Креатив 2 - асоціативні картки

Про матеріал
Застосування у діяльності практичних психологів та соціальних педагогів асоціативних карток "Креатив -2"
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Застосування асоціативних карток "Креатив-2": "Настрій, стани, емоції, почуття“, у практиці практичного психолога та соціального педагога

Номер слайду 2

Ми маємо можливість допомогти дітям з особливими освітніми потребами…

Номер слайду 3

Асоціативні карти – це різні набори (колоди), які, як і звичайні гральні карти, мають з одного боку «сорочку», а другий бік є змістовним. Змістовною частиною цих карт є малюнки: портрети, пейзажі, сюжетні картини. А «ігри» з асоціативними картами призначені для роботи з нашим внутрішнім світом, його особливостями, внутрішньою структурою та його зв’язками, контактами із світом зовнішнім.

Номер слайду 4

Це не ворожіння і не гра на очки, тут немає «офіційних», «правильних» значень карт, нема балів, виграшів і програшів. Кожен гравець сам надає певного змісту своїй карті. Тут отримує розвиток наша креативність і наше багатство ідей; сюди проектує себе наш внутрішній психічний світ. Карти викликають певні асоціації, які є дуже особистими. Малюнки на картах є неоднозначними, розмитими або філософськи-узагальненими; тому вони є чудовим підґрунтям для проектування: «матеріалізації», візуалізації нашого внутрішнього світу – імпульсів, страхів, бажань, очікувань, цінностей тощо. Цей внутрішній світ можна пізнавати, усвідомлювати та інтерпретувати саме завдяки проективним технікам, до яких належать проективне малювання, робота з імагінацією (зокрема, в методі символдрами), а також асоціативні карти. Наші реакції на ці карти – стимул для самопізнання і розвитку

Номер слайду 5

Цим визначається і діагностичний, і корекційний, психотерапевтичний потенціал карт. Робота з асоціативними картами може відбуватися в різному форматі: як індивідуальна чи групова гра; як гра з сім’єю чи в парі (дитина і хтось з батьків; учень – учитель, шлюбні чи ділові партнери). Ці карти можуть застосовуватись і для самоаналізу, що, до речі, дозволяє не кожна корекційно-терапевтична методика. Асоціативні картки можна застосовувати в роботі з учнями, вчителями, батьками, сім’ями. Карти дають можливість робити філософські узагальнення, відкривати для себе потаємні місця власної психіки. Вони дозволяють побачити неочевидне, досягти прозріння. Завдяки картам можна побачити підґрунтя конфлікту і пошукати шляхи виходу з нього чи розібратися в хитромудрому сплетінні стосунків. Карти та ігри з ними вносять суттєвий момент інтриги в процес роботи психолога, і це є дуже привабливим для дітей. А в дорослих гра з картами пробуджує внутрішню дитину. Зрештою, карти допомагають нам на якийсь час відкритися, відкласти набік непроникні маски, стати «справжніми».

Номер слайду 6

Вправа « Мій настрій» Мета: налаштувати учасників на роботу за темою, активізувати відчуття особистості. Інструкція. Об’єднання в групи. Вибрати із комплекту картку, яка асоціюється із настроєм. Проговорити в групі: Що зображено на карточці? Чому обрали саме цю картку? Що ви відчуваєте, дивлячись на неї? Чи не хочете змінити картку? Якщо так, то чому і на яку? Підсумок. Для чого ми провели цю вправу, де і з ким її можна провести.

Номер слайду 7

Вправа ”Мій колега” Мета: аналіз власних відчуттів, відчуття свого «я». Інструкція. Вибрати картку, на якій зображений ваш колега, якого ви хочете представити. Представлення за планом: Хто це? Ким він працює? Який у нього настрій? Чому? Він схожий на вас? Чим? Що він робить, коли йому погано, а коли добре? Підсумок. Для чого ми провели цю вправу, де і з ким її можна провести.

Номер слайду 8

Вправа «Мої відчуття». Інструкція: вибрати три картки і проговорити, можливо і в групі, про свої відчуття. Я відчуваю себе ось так, як на першій карті, а хочу відчувати себе ось так, як на другій, а не вистачає мені для цього того, що є на третій картці. Обговорення .

Номер слайду 9

Вправа « Ресурс». Мета: опрацювання особистісних ресурсів. Інструкція. Виберіть три картки: І картка – я в стресі ІІ картка – я після стресу ІІІ картка – як я можу собі допомогти Обговорити в групі. Представлення карток, які можуть допомогти вийти зі стресу. Підсумок. Для чого ми провели цю вправу, де і з ким її можна провести.

Номер слайду 10

Серед хаосу знайди простоту, в труднощах знайди можливість…

ppt
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
17 лютого 2023
Переглядів
869
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку