Чернігівська загальноосвітня школа І-ІІІ ст. №24
Чернігівської міської ради Чернігівської області
Календарне планування
корекційно – розвиткових занять
«РОЗВИТОК МОВЛЕННЯ»
для учнів
із затримкою психічного розвитку
2 клас
Складено Ткаченко Людмилою Василівною
відповідно до «Програми з корекційно-розвиткової роботи «Розвиток мовлення» для підготовчих, 1-4 класів спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів для дітей із затримкою психічного розвитку» (автори І.М. Омельченко, Л.О. Федорович). Київ, 2016 рік.
№ з/п |
Тема заняття |
Дата |
|
Формування інтересу до правильного, чіткого мовлення. Формування уміння співвідносити прослуханні слова з малюнками за темою «1 вересня – День знань» |
|
|
Виховання потреби в правильному культурному мовленні Розвиток слухового сприймання за віршем Р.Романюка «До школи» |
|
|
Розвиток уміння усвідомлено сприймати мовні елементи. Вдосконалення ізольованої вимови шиплячих [ш, ж, ч] приголосних звуків. А.Костецький «Головна професія» |
|
|
Вдосконалення ізольованої вимови шиплячих [ш, ж, ч] приголосних звуків. Формування вміння визначати послідовність подій у творі. В.Сухомлинський «Учитель і учні» |
|
|
Диференціація приголосних звуків [ж-ш] схожих за акустичними та артикуляційними ознаками. Формування установки на взаємодію та доброзичливе ставлення до друзів. Л.Воронкова «Антон і Харитон» |
|
|
Вдосконалення навички диференціації приголосних звуків [ж-ш] схожих за акустичними та артикуляційними ознаками. Вивчення найпростіших формул мовленнєвого етикету вітання |
|
|
Диференціація графічно схожих букв Л - М, закріплення знань про букви. Виховання моральних якостей за віршем А.Костецького «Про друга» |
|
|
Диференціація графічно схожих букв Л - М в складах, словах. Розвиток слухової пам'яті, уваги та координації рухів при письмі під диктування. Тлумачення прислів’їв |
|
|
Вдосконалення вимови шиплячих [ш, ж, ч] у складах різної структури (прямих, обернених, відкритих, закритих, зі збігом приголосних). Розвиток оперативного поля читання. Тренувальні вправи |
|
|
Вдосконалення вимови шиплячих [ш, ж, ч] приголосних звуків у складах різної структури. Розуміння можливості різних позицій і точок зору за казкою Г.Малик «Чому равлик ховається» |
|
|
Вдосконалення ізольованої вимови шиплячих [дж, щ] звуків. Полілог про доброзичливе ставлення до тварин і рослин за оповіданням В.Сухомлинського «Соромно перед соловейком» |
|
|
Вдосконалення ізольованої вимови шиплячих [дж, щ] приголосних звуків. Розвиток умінь встановлювати причиново-наслідкові зв’язки за текстом М.Стеценко «Новий велосипед» |
|
|
Покращення комунікативного простору: вдосконалення ритуалу привітання, форм і способів звертання один до одного. Вдоскона-лення вимови групи шиплячих [дж, щ] у складах різної структури |
|
|
Формування вмінь колективного обговорення завдань. Складання колективної розповіді «Шкільне приладдя». Вдосконалення навичок звукового аналізу та синтезу односкладових слів |
|
|
Вдосконалення вимови шиплячих [дж, щ] приголосних звуків у складах різної структури. Формування уміння слухати та аналізувати текст. В.Сенцовський «На кладці» |
|
|
Диференціація графічно схожих букв П - Т, закріплення знань про букви. Милування красою поетичного слова за віршами П.Осадчука «Осінь» та О.Орача «Журавликова пісня» |
|
|
Диференціація графічно схожих букв П - Т в складах, словах. Розвиток слухової пам'яті, уваги та координації рухів при письмі під диктування. Складання «розсипанок» складів |
|
|
Тренування мовленнєвого апарата з метою відпрацювання правильної артикуляції звуків рідної мови. Вдосконалення ізольованої вимови сонорних [л], [л'] приголосних звуків. Розучування чистомовки |
|
|
Вдосконалення ізольованої вимови сонорних [л], [л'] приголосних звуків. Розвиток вміння ставити найпростіші запитання за українською народною казкою «Ведмідь і павучок» |
|
|
Вдосконалення вимови групи сонорних приголосних звуків у складах різної структури. Формування умінь стислого переказу за казкою «Два люстерка» |
|
|
Вдосконалення ізольованої вимови сонорних [р], [р'] приголосних звуків. Вправляння в умінні відтворювати нескладні тексти з опорою малюнки. Українська народна казка «Рукавичка» |
|
|
Вдосконалення ізольованої вимови сонорних [р], [р'] приголосних звуків. Розвиток вміння прогнозувати за ілюстраціями зміст окремих частин твору |
|
|
Вдосконалення вимови групи сонорних приголосних звуків у складах різної структури. Співвіднесення характеристик предметів з особливостями погляду літературного героя за казкою «Чайки і рак» |
|
|
Вивчення найпростіших формул мовленнєвого етикету прохання. Вдосконалення вимови групи сонорних приголосних звуків у складах різної структури. Письмо слів з коментуванням |
|
|
Диференціація графічно схожих букв Б - Д, закріплення знань про букви, Розуміння причин і прогноз учинків іншого за українською народною казкою «Чудо-груша» |
|
|
Диференціація графічно схожих букв Б - Д в складах, словах. Розвиток слухової пам'яті, уваги та координації рухів при письмі під диктування. Тлумачення прислів’їв |
|
|
Вдосконалення ізольованої вимови групи голосних [а, е, и, о, у, і] звуків. Збагачення словника учнів на тему «Осінь», усне складання міні-розповіді |
|
|
Вдосконалення ізольованої вимови групи голосних [а, е, и, о, у, і] звуків. Перегляд та обговорення мультфільму «Котик та Півник». Письмо слів з коментуванням |
|
|
Вдосконалення навички складового аналізу та синтезу слів. Первинна автоматизація навичок вимови голосних звуків у складах різної структури. Тлумачення та заучування прислів’їв про навчання |
|
|
Автоматизація навичок вимови голосних [а, е, и, о, у, і] звуків у складах різної структури Вправляння в умінні прогнозувати за назвою і початком твору його зміст. |
|
|
Диференціація графічно схожих букв Х - Ж, закріплення знань про букви. Формування уміння слухати та аналізувати текст художнього стилю. І.Костиря «Недогадлива донька» |
|
|
Розвиток слухової пам'яті, уваги та координації рухів при письмі під диктування. Складання «розсипанок» складів. Диференціація графічно схожих букв Х - Ж в складах, словах |
|
|
Вивчення найпростіших формул мовленнєвого етикету прощання Вдосконалення ізольованої вимови приголосного [й]. Ш.Сагдулла «Куди робота ховається» |
|
|
Вдосконалення ізольованої вимови голосних йотованих [йа], [йе], [йі], [йу] звуків. Збагачення словника учнів на тему «Професії», складання висловлювань про професії батьків. |
|
|
Первинна автоматизація навичок вимови приголосного [й] у складах різної структури. Вдосконалення правопису букв, складів. Словниковий диктант |
|
|
Автоматизація навичок вимови приголосного [й] у складах різної структури. Збагачення словника учнів на тему «Овочі та фрукти», складання розповіді на тему «Дари осені» |
|
|
Вдосконалення ізольованої вимови голосних йотованих [йа], [йе], [йі], [йу] звуків. Формування уміння слухати та аналізувати текст розмовного стилю. Г.Поволоцький «Добрий чарівник» |
|
|
Вдосконалення ізольованої вимови голосних йотованих звуків. Звуко-буквені зіставлення. Підвищення рівня розуміння слів на основі порівняння, розрізнення і узагальнення предметів |
|
|
Первинна автоматизація навичок вимови голосних йотованих звуків у складах різної структури. Звуко-буквений аналіз слів. Цікавинки рідної мови у вірші А.Мястківського «Буслові імена» |
|
|
Автоматизація навичок вимови голосних йотованих [йа], [йе], [йі] [йу] звуків у складах різної структури. Використання умінь і навичок словозміни при складанні речень. Запис речень. |
|
|
Диференціація графічно схожих букв Ш - Щ, закріплення знань про букви. Стимулювання інтересу дітей до міркувань у бесідах за змістом літературних творів. Д.Прилюк «Краса лебедина» |
|
|
Диференціація графічно схожих букв Ш - Щ в складах, словах, Розвиток слухової пам'яті, уваги та координації рухів при письмі під диктування. Тлумачення прислів’їв |
|
|
Вдосконалення ізольованої вимови губних [м, п] приголосних звуків. Розвиток розуміння тексту шляхом пояснення значення незрозумілих слів. В.Сухомлинський «Гвинтик»
|
|
|
Вивчення найпростіших формул мовленнєвого етикету вибачення. Вдосконалення ізольованої вимови губних [м, п] приголосних звуків. Г.Малик «Дивний звір» |
|
|
Здійснення первинної автоматизації навичок вимови губних [м, п] приголосних звуків в складах різної структури. Розвиток розуміння тексту з опорою на ілюстрацію. С.Жупанин «Криниця» |
|
|
Автоматизація навичок вимови губних [м, п] приголосних звуків у складах різної структури. Вивчення чистомовок. Складання та запис речень на тему «Домашні тварини та їх дитинчата» |
|
|
Вдосконалення ізольованої вимови губно-зубних [в, ф] приголосних звуків. Розвиток слухового сприймання за віршем Л.Компанієць «Працьовита в нас сім'я» |
|
|
Вдосконалення ізольованої вимови губно-зубних [в, ф] приголосних звуків. Формування вміння визначати послідовність подій у творі. Є.Пермяк «Хитромудра гуска» |
|
|
Здійснення первинної автоматизації навичок вимови губно-зубних [в, ф] приголосних звуків в складах різної структури. Виховання моральних якостей за оповіданням Д.Герасимчук «Вишиванка» |
|
|
Автоматизація навичок вимови губно-зубних [в, ф] приголосних звуків в складах різної структури. Перегляд та обговорення мультфільму «Той, що живе у річці» |
|
|
Диференціація графічно схожих букв Ц-Щ, закріплення знань про букви. Формування установки на взаємодію та доброзичливе ставлення до світу В.Сухомлинський «Навіщо кажуть «спасибі» |
|
|
Диференціація графічно схожих букв Ц-Щ в складах, словах. Розвиток слухової пам'яті, уваги та координації рухів при письмі під диктування. Складання «розсипанок» слів |
|
|
Вдосконалення ізольованої вимови групи передньоязикових [т, т', д, д', н, н] приголосних звуків. Стимулювання вираження ставлення до героїв художніх творів |
|
|
Вдосконалення ізольованої вимови групи передньоязикових [т, т', д, д', н, н] приголосних звуків. Розвиток вміння ставити найпростіші запитання за прочитаним |
|
|
Здійснення первинної автоматизації навичок вимови передньоязикових приголосних звуків в складах різної структури. формування початкових умінь читати впівголоса |
|
|
Автоматизація навичок вимови передньоязикових приголосних звуків в складах різної структури. Удосконалення техніки читання, дотримання відповідного темпу. Тренувальні вправи |
|
|
Вдосконалення ізольованої вимови групи задньоязикових [к, ґ, г, х] приголосних звуків. Формування уміння слухати та аналізувати |
|
|
Вдосконалення ізольованої вимови групи задньоязикових [к, ґ, г, х] приголосних звуків Перегляд та обговорення мультфільму «Івасик-Телесик»
|
|
|
Здійснення первинної автоматизації навичок вимови задньоязикових приголосних звуків в складах різної структури. Удосконалення орфографічних умінь. Пояснювальний диктант |
|
|
Автоматизація навичок вимови задньоязикових [к, ґ, г, х] приголосних звуків в складах різної структури. Розвиток умінь встановлювати причинно-наслідкові зв’язки за текстом |
|
|
Вдосконалення ізольованої вимови групи свистячих [с, с', з, з'] приголосних звуків. Формування уміння слухати та аналізувати |
|
|
Вдосконалення ізольованої вимови групи свистячих [с, с', з, з'] приголосних звуків. Формування вміння визначати послідовність подій у творі |
|
|
Здійснення первинної автоматизації навичок вимови свистячих приголосних звуків в складах різної структури. Вироблення уміння виконувати на слух сприйнятті інструкції учителя. |
|
|
Автоматизація навичок вимови свистячих [с, с', з, з'] приголосних звуків в складах різної структури. Удосконалення техніки читання, дотримання відповідного темпу. Тренувальні вправи |
|
|
Вдосконалення ізольованої вимови групи свистячих [ц, дз, дз'], приголосних звуків. Стимулювання вираження ставлення до героїв художніх творів |
|
|
Вдосконалення ізольованої вимови групи свистячих [ц, дз, дз'], приголосних звуків. Звуко-буквений аналіз слів. Розвиток слухового сприймання за віршем В.Бичка «Зима» |
|
|
Здійснення первинної автоматизації навичок вимови свистячих приголосних звуків в складах різної структури. Формування початкових умінь читати впівголоса |
|
|
Автоматизація навичок вимови свистячих [ц, дз, дз'], приголосних звуків в складах різної структури. Використання умінь і навичок словозміни при складанні речень. Запис речень |
|
|
Вдосконалення вимови м'яких приголосних звуків. Розвиток вмінь ставити найпростіші запитання за текстом. О.Вишня «Любіть книгу!» |
|
|
Вдосконалення вимови м'яких приголосних звуків. Перегляд та обговорення мультфільму «Лисичка-сестричка і Вовчик-братик» |
|
|
Автоматизація вимови м'яких приголосних звуків в складах різної структури. Розвиток умінь встановлювати причинно-наслідкові зв’язки за текстом Г.Скребицького «Як заєць взимку живе» |
|
|
Автоматизація вимови м'яких приголосних звуків в складах різної структури. Удосконалення орфографічних умінь. Пояснювальний диктант |
|
|
Вдосконалення вимови дзвінких приголосних звуків. Формування вміння визначати послідовність подій за текстом Г.Скребицького «Як птахи готуються летіти у вирій» |
|
|
Вдосконалення вимови дзвінких приголосних звуків Удосконалення техніки читання, дотримання відповідного темпу. Тренувальні вправи |
|
|
Автоматизація вимови дзвінких приголосних звуків в складах різної структури. Розуміння можливості різних позицій і точок зору за оповіданням О.Копиленка «Їдальня для птахів» |
|
|
Автоматизація вимови дзвінких приголосних звуків в складах різної структури Збагачення словника учнів на тему «Зима», складання розповіді на тему «Зимовий день» |
|
|
Включення у роботу слів із голосними звуками на початку, в середині, наприкінці слова. Розучування віршів із використанням драматизації віршованого тексту. О.Олесь «Ялинка» |
|
|
Використання простих речень із голосними [а, е, и, і, о, у] звуками (на початку слова, в середині слова, наприкінці). Вивчення колядок та щедрівок. Складання та запис речень про зиму |
|
|
Засвоєння найпростіших формул мовленнєвого етикету привітання. Складання Новорічних привітань. Мовні ігри |
|
|
Підсумкове заняття за І семестр. Мовні ігри |
|
|
Закріплення навичок аналізу звукового складу слова. Інтонаційна виразність мовлення. Декламування колядок. щедрівок |
|
|
Включення у роботу слів із голосними звуками [а, е, и, і, о, у] на початку слова. Розвиток слухової пам'яті, уваги та координації рухів при письмі під диктування |
|
|
Використання простих речень із голосними звуками в різних позиціях. Перегляд та обговорення мультфільму «Снігова королева». Словотворчі вправи |
|
|
Автоматизація вимови дзвінких приголосних звуків в складах різної структури Збагачення словника учнів на тему «Різдво» |
|
|
Засвоєння найпростіших формул мовленнєвого етикету привітання. Висловлювання власного емоційного ставлення до подій. «Різдвяні свята» |
|
|
Використання простих речень із голосними звуками в різних позиціях. Складання висловлювань про народне свято «Водохреща» |
|
|
Включення у роботу слів із голосними йотованими [йа], [йу] звуками на початку слова. Складання та запис речень про зиму за малюнками. |
|
|
Включення у роботу слів із голосними йотованими [йе], [йі] звуками на початку слова. Формування умінь детального переказу прочитаного за оповіданням В,Сухомлинського «Чому Снігова баба втекла» |
|
|
Включення у роботу слів із голосними йотованими звуками на початку слова Складання розповіді з власного досвіду «Гість на порозі». Дотримання лексико-граматичних норм мовлення. |
|
|
Включення у роботу слів із голосними йотованими [йа], [йу] звуками в середині та наприкінці слова. Поширення та закінчення речень за змістом |
|
|
Включення у роботу слів із голосними йотованими [йе], [йі] звуками в середині та наприкінці слова. Складання та запис речень про зиму за власними спостереженнями. |
|
|
Включення у роботу слів із голосними йотованими звуками в різних позиціях. Підбір дієслів до іменників, введення словосполучень в речення. Запис речень |
|
|
Використання простих речень із голосними йотованими [йа], [йу] звуками на початку слова. Розвиток слухового сприймання за віршем Ю.Душ Сантуш «До казкової країни» |
|
|
Використання простих речень із голосними йотованими [йа], [йу] звуками в середині та наприкінці слова. Формування вміння визначати послідовність подій у творі. О.Пчілка «У пригоді» |
|
|
Закріплення навичок звукового аналізу слова. Слухання оповідання про зимівлю тварин, бесіда за змістом. |
|
|
Використання простих речень із голосними йотованими [йе], [йі] звуками на початку слова. Збагачення активного словника учнів. Поширення речень прикметниками. |
|
|
Використання простих речень із голосними йотованими [йе], [йі] звуками в середині та наприкінці слова. Формування вміння слухати та аналізувати текст. Г.Скребицького «Білка запасається на зиму» |
|
|
Навчання чіткої і правильної вимови 1, 2 - складових слів без пропусків закінчення на матеріалі чистомовок. Складання розповіді про зимівлю білочки з опорою на запитання. |
|
|
Навчання чіткої і правильної вимови 1, 2 - складових слів без пропусків закінчення на матеріалі віршів. Розвиток оперативного поля читання. Тренувальні вправи |
|
|
Навчання чіткої і правильної вимови 2, 3 - складових слів без пропусків закінчення. Виховання моральних якостей за казкою Ю.Ярмиша «Курочка ряба та лисиця» |
|
|
Навчання чіткої і правильної вимови 2, 3 - складових слів без пропусків закінчення. Розвиток умінь встановлювати причинно-наслідкові зв’язки за текстом. |
|
|
Навчання чіткої і правильної вимови 2, 3, 4 - складових слів без пропусків закінчення Формування вмінь колективного обговорення завдань. |
|
|
Навчання чіткої і правильної вимови слів без пропусків закінчення. Збагачення активного словника учнів. Уточнення значення прикметників, що позначають якісні характеристики. |
|
|
Навчання чіткої і правильної вимови багатоскладового слова з наголосом, без пропусків закінчення. Складання розповіді «Ліпимо снігову бабу» за алгоритмом. |
|
|
Навчання чіткої і правильної вимови багатоскладового слова з наголосом, без пропусків закінчення. Розвиток слухової та зорової пам'яті, уваги при письмі під диктування. Словниковий диктант |
|
|
Вдосконалення навичок звукового аналізу та синтезу двоскладових слів. Розуміння можливості різних позицій і точок зору за казкою М.Стельмаха «Заєць і рак» |
|
|
Включення в роботу слів із твердими шиплячими [ш, ж, ч, дж] приголосними звуками на початку слова. Складання розповіді «На гірці» за сюжетним малюнком |
|
|
Включення в роботу слів із твердими шиплячими [ш, ж, ч, дж] приголосними звуками в середині слова. Формування уміння слухати та аналізувати текст. В.Моруга «Коник і Сонечко» |
|
|
Включення в роботу слів із твердими шиплячими [ш, ж, ч, дж] приголосними звуками наприкінці слова Робота з деформованими реченнями. |
|
|
Використання простих речень, що складаються із слів із твердими [ш, ж, ч, дж] приголосними звуками. Удосконалення розуміння віршованого тексту. В.Дуванський «Лисиця та Журавель» |
|
|
Включення в роботу слів із твердими [л], [р] приголосними звуками на початку слова. Розвиток слухової та зорової пам'яті, уваги при письмі під диктування. Тлумачення та запис прислів’їв |
|
|
Включення в роботу слів із твердими [л], [р] приголосними звуками в середині слова. Практичне засвоєння вживання сполучника «щоб». Дотримання лексико-граматичних норм мовлення |
|
|
Включення в роботу слів із твердими [л], [р] приголосними звуками наприкінці слова. Розвиток вмінь ставити найпростіші запитання за прочитаним |
|
|
Використання простих речень, що складаються із слів із твердими [л], [р] приголосними звуками. Удосконалення техніки читання, дотримання відповідного темпу. Тренувальні вправи |
|
|
Включення в роботу слів із м'якими [с', з', дз'] приголосними звуками на початку слова. Практичне засвоєння прислівників зі значенням часу.(Зранку, вдень, опівдні, ввечері, вночі.) |
|
|
Включення в роботу слів із м'якими [с', з', дз'] приголосними звуками в середині слова. Складання розповіді про режим дня |
|
|
Включення в роботу слів із м'якими [с', з', дз'] приголосними звуками наприкінці слова. Формування уміння співвідносити прослуханні слова з малюнками. Т.Стус «Смугастик» |
|
|
Використання простих речень, що складаються із слів із м'якими [с', з', дз'] приголосними звуками. Розвиток слухового сприймання за віршами О.Лущевської.* |
|
|
Включення в роботу слів із м'якими [л'], [р'] приголосними звуками на початку слова. Складання речень за сюжетними малюнками. Дотримання лексико-граматичних норм мовлення |
|
|
Включення в роботу слів із м'якими [л'], [р'] приголосними звуками в середині слова. Милування красою поетичного слова за віршем К.Перелісної «Гарна ти, матусю» |
|
|
Включення в роботу слів із м'якими [л'], [р'] приголосними звуками наприкінці слова. Робота над виразністю читання поетичних творів. Декламування віршів пр. маму |
|
|
Уточнення значення прикметників що позначають емоційний стан людей. Стимулювання інтересу дітей до вивчення життя і творчості Т.Шевченка. В.Ковалюк «Тарасів сон» |
|
|
Використання простих речень, що складаються із слів із м'якими [л'], [р'] приголосними звуками. Інтонаційна виразність мовлення. Т.Шевченка «І досі сниться…», «І виріс я на чужині …» |
|
|
Включення в роботу слів із дзвінкими [б], [д], [в] приголосними звуками на початку слова. Складання «розсипанок» складів |
|
|
Включення в роботу слів із дзвінкими [б], [д], [в] приголосними звуками в середині слова. Формування уміння слухати та аналізувати текст. Зоряна Живка «Добре вдома» |
|
|
Включення в роботу слів із дзвінкими [б], [д], [в] приголосними звуками наприкінці слова Удосконалення техніки читання, дотримання відповідного темпу. Тренувальні вправи |
|
|
Використання простих речень, що складаються із слів із дзвінкими [б], [д], [в] приголосними звуками. Використання умінь і навичок словозміни при складанні речень. Запис речень |
|
|
Включення в роботу слів із дзвінкими [з], [ж], [ґ] приголосними звуками на початку слова. Формування вміння визначати послідовність подій у творі. І.Андрусяк «Третій сніг» |
|
|
Включення в роботу слів із дзвінкими [з], [ж], [ґ] приголосними звуками в середині слова. Формування установки на взаємодію та доброзичливе ставлення до друзів. З.Мензатюк «Каша» |
|
|
Включення в роботу слів із дзвінкими [з], [ж], [ґ] приголосними звуками наприкінці слова. Складання речень зі словами ввічливості. Значення інтонації в передачі ставлення до співрозмовника |
|
|
Використання простих речень, що складаються із слів із дзвінкими [з], [ж], [ґ] приголосними звуками. Розвиток слухового сприймання за віршами К.Бабкіної |
|
|
Включення в роботу слів із глухими [п], [т], [ф] приголосними звуками на початку слова. Формування моральних якостей за казкою І.Роздобудько «Дикі образи дикобраза» |
|
|
Включення в роботу слів із глухими [п], [т], [ф] приголосними звуками в середині слова. Добір слів з протилежним значенням. Складання речень із сполучником а |
|
|
Включення в роботу слів із глухими [п], [т], [ф] приголосними звуками наприкінці слова. Складання розповіді «Як я провів свої весняні канікули» |
|
|
Використання простих речень, що складаються із слів із глухими [п], [т], [ф] приголосними звуками. Визначення емоційного ставлення до подій за казкою В.Сухомлинського «Весняний вітер» |
|
|
Включення в роботу слів із глухими [с], [ш], [к] приголосними звуками на початку слова. Формування умінь стислого переказу за оповіданнями Ю.Старостенка «Весна!», «Рятуйте!» |
|
|
Включення в роботу слів із глухими [с], [ш], [к] приголосними звуками в середині слова. Активізація словникового запасу учнів на тему «Весна». Складання речень про весну |
|
|
Включення в роботу слів із глухими [с], [ш], [к] приголосними звуками наприкінці слова. Складання розповіді «Весна прийшла» за планом |
|
|
Використання простих речень, що складаються із слів із глухими [с], [ш], [к] приголосними звуками Розвиток вміння ставити найпростіші запитання за прочитаним |
|
|
Диференціація приголосних звуків [п-б] схожих за акустичними та артикуляційними ознаками. Милування красою поетичного слова за віршами М.Познанської про природу |
|
|
Включення у роботу слів із дзвінкими та парними глухими приголосними звуками: [б-п]. Розвиток слухового сприймання за казкою Н.Найдич «Василь Тимофійович мандрує» |
|
|
Диференціація приголосних звуків [в-ф] схожих за акустичними та артикуляційними ознаками. Продовження роботи за казкою Н.Найдич |
|
|
Включення у роботу слів із приголосними звуками [в-ф]. Розуміння можливості різних позицій і точок зору за казкою Н.Малетич «Парасолька» |
|
|
Диференціація приголосних звуків [з-с] схожих за акустичними та артикуляційними ознаками Тлумачення та заучування прислів’їв |
|
|
Включення у роботу слів із дзвінкими та парними глухими приголосними звуками [с-з]. Формування вміння визначати послідовність подій у творі О.Сенатович «Крила» |
|
|
Диференціація приголосних звуків [ґ-к] схожих за акустичними та артикуляційними ознаками. Пальчикові ігри Т.Мельник. |
|
|
Включення у роботу слів із дзвінкими та парними глухими приголосними звуками [ґ-к]. Моделювання життєвих ситуацій. Складання діалогів «В тролейбусі», «Сумний товариш» |
|
|
Диференціація приголосних звуків [д-т] схожих за акустичними та артикуляційними ознаками. Відгадування та складання загадок |
|
|
Включення у роботу слів із дзвінкими та парними глухими приголосними звуками [д-т]. Розвиток умінь встановлювати причинно-наслідкові зв’язки за казкою Л.Денисенко «Шуша і побиті байдики»
|
|
|
Диференціація приголосних звуків [ж-ш] схожих за акустичними та артикуляційними ознаками. Продовження роботи за казкою Л.Денисенко |
|
|
Включення у роботу слів із дзвінкими та парними глухими приголосними звуками [ж-ш]. Творення множини іменників. Складання речень з іменниками у множині |
|
|
Диференціації приголосних звуків [с-тс] схожих за акустичними та артикуляційними ознаками. Розвиток слухового сприймання за віршами Г.Малик «Королівство Ану» |
|
|
Включення у роботу слів із дзвінкими та парними глухими приголосними звуками [с-тс]. Складання речень з прийменниками. Дотримання лексико-граматичних норм мовлення |
|
|
Диференціація приголосних звуків [тш-т] схожих за акус-тичними та артикуляційними ознаками. Детальний переказ прочитаного. Г.Малик «Чому папуга не навчився розмовляти» |
|
|
Включення у роботу слів із приголосними звуками [тш-т]. Збагачення словника прикметниками та порівняльними зворотами. Складання речень |
|
|
Диференціація приголосних звуків [тш-тс] схожих за акустичними та артикуляційними ознаками. Виховання моральних якостей твором І.Малковича «Золотий павучок» |
|
|
Включення у роботу слів із приголосними звуками [тш-тс]. Робота над виразністю читання поетичних творів. М.Савка «Україна», «Чорний пан», «Я і Лис» |
|
|
Диференціація приголосних звуків [тш-штш] схожих за акустичними та артикуляційними ознаками. Складання речень – міркувань.(Я вважаю, що… тому що…) |
|
|
Включення у роботу слів із приголосними звуками [тш-штш]. Вправляння в умінні відтворювати нескладні тексти з опорою малюнки. К.Міхаліцина «Хто росте у парку» |
|
|
Диференціація приголосних звуків [ш-штш] схожих за акустичними та артикуляційними ознаками. Слухання та запам’ятовування віршованого тексту |
|
|
Включення у роботу слів із приголосними звуками [ш-штш] Збагачення словника прикметниками з прямим та переносним значенням. Складання речень |
|
|
Закріплення вивченого про звуки і букви. Вправляння в звуко-буквеному аналізі слова. Складання речень з однорідними підметами. (Ластівки і жайворонки повертаються з теплих країв.) |
|
|
Речення. Основні ознаки речення. Формування умінь стислого переказу за казкою М.Павленко «Півтора бажання» |
|
|
Види речень за інтонацією. Виразне читання речень, різних за інтонацією. Продовження роботи за казкою М.Павленко |
|
|
Види речень за метою висловлювання. Складання розповідних речень. |
|
|
Складання питальних речень. Перебудова речень. Хвилинка поезії. Робота над виразністю читання поетичних творів. |
|
|
Спонукальні речення. Складання текстів-інструкцій.. |
|
|
Головні слова в реченні. Робота з деформованими реченнями. Актуалізація змісту та інсценування казки «Колосок». |
|
|
Визначення головних членів речення. Відновлення деформованого тексту «Відпочинок біля річки» |
|
|
Поняття про текст. Розрізнення групи окремих речень і тексту. Будова тексту. Позитивні емоції у віршах С.Пантюка «Пан Перевертас», «Веселий крутисловик» |
|
|
Добір заголовку до тексту. Складання плану тексту «У лісі» |
|
|
Текст-розповідь. Заголовок, його відповідність змісту тексту Складання міні – розповіді «Скоро літо» |
|
|
Текст-опис. Складання тексту-опису «Літній день». Літо в поезії М.Познанської «Роса», М.Сингаївського «Земля дитинства» |
|
|
Читання поетичних творів про літо. Складання віршів. Малювання ілюстрацій до віршів |
|
|
Узагальнююче заняття за рік |
|