Давай будемо природу берегти!Я метелика не скривджу, хай летить.І ялинку не зрубаю, хай стоїть. Не затопчу мурашинку, хай повзе. Не зламаю з дуба гілку, хай росте. Не впущу сміття у річку, хай бурлить.Із гнізда яйце не скину, хай лежить. В джерело не пущу камінь, нехай б’є. В полі жито не столочу – це святе. Верби посаджу в долині, хай шумлять. Зерен птахам кину взимку, хай їдять. Покормлю приблуду-кішку. А як ти?Давай будемо природу берегти!
Лінгвістична гра «Поле чудес»Леонід Якубович. Для того, щоб розглянути репродукцію картини, яку ми будемо описувати сьогодні на уроці, вам потрібно пройти випробування. Перед вами зараз з’явиться 6 клітинок, щоб відкрити кожну із них, вам потрібно відповісти на запитання. Після шести правильних, вичерпних відповідей репродукція картини відкриється.
3. Чим відрізняють-ся науковий та художній описи природи?Опис – це словесне зображення. Описати предмет у науковому стилі означає вказати його загальні ознаки, а також специфічні деталі, а в художньому описі – враження від предмета. Мета художнього опису тваринки – створити образ, емоційно вплинути на читача чи слухача, викликати певне ставлення до описуваного.
5. Що називають пейзажем?Пейзаж (фр., від країна, місцевість): Загальний вигляд якоїсь місцевості, картина природи; краєвид, ландшафт. 2. Картина або малюнок із зображенням краєвиду. 3. Жанр творів образотворчого мистецтва, присвячений зображенню краєвиду; пейзажний живопис. 4. Опис, зображення природи в літературі, музиці і т. ін.
Пейзаж (фр., від країна, місцевість): Загальний вигляд якоїсь місцевості, картина природи; краєвид, ландшафт. 2. Картина або малюнок із зображенням краєвиду. 3. Жанр творів образотворчого мистецтва, присвячений зображенню краєвиду; пейзажний живопис. 4. Опис, зображення природи в літературі, музиці і т. ін.
Коротке повідомлення про автора картин. Сергій Іванович Васильківський (1854 – 1917) – український живописець, пейзажист народився 7 (19) жовтня 1854 року у мальовничому місті Ізюм Харківської губернії в сім'ї писаря. Середовище і оточення, в якому зростав майбутній художник на Слобожанщині, було особливо благодатним для формування його творчої особистості. Його дід-чумак, який походив з козацького роду, привив молодому Сергієві інтерес до української старовини, а мати – любов до народних пісень і фольклору.
Коротке повідомлення про автора картин. Високо цінуючи творчу незалежність, Васильківський не зв'язував себе членством у якомусь одному об'єднанні і представляв роботи на виставки різних товариств Петербурга, Харкова, Києва. Від Академії Васильківський відійшов. У 1900 р. організував у Харкові першу персональну виставку (120 творів). Усвідомлюючи суспільну роль мистецтва, брав участь у різних акціях – ініціював і очолив оздоблення будинку Полтавського земства; був серед організаторів художнього училища у Харкові (1912).
Коротке повідомлення про автора картинІз метою збору матеріалів до альбому і розписів будинку земства у 1890 – 1900 рр. об'їздив Україну, побував на Кубані. Для Полтавського земського будинку Васильківський виконав три великоформатні композиції, в яких постав історичний образ Полтавщини у характерних сюжетах: «Козак Голота», «Чумацький ромоданівський шлях», «Вибори полковника Мартина Пушкаря» (згоріли разом з будинком під час німецької окупації в роки війни).
Осмислення художнього полотна (аналіз картини)1. Що зображено на картині?2. Давайте разом визначимо тему й основну думку художнього полотна.3. Що зобразив художник на першому плані картини, на що звертає увагу на другому плані?4. Яка кольорова гама картини? Чому?5. Яку пору року зобразив Сергій Васильківський на полотні? Чи можна визначити час доби?6. Хто зображений на полотні окрім природи?7. Описуючи цю картину, що б ви хотіли написати, які почуття передати, які емоції викликає зображення?
Стежки – вузькі, широкі, звивисті, витоптані, місцями порослі, як стрічечка та ін.. Дерева – високі, стрункі, низенькі, розлогі, посохлі, буйнолисті, поодинокі. Трава – пишна, суха, густа, польова, висока, низькоросла, зелена, пожовкла, як килим.І група. Кущі – низенькі, придорожні, темно-зелені, густі. Квіти – польові, маленькі, білуваті, високорослі, невибагливі. Небо – блакитне, ясне, сонячне, низьке. Хмари – білі, густі, навислі, низькі.ІІІ групаІІ група. Тінь – густа, чітка, вказує на час доби. Воли – втомлені далекою дорогою, білий віл, гнідий віл. Поле – як жовтий килим, широке, пшеничне, щедре.
Скласти письмовий твір-опис за картиною, дотримуючись плану:1. Загальне враження від побаченого твору мистецтва.2. Ознаки предметів або явищ далекого і близького плану описати з використанням художніх засобів.3. Використання художником кольорів як засобу увиразнення основної думки твору.4. Естетична оцінка зображуваного. Домашнє завдання