Урок розвитку зв'язного мовлення. Розповідь за серією сюжетних малюнків, планом та опорними словами «Каштанчик»

Про матеріал
Мета: навчати учнів складати розповіді за серією малюнків, планом та опорними словами; розвивати зв'язне мовлення; збагачувати словниковий запас; виховувати любов до природи.
Перегляд файлу

Урок розвитку зв'язного мовлення. Розповідь за серією сюжетних    малюнків, планом та опорними словами «Каштанчик»

 

Мета: навчати учнів складати розповіді за серією малюнків, планом та опорними словами; розвивати зв'язне мовлення; збагачувати словниковий запас; виховувати любов до природи.

 

                                                      Хід уроку

I.      ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II.     АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1.     Перевірка домашнього завдання

 Прочитайте слова, якими замінили малюнки. Поставте до них питання. Зробіть звуковий аналіз слова - дятел.

2.     Каліграфічна хвилинка

— Відгадайте загадку.

  Що за пташка в небі в'ється. Заливається, сміється? Цілий день дзвенять пісні, Жаль, що тільки навесні. Так назви ж бо без відмовок, Що ця пташка... (жайворонок).

— Запишіть каліграфічно. Жай во ро нок жайворонок

— Знайдіть і прочитайте словникові слова. Листопадятелевізоріковдрадпутьжайворонок

ІII.    .   МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

— Відгадайте загадку.

  Що за диво? На гіллі їжачки ростуть малі.

В них гостренькі колючки

Та зелені кожушки. (Каштани)

— Які слова допомогли вам відгадати загадку?

 Сьогодні ми будемо вчитися складати розповідь про каштанчик за серією сюжетних малюнків, планом та опорними словами.

IV.   РОБОТА НАД ТЕМОЮ УРОКУ 

1.    Бесіда про каштан

— Що ви знаєте про каштан? Розкажіть.

— Символом якого міста є це дерево?

— Місто Київ прекрасне будь-якої пори. Та найбільше гостей заїжджається сюди, мабуть, усе-таки навесні, коли київські каштани пишно розпускають біло-рожевий квіт, адже Київ називають містом каштанів. Квітучий каштан є символом міста, гордо красуючись на його гербі. А пісенним гімном столиці завжди вважався «Київський вальс*, написаний у 1950 р. Андрієм Малишком і Платоном Майбородою.

Звучить пісня «Київський вальс» (сл.А. Малишка, муз. П. Майбороди, виконує Ю. Гуляєв).

— Яка пора року оспівується в пісні?

— Погляньте на малюнок і розкажіть про квітку каштана. З чим її порівнюють? (Зі свічкою.)

— Коли достигають на каштанах плоди? На кого вони схожі? (На їжачків, на кактуси)

— Чим саме?

— Що станеться, якщо посадити маленький каштанчик у землю? (Виросте каштан.)

— Яку користь приносять дерева?

2.     Фізкультхвилинка

3.     Робота за підручником (с. 69-70)

— Розгляньте малюнки (вправа 1).

— До виріс каштанчик?

— Що сталося з маленьким каштанчиком восени?

— Хто прийшов до каштана?

— Що побачила дівчинка під деревом?

— Як ми назвемо дівчинку?

— Що вона зробила з каштанчиком?

— Як почувався каштанчик у кишені дівчинки?

4.     Самостійне складання речень за планом та опорними словами

Учні дають відповіді на запитання, використовуючи слова з довідки.

Варіант розповіді

Маленький каштанчик упав на бруківку. До каштана прийшла дівчинка Оксанка. Вона підняла колючого каштанчика. Поклала його у кишеню. Ка-штанчику стало тепло і затишно. Він задрімав.

Примітка. Не всі учні самостійно впораються з таким завданням. Тому задача вчителя — допомогти їм скласти речення, використовуючи слова з довідки, правильно їх згрупувати і скласти з утворених речень зв'язний текст.

5.     Робота в групах

Завдання: скласти усну розповідь про те, що зробить Оксанка з маленьким каштанчиком.

V.    ПІДСУМОК УРОКУ

— Ви чудово працювали на уроці! Каштанчик хоче вам розказати про себе казку. (Див. додаток на с. 32.)

— Давайте саджати побільше каштанчиків, щоб з них виростали крислаті каштани і наша земля була уквітчана їх чудовим цвітом!

 

 

 

docx
Додано
25 серпня 2019
Переглядів
3289
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку