Розвиток творчих здібностей дітей на уроках музичного мистецтва.

Про матеріал
Презентація: Розвиток творчих здібностей дітей на уроках музичного мистецтва.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Розвиток творчих здібностей дітей на уроках музичного мистецтва. Виконала: учитель музики Гоклова В.С.

Номер слайду 2

* Зміст Цілі уроків Задачі уроків музичного мистецтва Методи активізації учнів Змістовні принципи побудови уроків музики як уроків творчості Музично-педагогічна діагностика

Номер слайду 3

* Цілі уроків 1. Всебічний розвиток особистісного творчого потенціалу й на цій основі формування естетичної культури. 2. Оптимізація пізнавальної діяльності. 3. Оволодіння образною мовою музичного мистецтва за допомогою засвоєння знань, формування вмінь і навичок з метою усвідомлення сутності музики, взаємозв'язку її із суміжними видами мистецтва - літературою, живописом, кіно. 4. Усвідомлення сутності музичної інтонації, її драматургії через різні форми вокального й інструментального виконання.

Номер слайду 4

* ЗАДАЧІ УРОКІВ МУЗИКИ Продуктивний розвиток здатності естетичного співпереживання. Виховання емоційної культури дитини Здійснення художнього пізнання світу через власну творчу діяльність. Імпровізація – це доступна форма самовираження. Активізація здатності художнього узагальнення. Розвиток образного мислення, тому що саме воно розвиває розуміння естетичної різноплановості навколишньої дійсності. Формування основ художніх знань як передумови для реалізації власного творчого досвіду.

Номер слайду 5

* Методи активізації учнів спів; імпровізація; голосові ігри, мовні вправи; словесне висловлення про музику; цікавий підбір репертуару; завдання на активізацію слухацької уваги: підняття руки при зміні мелодії, частин, складу виконавців, вступу інструментів і т.д.; створення малюнків і розфарбовування; рух: ходьба, марширування, підскоки, нахили, удари й т.д.; інсценування; пластичне інтонування; навчально-ігрова діяльність; гра на музичних інструментах; використання дискусійного методу ведення уроку;

Номер слайду 6

* Змістовні принципи побудови уроків як уроків творчості Створення в дітей цілісного уявлення про мистецтво. Кожний урок будується на основі комплексного використання добутків різних видів мистецтва (літератури, музики, живопису, пластики). Цілісність теоретичної й практичної діяльності дітей. Тематична побудова уроків.

Номер слайду 7

* I .УСТАНОВКА пов'язана з пізнанням цілісності запропонованої школярам теми в різноманітті її художніх рішень. Вона реалізується через кілька видів завдань.

Номер слайду 8

* ЗАВДАННЯ 1. Синтизація різних рішень у межах того самого сюжету, наприклад, «Тема миру й війни в творчості П.Пікассо й С.Прокоф'єва», «Весна в творах П.Чайковського, С.Рахманінова, К.Дебюссі, И.Стравінського» ЗАВДАННЯ 2. Порівняння романсів різних композиторів, написаних на той самий текст. ЗАВДАННЯ 3. Твір мелодії й акомпанементу до будь-якого вірша. ЗАВДАННЯ 4. Складання художніх колекцій з творів різних видів мистецтва з метою розвитку вміння бачити її емоційну спільність.

Номер слайду 9

* II. УСТАНОВКА Орієнтована на виявлення зв'язку між конкретним художнім образом і засобами його втілення. Існує кілька варіантів її реалізації: 1. ПЕРЕВЕДЕННЯ ОБРАЗУ З ОДНОГО ХУДОЖНЬОГО РЯДУ В ІНШІЙ. 2. ВИРОБЛЕННЯ ВМІНЬ ЧУТИ Й СЛУХАТИ, ДИВИТИСЯ Й БАЧИТИ.

Номер слайду 10

* ПЕРЕВЕДЕННЯ ОБРАЗУ З ОДНОГО ХУДОЖНЬОГО РЯДУ в ІНШИЙ. ЗАВДАННЯ 1. Образотворче втілення музичних або словесних текстів - передача засобами живопису рис характеру персонажа (наприклад, якою фарбою, музичною інтонацією можна втілити заздрість, хитрість, брехню або ж доброту, ніжність, мужність). ЗАВДАННЯ 2. Словесне малювання (наприклад, як би ти намалював героя музичного твору?), що розвиває уяву, мову, почуття стилю, барвисте й багатогранне уявлення художнього образу.

Номер слайду 11

* ВИРОБЛЕННЯ ВМІНЬ ЧУТИ Й СЛУХАТИ, ДИВИТИСЯ Й БАЧИТИ. ЗАВДАННЯ 1. Скласти пісню улюбленого героя й проспівати її. ЗАВДАННЯ 2. Назвати пісні, вірші, прозаїчні, мальовничі твори про любов, про добро й зло, про прекрасне й потворне. ЗАВДАННЯ 3. Імпровізація на уточнення деталі: «Про що думає хлопчик на картині?», «Куди йдуть люди на картині?», «Яка в дівчинки з розповіді улюблена пісенька?» Свої відповіді діти повинні аргументувати.

Номер слайду 12

* МУЗИЧНО-ПЕДАГОГІЧНА ДІАГНОСТИКА Спостереження; Аналіз дитячого виконавства; Аналіз дитячої творчої продуктивної діяльності; Опитування; Анкетування.

Номер слайду 13

* Спостереження Сфера застосування Всі види дитячої музичної діяльності Результат Активність, інтерес до занять, ступінь включенності в колективне виконавство  

Номер слайду 14

* Аналіз дитячого виконання Хоровий і сольний спів Гра на музичних інструментах Танець и пластичні рухи Сфера застосування Результат Виразність співу, його інтонаційна чистота, ритмічна точність Упевненість володіння способами звуковилучення, правильність виконання звуків, мелодій, ритмічних зразків Краса, виразність пластичних і танцювальних рухів, ритмічність виконання

Номер слайду 15

* Аналіз дитячої творчої продуктивної діяльності Сфера застосування Результат Творча діяльність 1Інструментальні й вокальні імпровізації: ритмічна й мелодійна впорядкованість на противагу хаотичному накопиченню звуків. 2. Танцювально-пластичні імпровізації: адекватне втілення в рухах музичного образа

Номер слайду 16

* Опитування Сфера застосування Результат Музично-образотворча діяльність Правильність розуміння музичних термінів, сутності художніх явищ у музиці

Номер слайду 17

* Анкетування Сфера застосування Результат Слухання музики та її аналіз Широта, художня цінність, жанрова розмаїтість індивідуального й колективного (класного) музичного тезауруса (словника).

Номер слайду 18

* Аналіз особистої діяльності на уроках музичного мистецтва Пластичне інтонування, імпровізація. Уміння чути музику й міркувати про музику. До творчості композитора й виконавця приєднувати творчість слухача. Практика письмових робіт, твору на музичні теми.

Номер слайду 19

* Заповіді педагога мистецтва. «Люби мистецтво в собі, а не себе в мистецтві!»  Пом`ятай, «зірка одне лише серце!» Проживай, співчувай, співпереживай  разом з автором твору з дітьми.  Ніколи не принижуй дітей! Вони талановиті й рівні з тобою в правах, вони заслуговують поваги.  Довіряй дітям. Вони знають і вміють більше, ніж ти думаєш.  Частіше став перед дітьми проблеми. Праця розуму й душі - основа занять мистецтвом.  Виробляй у дітей мовну грамотність. Даючи нову назву або термін, записуй його на дошці або користуйся карткою.  Центр уроку – мистецтво! 2/3 уроку відводь на його «звучання».  Урок мистецтва – художньо-педагогічне дійство, він будується за законами мистецтва, за законами художньої драматургії й не терпить статичності. Відчувай інтонацію уроку, пам'ятай, що художньо-педагогічна імпровізація – показник твоєї творчої волі й професійної майстерності. Будь професійний у всьому! Не забувай: ти педагог мистецтва, твій робочий інструмент - слух, зір, не допускай фальші ні в чому. Будь грамотний у висловлюваннях , стеж за своєю мовою, не допускай погрішностей в термінології.

Номер слайду 20

MULTIMEDIA - підтримка предмета 1. Мультимедійна програма «Учимося розуміти музику»; 2. Мультимедійна програма «Соната» Л. Залесский і компанія (ЗАТ); 3. «Музичний клас» ТОВ «Нью Медиа Дженерейшн»; 4 Мультимедійна програма «Шедеври музики», изд-в «Кирило й Мефодій»; 5. Мультимедійна програма «Енциклопедія класичної музики», «Коминфо»; 6. Електронний освітній ресурс (ЭОР) нового покоління (НП); 7 Мультимедійна програма «Музика. Ключі»; 8. Мультимедійна програма «Музика в цифровому просторі»; 9. Мультимедійна програма «Енциклопедія Кирила й Мефодія 2009р.»; 10. Мультимедійна програма «Історія музичних інструментів»; 11.Єдина колекція - http://collection.cross-edu.ru/; 12.Дитячі електронні книги й презентації - http://viki.rdf.ru/; 13.Уроки музики з диригентом Скрипкіним, CD ROM) М.: ЗАТ «Новий диск».

ppt
Додано
14 лютого 2023
Переглядів
795
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку