Розвиток творчих здібностей учнів на уроках музичного мистецтва засобами інноваційних технологій.

Про матеріал
Урок музичного мистецтва мусить бути творчим і, як уся творчість, підпорядковуватися певним закономірностям, науковим положенням та водночас відображати специфіку предмета. Поштовхом до педагогічної творчості можуть стати цікаві практичні матеріали з використанням на уроках музичного мистецтва комп'ютерних програм,шумових музичних інструментів.
Перегляд файлу

Опис педагогічної ідеї

Розвиток творчих здібностей учнів на уроках музичного мистецтва засобами інноваційних технологій.

 

Впровадження комп’ютерних  технологій у системі освіти зумовлює нові підходи на уроках музичного мистецтва.

Урок музичного мистецтва  мусить бути творчим і, як уся творчість, підпорядковуватися певним закономірностям, науковим положенням та водночас відображати специфіку предмета. Поштовхом до педагогічної творчості можуть стати цікаві практичні матеріали з використанням на уроках музичного мистецтва комп'ютерних програм,шумових музичних інструментів.

Характерною ознакою нашої епохи є перехід суспільства від індустріального стану розвитку до постіндустріального, а нині – до інформаційного. Впровадження в навчальний процес сучасних інформаційних технологій відкриває нові шляхи й надає широкі можливості для подальшого загального та професійного навчання, всебічної активізації творчих, пошукових, особистісно- орієнтованих форм організації навчання. Сучасні комп’ютерні технології у мистецькій освіті учнів базуються на ідеї їх інтеграції з традиційними навчальними методиками.

Впровадження інформаційних комп’ютерних  технологій на уроках музичного мистецтва  забезпечує розвиток творчих здібностей учнів, а саме:

фантазії і художньої уяви;

  асоціативного сприйняття і мислення на основі художнього і музичного матеріалів;

розуміння поняття ритму в природі і мистецтві;

відчуття простору, форми, контрасту, динаміки. 

 

Використання комп’ютера на уроці створює можливості для розвитку зорової пам’яті, фантазії, формування у дітей естетично-гармонійного світосприйняття. Сучасні інформаційні технології сприяють засвоєнню знань на основі моделі навчальної комунікації «учитель – комп’ютер - учень», що є ще одним дидактичним засобом організації навчального процесу, підтверджує необхідність вивчення мистецьких дисциплін за допомогою методів алгоритмізації навчальних дій та інтеграції каналів передавання інформації, порядку навчальних дій на основі наочно-ілюстративної системи знань засобами технології мультимедіа. Цей підхід є надзвичайно ефективним у підготовці та проведенні уроків музичного мистецтва.

Використання інформаційних технологій дозволяє залучити учнів до такої діяльності:

  створення творчих робіт;

  пошукової роботи під час вивчення народної творчості, української музичної культури, творчості композиторів світу тощо;

оформлення результатів своїх досліджень у вигляді методу проектів за певними темами.

 

 

 

На уроці можна  застосовуючи ґаджети, за допомогою програми  Perfect Piano,в якій знаходиться фортепіанна смарт-клавіатура де можна не тільки слухати від класики до поп-музики,але і створювати власні композиції,виконувати ритмічні вправи.

Написання різного стилю музики від хіп-хопу до рок музики в програмі Drum pad machine,Groovepad,DG Loop pads.

Використання комп’ютерних технологій в навчально-виховному процесі дає можливість для отримання учнями великої кількості інформації та сприяє підвищенню інтересу до навчання. Проведення уроків  дає можливість:використовувати презентації Microsoft PowerPoint використовувати ПК як засіб для демонстраціїї наочностей (твори живопису, портрети композиторів, тощо) прослуховувати музичні твори різних форматів виконання пісень, караоке, демонстрація фрагментів відеофільмів проводити групове індивідуальне опитування учнів (тестування, кросворди,

створюють музичні твори із готових сем плів, створюють власні відеокліпи )

Ознайомлення з елементами музичної грамоти. Учитель друкує нотні завдання до уроку, діти вивчають ноти використовуючи спеціальні програми.

Також проведення ігрових видів діяльності. Проведення гри “Караоке у класі”. Проведення гри “Відгадай мелодію” .Інтерактивні музичні ігри.

Використання наочності на уроці. Можливість знайти в мережі Інтернет будь-яку інформацію та зображення до уроків музичного мистецтва. Створювати  презентації, відеофільми, фотогалереї, віртуальні подорожи до музеїв, тощо… Перегляд відеофільмів, мультфільмів, опер, балетів…

Оцінювання знань учнів.Можна використовувати тестери для створення тестових завдань. Створювати  тести та кросворди та викладувати їх на сайті «На урок.»

Використання комп’ютерних технологій на уроках музичного мистецтва дає можливість досягнення наступних педагогічних цілей:

-підтримка групових та індивідуальних форм навчання в умовах класно-урочної системи організації навчального процесу;

- створення комфортних умов комп’ютерної підтримки традиційних і новаторських технологій навчання;

- підвищення пізнавального інтересу учнів;

-забезпечення диференційованого підходу до вивчення предмету;

-структуризація змісту навчання та активізації опорних знань.

docx
Додав(-ла)
Вирченко Ирина
Додано
10 листопада 2022
Переглядів
766
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку