Розвиток професійної самосвідомості педагогів

Про матеріал
Мета:  розширити й систематизувати знання педагогів про основні аспекти профорієнтаційної роботи з учнівською молоддю;  ознайомити з психологічними умовами до типів професій;  надати рекомендації педагогам щодо активізації процесу формування психологічної готовності учнів до професійного самовизначення, формування відповідального ставлення до вибору професії. Тип тренінгу: інформаційно-просвітницький
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Мета:

  • активізація творчих здібностей, розвиток творчого потенціалу кожного вчителя;
  •  збільшення ступеня креативного підходу до конструювання продуктивних творчих завдань;
  •  формування позитивного ставлення до власних здібностей та до роботи з обдарованими дітьми;
  •  Сприяння усвідомленню необхідності використання у педагогічній діяльності інноваційних технологій.

 

Завдання:

  • визначити вимоги до особистості вчителя, який працює з обдарованими дітьми;
  • здійснити обмін між учасниками тренінгу інформацією про роль особистості вчителя у підтримці та навчанні обдарованих учнів;
  • підвищити психологічну компетентність пе­дагогів;
  • розвинути готовність до роботи з обдарованими дітьми;
  • розширити діапазон творчих здібностей пе­дагогів;
  • усунути труднощі, які виникають у роботі з обдарованими дітьми.

 

Очікувані результати:

  • Усвідомлення педагогами важливості особистого самовдосконалення, розвитку креативності, критичного та творчого мислення, використання інноваційних технологій у роботі з обдарованими учнями.

 

Тривалість: 1,5 - 2 години.

 

Цільова група: педагоги.

 

Матеріали: плакати «Мета», «Сонце», «Правила роботи»; стікери, ручки, 3 надувні кульки, 5 аркушів  А-3, 10 аркушів - А-4, маркери, 3 пакети, 3 ручки, 3 одноразові стаканчики, 3 свічки, 3 коробка сірників, пісок, крупи: рис, манка, гречка; фарби, маркери, нитки, клей, кольоровий папір, бланки запитань, бланки методики, додатки.

 

 

 

 

 

 

«Розвиток творчого потенціалу педагогів»

Зміст роботи

Орієнтовна тривалість

Ресурсне

забезпечення

1.

Вступне слово соціального педагога. Повідомлення теми, мети тренінгу.

2 хв.

презентація заняття; плакат «Мета»

2.

Вправа на знайомство                 «Самопрезентація -  квіти»

3 хв.

 

3.

Визначення очікувань учасників заняття.

3 хв.

плакат «Сонце з променями», стікери, ручки.

4.

Прийняття правил роботи групи «Криголам».

2 хв.

плакат «Правила роботи».

5.

Вправа «Вислів про обдарованість»  (метод «Карусель»)

6 хв.

аркуш А-3, маркери

6.

Вправа  «Бліц – опитування  «А  я  думаю…»

5 хв.

бланк запитань

7.

Інформаційне повідомлення     «Творчість. Креативність»

2 хв.

 

8.

Вправа - гра  «Баласт»

5 хв.

3 надувні кульки, 3 маркери різного кольору

9.

Вправа  «Загадка семи мудреців»

10 хв.

перелік висловів, аркуші, ручки

10.

Вправа  з  картками «Так»  і  «Ні»

3 хв.

Картки «Так» і «Ні», 8 карток із твердженями

11.

Вправа «Діагностика»

10 хв.

бланк із запитаннями, ключ

12.

Вправа "Квота творчих ідей"

10 хв.

3 пакети, 3 ручки, 3 одноразові стаканчики, 3 свічки, 3 коробка сірників, пісок, крупи: рис, манка, гречка; фарби, маркери, нитки, клей, кольоровий папір.

13.

Вправа «Сінквейн»

6 хв.

аркуші, ручки

14.

Вправа «Музей креативності»

5 хв.

аркуші, маркери

15.

Притча «Коряга»

5 хв.

 

16.

Вправа «Рефлексія». Повернення до очікувань.

3 хв.

плакат «Сонце», стікери, ручки.

 

Хід заняття

І. Вступ. Повідомлення теми тренінгу, його мети (2 хв.)

ІІ. Вправа «Самопрезентація -  квіти» (3 хв.)

Мета:  мотивація діяльності, створення комфортної атмосфери для конструктивної                   роботи.

Хід проведення: Соціальний педагог  (практичний психолог) нагадує, що успіх заняття, емоційне почуття кожного учасника навчального процесу залежать від того, як вас зустрінуть, від атмосфери в класі. Тому, щоб у нас панувала приязна, добра атмосфера, атмосфера співпраці, пропоную  кожному учаснику назвати своє ім’я – позитивні риси, які починаються з літери та улюблену квітку, яка асоціюється з вашими рисами. Керівник починає з себе: Світлана  – старанна,  ромашка. Усі представляються по колу.

 

ІІІ. Інтерактивна вправа «Очікування» (3 хв.)

Мета: усвідомлення і визначення, що кожен учасник сподівається отримати від тренінгу та порівняти своє очікування з іншими.

Хід проведення: На дошці намальовано сонечко з променями.  Треба написати на стікері одним словом свої очікування від заняття. Педагоги по черзі виходять до дошки і клеять на променях стікер з їх очікуваннями, які виражені одним словом. При цьому озвучують свої думки.

 

ІV. Вправа «Криголам»  (2 хв.)                                                                                            Мета: формування єдиного робочого простору й створення правил поведінки в групі упродовж усього тренінгу.

Хід проведення: Практичний психолог (соціальний педагог): Ви  самі  себе презентували. Як бачимо, сьогодні зібралися ті, кому притаманні різні  позитивні риси, подобаються  різноманітні за кольором, запахом, формою квіти. Всі різні, але за умовами правильного підходу їх можна об’єднати в прекрасний букет. Гармонії в цій композиції ми досягнемо тільки за умови виконання правил співпраці. Треба їх виробити.

  Основні правила: (учасники пропонують правила, які записуються на  дошці)

  • Говорити по черзі.
  • Слухати і чути.
  • Бути толерантними.
  • Висловлюватися стисло.
  • Бути позитивними.

 

V.  Вправа «Вислів про обдарованість»  (метод «Карусель») (6 хв.)

Мета: сприяння ефективній продуктивній співпраці учасників.

Хід проведення: Учасники об’єднуються у 5 груп за порядком 1-5.

Завдання. Запишіть на аркуші (А-3) вислів про обдарованість:

1група – гумористично;

2група – критично;

3група – зарозуміло;

4група – практично;

5група – лірично.

Через 3хв. групи міняються аркушами із завданнями (за годинниковою стрілкою,  доки кожна група не напише 5 різних висловів.)

Презентація напрацювань, обговорення.

  • Які здібності Ви проявили під час виконання цієї вправи?
  • Чи потрібно було використати творче мислення?
  • Яким чином Ви можете використати цю вправу у своїй роботі?

 

VІ.  Вправа  «Бліц – опитування  «А  я  думаю…» (5 хв.)

Мета: формування самостійності мислення, уміння відстоювати власну точку зору,  гармонійно поєднувати вислови та думки.

Хід проведення: Учасникам пропонуються запитання, на які швидко потрібно дати обґрунтовану відповідь. Учасники відповідають по бажанню.

Перелік запитань:

  • Що  спонукає  вчителя  творити?
  • Які  риси   притаманні  творчому  педагогу?
  • Як  впливає  творча  діяльність  вчителя  на  творчість  дітей?
  • Чи  можливе  творче  зростання  педагога  без  постійного  розвитку      загальної культури  особистості?
  • Педагогічна  творчість -  це  право  чи  обов’язок  вчителя?

 Висновок:   Творчість -  це  діяльність,  яка  породжує  дещо  якісне  нове, що                                                 відрізняється оригінальністю, неповторністю. 

Практичний психолог (соціальний педагог):  Кожен учасник запропонував свої думки стосовно творчості учителя.  Сьогодні ми з вами розглянемо,  яким же чином можна розвинути творчий потенціал педагогів, та як організувати співпрацю між творчими учителями та обдарованими учнями.

VІІ. Інформаційний  блок. (2 хв.)                                                                                               ( тези практичного психолога (соціального педагога))

     Творчість – необхідна умова становлення самого педагога, його самопізнання, розвитку і розкриття як особистості. Творчість є основою педагогічної талановитості кожного вчителя. Розвиток педагогічної творчості і підвищення навчально-виховного процесу залежить від різних факторів, а також від психолого-педагогічних умов, визначених шляхів розвитку та реалізації творчої педагогічної діяльності та особистісних рис кожного вчителя.  Тому, творчий учитель – це особистість, яка характеризується високим рівнем креативності, відповідним рівнем знань предмета, який викладає, набутими психолого-педагогічними знаннями,  вміннями  та навичками, які забезпечують його ефективну діяльність з розвитку потенційно творчих можливостей учнів.

      Поняття "креативність" походить від слова "create" (створювати) – створювати нове. Цим новим може бути новий продукт, нова властивість, нове рішення, новий напрямок, нове бачення.

      Педагогічна креативність – це креативні риси, здібності, сформовані мотиви, які сприяють успішній творчій діяльності педагога.

     Отже, щоб виховати обдаровану особистість,  необхідно, щоб вчитель був творчою, компетентною особистістю, якій притаманні педагогічна креативність, толерантність у спілкуванні, творчість у діяльності, створював ситуації успіху, використовув інноваційні методи.

      Ситуація успіху – це те, що може організувати учитель на уроці та в позаурочний час. Ситуації успіху можна досягти тільки тоді, коли не лише вчитель, а й сама дитина визначає цей результат як успіх. Реалізація ситуації успіху відкриває великі можливості учня, нові обрії перед учнями і вчителями, дає стимули до подальшої діяльності.

      Ефективність використання інновацій під час проведення уроку значною мірою залежить від того, як реалізується творчий потенціал особистості учня. Ми  з вами, хочемо того чи ні, є вчителями нового століття, і ціле життя працюватимемо для того, щоб навчання було ефективним і плідним для кожної дитини, стало радістю і задоволенням. «Хороші вчителі створюють хороших учнів»,- казав М.Остроградський.

 

VІІІ. Вправа - гра  «Баласт» (5 хв.)

Мета: створення умов, які наочно показують розвиток потенціалу творчого вчителя та можливі проблеми, що заважають цьому; відпрацювання навиків безконфліктного сприйняття альтернативної думки співбесідника.

Хід проведення:   учасники  заняття поділяються  на  3  групи.  Кожна  група  отримує  маркер  певного  кольору, надувну кульку певного кольору  та  завдання.

  • 1-й  групі  - написати  основні  риси  творчого   вчителя;
  • 2-й  групі  - поміркувати,  що  заважає  педагогу  творити;
  • 3-й групі  -  навести  приклади  творчості  в  роботі.

      За  сигналом  групи  по  колу  передають  кульки одні одним,  ознайомлюються з  думкою  попередньої  групи,  маркером  свого  кольору  дописують  думку  щодо  нового  питання.  Так  відбувається  доти,  доки кулька  не  повернеться  до  своєї групи. Один із групи презентує спільне напрацювання. А потім учасники ІІ групи знищують кульку.

 Висновок.  Творчість  у  педагогічній  науці  та  практиці – це:

  • ефективне  використання  вже  створеного  кимось  досвіду  в  нових  умовах;
  • уміння  розвивати  ідею,  реалізовувати  її  в  конкретних  умовах.

ІХ. Вправа  «Загадка семи мудреців» (10 хв.) (Виконувати за бажанням)

Мета: формувати самостійність мислення, уміння відстоювати власну точку зору на основі авторитетних думок та гармонійно поєднувати елементи системи.

Хід проведення: Кожна робоча група отримує набір карток із записаними на них висловлюваннями відомих давньогрецьких філософів:

  • Ніколи не перебільшуй (Солон).
  • Усьому знай міру (Клеобул).
  • Важкий тягар – невігластво (Фалес).
  • Усе своє носи з собою (Біант).
  • Обмірковуй усе заздалегідь (Періандр).
  • Не поспішай у дорозі (Хілон).
  • Важко людині бути хорошою (Піттак).

Інструкція: перед вами – висловлювання семи видатних мудреців світу. Вони були їхнім життєвим кредо, в якому кожен намагався викласти своє бачення сенсу життя. Ці сім мудреців жили приблизно в один час – у ІV ст. до ІХ. Можливо, логічне й гармонійне об’єднання таких висловлювань у єдину максиму і є розгадкою сенсу життя. Спробуйте їх скласти! При потребі можна використати й інші слова, але мінімально. Не переставляйте місцями слова у фразах, можна лише змінювати відтінки й порядок самих висловлювань.

Обговорення:

  • Що означає для людини "бути гарною"?
  • У чому проявляється самовиховання?
  • Чи є дорога єдиною метафорою життєвого шляху людини?
  • У чому сенс життя людини, відповідно до використаних вами висловів і створених історій?

 

Х.  Вправа  з  картками «Так»  і  «Ні». (3 хв.)

Мета: систематизація знань, розслаблення і зняття м’язової напруги.

Хід проведення: Вчителям  пропонується  набір  карток,  на  яких  написано  думки  щодо  прав  дитини  на  творчість  та  неприпустимі  дії  педагогів  у  роботі  із  творчими, здібними  учнями.  Групі  треба  зайняти позицію «Так» або позицію «Ні» у частині кімнати з відповідними написами.

  • Картка 1  - право  дитини  на  активність.
  • Картка 2 – жорстке  управління  дитячою  діяльністю.
  • Картка 3 – право  дитини  на  самостійність.
  • Картка 4 – право  дитини  на  ініціативу  у  виборі  діяльності, способів  дій,  інструментарію,  партнерів.
  • Картка 5 – безальтернативне  управління  творчою  діяльністю.
  • Картка 6 – нав’язування  регламентованих  норм,  зразків, шаблонів  та  власного  бачення.
  • Картка 7 – право  дитини  на  особисту  точку  зору.
  • Картка 8 – гіперопіка   дитини.

Ключ  для  перевірки: «Так» - 1,3,4,7.  «Ні»  -  2,5,6,8.

Обговорення:

  • Чи важко було виконати завдання ?
        

     

     ХІ.  Вправа  «Діагностика» (10 хв.) (проводить психолог (соціальний педагог))

     Мета: визначити рівень творчості вчителя

 

                          Запитання  тесту

Шкала  оцінок

1.Як часто задуманий  урок вам вдається довести до логічного

   кінця?

1,2,3,4,5,6,7,8,9,10

2.Як часто  ви повністю задоволені проведеним уроком?

1,2,3,4,5,6,7,8,9,10

3. Вважаєте  ви себе «генератором ідей»?

1,2,3,4,5,6,7,8,9,10

4.  Якою мірою ви відносите себе до людей знаючих свій       предмет?

1,2,3,4,5,6,7,8,9,10

5.  Наскільки ви здатні виявити вимогливість і наполегливість,   щоб довести задумане до логічного  кінця?    

1,2,3,4,5,6,7,8,9,10

6. Як часто ви використовуєте на уроці інтерактивні форми

    навчання?

1,2,3,4,5,6,7,8,9,10

7. Як часто ви вважаєте, що урок повинен бути традиційним?

1,2,3,4,5,6,7,8,9,10

8. Як часто ви проводите нетрадиційні уроки?

1,2,3,4,5,6,7,8,9,10

9. Як часто у вас буває оптимістичний настрій на уроці?

1,2,3,4,5,6,7,8,9,10

  10. Як часто ви не загострюєте своєї уваги на поведінці учнів?

1,2,3,4,5,6,7,8,9,10

  11. Якою мірою ваша комунікабельність сприяє розв’язанню

         життєво важливих для вас проблем?

1,2,3,4,5,6,7,8,9,10

  12. Як часто ви знаходити принципово нові підходи в розв’язанні  старих  проблем?

1,2,3,4,5,6,7,8,9,10

  13.  Як часто ви не згодні з ствердженням, що учень є суб’єктом

          навчання?

1,2,3,4,5,6,7,8,9,10

  14.  Чи багато членів вашого колективу вважають вас людиною

         освіченою, яка здатна передати свій досвід іншим?

1,2,3,4,5,6,7,8,9,10

  15.  Чи вважаєте ви себе людиною толерантною?

1,2,3,4,5,6,7,8,9,10

 16. Як часто вам доводиться  втілювати свої проекти  в життя?

1,2,3,4,5,6,7,8,9,10

 

    Ключ до розв’язання  тесту діагностики.

    На підставі сумарного числа балів визначте, який  рівень творчості  вас характеризує.

Сума  балів

Рівень  творчості  вчителя

16-  49

Низький

50-  85

Середній

86- 120

Оптимальний

121 - 144

Достатній

145- 160

Високий

 

    Висновок: Ви визначили свій творчий рівень. Кожна людина має творчий потенціал,

                        але не кожна може його реалізувати. Тому необхідно зібратися кожному,

                        продумати та знайти зусилля реалізувати свій творчий потенціал на прак-

                      тиці  таким чином, щоб кожен раз, на кожному уроці ви отримували б

                      задоволення від процесу навчання школярів.

 

ХІІ . Вправа "Квота творчих ідей"(10 хв.)

Мета: стимулювання творчої уяви й фантазії, розвиток оригінальності, швидкості та гнучкості мислення.

Хід проведення: Учасники поділяються на три групи за принципом «сонце – місяць-зірки» . Кожна група отримує однаковий набір матеріалів для роботи. Учасники груп отримують пакети, головний предмет у пакеті – CD – диск, інші предмети учасники використовують за потреби. Учасники обговорюють у групі, створюють і демонструють його нове призначення. Оцінюються: продуктивність; швидкість; гнучкість – кількість переключень з одного об’єкта на інші; оригінальність. Найактивніші учасники нагороджуються солодкими призами.

Обговорення:

  •  Чи складно було виконувати вправу? Що заважало?
  •  Як швидко виникали оригінальні ідеї?
  •  У кого у вашій групі було найбільше пропозицій?

ХІІІ.  Вправа «Сінквейн» (6 хв).

Мета: розвиток уваги і креативного мислення.

Хід проведення: Учасники працюють у  тих самих групах.

Завдання. Висловіть своє враження про події, які відбувалися в даний час з вами за такою схемою:

  1.              рядок -  один іменник або займенник (який позначає предмет, об’єкт або подію);
  2.              рядок – два прикметники (які описують предмет, об’єкт або подію);
  3.              рядок – три дієслова (які описують дії предмету, об’єкту);
  4.              рядок – фраза з чотирьох слів або крилатий вислів вашого відношення до того, що відбувалось;
  5.              рядок – одне слово, характеризує суть предмету або події.

Презентація напрацювань.

ХІV.  Вправа «Музей креативності» (10 хв.)

Мета: розвиток навичок творчого самовираження, креативного мислення, вміння співпраці та конструктивної  взаємодії в малих групах.

Хід проведення:  Учасники поділяються на чотири групи за принципом типів темпераменту. Групи створюють груповий автопортрет «Від творчого вчителя до творчого учня»  за допомогою ватмана і маркера, на якому буде зображено креативність усієї групи в образах та символах. Дають назву своєму груповому портрету. Після завершення відбувається презентація картин і розміщення їх в імпровізованому музеї.

Обговорення:

  • Які були відчуття під час роботи?
  • Чи складно було працювати у групі?
  • Які виникали образи та символи?

 

ХV. Притча «Коряга» (5 хв.)

Мета: релаксація і формування висновку.

Хід проведення:   На одному дров’янному складі лежали товсті і тонкі, короткі і довгі колоди. Всі вони давно познайомилися одна з одною, багато чого переговорили і тепер тільки чекали вирішення своєї майбутньої долі. Одні з них повинні були відправитися на меблеву фабрику, щоб з них виготовили гарні стільці; інші – розміститися впродовж доріг телеграфними стовпами, а третіх мали продати на дрова.

Всі колоди трохи хвилювалися. Звісно, серед них були й такі, що напевне знали, ким стануть. Наприклад, міцні довгі колоди були впевнені, що будуть тільки телеграфними стовпами. Але інші й не здогадуються про свою подальшу долю.

Серед них була одна Коряга. Ще тільки потрапивши на склад, вона помітила, що дуже відрізняється від інших – рівних і гладеньких колод. Коряга була з вигинами, дірочками і сучками. І коли її сусіди говорили, які хороші столи, стільці і шафи із них будуть, Коряга мовчала, порівнюючи себе з ними. Але інколи вона забувала про те, де знаходиться, починала мріяти і уявляти себе прекрасним витвором мистецтва.

Якось коряга розповіла про свою мрію сусіднім колодам і почула у відповідь:

- Ти живеш у світі фантазій, подруго, будь простішою. Подивись на себе – ну який ти витвір мистецтва? Добре, якщо із тебе зроблять хоч який-небудь стілець чи ослінчик. І запам’ятай: наша справа бути меблями, якщо вже не вдалося стати телеграфними стовпами.

Після таких слів коряга замкнулася в собі.

В довгому чекані минали дні.

Аж ось на склад приїхала велика вантажівка. Робочі повантажили колоди і повезли їх на меблеву фабрику. Коряга опинилася зверху штабеля. Вона з цікавістю дивилася в різні боки, милувалася білими хмарами і сонечком, ніжними квітами і могутніми деревами. Коли машина проїжджала через ліс, Коряга раптом зрозуміла, що не хоче бути меблями. Вона не хоче, щоб її розпилювали, стукали і забивали в неї цвяхи.

- Я не хочу бути меблями, - сказала Коряга своїм сусідкам. – Прощавайте!

Вона вистрибнула з кузова машини і опинилася на невеликій галявині. Наподив, втікачка побачила там кількох схожих на себе коряг. Звісно, інших розмірів і форм, але вони теж були корягами! Вона з радістю познайомилася з ними, а незабаром і потоваришувала.

Непомітно минуло літо, настала осінь. У ліс стали приходити грибники. Один з них зайшов на галявину і побачив Корягу.

- Яка красуня! – скрикнув він. – Справжнє диво! Я візьму її з собою в майстерню, почищу, покрию лаком, і вона покаже всю свою красу.

У майстерні грибник, який, як з’ясувалося, був художником, довго і терпляче, намагаючись не зашкодити природній формі, надавав Корязі нової форми. Коли робота була закінчена, майстер приніс свій витвір на виставку.

Відвідувачі, побачивши лісову гостю, в захоплені скрикували:

- Яка красуня, справжній витвір мистецтва!

Вони говорили про красу і легкість її формі чим довше дивилися на фігуру, тим більше відчували світло, що йшло від неї.

- Це чудо! – говорили поціновувачі мистецтва і радісні, одухотворені, сповнені високих прагнень ішли додому.

А Коряга, яку тепер називали Прекрасною незнайомкою, щасливо посміхалась. Здійснилася її заповітна мрія – вона стала витвором мистецтва і дарувала людям радість і красу.

 

Висновок: Тож, мабуть, педагогам необхідно побачити у масі учнів обдарованих дітей і, як справжнім майстрам – розкрити талант, допомогти дитині розвинути його, не втрачаючи при цьому унікальності особистості.

 

     Психолог (соціальний педагог): Наше заняття завершується, тому з’ясуємо, чи

     виправдалися ваші очікування від заняття.

     

     ХVІ.  Вправа «Очікування». Рефлексія. (3 хв.)

     Мета: підбиття підсумків, обмін враженнями.

     Хід проведення   Кожен учасник  пише на стікері  свої думки стосовно первинних

     очікувань  та прикріпляє  на променях сонечка та  озвучує свої записі.

     Психолог (соціальний педагог): «У кожній людині є сонце, треба тільки дати йому 

     можливість світити» - казав Сократ.

     «Гарний учитель може навчити інших навіть того, чого сам не вміє.»

     ( Т.Котарбінський, польський філософ)

 

 

Побажання  «Рецепт щастя»

    Візьміть чашу терпіння, налийте туди повне серце любові, вкиньте дві пригорщі щедрості, хлюпніть туди гумору, посипте добром, додайте якомога більше віри, і все це добре перемішайте.

     Потім намастіть на шматочок відпущеного вам життя і пропонуйте всім, кого зустрінете на своєму шляху!!!

      Дотримуйтесь цього рецепту щастя, пропонуйте його іншим і все у вас буде у житті чудово.

Дякуємо усім за співпрацю, до нових зустрічей!!!

 

 


       Література

1. Шульга, Вікторія. Корекція вчинків підлітка: Тренінг: - К: Шк.. світ, 2007.-112с.- (Б-ка «Шкільного світу»).

 

2. Баранова Н.П. Тренінги для вчителів з педагогічної майстерності. – Х.: Вид. група «Основа», 2009. – 159с. – (Серія Тренінги в педагогічній практиці»).

 

3. Громада як осередок соціальної роботи з дітьми та сім’ями: Метод. Матеріали для тренера / Авт.-упор.: О.В.Безпалько, Т.П Авельцева, О.М.Петрик, Г.О.Притиск; Під заг. ред.. І.Д. Звєрєвої.- К.: Наук. Світ, 2004. – 69с.

 

4. Сучасні підходи у сфері охорони громадського здоров’я та його популяризації / Упоряд.: Н.В.Зимівець, В.В.Крушельницький, Т.І.Мірошниченко: За загальною ред.. І.Д.Звєрєвї. – К.: Наук. світ, 2004. – 95с.

 

5. Л.В. Туріщева. Психокорекційні ігри в роботі педагога. – Х.: Вид. група «Основа», 2007. – 160 с. – (Серія «Профільне навчання»).

 

6. Марінушкіна О.Є. Організація  роботи з обдарованими дітьми в закладах освіти: Навч.-метод. посіб. / О.Є. Марінушкіна, Г.В. Шубіна. – Х: Вид. група «Основа»: «Тріада+», 2008. – 144 с. – (ДНЗ + школа).

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                                                    Додаток 1.

Професійні риси,

необхідні вчителю для роботи з обдарованими учнями:

 

  • доброзичливість і чуйність, толерант­ність;
  • розуміння психології здібних і обдаро­ваних дітей;
  • високий інтелектуальний рівень;
  • широке коло інтересів;
  • готовність до виконання різноманітних додаткових обов’язків, пов’язаних з навчанням обдарованих дітей;
  • жвавість, активність, почуття гумору;
  • гнучкість і завжди постійна готовність переглянути свої погляди;
  • цілеспрямованість і наполегливість;
  • здатність до постійного самооновлення, сприйняття нетрадиційних думок і поглядів;
  • емоційна стабільність і вміння переконувати;
  • креативність і схильність до самоаналізу;
  • уміння модифікувати навчальні програми;
  • здібність до індивідуалізації навчання;
  • висока самооцінка, позитивна „Я - концепція”;
  •                                                                    фундаментальне знання предметного матеріалу.

 

Показники творчої обдарованості дитини       

(дитина як особистість)

  1. Стійка, підвищена потреба в самоактуалізації, виявленні себе, самоствердженні.
  2. Наявність особистої думки.
  3. Інтелектуальна незалежність, зневажливе ставлення до стереотипів, авторитетів. Потреба чинити опір шаблону, нав’язаному стилю діяльності.
  4. Висока самооцінка; потреба мати свій «Я – образ».
  5. Схильність до гри, почуття гумору, дотепність.
  6. Оригінальність.
  7. Імпульсивність, поривчастість.
  8. Широта інтересів. Інтерес до філософських питань.
  9. Прагнення самому подолати труднощі.
  10. Постійне прагнення покращувати якість своєї продукції, вимогливість до себе.
  11. Завзяття й наполегливість.
  12. Потреба у внутрішній роботі, творенні власної індивідуальності, духовному зростанні.

Описание: Розвиваючий тренінг для учнів на тему

doc
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
17 лютого 2023
Переглядів
339
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку