Розвиток мовлення. Відтворення деформованого тексту. Легенда «Татарське зілля»

Про матеріал
Розробка уроку з розвитку зв'язного мовлення. Робота над деформованим текстом. Легенда "Татарське зілля". В розробці використані різні форми і методи роботи, інтерактивні вправи, "Щоденні 5". Мета уроку ознайомити учнів з легендою «Татарське зілля». Вчити визначати послідовність подій у тексті. Повторити відомості про будову тексту. Розвивати мовлення, критичне мислення, уяву, спостережливість. Виховувати пізнавальні інтереси, бажання ознайомлюватися з легендами рідного краю.
Перегляд файлу

Українська мова та література

4 клас

Тема. Розвиток мовлення. Відтворення деформованого тексту.

Легенда «Татарське зілля»

Мета. Ознайомити учнів з легендою «Татарське зілля». Вчити визначати послідовність подій у тексті. Повторити відомості про будову тексту. Розвивати мовлення, критичне мислення, уяву, спостережливість. Виховувати пізнавальні інтереси, бажання ознайомлюватися з легендами рідного краю.

Обладнання: ребуси, опорні таблиці, зображення татарського зілля, картки з частинами тексту.

Хід уроку

І. Актуалізація опорних знань

1. Емоційне налаштування

Не просто слухати, а чути.
Не просто дивитися, а бачити.
Не просто відповідати, а міркувати,
Дружно і плідно працювати.

2. Мовленнєва розминка

1. Робота над скоромовкою 

Над квіткою гуде бджілка,
Сидить в житі перепілка,
На черешні горобець,
А хто зловить – молодець!

3. Каліграфинка Мм мі іф фи міф

4. Розгадування ребусів «Літературні жанри»

 

 

 

 

(Казка, оповідання, вірш, легенда, міф.)

5. Інтерактивна вправа «Сенкан». Тема. Міфи

6. Проблемне питання

- Чим легенди відрізняються від міфів?

Робота з опорними таблицями

 

 

 

 

 

 

II. Вивчення нового матеріалу

1. Вправа передбачення

- Прочитайте заголовок легенди, передбачте, про що може йтися в цьому тексті?

— Як по-іншому називають рослину татарське зілля? (Лепеха, аїр, шувар.)

2. Віконце для допитливих

     Міжнародна назва цієї рослини походить від грецького слова, що в перекладі означає «неприкрашений», «некрасивий», за малопомітні, непоказні квітки. Видова назва в перекладі з латинської означає «тростина», «порожнисте стебло». Як правило, на Трійцю будинок прикрашають гілками дуба, берези, клена, липи, але ні в якому разі гілками осики і верби, а на підлогу обов'язково кладуть запашний болотний аїр, який не прибирають всі три дні Зелених свят.

   Загалом, аїр не лише святкова, а й корисна рослина. В його кореневищі є ефірна олія, яку використовують у медицині, парфюмерній і харчовій промисловості. У народній медицині відвар кореневищ аїру тростинного застосовують при відсутності апетиту, млявому травленні, печії, метеоризмі, нульовій кислотності шлункового соку, запаленні та виразковій хворобі шлунка, захворюваннях, хворобах жовчних шляхів та як відхаркувальний засіб.

3. Робота над деформованим текстом

- Щоденні 5. Читання для себе. Вправа 162 (1)

Учні самостійно читають текст, визначають, що порушена послідовність розміщення абзаців.

— Як, на вашу думку, починається легенда? (Жили колись в одному селі...)

— Як далі розвивалися події? (Одного разу, коли брат орав у полі... І вирішив хлопець битися.)

— Як закінчується легенда? (А на тому місці, де був вбитий татарин, виросло зілля...)

- Гра «Пазли». Робота в парах

Учні відтворюють текст, складаючи розрізні картки.

-  Щоденні 5. Письмо для себе. Вправа 162 (2)

-  Колективна робота. Вправа 163 (1)

-   Складіть план легенди.

1. Жили брат із сестрою.

2. Напад татар на село.

3. Брат вступає у бій.

4. Перемога.

5. Татарин дотримав слова.

6. Виросло зілля на місці битви.

- Щоденні 5.  Робота зі словами. Вправа 163 (2)

ІІІ. Заключна частина. Рефлексія

- Що нового дізналися?

Яке завдання сподобалося найбільше?

Домашнє завдання

Вправа 164 на с. 84. Інструктаж щодо виконання вправи.

 

doc
Додано
18 листопада 2023
Переглядів
206
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку