«Розвиток зв’язного мовлення. Прогнозування орієнтовного змісту тексту за заголовком та ілюстраціями.»

Про матеріал
Очікувані результати: - сприймає монологічне висловлювання з конкретною метою; створює невеличкі висловлювання на добре відому тему з різною метою спілкування; - використовує фактичний матеріал для перетворення усної інформації; - висловлює припущення на основі заголовку та ілюстрацій, про що може йти мова у тексті; - читає і розуміє художні твори, виділяє основну проблему, аналізує її, пропонує свій варіант вирішення, письмово стисло викладає думки, вчиться усно і письмово викладати свої думки.
Перегляд файлу

1 клас                  українська мова

Тема тижня. Час

Тема заняття.  «Розвиток зв’язного мовлення. Прогнозування орієнтовного змісту тексту за заголовком та ілюстраціями.»

Очікувані результати:

  • сприймає монологічне висловлювання з конкретною метою; створює невеличкі висловлювання на добре відому тему з різною метою спілкування;
  • використовує фактичний матеріал для перетворення усної інформації;
  • висловлює припущення на основі заголовку та ілюстрацій, про що може йти мова у тексті;
  • читає і розуміє художні твори, виділяє основну проблему, аналізує її, пропонує свій варіант вирішення, письмово стисло викладає думки, вчиться усно і письмово викладати свої думки.

Хід заняття

І Етап виклику

  1. Психоформула

Вушка – прислухайтесь, (прикласти долоню до вушка)                                                                                       Очки – придивляйтесь, (покрутити голівкою і очками вліво, вправо)                                                     Носик – глибше дихай, (вдих-видих носом)                                                                                                              Ротик – посміхнись! (посмішка)                                                                                                                      Спинки розрівняйтесь, (вирівняти спинки)                                                                                                  Ручки  - підіймайтесь, (підняти руку)                                                                                                        Нумо до роботи дружно всі взялись!

  1. Слухання учнями пісеньки з метою визначення проблеми дня  
  • Діти, перегляньте відео та уважно прослухайте слова пісеньки.
  • Дайте відповідь на запитання:
  • Чого навчає ця пісенька?  (режим доступу:  https://www.youtube.com/watch?v=RjBGIPAgjUg)
  • Чого навчає ця пісенька? (Цінувати час)
  • Чому потрібно цінувати час? (Бо втрачений час ніколи не повертається.)
  • Як це треба робити? (Треба  планувати свій день, робити все вчасно.

Ніколи не відкладати справи на потім.)

  1. Вправа «Роз’єднай слова» (робота в парах)                                                                                                                    -  Спробуйте роз’єднати слова і тоді здогадаєтесь, про що ми будемо говорити сьогодні.                              - Яка пара впорається з завданням, береться за руки і мовчки піднімає їх вгору.            Згаяного часу і конем не доженеш. (Згаяного часу і конем не доженеш.)
  • Сьогодні ми будемо говорити про час, зокрема про те, для чого треба вміти керувати часом і як навчитися це робити.
  • Будемо  читати, міркувати, відпочивати, дружно працювати, мовлення розвивати. Однокласників поважати, радість навчання пізнавати.
  1. Актуалізація опорних знань.                                                                                                                         Метод  «Асоціативний кущ» - (ключове слово «час») фронтально


 

 

 

 

Асоціації:  - Що спадає на думку коли ви чуєте слово «час»?

( годинник, день, ніч, доба, секунда, хвилина, тиждень, місяць, рік і т.д.)

ІІ Етап осмислення

Робота над текстом «Як Іванко збирався на тренування»

(у кожного на парті аркуш з текстом)

- Прочитайте заголовок (діти читають самостійно)

1.1. Метод  «Передбачення»

- Про що чи про кого піде мова у тексті, як гадаєте? (відповіді дітей)

1.2. Читання тексту учителем.

Текст «Як Іванко збирався на тренування»

C:\Users\Home\Downloads\008.jpgІванко збирався на тренування зC:\Users\Home\Downloads\1-kopiya-800x556.jpg   , яке розпочалось о    Хлопчик дивився   C:\Users\Home\Downloads\dsc_0688.jpg і за 20 хвилин до початку тренування почав збирати свою C:\Users\Home\Downloads\images (1).jpg . Але ніяк не міг відшукати   C:\Users\Home\Downloads\sgt-soccor.jpg . Хвилин 10 шукав, поки не витягнув їх з-під C:\Users\Home\Downloads\depositphotos_9412830-stock-photo-green-couch.jpg . Звичайно, на тренуванняC:\Users\Home\Downloads\002.jpg  спізнився і тренер зробив йому зауваження.

  1.             Перевірка сприймання:
  • Чиє  передбачення підтвердилося?
  • Як звали хлопчика? Куди він збирався?
  • Чому тренер зробив йому зауваження?
  • Чому з хлопчиком трапилася така неприємність?
  • Що б ви  порадили Іванкові? (відповіді дітей та інсценізація ситуації)

(Підвести дітей до думки, що телевізор та гаджети, якими ми користуємося щодня, можуть «красти» наш час)

Руханка (весела фізкультхвилинка «З овечкою») https://www.youtube.com/watch?v=Lf0YdjKvGHM

  1.             Метод «Літературні скарбнички» (робота в групах)

Об’єднати дітей в 4 групи за частинами доби (ранок, день, вечір, ніч)  

На аркуші паперу обвести три цеглинки: червону, зелену та блакитну.

В червону цеглинку  записати ім’я головного героя, у зелену - основну проблему, в блакитну - власний варіант вирішення проблеми.

Запитання для дітей:

  • Яка інформація зберігається у ваших літературних скарбничках?                    

( діти діляться думками не дивлячись у написане, а використовують цеглинки)

  • Що цікавого могло статися, якби головний герой мав чарівну паличку, як у Гаррі Поттера?
  • Що справді може допомогти людині вирішувати проблемні ситуації в житті?
    1.             Гра «Допоможи Годиннику» (робота в групах)

Пропоную  відгадати загадку:

Я ніколи не сиджу,
Все ходжу, ходжу, ходжу.
І хоч з місця не зійду –
Все про час вам докладу. (годинник)

Діти, до нас завітав Годинник Іванка (показую малюнок годинника без стрілок) і попросив допомоги. Погляньте на нього. Що з ним трапилось?(зникли стрілки). Чи погодилися б ви йому допомогти їх відшукати? Давайте спробуємо. У вас на парті лежать аркуші паперу зі схожими годинниками без стрілок. Вам треба уважно перечитати оповідання «Як Іванко збирався на тренування» і намалювати стрілочки годинника відповівши на запитання:

  1. О котрій годині у Івасика розпочиналося тренування?(12:00)
  2. О котрій годині він почав збирати спортивну форму? (11:40)
  3. О котрій знайшов рукавички? (11:50)

Годинник дякує Вам за допомогу.

ІІІ. Рефлексія

  1. https://i2.wp.com/seminar.net.ua/wp-content/uploads/2020/02/85071425_194572101613298_6579490340959420416_n.jpg?resize=805%2C396Вправа «Долонька»
     


 

 

 

 

 

  1. Вправа « Світлофор»                                                                                                                               Цеглинкою показати чи все вдалося.

Зелена – все зрозумів і все вдалося.                                                                                                                         Жовта – іноді не все виходило, потребував допомоги.                                                                              Червона – було важко.

  • Ви добре сьогодні попрацювали. Поаплодуйте собі за старанну та наполегливу працю.

ВИКОРИСТАНІ ДЖЕРЕЛА

1. Модельна навчальна програма для 1 класу НУШ, тиждень 24 тема тижня «Час/ Як керувати часом?». Навчально-методичні матеріали за редакцією О. Волощенко, О. Козак, Л. Гуменюк, Т. Мирошниченко, л. Загрійчук, Г.Адамович, Я. Сенчишин. – Львів: Центр освітньої політики, 2018.

2. Типові освітні програми /для закладів загальної середньої освіти:1-2 клас. – К.: ТД «ОСВІТА-ЦЕНТР +», 2018.-240с.

3. Шість цеглинок в освітньому просторі школи. Методичний посібник/ Упорядник О.Рома – The LEGO Foundation. 2018 с.32

4. Інноваційні технології в початковій школі» / Автори-упорядники: В.П.Телячук, О.В.Лесіна. – Х.:Вид.група «Основа»: «Тріада+», 2007. – 240 с. – (Серія «Педагогічні інновації. Майстерня»)

 

 

 

 

 

 

 

Додатки

Матеріал для вчителя

Пісня про годинник https://www.youtube.com/watch?v=RjBGIPAgjUg

Текст «Як Іванко збирався на тренування»

C:\Users\Home\Downloads\008.jpgІванко збирався на тренування з  C:\Users\Home\Downloads\1-kopiya-800x556.jpg , яке розпочалось о    Хлопчик дивився   C:\Users\Home\Downloads\dsc_0688.jpg і за 20 хвилин до початку тренування почав збирати свою C:\Users\Home\Downloads\images (1).jpg . Але ніяк не міг відшукати   C:\Users\Home\Downloads\sgt-soccor.jpg . Хвилин 10 шукав, поки не витягнув їх з-під C:\Users\Home\Downloads\depositphotos_9412830-stock-photo-green-couch.jpg . Звичайно, на тренуванняC:\Users\Home\Downloads\002.jpg  спізнився і тренер зробив йому зауваження.

Модель годинника без стрілок 

Фізкультхвилинка - https://www.youtube.com/watch?v=Lf0YdjKvGHM

Прийом «Літературні скарбнички»

Діти вчаться: розуміти художні твори, виділяти основну проблему, аналізувати її, пропонувати свій варіант вирішення, письмово стисло викладати думки розкладати текст на важливі складові, усно і письмово викладати свої думки.

Основні завдання:

  1. На аркуші паперу діти обводять цеглинки відповідними кольорами. Обведені кольорові прямокутники і будуть «скарбничками».
  2. Дітям пропонується отримані знання та інформацію  з твору розкласти по «скарбничках», в червону – записати імена головних героїв, в жовту – які чарівні, незвичайні речі використовувались, в зелену – основну проблему твору, в синю – варіант вирішення проблеми, який був запропонований автором, в блакитну – записати власний варіант вирішення проблеми.
  3. Годинник » Загадки » Дитячі віршики, пестушки, колискові » Розваги для дітей  » КотигорошкоСпочатку дітям пропонується вправа з двома цеглинками- «скарбничками».

Годинник без стрілок:

 

 

 

 

Моделі годинників без стрілок для роботи  в групах:

Вправа «Долонька»
Мета: підбиття підсумків заняття, звернення до почуттів та переживань, проектування майбутньої діяльності, формування пізнавального інтересу.                                                                                                           Хід проведення: педагог малює на дошці/фліпчарті долоню (можна використати друкований малюнок) і записує відповіді дітей. Кожен пальчик – це місце, для відповідей на запитання.
https://i2.wp.com/seminar.net.ua/wp-content/uploads/2020/02/85071425_194572101613298_6579490340959420416_n.jpg?resize=805%2C396 

 

 

https://docs.google.com/document/d/1jsix8LpANZC5ZfJQFPlHLWuIjkUvjiNu

 

docx
Додано
6 лютого 2023
Переглядів
468
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку