Розвиток мовлення №18 Контрольний письмовий твір-опис природи в художньому стилі на основі особистих вражень або за картиною на матеріалі відомих полотен українських пейзажистів А

Про матеріал
Запропонована презентація допоможе учням самоорганізуватися до навчальної діяльності; поглибити знання про текст; ознайомити з особливостями художнього опису; активізувати лексику з теми «Природа», удосконалювати вміння складати монологічне висловлювання; розвивати вміння шестикласників осягати зміст живописного твору, виражальні засоби, помічати всі важливі і другорядні деталі, розкривати майстерність художника
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Розвиток мовлення №18 Контрольний письмовий твір-опис природи в художньому стилі на основі особистих вражень або за картиною на матеріалі відомих полотен українських пейзажистів А. Куїнджі, С. Васильківського, І. Айвазовського та ін.

Номер слайду 2

Давай будемо природу берегти!Я метелика не скривджу, хай летить.І ялинку не зрубаю, хай стоїть. Не затопчу мурашинку, хай повзе. Не зламаю з дуба гілку, хай росте. Не впущу сміття у річку, хай бурлить.Із гнізда яйце не скину, хай лежить. В джерело не пущу камінь, нехай б’є. В полі жито не столочу – це святе. Верби посаджу в долині, хай шумлять. Зерен птахам кину взимку, хай їдять. Покормлю приблуду-кішку. А як ти?Давай будемо природу берегти!

Номер слайду 3

Лінгвістична гра «Поле чудес»Леонід Якубович. Для того, щоб розглянути репродукцію картини, яку ми будемо описувати сьогодні на уроці, вам потрібно пройти випробування. Перед вами зараз з’явиться 6 клітинок, щоб відкрити кожну із них, вам потрібно відповісти на запитання. Після шести правильних, вичерпних відповідей репродукція картини відкриється.

Номер слайду 4

1. На які типи мовлення поділяються тексти?

Номер слайду 5

1. На які типи мовлення поділяються тексти?розповідь, опис, роздум.

Номер слайду 6

2. Твір-опис — твір, у якому описано …

Номер слайду 7

2. Твір-опис — твір, у якому описано …Твір-опис — твір, у якому описано ознаки, властивості, якості особи, предмета або явища.

Номер слайду 8

3. Чим відрізняють-ся науковий та художній описи природи?

Номер слайду 9

3. Чим відрізняють-ся науковий та художній описи природи?Опис – це словесне зображення. Описати предмет у науковому стилі означає вказати його загальні ознаки, а також специфічні деталі, а в художньому описі – враження від предмета. Мета художнього опису тваринки – створити образ, емоційно вплинути на читача чи слухача, викликати певне ставлення до описуваного.

Номер слайду 10

4. Пригадай-те основні ознаки художнього стилю. 

Номер слайду 11

4. Пригадай-те основні ознаки художнього стилю. образність (образ-персонаж, образ-колектив, образ символ, словесний образ, зоровий образ),поетичний опис словом подій у  творах, зображувальність (тропи: епітети, порівняння, метафори, алегорії, гіперболи  тощо)

Номер слайду 12

5. Що називають пейзажем?

Номер слайду 13

5. Що називають пейзажем?Пейзаж (фр., від країна, місцевість): Загальний вигляд якоїсь місцевості, картина природи; краєвид, ландшафт. 2. Картина або малюнок із зображенням краєвиду. 3. Жанр творів образотворчого мистецтва, присвячений зображенню краєвиду; пейзажний живопис. 4. Опис, зображення природи в літературі, музиці і т. ін.

Номер слайду 14

Пейзаж (фр., від країна, місцевість): Загальний вигляд якоїсь місцевості, картина природи; краєвид, ландшафт. 2. Картина або малюнок із зображенням краєвиду. 3. Жанр творів образотворчого мистецтва, присвячений зображенню краєвиду; пейзажний живопис. 4. Опис, зображення природи в літературі, музиці і т. ін.

Номер слайду 15

6.  Імена яких відомих художників України ви знаєте? Катерина Білокур, Архип Куїнджі, Іван Марчук, Микола Пимоненко та ін.

Номер слайду 16

Микола Пимоненко. Катерина Білокур Архип Куїнджі Іван Марчук

Номер слайду 17

-  Сьогодні ми ознайомимося з творчим доробком відомого українського художника Сергія Івановича Васильківського, зокрема його картиною «Український пейзаж», і напишемо твір-опис за його картиною.

Номер слайду 18

Номер слайду 19

Коротке повідомлення про автора картин. Сергій Іванович Васильківський (1854 – 1917) – український живописець, пейзажист народився 7 (19) жовтня 1854 року у мальовничому місті Ізюм Харківської губернії в сім'ї писаря. Середовище і оточення, в якому зростав майбутній художник на Слобожанщині, було особливо благодатним для формування його творчої особистості. Його дід-чумак, який походив з козацького роду, привив молодому Сергієві інтерес до української старовини, а мати – любов до народних пісень і фольклору.

Номер слайду 20

Коротке повідомлення про автора картин. Високо цінуючи творчу незалежність, Васильківський не зв'язував себе членством у якомусь одному об'єднанні і представляв роботи на виставки різних товариств Петербурга, Харкова, Києва. Від Академії Васильківський відійшов. У 1900 р. організував у Харкові першу персональну виставку (120 творів). Усвідомлюючи суспільну роль мистецтва, брав участь у різних акціях  – ініціював і очолив оздоблення будинку Полтавського земства; був серед організаторів художнього училища у Харкові (1912).

Номер слайду 21

Коротке повідомлення про автора картинІз метою збору матеріалів до альбому і розписів будинку земства у 1890 – 1900 рр. об'їздив Україну, побував на Кубані. Для Полтавського земського будинку Васильківський виконав три великоформатні композиції, в яких постав історичний образ Полтавщини у характерних сюжетах: «Козак Голота», «Чумацький ромоданівський шлях», «Вибори полковника Мартина Пушкаря» (згоріли разом з будинком під час німецької окупації в роки війни).

Номер слайду 22

Осмислення художнього полотна (аналіз картини)1.     Що зображено на картині?2.     Давайте разом визначимо тему й основну думку художнього полотна.3.     Що зобразив художник на першому плані картини, на що звертає увагу на другому плані?4.     Яка кольорова гама картини? Чому?5.     Яку пору року зобразив Сергій Васильківський на полотні? Чи можна визначити час доби?6.     Хто зображений на полотні окрім природи?7.     Описуючи цю картину, що б ви хотіли написати, які почуття передати, які емоції викликає зображення?

Номер слайду 23

Гра «Мовний аукціон»-  Усе, що зображене на картині, для нас це об’єкти опису. Пропоную провести гру «Мовний аукціон», щоб визначити, хто найуважніший. За дві хвилини потрібно записати якомога більше назв об’єктів, зображених на картині. 

Номер слайду 24

-  Щоб описати всі ці об’єкти, пропоную зіграти у «Лінгвоживопис». Ми з вами будемо змальовувати зображені предмети, а нашими пензлями та фарбами стануть слова рідної мови. Гра «Лінгвоживопис» І групаІІ групаІІІ групастежки,дерева, травакущі, квіти,небо, хмаринкитінь, воли,поле

Номер слайду 25

Стежки – вузькі, широкі, звивисті, витоптані, місцями порослі, як стрічечка та ін.. Дерева – високі, стрункі, низенькі, розлогі, посохлі, буйнолисті, поодинокі. Трава – пишна, суха, густа, польова, висока, низькоросла, зелена, пожовкла, як килим.І група. Кущі – низенькі, придорожні, темно-зелені, густі. Квіти – польові, маленькі, білуваті, високорослі, невибагливі. Небо – блакитне, ясне, сонячне, низьке. Хмари – білі, густі, навислі, низькі.ІІІ групаІІ група. Тінь – густа, чітка, вказує на час доби. Воли – втомлені далекою дорогою, білий віл, гнідий віл. Поле  – як жовтий килим, широке, пшеничне, щедре.

Номер слайду 26

Скласти письмовий твір-опис за картиною, дотримуючись плану:1.     Загальне враження від побаченого твору мистецтва.2.     Ознаки предметів або явищ далекого і близького плану описати з використанням художніх засобів.3.     Використання художником кольорів як засобу увиразнення основної думки твору.4.     Естетична оцінка зображуваного. Домашнє завдання

Номер слайду 27

Ратушна Наталія Миколаївна - вчитель української мови та літератури Лукашівського навчально-виховного комплексу «Дошкільний навчальний заклад - загальноосвітня школа І - ІІІ ступенів» Чорнобаївської селищної ради Черкаської областіАвтор ресурсу

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Михайлівна Лариса
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Рішко Наталя Вікторівна
    Дякую за чудову розробку! Матеріал викладено цікаво,креативно, доступно, послідовно. Естетичне оформлення на висоті. Сил Вам, наснаги, творчих злетів.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додав(-ла)
Ратушна Наташа
Додано
18 квітня 2022
Переглядів
5351
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку