Розвиток зв’язного мовлення. Стилі мовлення

Про матеріал
Урок на тему "Розвиток зв’язного мовлення. Стилі мовлення". Метою уроку є навчити розрізняти стилі мовлення відповідно до їх основних ознак,визначати стилі мовлення, знаходити стилістичні помилки;. розвивати творчі здібності, логічне й образотворче мислення, пам'ять, відчуття слова, усне та писемне мовлення учнів; збагачувати словниковий запас .
Перегляд файлу

Тема. Розвиток зв’язного мовлення. Стилі мовлення

Мета:      

 формувати:

 предметні компетентності:

навчити розрізняти стилі мовлення відповідно до            їх      основних ознак; навчити визначати стилі мовлення, знаходити стилістичні  помилки;. розвивати творчі здібності, логічне й образотворче мислення, пам'ять, відчуття слова, усне та писемне мовлення    учнів;   збагачувати словниковий запас учнів;

ключові компетентності:         спілкування державною мовою;

                                                      спілкування іноземними мовами;

                                                      громадянська;

                                                      екологічна;                                      

                                                      інформаційно-цифрова;                                    

                                                      математична;

технології навчання:               компетентнісного, діяльнісного підходу;

                                                      критичного мислення;

                                                      ігрові;

                                                      ІКТ;

- виховувати ввічливість, культуру спілкування, прищеплювати любов до тварин та до природи;

- створити позитивний емоційний настрій.

Обладнання: зразки текстів, словники, мультимедійний проектор

 

ХІД УРОКУ

І.  Організаційний момент

ІІ. Мотиваційний етап

Створення позитивного настрою на урок.

Учні в парах повертаються одне до одного, усміхаються, бажають успіхів у роботі на уроці.

 ІІІ. Актуалізація мотиваційних резервів з теми

Метод «Навчаючись-учусь»

1.Пригадайте, що таке мовлення,комунікація,слово,речення,текст( якщо  є невідомі слова, з’ясувати їх значення за словником)

2.Прочитайте тексти, визначте тему ,чим вони відрізняються( тексти виведені на мультимедійну дошку)

IV. Сприйняття й засвоєння учнями навчального матеріалу

1. Слово вчителя.

Відповідно до ситуації спілкування — залежно від того з ким, де і з якою метою ми спілкуємось, розрізняють п’ять стилів мовлення (учні записують у зошитах):

- розмовний;

- науковий;

- художній;

- офіційно-діловий;

- публіцистичний

- епістолярний

- конфесійний

Кожен із них має свої особливості: своєрідні слова, словосполучення, структуру речень.

Стилі вивчає стилістика.

Щоб визначити стиль мовлення, треба відповісти на такі запитання:

- про що людина говорить?

- для чого?

- кому говорить?

- як говорить?

- де це відбувається?

2.Перегляд відео  «Стилі мовлення» 

https://www.youtube.com/watch?v=r-7JMHrlmaw

3 Робота з ілюстраціями та текстами

Перегляньте ілюстрації, складіть тексти до кожного стилю мовлення (усно)

4. Робота в зошитах.

Скласти таблицю «Стилі мовлення»

На партах лежать тексти, до кожного стилю мовлення підібрати текст та записати в зошит

5. Робота біля дошки.

Завдання1: визначити, які слова в реченнях порушують стиль. Пояснити, чому. Переписати відредаговані речення.

а)    Присудок — це найголовніший член кожного речення.

б)    Кришталеві краплини роси виблискували на листі зелених насаджень.

в)    Наталко, позич, будь ласка, олівець, бо мій чомусь не функціонує.

Завдання 2: визначити, які з наведених слів та виразів уживаються в розмовному, які — у науковому, а які — в художньому стилі? Переписати словосполучення, вказати їх стилі

Стоїть у знахідному відмінку; ой лишенько; стоїть гора високая, попід горою гай; підмет — головний член речення; значить так; чарівниця-осінь.

6.Робота в групах

Скласти твір-мініатюру на тему «Моя улюблена тваринка» : 1 група в художньому стилі, 2 група в науковому стилі, 3 група в розмовному стилі

V. Закріплення вивченого матеріалу

1. Запитання до учнів.

    Скільки існує стилів мовлення? Назвіть їх.

    Який розділ мовознавства вивчає стилі мовлення?

2. Виконати тестові завдання ( на моніторі)

 

VІ. Підсуки

«Питання-відповіді»

“На якому етапі уроку найцікавіше працювати?

Що нам заважало працювати злагоджено?

Що треба було зробити інакше?”

VI. Домашнє завдання

Створити презентацію(3-5 слайдів) на тему «Стилі мовлення»

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Дудка Оксана
Додано
20 лютого 2023
Переглядів
1182
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку