"Розвиток образотворчого та декоративно-прикладного мистецтва на протязі історії людства"

Про матеріал
мета - узагальнити та систематизувати знання з образотворчого та декоративно-прикладного мистецтва на протязі людства
Перегляд файлу

Позакласний виховний захід

Клас: 7

 Гра  на тему: «Розвиток образотворчого та декоративно-прикладного мистецтва на протязі історії людства»

Мета заходу: — систематизувати і узагальнити знання з образотворчого та декоративно-прикладного мистецтва

 — розвивати пам'ять, творчі здібності, вдосконалювати роботу в малих групах. — виховувати самостійність, інтерес до предмету; бережне і шанобливе ставлення до світового мистецтва.

Тип заходу: узагальнення та систематизації знань

Вид заходу:  вікторина.

Хід заходу

 І. Організаційний момент.

Клас поділений на команди. Ведучий наголошує на правилах поведінки («Дисципліна і толерантність — запорука успіху!»), а також оголошує правила вікторини. Правила уроку-вікторини: У вікторині беруть участь три команди. Якщо під час вікторини учасники команд будуть викрикувати, перебивати товаришів з команди, то знімається 3 бали за кожний прояв порушення дисципліни.

 

II. Узагальнення та систематизація знань. ВІКТОРИНА.

 Мистецтво з’явилося 30 тис років до н.е. Першим проявом творчості було зображення контуру руки і її відбиток, тобто предметом уваги стала рука людини, яка надихнула його на бажання відтворити на стінах печер її контур, зроблений вугіллям, або відбиток пофарбованої долоні…

  1. Види образотворчого мистецтва ( живопис, графіка, скульптура, ДПМ, архітектура). Спочатку: 1) зображення на стінах, стелі та підлозі печер, - "наскальне мистецтво, 2) невеликі вироби з каменю, кістки, рогу, - "мобільний" мистецтво. Як чоловічі, так і жіночі фігури зображені оголеними. Якщо на чоловічих фігурах чітко проступають риси обличчя (очі, рот), то на жіночих - осіб немає, з великим животом і грудьми, їх культовий характер, образ жінки-праматері, символу родючості, хранительки вогнища
  2. Відносяться до цих видів садово-паркове мистецтво, комп’ютерна графіка, художня фотографія, дизайн? (Так)
  3. Як ще можна назвати ці види ОБМ? (візуальне мистецтво).
  4. Які види живопису ви знаєте? (монументальний, станковий, театрально-декораційний). Первісний художник писав сажею і охрою - жовтою, червоною та коричневою. Найтиповіші і виразні приклади розписів цього періоду зосереджені в печері Ласко, яка знаходиться у Франції. На стінах зустрічаються численні малюнки, що зображують різних представників фауни: диких турів, мамонтів, носорогів, коней, особливо вражають зображення биків. Це монументальні малюнки (до 5 м), обведені товстим чорним контуром, внутрішня поверхня розфарбована плямами червоного, бурого і чорного кольорів…
  5. Що створювали люди з осілим життям? Як називається це мистецтво?(Кераміка)
  6. Чим прикрашали керамічні єгипетські вироби? Як обробляли їх? (обпалювали)
  7. Де з’явився перший портрет скульптурний?
  8. Як зображували людей у Єгипті?
  9. Які споруди будували в Єгипті? (поховальні – гробниці та храми)
  10.          Як зображували фараонів у скульптурних портретах? (Сидить і стоїть фігура)
  11.          Єгипетська скульптура передавала характер або настрій людини? (Ні, скульптурний портрет замуровували в могильній камері, при всій схожості з моделлю портрет має абстрактний характер, у ньому немає органічної життєвості, індивідуальної міміки, його погляд блукає в іншому світі).
  12.          Складний і різноманітний художній світ якої країни поклав початок новій культурі, яку ми називаємо "класичної"? (Давньої Греції.   Всі наступні художні школи, стилі, напрямки будуть ґрунтуватися на зразках грецького мистецтва. Головна відмінна риса грецького мистецтва полягає в гармонійному єдності норми та ідеалу прекрасного і морального, чуттєвого і духовного. До такого гармонійного єдності будуть прагнути художники всіх майбутніх поколінь.
  13.          Які види графіки визнаєте? (станкова, книжна, прикладна).
  14.          Що належить до прикладної (промислової ) графіки? (графічний дизайн – оформлення наклейок, етикеток, упаковок).
  15.          Що належить до печатної графіки? (плакати, репродукції, ілюстрації, гравюри, офорти і т.п.).
  16.          Що відноситься до творів ДПМ? (килимарство, вишивка, макраме, в’язання, флористика, розпис дерев’яних виробів, різьблення, ковальство…).
  17.          Яка буває скульптура? (монументальна, станкова, малих форм).
  18.          До якої скульптури належить нецьки?
  19.          На чому створювали зображення самі давні люди? (На скелях).
  20.          Чим? (камінням, яке давало кольорову лінію).
  21.          Який з видів ОБМ ви вважаєте самим давнім? Чому? (графіка камінням).
  22.          Виражальні засоби графіки (крапка, лінія, пляма).
  23.          Матеріали для скульптури (тверді: дерево, каміння (яке?), мармур; пластичні: віск, глина, пластилін; рідкі: метали, гіпс, бетон, пластмаси).
  24.          Техніки виконання скульптури (висікання, різьблення, ліплення, лиття, ковка, зварювання, …).
  25.          Основні види архітектури (об ємні споруди з організованим приміщенням, ландшафтна…)

Вчитель задає запитання по образотворчому та декоративно-прикладному мистецтву до сучасного часу

 

  1. ПІДВЕДЕННЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ.

Після проведення опитування підраховуються бали кожної з команд. В залежності від суми балів присуджуються місця (І, II і IIІ відповідно). Учасники команди, яка перемогла отримують оцінку «12 балів». Команда, яка зайняла II місце, отримує оцінку «11 балів». Команда, яка зайняла IІI місце, отримує оцінку «10 балів». Вчитель також наголошує на завданнях, виконання яких викликало труднощі в учнів.

docx
Додано
12 березня 2020
Переглядів
1083
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку