Розвиток зв'язного мовлення: спілкування на тему "Професії"

Про матеріал
Цей урок збагачуватиме мовлення першокласників словами тематичної групи «Професії»; навчить розрізняти значення слів пекар і перукар; формуватиме вміння складати і записувати речення, розповідати за малюнком, про професії своїх батьків, про власні мрії; виховуватиме повагу до людей різних професій.
Перегляд файлу

Розвиток зв'язного мовлення: спілкування  на  тему  «Професії»

Мета: збагачувати мовлення першокласників словами тематичної групи «Професії»; вправляти в утворенні спільнокореневих слів (без уживання термінів); навчити розрізняти значення слів пекар і перукар; формувати вміння складати і записувати речення, розповідати за малюнком, про професії своїх батьків, про власні мрії; розвивати вміння відгадувати загадки; розвивати спостережливість; формувати компетентність спілкування рідною мовою, соціальну, громадянську компетентності; виховувати повагу до людей різних професій.

Хід уроку

І. ВСТУПНА ЧАСТИНА

1. Організація класу

Стали, дітки, всі рівненько,

Усміхнулися гарненько,

Настрій на урок взяли

Й працювати почали.

ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА

1. Робота за сторінкою посібника «Я дружу зі словом» (с.8)

1) Гра «Утвори слово».

Умови гри: вибрати поміж слів назви професій, обвести їх; з інших слів утворити і записати назви професій.

космос

футбол

пілот

балет

ферма

продавець

лікар

 

музика

— Перше слово пишеться з великої літери, а решта — з малої, після кожного слова ставиться кома, після останнього слова ставиться крапка (космонавт, футболіст, балерина, фермер, музикант).

2) Бесіда «Чи згоден ти?» (завдання 2).

— Кого ви бачите на малюнку?

— Яка професія називається перукар? А яка — пекар?

— Від якого слова утворилося слово пекар? (Пекти.)

— Отже, пекар — це той, хто випікає хліб. А перукар — це той, хто робить зачіски. Слово перукар утворилося від слова перука, тобто парик.

— Підпишіть малюнки назвами професій.

— Що роблять люди цих професій?

3) Гра «Продовж речення».

— Що роблять люди кожної професії? Запишіть.

Пекар пече хліб.

Перукар робить зачіски.

2. Продовження роботи за посібником (с. 9)

1) Бесіда за малюнком.

— Де працює мама Родзинки?

— Що вирощують у теплиці? (Овочі, квіти.)

— У яку пору року вирощують овочі у теплицях?

— Чому теплиці назвали таким словом? (Бо в них зберігається тепло.)

— А де працює тато дівчинки? (На автомобільному заводі.)

— Які машини виготовляють на цьому заводі — легковики чи вантажівки?

— Які автомобілі називають вантажівками?

— Які автомобілі називають легковиками?

2) Робота в парах. Складання діалогу Родзинки з Ґаджиком на тему «Де працюють батьки?»

— Чи знаєте ви, ким працюють ваші батьки?

— Що ви знаєте про їхню професію?

3. Розвиток зв'язного мовлення (с. 9)

1) Робота над загадкою.

— Прочитайте загадку.

— Ким мріє стати дівчинка?

2) Бесіда.

— А ким хотіли б стати ви? Чому?

— Розкажіть про свою майбутню професію.

— Чим вона вам подобається?

ІІІ. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА

1. Бесіда

— Про що сьогодні ми говорили на уроці?

— Які професії ви запам'ятали?

— Яке завдання було найцікавішим?

 

 

docx
Додано
25 квітня 2020
Переглядів
2438
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку