Розвивальне заняття "Тренуємо увагу"

Про матеріал
Розвивальне заняття "Тренуємо увагу" Мета: сприяти підготовці учнів 4-го класу до проходження ДПА та готувати до переходу у середню ланку школи; розвивати уважність та спостережливість; сприяти покращенню міжособистісних взаємин. Обладнання: картки із буквами алфавіту, плакат із правилами. Час: 45 хв.
Перегляд файлу

Розвивальне заняття "Тренуємо увагу"

Мета: сприяти підготовці учнів 4-го класу до проходження ДПА та готувати до переходу у середню ланку школи; розвивати уважність та спостережливість; сприяти покращенню міжособистісних взаємин.

Обладнання: картки із буквами алфавіту, плакат із правилами.

Час: 45 хв.

Хід заняття

1. Вправа «Моя улюблена квітка»

Мета:  створити гарний настрій, розвивати пам’ять та довготривалу  концентрацію уваги. 

Учні представляють себе по колу. Називаючи себе, кожен учень називає улюблену квітку; наступний учасник – ім’я попереднього і його улюблену квітку та своє ім’я і свою улюблену квітку; третій – імена двох попередників і назви їх улюблених квітів, а потім своє ім’я і улюблену квітку і т. д. Останній учасник повинен назвати імена і назви улюблених квітів всіх членів групи.

2. Вправа «Правила роботи»

    Мета: ознайомити учнів з основними правилами групи.

  •                   Доброзичливо ставитися один до одного.
  •                   Приймати активну участь в іграх та обговоренні.
  •                   Не ображати, бути толерантними.
  •                   Говорити про себе від свого імені.
  •                   Дотримуватися правила піднятої руки.
  •                   Один говорить – всі інші слухають.

3. Мозковий штурм «Що нам допомагає добре вчитися?»

4. Інформаційне повідомлення «Що таке увага»

На наші органи чуття (очі, вуха, ніс) одночасно діє безліч різних впливів (звуків, зображень, запахів). Але не всі одразу обробляються нашим керівним центром – мозком. Якби ми сприймали усе і одразу, то просто перевантажили б нервову систему. Насправді, відбувається неначе добір тієї інформації, що є цікавою і має важливе значення для людини. Решта сприймається як менш важлива, нечітко або й взагалі не помічається.

Для того, щоб ось таке сортування відбулось, існує такий важливий процес, як увага. Вона є найважливішою умовою будь-якої діяльності. Саме життя потребує того, щоб сигнал про важливість певних  явищ був для людини сигналом "Увага!".

Увага – це спрямованість та зосередженість діяльності людини на певні предмети та явища зовнішнього світу, а також на думки і почуття, що відбуваються всередині.

5. Гра «Друкарська машинка»

Мета: розвивати стійкість уваги.

  Кожному учаснику групи присвоюється певна буква алфавіту. Потім психолог називає слово, а діти починають «друкувати» (плескати в долоні таким чином, як ці букви зустрічаються в слові, що назвав ведучий). Гру можна проводити з розданими учням літерами, тоді вони шикуються для утворення слів.

6. Вправа «Спостережливість»

Мета: розвивати зорову увагу.

Учням пропонують по пам’яті описати шкільне подвір’я, шлях з дому до школи – те, що вони бачили багато разів. Такі описи діти роблять в усній формі, а члени групи доповнюють пропущені деталі.

 

 7. Вправа «Психологічна розминка»

 Мета: відпрацювання міжособистісних взаємин.

Всі учасники створюють коло і беруться за руки. Один  з них заходить в середину кола, і діти по бажанню, мають йому сказати щось приємне. Це можна повторювати декілька разів з різними учасниками.

        8.  Гра «Що змінилось»

Мета: розвивати сталість уваги.

Один з учасників виходить з кімнати. В кімнаті щось міняють (наприклад, переставляють речі, чи міняються особистими речами діти). Потім гравець повертається в кімнату і пробує відгадати, що ж змінилося.

 9. Вправа «Стань в шеренгу»

Мета: розвиток стійкості уваги.

Учасники повинні стати в шеренгу, керуючись певною ознакою (наприклад, ростом, кольором волосся, очей тощо), так, щоб крайнім зліва був учасник з найбільш вираженою ознакою, а справа – з найменш вираженою.

10. Гра «Найуважніший»

Мета: розвиток зорової уваги, пам’яті.

Учасники повинні стати півкругом і вибрати ведучого. Ведучий на протязі декількох секунд повинен запам’ятати порядок розміщення гравців. Потім по команді він відвертається і називає порядок, в якому стоять його друзі. На місці ведучого повинні побувати всі гравці.

Рефлексія.

-  Чого ви сьогодні навчилися?

-  Що сподобалося найбільше?

 

docx
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
21 березня 2020
Переглядів
1455
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку