Розвиток зв’язного мовлення на тему «Мій день». Закріплення понять «склад», «слово», «наголос». Познайомлення зі словами–назвами дій. Письмо півовалів, довгої прямої лінії, петлі з

Про матеріал
Розвиток зв’язного мовлення на тему «Мій день». Закріплення понять «склад», «слово», «наголос». Познайомлення зі словами–назвами дій. Письмо півовалів, довгої прямої лінії, петлі з переходом через нижню рядкову.
Перегляд файлу

 Тема: Розвиток зв’язного мовлення на тему «Мій день». Закріплення понять «склад», «слово», «наголос». Познайомлення зі словами–назвами дій. Письмо півовалів, довгої прямої лінії, петлі з переходом через нижню рядкову.

Мета: закріпити уявлення про розпорядок дня школярів; навчати учнів складати розпорядок дня за малюнками зошита (с. 10); заохочувати дотримуватися правил розпорядку дня; закріпити вивчення слів–назв дій, письмо півовала, довгої прямої та петлі з переходом через нижню рядкову; розвивати дрібну моторику рук,зв’язне мовлення учнів,стійку увагу; виховувати бережливе ставлення до шкільного приладдя,охайність.

Тип уроку: комбiнований.

Методи і прийоми: бесіда,розповідь,пояснення.

Обладнання: прописи,прості олівці,мультимедійна презентація.

Література: 1. Державний стандарт початкової освіти // Постанова Кабінету Міністрів України про затвердження Державного стандарту початкової освіти від 21 лютого 2018 р. № 87

2. Навчальні програми для загальноосвітніх навчальних закладів із навчанням українською мовою. 1–4 класи . // Режим доступу до ресурсу: http://mon.gov.ua/

3. Методика навчання української мови в початкові й школі. Навчально – методичний посібник. / За ред. М. С. Вашуленка. – К.: Літера ЛТД, 2013. –364с.

4.Книжка для вчителя.Методика роботи за підручником «Українська мова.Буквар».М.Д.Захарійчук– К: Грамота 2018. –205 с.

 

ХІД УРОКУ

І.Організаційна частина

- Добрий день ! Сідайте. Мене звати Юлія Володимирівна ,і сьогодні урок письма у вас проведу я.

ІІ. Оголошення теми  й мети уроку. 

Ми з вами повторимо, про ваш день, пригадаємо, на які питання відповідають слова–назви живих та неживих предметів, слова–назви дій.

А ще  будемо писати напівовал, пряму довгу лінію та пряму з

петлею.

 

ІІІ. Зв'язок з уроком читання

Орфоепічна хвилинка.

Грім гуркоче за горою: гур-гур-гур.

Грім гуркоче над рікою:гур-гур-гур.

Гуси гордо йдуть додому: «ґа-ґа-ґа»,

Не бояться того грому: — ґа-ґа-ґа!

Г. Чубач

 

IV.Актуалізація опорних знань

1. Гра «Влови “живий” предмет»

Зараз потренуємо наші долоньки. Я буду називати предмети ,а вашим завданням буде плеснути в долоні якщо цей предмет відноситься до живих.

Вітер, книжка, горобець, ворона, лев, син, село, собака, кіт, дорога,корова.

  •   Доберіть до слів живих предметів слова-назви дій(горобець-літає,ворона-літає,лев-полює,син-допомагає,собака-гавкає,кіт-грається,нявкає, корова-пасеться).

 

Молодці,діти,ви гарно попрацювали,зараз я буду називати слова,вашим завданням буде уважно слухати і плеснути в долоні коли почуєте двоскладне слово.Будьте уважні.

2.Гра «Уловіть двоскладове слово».

Риба, пень, огірок, жаба, мир, син, сова, добро, день, тато, бабуся,дід, синок.

3. Слухання–розуміння тексту. Визначення слів–назв дій (виділені слова).

- Послухайте вірш і скажіть, про кого йде мова.

Будівельники-бобри

Добре працювали

У бору для дітвори

Школу збудували.

Дятел дзьобом-долотом

Потрудивсь на ґанку.

Павуки усі гуртом

Виплели фіранку.

Т. Коломієць

Словникова робота

Як ви розумієте слово дзьоб-долото, фіранка(малюнки)

 

-- Послухайте ще раз уважно вірш і назвіть слова,  які означають дії.

Тож, хто уважно слухав, які слова ви почули що означають назву дії?(Працювали,збудували,виплели)

-А чому саме ці слова?Яке питання можна до них поставити?(Що робили? Що зробили?)

 

4.Бесіда за малюнками в зошиті (с. 10)Виконання завдання 1.

Розкрийте свої прописи на с.10

— Розгляньте перший малюнок. Яка пора доби зображена на ньому? (полудень). Чому ви так думаєте?(сонце високо) Що роблять діти о цій порі?(йдуть додому зі школи)

Вони прийшли зі школи? Куди вони йдуть?(Йдуть гуляти) З’єднайте лінією відповідні малюнки. На якому з малюнків зображений ранок? Чому ви так думаєте?(Сонечко сходить).Куди йдуть діти о цій порі дня?(В школу) Візьміть прості олівці і з’єднайте лінією відповідні малюнки.

На якому з малюнків сонечко відсутнє?

Яка це пора? Що роблять діти ввечері? З’єднайте лінією відповідні

малюнки. Як ви вважаєте, що було б якби раптом зникло Сонце? Що

трапилося б із живою природою?

V. Фізкультхвилинка.

Раз!Два!Всі присіли.

Потім вгору підлетіли.

Три! Чотири!Нахилились,

Із струмочка гарно вмились.

П’ять! Шість!Усі веселі.

Летимо на каруселі.

Сім! Вісім! В поїзд сіли

Ніжками затупотіли.

Дев’ять! Десять! Відпочили

І за парти тихо сіли.

VI. Вивчення нового матеріалу.

1. Робота з розворотом зошита (с. 10, завдання 2).

— Відгадайте загадки.

Ручку і щетинки має,

Наші зубки доглядає.

З пастою вона сусідка

Вичищає зуби …(Щітка)

 

Чистить курточку, штанці,

Чобітки і сап’янці            .( святкові жіночі чобітки з особливої шкіри сап'яну                       червоного, жовтого, зеленого кольорів.)

 Дуже працьовита тітка.

Здогадались, що це?

 (Щітка для одягу)

 

-Погляньте уважно на вправу,що знаходиться нижче. На ній ви бачите різні предмети.

Що зображено на першому малюнку?(Щітка)

А що ми можемо робити щіткою?(Чистити)Яку річ із запропонованих нижче ми можемо почистити щіткою?(Пальто)

Візьміть простий олівець і з’єднайте щітку із пальтом.

-А що ми можемо робити пензликом?(Малювати),що для цього потрібно?(Фарби). З’єднайте пензлик з фарбами.

І що ж за предмет зображено на останньому рядочку?(Голка).Що роблять голкою?(Шиють,вишивають).З’єднайте останній предмет з відповідним малюнком.

Отже,щіткою що  роблять?(чистять),пензликом?(малюють),голкою?(шиють,вишивають).

Молодці!

2.Письмо графічних елементів у зошиті.(Під час письма слідкую за поставою,положенням зошита,як діти тримають олівець і за правильністю виконання завдань)

Написання лівого півовала

1.Починаємо писати елемент нижче верхньої рядкової лінії.

2.Ведемо вгору проти годинникової стрілки до верхньої лінії робочого рядка.

3.Заокруглюємо ліворуч.

4.Ведемо вниз на себе,теж заокруглюючи

5.Біля нижньої рядкової лінії заокруглюємо праворуч.

6.Торкнувшись нижньої робочої лінії,ведемо вгору.

7.Закінчуємо писати близько середини робочого рядка.

Пишемо під рахунок і-раз-і.

Візьміть олівчики,напишемо разом лівий півовал у повітрі.

-На наступному рядочку нам потрібно написати чередуючи лівий півовал і довгу пряму лінію

Пальчикова гімнастика

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Написання лівого півовала і довгої прямої лінії

-І на останньому рядочку ми маємо написати теж чередуючи малий лівий півовал і довгу пряму похилу лінію із петлею внизу.

Написання довгої прямої похилої лінії із петлею внизу

1.Починаємо писати від верхньої лінії робочого рядка,ведемо довгу пряму лінію вниз

2.Біля нижньої міжрядкової лінії заокруглюємо ліворуч,торкаючись цієї лінії

3.Ведемо вгору до перетину з нижньою рядковою і довгою прямою лініями.

4.Закінчуємо писати близько середини робочого рядка.

-Пишемо під рахунок раз-і.

Візьміть олівці,спробуємо разом.

-Закрийте прописи ,покладіть їх на край парти і покладіть олівчики.Зробіть порядок на своїх партах.Молодці!

VII. Підсумок уроку.

-Що сьогодні нового ви дізналися?

-Які елементи навчилися писати?

-Що найбільше сподобалось робити на уроці?

-Дякую вам, діти, за урок. До побачення!

 

docx
Додано
12 квітня 2022
Переглядів
1169
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку