Урок розвитку зв'язного мовлення. Розповідь за серією сюжетних малюнків, планом та опорними словами «Каштанчик»
Мета: навчати учнів складати розповіді за серією малюнків, планом та опорними словами; розвивати зв'язне мовлення; збагачувати словниковий запас; виховувати любов до природи.
Хід уроку I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ 1. Перевірка домашнього завдання — Прочитайте слова, якими замінили малюнки. Поставте до них питання. Зробіть звуковий аналіз слова - дятел. 2. Каліграфічна хвилинка — Відгадайте загадку. • Що за пташка в небі в'ється. Заливається, сміється? Цілий день дзвенять пісні, Жаль, що тільки навесні. Так назви ж бо без відмовок, Що ця пташка... (жайворонок). — Запишіть каліграфічно. Жай во ро нок жайворонок — Знайдіть і прочитайте словникові слова. Листопадятелевізоріковдрадпутьжайворонок ІII. . МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ — Відгадайте загадку. • Що за диво? На гіллі їжачки ростуть малі. В них гостренькі колючки Та зелені кожушки. (Каштани) — Які слова допомогли вам відгадати загадку? — Сьогодні ми будемо вчитися складати розповідь про каштанчик за серією сюжетних малюнків, планом та опорними словами. IV. РОБОТА НАД ТЕМОЮ УРОКУ 1. Бесіда про каштан — Що ви знаєте про каштан? Розкажіть. — Символом якого міста є це дерево? — Місто Київ прекрасне будь-якої пори. Та найбільше гостей заїжджається сюди, мабуть, усе-таки навесні, коли київські каштани пишно розпускають біло-рожевий квіт, адже Київ називають містом каштанів. Квітучий каштан є символом міста, гордо красуючись на його гербі. А пісенним гімном столиці завжди вважався «Київський вальс*, написаний у 1950 р. Андрієм Малишком і Платоном Майбородою. Звучить пісня «Київський вальс» (сл.А. Малишка, муз. П. Майбороди, виконує Ю. Гуляєв). — Яка пора року оспівується в пісні? — Погляньте на малюнок і розкажіть про квітку каштана. З чим її порівнюють? (Зі свічкою.) — Коли достигають на каштанах плоди? На кого вони схожі? (На їжачків, на кактуси) — Чим саме? — Що станеться, якщо посадити маленький каштанчик у землю? (Виросте каштан.) — Яку користь приносять дерева? 2. Фізкультхвилинка 3. Робота за підручником (с. 69-70) — Розгляньте малюнки (вправа 1). — До виріс каштанчик? — Що сталося з маленьким каштанчиком восени? — Хто прийшов до каштана? — Що побачила дівчинка під деревом? — Як ми назвемо дівчинку? — Що вона зробила з каштанчиком? — Як почувався каштанчик у кишені дівчинки? 4. Самостійне складання речень за планом та опорними словами Учні дають відповіді на запитання, використовуючи слова з довідки. Варіант розповіді Маленький каштанчик упав на бруківку. До каштана прийшла дівчинка Оксанка. Вона підняла колючого каштанчика. Поклала його у кишеню. Ка-штанчику стало тепло і затишно. Він задрімав. Примітка. Не всі учні самостійно впораються з таким завданням. Тому задача вчителя — допомогти їм скласти речення, використовуючи слова з довідки, правильно їх згрупувати і скласти з утворених речень зв'язний текст. 5. Робота в групах Завдання: скласти усну розповідь про те, що зробить Оксанка з маленьким каштанчиком. V. ПІДСУМОК УРОКУ — Ви чудово працювали на уроці! Каштанчик хоче вам розказати про себе казку. (Див. додаток на с. 32.) — Давайте саджати побільше каштанчиків, щоб з них виростали крислаті каштани і наша земля була уквітчана їх чудовим цвітом!
|
|