Конспект самопідготовки
ТЕМА ЗАНЯТТЯ: «Розвиток культури в міжвоєнний період»
План заняття:
1. Освіта, наука і техніка.
2. Література.
З. Мистецтво.
1. У ХІХ ст. в країнах Західної Європи та Америки почали вводити систему загальної обов’язкової освіти. Вона набула особливого поширення і вдосконалення в першій чверті ХХ ст. в США, Великобританії, Франції, Німеччині, СРСР та інших країнах світу. Розвиток суспільного виробництва, науки і техніки сприяв зростанню вищої та професійно-технічної школи. Особливо актуальним це було для СРСР, де відбувались процеси індустріалізації та колективізації, які вимагали підготовки великої кількості спеціалістів для потреб народного господарства.
Швидкими темпами в міжвоєнний період розвивались фізика, хімія, біологія, економічна наука; з’явились телебачення, радіотехніка, ракетобудування; великих здобутків досягли авіація, автомобілебудування тощо.
Заповни таблицю:
„Розвиток освіти, науки і техніки
у провідних країнах світу в міжвоєнний період”
Назва країни |
Прийняття законів про початкову освіту |
Видатні вчені |
Наукові відкриття, технічні винаходи |
|
|
|
|
Заповни таблицю:
„Розвиток літератури в країнах світу в міжвоєнний період”
Країна |
Жанр літератури |
Видатні поети, письменники |
Назва твору |
|
|
|
|
3. В міжвоєнний період в мистецтві розвивались як старі, так і нові течії та напрямки:
Запам’ятай: - реалізм – напрям у літературі та
мистецтві, що прагне правдиво, об’єктивно
відображали дійсність (в СРСР –
соціалістичний реалізм), що базувався на
принципах партійності літератури та
мистецтва;
- авангардизм - умовна назва кількох антиреалістичних течій у мистецтві ХХ ст. що прагнули до докорінного оновлення мистецтва, до розриву з існуючими традиціями (кубізм, футуризм);
- модернізм – загальна назва напрямків і течій у літературі та мистецтві ХХ ст., які поривали з реалістичною традицією (абстракціонізм, сюрреалізм).
Заповни таблицю:
„Основні напрямки в розвитку мистецтва у 20- 30-х роках”
Напрям |
Видатні представники |
Характерні риси |
|
|
|
Домашнє завдання: [1] - §35; заповни таблиці.
ПЕРЕВІР СЕБЕ:
а) Е.Резерфордом;
б) Н.Бором;
в) Е.Фермі.
2. Явище радіоактивності було відкрито:
а) Ф.Жоліо-Кюрі;
б) Д.Чедвіком;
в) Е.Резерфордом.
3. Нейтрон був відкритий:
а) Н.Бором;
б) Д.Чедвіком;
в) Е.Фермі.
4. Генотип і фенотип організмів вивчали вчені:
а) В.Йогансен;
б) Т.Морган;
в) І.Павлов.
5. Теорія відносності була розроблена:
а) А.Ейнштейном;
б) В.Гріньяром;
в) М.Планком.
6. З.Фрейд-вчений,працював в галузі:
а) фізики;
б) хірургії;
в) психології.
7. Перший гелікоптер був сконструйований:
а) Г.Фордом;
б) П.Карню;
в) І.Сікорським.
8. В яких країнах з'явилось регулярне телебачення в середині 30-х років:
а) США;
б) Німеччині;
в) Великобританії;
г) СРСР.
9. Перший трансатлантичний переліт здійснив льотчик:
а) В.Чкалов;
б) Ч.Ліндберг;
в) Р.Валленберг.
10. Повість "Маленький принц" написав:
а) Т.Манн;
б) А.Цвейг;
в) А.де Сент-Екзюпері.
11. Хто з названих письменників належав до течії модернізму:
а) М.Пруст;
б) Ф.Кафка;
в) Г.Манн.
12. В СРСР панівним напрямком в літературі був:
а) модернізм;
б) соціалістичний реалізм;
в) футурізм.
13. Лауреатами Нобелівської премії в галузі літератури є:
а) Р.Тагор;
б) Р.Роллан;
в) І.Бунін.
14. Футуризм-це:
а) течія в мистецтві та літературі,що нехтувала реалізм і намагалась створити новий стиль-"мистецтво майбутнього",який повинен був зруйнувати всі традиції та методи "старого мистецтва";
б) напрям у мистецтві та літературі,метою якого є найбільш повне,правдиве зображення дійсності.
15. Масова культура набула поширення в:
а) демократичних країнах;
б) тоталітарних країнах.
16.Абстрактний живопис був заснований:
а) К.Малевичем;
б) Р.Делоне;
в) В.Кандінським.
17. С.Далі був представником течії:
а) абстракціонізму;
б) сюрреалізму;
в) ірраціоналізму.
18. Серед запропонованих назвіть театри,що працювали в Італії:
а) "Ла Скала";
б) "Феніче";
в) "Картель".
19. Фільм "Панцерник «Потьомкін»" був створений режисером:
а) О.Довженко;
б) Г.Олександровим;
в) С.Ейзенштейном.
20. Зимові олімпійські ігри були започатковані в :
а) 1921 р.;
б) 1923 р.;
в) 1924 р.