Стежити за правильним виконанням завдань та правильною поставою |
|||||||
3. |
Комплекс загально-розвивальних вправ в русі для розігріву м’язів рук і плечового поясу, тулуба в русі: - дихальні вправи; - руки над головою, прогнутися у спині на кожен крок; - колові рухи зігнутими руками, прямими; - випади вперед з поворотом тулуба вліво, вправо; - високе піднімання стегон за допомогою рук; - нахили тулуба вперед; - махи ногами; - ходьба у пів присіді, присіді |
3 хв.
8 р. 8 р.
8 р.
8 р.
8 р. 8 р. 10-15 м. |
Вправи виконуються на кожен крок. Амплітуда рухів максимальна. Тримати дистанцію в два кроки |
|||||||
4. |
Перешикування в колону по чотири. Загально – розвивальні вправи на місці. - в.п.- руки в замок перед грудями: 1 - руки вперед, 2 - руки до грудей, 3 - руки над головою, 4 - в.п. - в.п.о.с. колові оберти плечима вперед, назад - в.п.- права рука вгору, ліва внизу зміна положення на кожен рахунок - в.п. - руки в сторони: повороти тулуба на кожен рахунок праворуч-ліворуч - в.п.- руки в замок: колові оберти праворуч - ліворуч; - в.п. - руки перед грудями: на кожний рахунок маховий рух ногою до протилежної руки; - в.п. - руки на пояс: латеральні випади у право, у ліво - в.п. - упор лежачи: згинання-розгинання рук, стійка на пальцях кисті рук. |
7 хв.
3-4 р.
8-10 р.
8-10 р.
8-10 р.
8-10 р.
8-10 р.
8-10 р.
8-10 р.
|
Вправи виконувати з повною амплітудою.
Руки випрямляти повністю, руки заводити за голову
Держати пряму постанову
Виконувати ривкові рухи рівними руками Руки держати на рівні пліч, не опускати Більше амплітуда
Маховий рух ногою вище
Слідкувати за осанкою
Спину держати рівно, не прогинати |
|||||||
5. |
Визначення чсс за 15 секунд |
15 сек. |
110-120 ударів за хвилину |
|||||||
Основна частина – 45 хвилин |
||||||||||
1 |
Атлетична гімнастика для загальної фізичної підготовки за допомогою гімнастичних палок. |
20-25 хв. |
Слідкувати за диханням (дихання не затримувати) |
|||||||
1 блок 1 Нахил тулуба вперед
2 Випади лівою правою назад. Руки вперед
|
8 раз
8 раз |
При виконанні вправи руки злегка зігнуті. Видих на підйом тулуба
При наклоні тулуба дивитися вперед |
||||||||
3 Об’єднати першу та другу вправу – наклони та випади, правою,лівою ногою
|
8 раз
|
Слідкувати за диханням та постановою спини
|
||||||||
2 блок 4 Згинання рук у біцепс стоячи
|
8 раз
|
При виконанні вправи ноги злегка зігнути, дивитися вперед
|
||||||||
5 Згинання рук у біцепс стоячи та підйом рук уверх
|
8 раз
|
При виконанні вправи видих на підйомі та опусканні рук
|
||||||||
6 Присідання зі згинанням рук у біцепс, підйомом над головою та перед собою
|
8 раз
|
При виконанні вправи дивитися вперед, пятки від пола не видривати, слідкувати за диханням |
||||||||
7 Відведення ноги всторону та опускання рук вперед
|
8 раз
|
При виконанні вправи ноги злегка зігнути, дивитися вперед при присідання п’ятки від пола не відривати
|
||||||||
8 Об’єднаємо 1 та 2 блоки Нахил, випад назад руки вперед, нахил, о.с., присід руки зігнути у біцепс, підйом руки у гору, присід руки у біцепс, підйом руки перед собою, відведення ноги у сторону руки у гору, присід руки у біцепс, виправлення рук перед собою в сіді, підйом в о.с.
|
8 раз
|
При виконанні вправи видих на підйомі та опусканні рук, слідкувати за диханням та постановою, чередувати праву та ліву ногу
|
||||||||
3 блок 9 Випади назад зі скручуванням тулуба ліворуч-праворуч
|
8 раз
|
Тримати поставу, видих на підйомі
Чередувати ліву - праву ногу |
||||||||
|
10 Випади назад зі скручуванням тулуба ліворуч-праворуч та підйом коліна вперед
|
8 раз
|
Тримати рівновагу, слідкувати за диханням, чередувати праву та ліву ногу
|
|||||||
11 Об’єднаємо 1; 2 та 3 блоки Нахил, випад назад руки вперед, нахил, о.с., присід руки зігнути у біцепс, підйом руки у гору, присід руки у біцепс, підйом руки перед собою, відведення ноги у сторону руки у гору, присід руки у біцепс, виправлення рук перед собою в сіді, підйом в о.с., випад назад зі скручуванням тулуба, підйом в о.с., випади назад з підйомом коліна вперед, випад назад, повернутися в о.с.
|
4 рази в кожну сторону |
Слідкувати за диханням, тримати темп виконання вправ та технікою виконання |
||||||||
4 блок 12 Присідання у широкій стойці з підніманням рук до підборіддя та випрямленням рук вперед
|
8 раз |
Тримати лікоть на рівні плеча |
||||||||
|
13 Присідання у широкій стойці з підніманням рук до підборіддя та поворотом у випад праворуч-ліворуч
|
4 рази у кожну сторону |
Чередувати праворуч та ліворуч |
|||||||
14 Присідання у широкій стойці з підніманням рук до підборіддя , поворотом у випад та підйомом коліна у гору разом з гімнастичною палкою
|
4 рази у кожну сторону |
Слідкувати за диханням, руку повністю випрямляти слідкувати за рівновагою
|
||||||||
15 Об’єднаємо 1; 2 ;3 та 4 блоки Нахил, випад назад руки вперед, нахил, о.с., присід руки зігнути у біцепс, підйом руки у гору, присід руки у біцепс, підйом руки перед собою, відведення ноги у сторону руки у гору, присід руки у біцепс, виправлення рук перед собою в сіді, підйом в о.с., випад назад зі скручуванням тулуба, підйом в о.с., випади назад з підйомом коліна вперед, випад назад, повернутися в о.с., присідання у широкій стойці з підніманням рук до підборіддя , поворотом у випад та підйомом коліна у гору разом з гімнастичною палкою
|
4 рази у кожну сторону |
Слідкувати за технікою виконання вправ, дотримуватися темпу виконання та слідкувати за диханням, робити максимально широку амплітуду рухів |
||||||||
2 |
16 Вправи на розслаблення та розтягування м’язів плечового поясу, м’язів ног. 1
2
3
|
3-4 хв.
5-6 раз
3-4 рази на кожну ногу |
Затриматися на 5-7 секунд, потім повільно спуститися вниз
Вправу виконувати повільно без ривкових рухів
Вправу виконувати повільно без ривкових рухів |
|||||||
3 |
17 Гра у баскетбол Відпрацьовування техніки нападу, ведення баскетбольного м’яча, штрафних кидків баскетбольного м’яча у кошик |
14-16 хв. |
|
|||||||
4 |
Визначення чсс за 15 сек. |
15 сек. |
Чсс – 110-120 уд/хв. |
|||||||
Заключна частина – 10 хвилин |
||||||||||
1. |
Вправи на розслаблення та відновлення дихання: - ходьба з глибокими вдихами та глибокими видихами; - поперемінне потрушування руками, правою та лівою ногами; - вправи на рівновагу; - вільний вис на перекладині протягом 1 хв. |
7 хв. |
При виконанні вису м’язі тіла розслаблені, спускатися по гімнастичної стінці, без стрибків |
|||||||
2. |
Шикування в одну шеренгу, визначення чсс, підсумок заняття |
2 хв. |
Виставлення оцінок на третьому занятті. Встановлення чсс: юнаки – 65-75. |
|||||||
3. |
Домашнє завдання |
1 хв. |
Підскоки на одній нозі на місці і з просуненням вперед |
|||||||
|
||||||||||
Викладач фізичного виховання _________ В.О.Лузанова
Висновки
Формування належного ставлення до власного здоров’я починається з родини, де дитина безпосередньо сприймає й переймає спосіб життя своєї сім’ї, та продовжує в закладах освіти, де закладаються ціннісні орієнтації та вдосконалюються її життєві навички.
Створити в повному обсязі всі передумови для розвитку дитячої особистості, ї оволодіння життєвими навичками, щоб вона була щасливою, можливо в навчальних закладах. Педагогам важливо усвідомити, що сучасна високоякісна освіта спрямована на особистісне зорієнтований розвиток людини, формування самосвідомості, систем норм і цінностей, навичок спілкування та прийняття рішень, умінь керувати своїми бажаннями та впливати на діяльність інших, долати перешкоди, протистояти чужої волі, тиску, це набуття навичок, необхідних для успішного інтегрування молоді в суспільні відносини та самостійне життя.
Отже, освіта в галузі здоров’я на основі навичок має поєднувати засвоєння необхідних знань, формування певного ставлення та конкретних навичок, необхідних для позитивної поведінки, збереження та розвитку здоров’я.
Перелік посилань:
1. Мегги Гринвуд – Робинсон , Функціональний тренінг.- 2011 р.
2. Роберт Кеннеди, Фитнесс – тренінг.- 2014 р.
3. Интернет ресурси.