«Розвиток компетентностей учнів через впровадження інтерактивних технологій навчання на уроках основ здоров’я»

Про матеріал
Розробки уроків з основ здоров’я у 5-му та 6-му класах. Дані уроки надають змогу розвивати компетентність учнів з курсу основ здоров’я , розвиваючи при цьому логічне мислення, пам'ять . Допомагають закріпити вміння роботи з додатковими джерелами пошуку необхідної інформації;прищеплюють навички самостійної роботи, виховують інтерес учнів до вивчення предмету й розвивають вміння діяти у нестандартній ситуації.
Перегляд файлу

Харківська районна державна адміністрація

Відділ освіти

Стрілечанська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів

Харківської районної ради Харківської області

 

 

 

Коритна Н.О.

 

«Розвиток компетентностей учнів через впровадження інтерактивних технологій навчання на уроках основ здоров’я»

 

 

                         

                                                                            

 

 

 

                                                    

 

 

Автор: Коритна Наталя Олександрівна, учитель біології,

                                                                                    спеціаліст  І категорії.

 

 

«Розвиток компетентностей учнів через впровадження інтерактивних технологій навчання на уроках основ здоров’я»

 

 

У збірнику вміщено

Розробки уроків з основ здоров’я у 5-му та 6-му  класах. Дані уроки надають змогу розвивати компетентність учнів з курсу основ здоров’я , розвиваючи при цьому логічне мислення, пам'ять . Допомагають закріпити вміння роботи з додатковими джерелами пошуку необхідної інформації;прищеплюють навички самостійної роботи, виховують інтерес учнів до вивчення предмету й розвивають вміння діяти у нестандартній ситуації.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Зміст

 

 

І.   Вступ …………………………………………………………..

ІІ.  Розробки уроків у 5-му класі …………………………………

ІІІ. Розробки уроків у 6-му класі …………………………………

ІV. Висновки………………………………………………………

V.   Список  використаних джерел  ……………………………..

 

 

 

 

897a51c22dd4

 

 

 

 

 

 

 

Вступ

XXI століття — час переходу до високотехнологічного інформаційного суспільства, в якому якість людського потенціалу, рівень освіченості й культури всього населення набувають вирішального значення.

Комп'ютери стрімко увійшли в різноманітні сфери нашої повсякденної діяльності, тому важливим завданням є широке запровадження комп'ютерної техніки в процесі навчання .

Досвід організації навчально-виховного процесу в школах свідчить, що чим ширше застосовуються комп'ютери у процесі вивчення різних предметів (зокрема й основ здоров’я) та чим раніше учні починають працювати з комп'ютерами, тим ефективніші результати навчання.

Комп'ютер сприяє розвитку самостійності і творчих здібностей учнів, спеціальної або загальної обдарованості, формуванню політехнічних знань, забезпечує інтенсифікацію діяльності вчителя та учнів на уроці, здійснення диференціації й індивідуалізації навчання, посилює міжпредметні зв'язки, дозволяє змінити саму технологію надання освітніх послуг, зробити урок більш наочним і цікавим. А все це разом дає змогу покращити якість навчання  XXI ст.

Прикладом найпростішої роботи з комп’ютером є створення та використання на уроках основ здоров’я презентацій.

       Презентація – це набір послідовно змінюючи одна одну сторінок – слайдів, на кожній з яких можна розмістити будь-який текст, малюнки, схеми, відео-, аудіо фрагменти, анімацію, 3D-графіку, використовуючи при цьому різні елементи оформлення. Вони не вимагають особливої підготовки вчителів й учнів та активно залучають останніх до співпраці.

Аналіз науково-методичної літератури видань показав, що мультимедійні презентації здатні розв'язувати багато проблем процессу навчання, а саме:

  • використовувати передові інформаційні технології;
  •         змінювати форми навчання та види діяльності в межах одного уроку;

полегшувати підготовку вчителя до процесу підготовки до уроків;

  • розширювати можливості ілюстративного супроводу уроку;
  •         реалізувати ігрові методи науроках;
  • здіснювати роботу в малих группах або індивідуальну роботу;
  • проводити інтегровані уроки, забезпечуючи посилення міжпредметних звя’зків;
  •         організовувати інтерактивні форми контролю знань, умінь та навичок;
  •         організовувати самостійні, дослідні, творчі роботи, проекти, реферати

 

на якісно новому рівні з можливістю виходу в глобальний інформаційний простір.

У своїй практичній роботі я найчастіше використовую презентації, створені з допомогою програми Microsoft Power Point. При цьому я використовую різні типи презентацій:

  • комп’ютерні фільми з використанням елементів анімації;
  • презентації для повторювально –узагальнюючих уроків;
  • класичні комп’ютерні ї презентації ;

Компонування матеріалу програми в цьому випадку може слугувати своєрідною формою опорного конспекту. До речі, учні під час підготовки домашнього завдання широко використовують презентацію, вважаючи, що вона більш зрозуміла й логічна.

Упродовж 2 років я формую банк даних для занять із основ здоров’я.  

У моїй «Методичній папці» містяться: робоча програма з Основ здоров’я, календарно-тематичне планування, критерії оцінювання знань та умінь, тестові завдання, презентації до уроків.

Ілюстративний матеріал до уроків добираю так:

1) сканую ілюстрації з підручника, додаткової наукової та методичної літератури;

2) використовую матеріали з цифрового фотоапарату та камери;

3) використовую ресурси Internet, особливо популярних освітніх сайтів.

Мережа Internet надає можливість знайти відомості про підручники, додаткову літературу, біографії вчених, новини науки, методичні розробки і багато іншої необхідної інформації.

Мультимедійні уроки я будую за такою структурою:

1. Мотивація уроку .Короткий вступний матеріал. Часто мотивація містить проблемне питання.

2 .Оголошення теми та очікуваних результатів уроку.

3. Основна частина уроку. Опанування навчальним матеріалом уроку: робота з поняттями, невеликі текстові фрагменти, що містять навчальну інформацію. Часто я об’єдную учнів у малі творчі групи і пропоную за певний  час знайти відповіді на поставлене питання. Питання можу пропонувати як усім групам, так і диференційовано. Працюючи над основним матеріалом уроку учні можуть користуватися посібниками або звертатися по допомогу до вчителя, яка надається у вигляді уточнюючих запитань, аналогій, рекомендацій, порівнянь. Питання опрацьовуються під час уроку до готового результату – до повного засвоєння

4. Підбиття підсумків уроку .Включає в себе рефлексію почуттів

( наприклад, що сподобалось на уроці найбільше), способів діяльності учнів (наприклад, що робили на уроці) та відтворення учнями основних уроку. Відповідні слайди з текстовими фрагментами доцільно знову продемонструвати на дошці.

Мультимедійні технології дозволяють «втиснути» в урок практичні завдання, не обмежуючись лише викладанням теоретичних засад.

Може виникнути питання - а чи не є використання мультимедійних технологій даниною сучасності, адже такі ж етапи можна запланувати й для звичайного уроку? Однак, уже перший досвід свідчить, підвищується ефективність засвоєння матеріалу, інтенсифікується процес навчання, стимулюється інтерес до навчання, стимулюється інтерес учнів як до знань, так і до процесу їх отримання.

Систематичне використання комп’ютера на уроці, зокрема систем презентацій, призводить, на мою думку, до:

  • підвищення якісного рівня використання наочності на уроці;
  • підвищення продуктивності уроку;
  • установлення міжпредметних зв’язків;
  • появи можливості організації проектної діяльності учнів зі створення навчальних програм під керівництвом викладачів основ здоров’я та інформатики;
  • учитель, що створює презентацію, змушений звертати величезну увагу на логіку подання навчального матеріалу, що позитивно позначаються на рівні знань учнів;
  • змінюється на краще взаємини з учнями;
  • в учнів змінюється ставлення до комп’ютера. Діти починають сприймати його як універсальний інструмент для роботи в будь-якій галузі людської діяльності.

Зрозуміло, що уроки з використанням мультимедійних технологій потребують великої підготовки. Учитель повинен уміти користуватися різноманітними програмами6 графічними, flash-анімаціями, веб-редактором, програмами для створення презентацій, програмами для роботи зі звуком та відео. Усе залежить від того, в якому вигляді ви вирішили подати анімацію. Це може бути відео, презентація, веб-сторінка з різноманітними роликами. Узагалі, вибір дуже великий.

Мультимедійний урок дає можливість комбінувати в одному уроці неймовірну кількість цікавих завдань, залучаючи все більшу й більшу кількість дітей. Насамперед нам самим має бути цікаво те, що ми робимо, як ведемо урок. Коли ти задоволений, щасливий від створеного уроку, то й твоя енергія обов’язково передається дітям. І ти, напевно, зможеш заразити своїм бажанням пізнати щось нове, разом створити якесь диво.

Кожен раз, коли створюю черговий проект або урок, я відчуваю неймовірне задоволення від роботи, а ще більше – від результату. Бажаю кожному спробувати хоча б раз використовувати мультимедійні технології, а далі ви вже не зможете інакше.

Вважаю, що основним показником того, що я на правильному шляху, - є очі дітей, які із захопленням і неймовірним бажанням працюють на таких уроках, а також беруть активну участь у їх розробці, підборі матеріалу.

Отже, на сучасному етапі розвитку шкільної освіти проблема застосування комп’ютерних технологій на уроках основ здоров’я набуває не меншого значення, ніж, наприклад, на уроках біології,географії, астрономії тощо. Комп’ютер в руках учителя стає дуже ефективним технічним засобом навчання. Одночасно впливаючи на зоровий та слуховий аналізатори, він оперативно відповідає на дії користувача, підтримуючи справжній зворотний зв'язок, тобто працює в інтерактивному режимі.

Усе це дозволяє вивести сучасний урок на якісно новий рівень:

  • підвищувати статус учителя;
  • впроваджувати в навчальний процес інформаційні технології;
  • розширювати можливості ілюстративного супроводу уроку;
  • використовувати різні форми навчання та види діяльності в межах одного уроку;
  • ефективно організовувати контроль знань, умінь та навичок учнів;
  • полегшувати та вдосконалювати розробку творчих робіт, проектів, рефератів.

Проведення уроку у разі комплексного застосування традиційних та мультимедійних технологій забезпечує набуття учнями не тільки глибоких та міцних знань, а й уміння розвивати інтелектуальні, творчі здібності, самостійно набувати нових знань та працювати з різними джерелами інформації.

Використання інформаційно-комунікативних технологій на уроках основ здоров’я сприяє активізації творчої пізнавальної діяльності учнів, підвищує ефективність навчально-виховного процесу. Саме за такими технологіями — майбутнє сучасної освіти.

 

 

 

 

 

                                            Висновоки

 

Я переконана, що використання комп’ютерних технологій, під час вивчення курсу основ здоров’я,– це необхідний напрям у вивченні такого  цікавого предмета. Адже нестандартні форми та методи діяльності дозволяють учителю ефективно використовувати „надлишкову” активність учнів, спрямовуючи її у корисне русло. Допомагають закріпити вміння роботи з додатковими джерелами пошуку необхідної інформації;прищеплюють навички самостійної роботи, виховують інтерес учнів до вивчення предмету й розвивають вміння діяти у нестандартній ситуації.

    А отже, на таких уроках діти готуються до самостійного життя.

 

 

 

8

 

 

 

 

 

 

 

Список  використаних джерел

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
18 листопада 2019
Переглядів
1099
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку