1 клас українська мова
Тема тижня. Час
Тема заняття. «Розвиток зв’язного мовлення. Прогнозування орієнтовного змісту тексту за заголовком та ілюстраціями.»
Очікувані результати:
Хід заняття
І Етап виклику
Вушка – прислухайтесь, (прикласти долоню до вушка) Очки – придивляйтесь, (покрутити голівкою і очками вліво, вправо) Носик – глибше дихай, (вдих-видих носом) Ротик – посміхнись! (посмішка) Спинки розрівняйтесь, (вирівняти спинки) Ручки - підіймайтесь, (підняти руку) Нумо до роботи дружно всі взялись!
Ніколи не відкладати справи на потім.)
Асоціації: - Що спадає на думку коли ви чуєте слово «час»?
( годинник, день, ніч, доба, секунда, хвилина, тиждень, місяць, рік і т.д.)
ІІ Етап осмислення
Робота над текстом «Як Іванко збирався на тренування»
(у кожного на парті аркуш з текстом)
- Прочитайте заголовок (діти читають самостійно)
1.1. Метод «Передбачення»
- Про що чи про кого піде мова у тексті, як гадаєте? (відповіді дітей)
1.2. Читання тексту учителем.
Текст «Як Іванко збирався на тренування»
Іванко збирався на тренування з , яке розпочалось о Хлопчик дивився і за 20 хвилин до початку тренування почав збирати свою . Але ніяк не міг відшукати . Хвилин 10 шукав, поки не витягнув їх з-під . Звичайно, на тренування спізнився і тренер зробив йому зауваження.
(Підвести дітей до думки, що телевізор та гаджети, якими ми користуємося щодня, можуть «красти» наш час)
Руханка (весела фізкультхвилинка «З овечкою») https://www.youtube.com/watch?v=Lf0YdjKvGHM
Об’єднати дітей в 4 групи за частинами доби (ранок, день, вечір, ніч)
На аркуші паперу обвести три цеглинки: червону, зелену та блакитну.
В червону цеглинку записати ім’я головного героя, у зелену - основну проблему, в блакитну - власний варіант вирішення проблеми.
Запитання для дітей:
( діти діляться думками не дивлячись у написане, а використовують цеглинки)
Пропоную відгадати загадку:
Я ніколи не сиджу,
Все ходжу, ходжу, ходжу.
І хоч з місця не зійду –
Все про час вам докладу. (годинник)
Діти, до нас завітав Годинник Іванка (показую малюнок годинника без стрілок) і попросив допомоги. Погляньте на нього. Що з ним трапилось?(зникли стрілки). Чи погодилися б ви йому допомогти їх відшукати? Давайте спробуємо. У вас на парті лежать аркуші паперу зі схожими годинниками без стрілок. Вам треба уважно перечитати оповідання «Як Іванко збирався на тренування» і намалювати стрілочки годинника відповівши на запитання:
Годинник дякує Вам за допомогу.
ІІІ. Рефлексія
Зелена – все зрозумів і все вдалося. Жовта – іноді не все виходило, потребував допомоги. Червона – було важко.
ВИКОРИСТАНІ ДЖЕРЕЛА
1. Модельна навчальна програма для 1 класу НУШ, тиждень 24 тема тижня «Час/ Як керувати часом?». Навчально-методичні матеріали за редакцією О. Волощенко, О. Козак, Л. Гуменюк, Т. Мирошниченко, л. Загрійчук, Г.Адамович, Я. Сенчишин. – Львів: Центр освітньої політики, 2018.
2. Типові освітні програми /для закладів загальної середньої освіти:1-2 клас. – К.: ТД «ОСВІТА-ЦЕНТР +», 2018.-240с.
3. Шість цеглинок в освітньому просторі школи. Методичний посібник/ Упорядник О.Рома – The LEGO Foundation. 2018 с.32
4. Інноваційні технології в початковій школі» / Автори-упорядники: В.П.Телячук, О.В.Лесіна. – Х.:Вид.група «Основа»: «Тріада+», 2007. – 240 с. – (Серія «Педагогічні інновації. Майстерня»)
Додатки
Матеріал для вчителя
Пісня про годинник https://www.youtube.com/watch?v=RjBGIPAgjUg
Текст «Як Іванко збирався на тренування»
Іванко збирався на тренування з , яке розпочалось о Хлопчик дивився і за 20 хвилин до початку тренування почав збирати свою . Але ніяк не міг відшукати . Хвилин 10 шукав, поки не витягнув їх з-під . Звичайно, на тренування спізнився і тренер зробив йому зауваження.
Модель годинника без стрілок
Фізкультхвилинка - https://www.youtube.com/watch?v=Lf0YdjKvGHM
Прийом «Літературні скарбнички»
Діти вчаться: розуміти художні твори, виділяти основну проблему, аналізувати її, пропонувати свій варіант вирішення, письмово стисло викладати думки розкладати текст на важливі складові, усно і письмово викладати свої думки.
Основні завдання:
Годинник без стрілок:
Моделі годинників без стрілок для роботи в групах:
Вправа «Долонька»
Мета: підбиття підсумків заняття, звернення до почуттів та переживань, проектування майбутньої діяльності, формування пізнавального інтересу. Хід проведення: педагог малює на дошці/фліпчарті долоню (можна використати друкований малюнок) і записує відповіді дітей. Кожен пальчик – це місце, для відповідей на запитання.
https://docs.google.com/document/d/1jsix8LpANZC5ZfJQFPlHLWuIjkUvjiNu