РОЗВИТОК ІНТЕЛЕКТУАЛЬНО-ПІЗНАВАЛЬНИХ ЗДІБНОСТЕЙ УЧНІВ НА УРОКАХ ІНФОРМАТИКИ ШЛЯХОМ ЗАЛУЧЕННЯ ЇХ ДО УЧАСТІ В ОЛІМПІАДАХ І КОНКУРСАХ НА ОСВІТНІХ ОNLINE-ПЛАТФОРМАХ (з досвіду роботи)
РОЗВИТОК ІНТЕЛЕКТУАЛЬНО-ПІЗНАВАЛЬНИХ ЗДІБНОСТЕЙ УЧНІВ НА УРОКАХ ІНФОРМАТИКИ ШЛЯХОМ ЗАЛУЧЕННЯ ЇХ ДО УЧАСТІ В ОЛІМПІАДАХ І КОНКУРСАХ НА ОСВІТНІХ ОNLINE-ПЛАТФОРМАХ (з досвіду роботи) Наталія МОШЕНСЬКА, учитель інформатики Засідання навчально-методичної ради від 05.01.2022
Номер слайду 2
Підвищення кваліфікації ■ Комунальний вищий навчальний заклад «Харківська академія неперервної освіти», за темою (напрямом) «Сучасні технології в умовах дистанційного та змішаного навчання інформатики», 2021 р.
Номер слайду 3
■ Інформаційна компетентність і медіаграмотність сучасного педагога як умова реалізації концепції НУШ. Напрямок наукової роботи (тематика самоосвіти)
Номер слайду 4
«Використання освітянських електронних ресурсів (інформаційних ресурсів освіти) в умовах модернізації педагогічного простору як потреба сучасного інформаційного суспільства», Всеукраїнська науково-практична інтернет-конференція «Розвиток інформаційно компетентності та медіаграмотності керівника Нової української школи в умовах післядипломної педагогічної освіти», 25.04.2019 р. Робота за темою
Номер слайду 5
Найголовніше завдання викладання інформатики ◙ створення умов для розвитку комплексу рис, які забезпечують інформаційно-комунікаційну компетентність учня, ◙ соціальна мобільність, ◙ здатність орієнтуватися в інформаційному просторі, ◙ отримання інформації та оперування нею відповідно до власних потреб і вимог сучасного високотехнічного суспільства
Номер слайду 6
Мета участі в олімпіадах і конкурсах на освітніх оnline-платформах ☻ Урізноманітнення процесу навчання ☻ Зацікавлення учнів навчальним предметом ☻ Підвищення мотивації до вивчення інформатики ☻ Повторення теоретичного матеріалу навчального предмету, практичне відтворення сформованих умінь і навичок ☻ Надання можливості учням перевірити свої знання (причому – не лише з інформатики) ☻ Виявлення кола питань (тем), з яких учень має труднощі ☻ Додатковий розвиток навичок роботи з ПК та в освітньому оnline-середовищі ☻ Стимулювання використання інформаційних технологій в освітньому процесі
Номер слайду 7
Пріоритетні завдання найближчої перспективи 1) посилення мотивації навчання через підвищення інтересу до способів здобування знань; 2) розвиток навичок і вмінь (технічних) орієнтуватися в інтерфейсі платформи («інтуїтивно зрозумілий інтерфейс»); 3) відпрацювання навичок time management – технології керування часом, організації робочого часу та підвищення ефективності його використання (шляхом тренування свідомого контролю за часом, що витрачається на конкретні види діяльності); 4) активізація рефлексивних процесів за допомогою самоаналізу, оцінювання власних результатів; 5) перенесення знань у нові ситуації на основі самостійної пошукової діяльності (відпрацювання технічних навичок застосування «інтелектуального» пошуку, роботи з веб-пошуковими системами на кшталт Google, Bing, Yahoo!, Baidu, DuckDuckGo, Ask.com, I.ua, Ukr.net, Meta.ua, Poshukach.com, Shukalka.com.ua, онлайн-довідник «Вікіпедія» тощо); 6) стимулювання розвитку інтелектуальних і пізнавальних здібностей: різних видів пам’яті, мислення, уваги, уяви, ініціативи та творчості; 7) реалізація внутрішньопредметних і міжпредметних зв’язків, розвʼязання життєвих проблемних ситуацій
Номер слайду 8
Міжнародний дистанційний конкурс з інформатики Олімпіс https://www.olimpis.com.ua/ ■ після конкурсів учителі можуть переглянути відповіді своїх учнів і визначити теми, в яких учні мають труднощі; ■ присутні завдання різної складності, тому в них можуть брати участь всі учні без винятку; ■ яскраві друковані відзнаки (дипломи, грамоти, подяки, сертифікати) для всіх учасників, педагогів, закладу освіти; ■ яскраві друковані подарунки + можливість виграти цінні подарунки; ■ платна участь (можливі виключення)
Номер слайду 9
Інтернет-олімпіади та конкурси «На Урок» https://naurok.com.ua/ ■ простий алгоритм участі (не потрібно надсилати відповіді); ■ аналіз відповідей і результатів учнів у зручному форматі; ■ матеріали для роботи над помилками у класі; ■ незалежно від результатів олімпіади, кожен учасник отримує яскраві електронні. відзнаки (дипломи, сертифікати про участь, свідоцтва, подяки) про підготовку учасників та призерів, іменні подяки за активну участь (залучення більше 5 учасників); ■ безкоштовна участь
Номер слайду 10
Інтернет-олімпіади та конкурси «Всеосвіта» https://vseosvita.ua/ ■ учитель має доступ до відповідей всіх своїх учнів; ■ кожен учень має змогу переглянути свої відповіді, дізнатися, які з них були неправильними та ознайомитися із детальним поясненням до них; ■ учні мають можливість відповідати на завдання у режимі оnline та оffline; ■ перевірка відбувається автоматично, після внесення вчителем відповідей на сайті; ■ нагороди видаються двома мовами – українською та англійською; ■ унікальний дизайн нагородних документів (диплом, свідоцтво, подяка) для учнів, учителів, організаторів, батьків та директора школи; ■ цінні подарунки; ■ платна участь (можливі виключення)
Номер слайду 11
Міжнародна науково-практична конференція «Різдвяні читання» (Харківський національний університет імені В.Н. Каразіна Комунальний заклад «Школа мистецтв Харківської міської ради» Наукове товариство учнів «Нартекс» https://school_art.klasna.com/ ■ проводиться з метою виявлення та підтримки учнівської молоді, обдарованої у різноманітних сферах науки й техніки, популяризації серед молоді науки як професії; ■ сприяє розвитку пошукової, дослідницької роботи у школі; ■ формат проведення як наживо, так і online; ■ можливість продовження обраних у шкільні роки дослідницьких тем під час навчання у ЗВО (ХНУ ім.В.Н.Каразіна); ■ безкоштовна участь; ■ можливість отримання електронної (безкоштовно) та друкованої збірки наукових робіт
Номер слайду 12
► виховувати школярів із високим творчим потенціалом, які у майбутньому здатні приймати рішення, генерувати нові ідеї, знаходити вихід в мінливих, не завжди комфортних обставинах; ► розвивати у дитини позитивну навчальну мотивацію, активізувати її інтелектуальну і вольову сфери шляхом створення в освітньому процесі ситуації успіху, сприятливих умов для діяльності кожної дитини. ► розвивати творчі здібності учнів, адже творчі люди – рішучі, амбіційні, їхнє мислення виходить за межі звичного