Розвиток системи літочислення

Про матеріал
Тема: Розвиток системи літочислення Мета уроку: Освітня мета: ознайомити учнів із розвитком систем літочислення в історії людства;т вивчити основні етапи виникнення календарів і понять, пов’язаних із часом. Розвивальна мета: розвивати навички хронологічного мислення; формувати вміння порівнювати різні системи обчислення часу.
Перегляд файлу

Тема: Розвиток системи літочислення

Мета уроку:

Освітня мета: ознайомити учнів із розвитком систем літочислення в історії людства;т вивчити основні етапи виникнення календарів і понять, пов’язаних із часом.

Розвивальна мета: розвивати навички хронологічного мислення; формувати вміння порівнювати різні системи обчислення часу.

Виховна мета: виховувати повагу до культурного надбання людства.

Ключові компетентності:

  •          культурна обізнаність: учні дізнаються про різні системи вимірювання часу.
  •          Хронологічне мислення: Учні вчитимуться розташовувати події у часі та порівнювати системи літочислення.

Очікувані результати

Після уроку учні зможуть:

  • пояснити, що таке літочислення і чому воно важливе;
  • розрізняти поняття «ера», «століття», «рік»;
  • назвати відомі системи літочислення;
  • застосовувати базові поняття хронології на практиці.

Обладнання: карта світу (для демонстрації регіонів, де виникли різні системи літочислення); презентація або ілюстрації (сонячний, місячний календарі тощо); таблиця для роботи в групах із завданнями; картки для гри «Хронологічний пазл».

 

Хід уроку

І. Організаційний момент (2 хв.)

Привітання учнів, перевірка готовності до уроку.

Оголошення теми та мети уроку.

     ІІ. Актуалізація знань (5 хв.)

  •          Бесіда: «Що таке час? Як ви визначаєте, скільки зараз годин або який сьогодні день?»
  •          Обговорення поняття календаря в повсякденному житті.

ІІІ.  Мотивація (3 хв.)

Учитель розповідає цікавий факт:

У Стародавньому Єгипті використовували календар, пов'язаний із розливами Нілу, а в майя — календар із тривалим циклом у 52 роки. Чому люди створювали різні системи літочислення?

     IV. Вивчення нового матеріалу (20 хв.) (розповідь вчителя з елементами бесіди)

  1. Що таке літочислення?

Пояснення понять: «рік», «століття», «ера».

Визначення хронології як науки.

  1. Історія виникнення календарів:

Сонячний календар (Єгипет, Греція, Рим).

Місячний календар (Вавилон, ісламський календар).

Комбіновані системи (китайський та юліанський календарі).

  1. Вплив літочислення на культуру:

Святкування Нового року в різних культурах.

Виникнення сучасного григоріанського календаря.

V.  Практична робота (10 хв.)

Групова робота:

  • Група 1: Створити короткий опис системи літочислення єгиптян (малюнки, короткі факти).
  • Група 2: Представити систему майя (цикл із 52 років).
  • Група 3: Порівняти юліанський і григоріанський календарі та пояснити їх відмінності.

Коротка дискусія:

Що впливало на вибір системи літочислення в різних народів?

VI. Закріплення знань (5 хв.)

Вправа «Чи правильно це?» (формат «Так/Ні»):

  1. Майя використовували календар із циклами. (Так)
  2. Рік у григоріанському календарі триває 365 або 366 днів. (Так)
  3. Стародавні єгиптяни використовували місячний календар. (Ні)
  4.  Календар майя базується на циклах тривалістю 52 роки. (Так)
  5. Юліанський календар був точнішим за григоріанський. (Ні)
  6. Сонячний рік триває приблизно 365 діб і 6 годин. (Так)
  7. У китайському календарі рік складається з 10 місяців. (Ні)
  8. Вавилоняни вперше розділили рік на 12 місяців. (Так)
  9. У григоріанському календарі відлік років починається з народження Ісуса Христа. (Так)
  10.  Рік у системі літочислення майя тривав рівно 365 днів. (Ні)

VII. Рефлексія (5 хв.)

Учні відповідають на запитання:

  • Що вас здивувало на уроці?
  • Яка система літочислення, на вашу думку, найзручніша? Чому?

VIII. Домашнє завдання

  1. Написати невелике есе на тему: «Як би я описав(ла) наш календар людині з минулого?».
  2. Підготувати інформацію про календар будь-якої країни (на вибір).

 

docx
Додано
2 січня
Переглядів
28
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку