розвивальні заняття, які сприяють полегшенню адаптації дітей раннього віку до умов закладу дошкільної освіти

Про матеріал
У методичному посібнику наведено 10 комплексних занять із дітьми раннього віку, які сприяють полегшенню адаптації дітей раннього віку до умов закладу дошкільної освіти. Методичний посібник стане в пригоді практичним психологам, вихователям.
Перегляд файлу

Розвивальна програма «Малюки»

(  розвивальні заняття, які сприяють полегшенню адаптації дітей раннього віку до умов закладу дошкільної освіти)

 

 

 

У методичному посібнику наведено 10 комплексних занять із дітьми раннього віку, які сприяють полегшенню  адаптації  дітей раннього віку до умов закладу дошкільної освіти.

Методичний посібник стане в пригоді практичним психологам, вихователям.               

Пояснювальна записка

  Дошкільне дитинство- один із самих важливих етапів у житті дитини.  В  цей період малюк активно пізнає оточуючий світ, накопичує новий досвід та вчиться строїти свої відносини у різних сферах. Дві найбільш значимі сфери для дитини у цей період –це сім’я і дитячий садок.        Прихід дитини до ЗДО супроводжується проблемою його адаптації до нових норм і правил життя, і далеко не всі діти успішно з нею справляються. Для  більшості дітей 2-3 років співпадають в часі два важливих періоди: період раннього дитинства та період початку відвідування дошкільного закладу.

     Раннє дитинство – особливий період становлення органів та систем дитячого організму і перед усім функцій головного мозку. В цей період спостерігається максимальний темп формування передумов, які зумовлюють весь подальший розвиток організму дитини.

  Для дитини, яка вперше прийшла в дитячий садок незвичайно все: відсутність близьких, незнайомі дорослі, велика кількість дітей, новий розпорядок дня, нове приміщення тощо. Змінені звичні умови життя вимагають від дитини перебудови раніше сформованого стереотипу поведінки. Характер та тривалість періоду адаптації залежить від багатьох факторів і залежно від них адаптація дитини до дошкільного закладу може проходити по-різному.  Тому актуальною є робота з дітьми, які вперше прийшли до дитячого садка.

  Адаптація включає широкий спектр індивідуальних реакцій, характер яких залежить від психофізіологічних і особистісних особливостей дитини, від сімейних стосунків, від умов перебування в дошкільному закладі.

 Психологу необхідно допомогти дітям безболісно подолати стрес вступу і успішно адаптуватися до ЗДО.

 Діти цього віку емоційні та вразливі. Їм властиво швидко заражатися сильними, як позитивними, так і негативними емоціями дорослих та однолітків, наслідувати їх діям. Ці особливості і лягли в основу побудови циклу занять. Психолог може приступати до проведення занять одразу після приходу дітей в дитячий садок. Саме в цей момент малюки знаходяться у стресовому стані, викликаному розставанням з батьками, непривичною обстановкою, появою незнайомих дорослих і великою кількістю дітей.

  Метою даного циклу занять являється допомога дітям в адаптації до умов ЗДО, збереження психічного здоров’я дітей раннього віку в період адаптації.

  Основні завдання програми:

1.Попередження стресових станів у дітей раннього віку в період адаптації до дитячого садка.

2.Навчання вихователів методам проведення групових занять в адаптаційний період.

3.Розвиток навиків взаємодії дітей один з одним.

4.Розвиток ігрових навичок, навичок спілкування. Поступове розширення кола знайомств малюка.

5.Розвиток загальної та мілкої моторики, координації рухів.

6.Організація позитивного емоційного спілкування дитини з вихователем і персоналом дитячого садка.

7.Забезпечення поступового розвитку когнітивної сфери дитини (пам'яті, уваги, мислення)

8. Зняття емоційної та м’язової  напруги.

9.Розвиток навиків взаємодії дітей один з одним.

 Зміст програми: кожне заняття передбачає різноманітні ігри, вправи, етюди, арттерапевтичні вправи ( ізотерапія, музична терапія,   казкотерапія)  підібрані з урахування вікових особливостей дітей, доступні їм за змістом і складається з трьох основних частин: розминки, основної та заключної частини.

 Дитяча арт-терапія - це простий і ефективний спосіб психологічної допомоги, що базується на творчості та грі. Арт-терапія ненав'язливо зцілює психіку, знайомить з навколишнім світом, що дозволяє побачити світ навколо себе прекрасним і гостинним.

Заняття не зв’язані між собою змістовно, тому за необхідності можуть повторюватись 1-2 рази протягом усього періоду адаптації дітей.

 Розминка має за мету включити дітей в роботу групи, основна частина визначається змістом і метою програми, головне завдання заключної частини – зняття емоційного збудження у дітей. Також кожне заняття починається ритуалом привітання і закінчується ритуалом прощання. Враховуючи вік дітей, в програмі  побудована сюжетна лінія для кожного заняття окремо. На кожному занятті використовуються іграшки, відповідно до сюжету заняття.

Організація занять: кількість дітей в групі – 12-15, тривалість заняття 15-20 хв., періодичність – 3-4 рази на тиждень. Місце проведення – групова ігрова кімната.

Очікуваний результат: реалізація програми допоможе кожній дитині полегшити протікання процесу адаптації до умов перебування в дошкільному закладі, а також сприятиме психофізичному розвитку дитини.

Заняття №1  «Знайомство з Пухнастиком »

Мета: створення атмосфери довіри, почуття комфорту, налагодження взаємозв’язку з дітьми  для подальшої продуктивної роботи, підвищення емоційного тонусу, розвиток уміння взаємодіяти з однолітками.

Обладнання: курчатко Пухнастик, м’яч, папір, пальчикові фарби, спокійна музика.

 

Хід заняття

Вправа «Знайомство з Пухнастиком »

Діти сидять на стільчиках у колі. Психолог розігрує появу м’якого іграшкового курчатка Пухнастика.

Психолог. Погляньте, хто тут у мене? Впізнали?

Потім говорить від імені курчатка.

Привітання.

Пухнастик. Доброго ранку, діти! Я дуже радий вас усіх бачити! Тільки я щось забув як кого звати. Пригадаймо разом!

Психолог із курчатком у руках підходить до кожної дитини.

Пухнастик. Мене звуть Пухнастик, а тебе як? (відповідь дає малюк або вихователь). Скільки тобі років? Покажи на пальчиках. (малюк показує, за потребою йому допомагає вихователь). О, мені так само! Які ми схожі! Нам усім  по 2 роки. Ми разом ходимо до чудового дитсадка.

Тож будемо усі дружити, як сім’я велика жити.

Психолог пропонує дітям погладити курчатко.

Гра "Я - м'ячик"

 Психолог показує м'яч і каже : «Дітки, до нас у гості завітав Пухнастик зі своєю улюбленою іграшкою- м’ячиком і він хоче щоб ми з ними погралися ».

 Діти спочатку в повітрі малюють форму м'яча, сідають навколо нього, далі психолог розповідає  вірш С. Маршака "Мій веселий дзвінкий м'яч", а діти шльопають по ньому то однією, то іншою рукою. Далі під музику, кладе долоньку на голову дитини і діти по черзі підстрибують на місці, як м’ячики.

Гра «Хованка»

Психолог ховає м’яч, а діти шукають його.

Арт-терапія "Намалюй улюблений м'ячик»

Фарби ти візьми, дружок,

Намалюй ти нам кружок.

Вийшов м'ячик,

М'ячик, немов зайчик.

Стриб, скок  на місток.

Стриб, скок під кусток.

(діти малюють м'ячики великі, середні, маленькі)

Прощання.

 Пухнастику з м’ячиком час іти у гості до інших дітей, тому він дякує діткам за те, що вони були  чемними , уважними, й обіцяє знову прийти до них у гості.

 

 

 

Заняття №2 «Наш веселий дзвінкий м’яч»

Мета: підвищення емоційного тонусу, розвиток уміння взаємодіяти з однолітками , зняття психоемоційної напруги.

Обладнання: м’яч, різнокольоровий парашут, спокійна музика, пальчикові фарби, намальовані  заготовки м’ячиків на папері.

Хід заняття.

Привітання.

Психолог. Малята,  доброго ранку. Маю для вас сюрприз від курчатка Пухнастика (дістає з кишені пляшку з розчином для мильних бульбашок). Що це?

Випробуємо!

Спочатку психолог показує дітям, як пускати мильні бульбашки, потім вони по черзі пробують самі.

Ускладнення. Показати найбільшу (найменшу) бульбашку; визначити їхню кількість (одна чи багато); позмагатися; хто пускає швидше, хто нижче, в кого виходить більше бульбашок, а в кого – менше.
А ще Пухнастик передав вам свою улюблену іграшку –м’ячик. Він  просить , щоб малята пригадали ім’я кожного. Дітки сідають півколом, психолог по черзі називає ім’я кожної дитини, а дитина в цей час підіймається.

Гра "Я - м'ячик"

 Психолог показує м'яч і каже : «Дітки, м’ячик знову хоче щоб ми з ним погралися ».

 Діти спочатку в повітрі малюють форму м'яча, сідають навколо нього, далі психолог розповідає  вірш С. Маршака "Мій веселий дзвінкий м'яч", а діти шльопають по ньому то однією, то іншою рукою. Далі під музику, кладе долоньку на голову дитини і діти по черзі підстрибують на місці, як м’ячики.

Вправа "Різнокольоровий парашут."

 Діти і психолог  тримають у руках різнокольоровий парашут.

Дітям пропонується розкачувати парашут роблячи морську хвилю. Спочатку  повільно,  сильніше, влаштувати шторм, хвиля поступово зменшується, море утихає.

Вправа «Яблуко по блюдечку».

 Діти натягують парашут, потім починають плавно покачувати парашут, с одного боку допомогти м’ячику котитися по парашуту уздовж краю, з другого боку – слідкувати за тим , щоб м’ячик не впав з парашуту.

Арт-терапія "Кольорові смужки"

Фарби ти візьми, дружок, намалюй ти нам кружок.

Вийшов м'ячик, м'ячик, немов зайчик.

Стриб, скок на місток.

Стриб, скок під кусток. (діти малюють смужки на м'ячі пальчиковими фарбами)

Прощання.

Діти стають у коло та кажуть разом «До побачення» та плескають у долоні за гарну роботу.

 

 

 

Заняття №3 «Мишка з Пухнастиком в гості завітали»

Мета: познайомити дітей один з одним, розвивати пам’ять,  створювати доброзичливу атмосферу у групі, зняття психоемоційної напруги, підвищення емоційного тонусу, формування позитивної мотивації відвідування дитячого колективу.

Обладнання:  курчатко Пухнастик, м’яка іграшка мишка, тиха спокійна музика, пальчикові фарби, намальовані на папері мишки і овали.

Хід заняття.

Гра-імітація «Люстерко»( привітання).

Психолог (тримаючи в руках курчатко. Говорить від його імені).

Діти,  доброго ранку, подивіться, що я приніс! (Показує люстерко і промовляє віршик).

Є у мене

Гарне дзеркальце-люстерко.

Воно завжди правду каже:

Що побачить, те й покаже.

- Що це? (Відповіді дітей). Так. Це дзеркальце. Коли я в нього дивлюся, то бачу радісне і симпатичне курчатко. Подивіться на себе – ви також дуже симпатичні, коли усміхаєтесь.

Пропонуючи дзеркало кожному, дорослий промовляє:

- І (ім’я хлопчика) гарний і веселий. І (ім’я дівчинки) гарна і весела.

Дзеркальце показало, як гарно ми вміємо усміхатись. А тепер спробуйте ви стати люстерками. Я показуватиму щось, а ви, як дзеркальце, повторюйте.

Діти повторюють дії: плескають у долоні, піднімають  руки, тупають ніжками тощо.

Психолог: іще у  групу до дітей з Пухнастиком завітала мишка.

Активізує гру за допомогою мовного спонукання: «Погляньте , хто до вас прийшов у гості».» Хочете з мишкою погратися?

Етюд «Тихіше!»

" Мишенята" переходять дорогу, на якій спить " кіт". Вони йдуть на носочках, знаками показують " Тихіше"!

Коли " кіт" розплющує очі, " миші" завмирають.

Арттерапія "Огірок і мишка"

Психолог читає  народну потішку:

Огуречик, огуречик,

Не ходи на тот конечик –

Там мышка живет,

Тебе хвостик отгрызет.

Психолог малює мишку і овал для огірка, а дитина зафарбовує зеленим кольором і домальовує хвостик. (може намалювати мишці ока, вуха, хвіст).

Логоритмічна вправа.

Мишка вилізла з норки (сісти)

 Огляділася на дорозі, не сталося щоб біди (покрутити головою) Кішки не видно ніде?

Добігла до столу, корку хлібну знайшла (біг на місці)

Ось такої ширини! (руки в сторони)

Ось такой височини! (руки вгору)

Ось це знахідка! (з'єднати руки на грудях)

Як засунути в рот? (розвести руки в сторони - питальний жест)

Прощання.

Діти стають у коло та кажуть разом «До побачення» та плескають у долоні за гарну роботу.

 

   Заняття №4 «Неслухняні мишенята та Пухнастик ».

Мета: подолання упертості, негативізму в період кризи 3-х років, формування позитивної самооцінки, розвиток уміння підкорятися правилам гри, розвиток загальної і дрібної моторики, зняття емоційної і м'язової напруги.

Обладнання: курчатко Пухнастик, м’яка іграшка мишка, швидка танцювальна музика.

Хід заняття.

Привітання.

Пухнастик з мишкою  знову прийшли у гості до дітей. Вони  кажуть доброго ранку та просять , щоб малята пригадали ім’я кожного. Дітки сідають півколом, психолог по черзі називає ім’я кожної дитини, а дитина в цей час підіймається.

 

Потішка – гра "Неслухняні мишенята"

Неслухняні мишенята

Маму слухати не хочуть.

Ніжками потупайте     ні,ні,ні!

Ручками похлопайте    ні,ні,ні!

Голівкою покивайте    ні,ні,ні!

Зі мною пограйте         ні,ні,ні!

Мишка хитає головою, неслухняні які!

Музична гра «Мама мишка та мишенята»

Настав вечір. Мама мишка уклала своїх діток спати. (погладила, поцілувала в щічку) Діти сідають на стільчики, зображують сплячих мишенят.

Психолог говорить: - Тільки мама мишка заснула.

Звучить швидка танцювальна музика( діти стрибають і танцюють). Музика замовкає - діти сідають і прикидаються сплячими. Прокидається мама мишка.

Що за шум? Напевно приснилося. Засинає.

Гра повторюється.

 Дітки, давайте покажемо приклад мишкам - шалунишкам. Музика заграє, а ми з вами залишимося сидіти на стільцях. Ніхто не стрибатиме і не будитиме маму мишку. Звучить музика, діти сидять смирно. Молодці!

Настав ранок, мишенята прокинулися, потягнулися і один одному посміхнулися.

Пальчикова гра «Сім’я мишей»

Це - папа миша (показує великий палець)

Він великий і сильний

У нього гладка шорстка (гладить великий палець)

І маленькі вушка (сполучає в кільце великий і вказівний  пальці).

І ось такий хвіст! (розводить руки в сторони).

Це- мама миша (показує великий палець)

Вона добра і красива.

У неї гладка шорстка (гладить вказівний палець)

Маленькі вушка (сполучає в кільце великий і середній пальці).

І ось такий хвіст! (показує хвіст поменше).

А це мишка – малятко (показують мізинець).

Вона хороша і слухняна.

Її гладка шорстка (гладять мізинець).

Маленькі вушка (сполучає в кільце великий і середній пальці).

І ось такий хвіст! (показує хвіст ще менше).

 Прощання. 

А зараз пустотливі мишенята перетворюються на слухняних хлопчиків і дівчаток. Давайте скажемо: "Я хороший! Я молодець! "Я хороша! Я розумниця! І всі разом: "Ми - хороші"!

 

 

 

Заняття №5 «Курочка Ряба та Пухнастик ».

Мета: вчити дітей звертатись одне до одного по імені, розвивати увагу, кмітливість, викликати у них інтерес до малювання.

Обладнання: курчатко Пухнастик, м’яка іграшка курочка, стільчики, аркуші паперу,пальчикові фарби.

Хід заняття.

Гра-сюрприз « Знайомство з куркою Рябою»

Психолог. Погляньте, хто прийшов до нас у гості! (Показує дітям  м’яку іграшкову курочку). Ви знаєте, хто це? (Відповіді дітей).

Так, це курочка. Як же тебе звати?

Курочка (говорить психолог).  Добрий день, малятка.  Я – курочка Ряба. До вашого садочка прибігла я з лісочка. Я чула, що тут дуже весело і можна знайти друзів.

Психолог. Познайомимо курочку Рябу з Пухнастиком! Ой, а куди ж це він подівся? Наше маленьке курчатко злякалося і

заховалося. Пошукаймо його. Не бійся, Пухнастику. Це курочка Ряба прийшла до нас дружити. І малята її не бояться. Виходь і ти знайомитися. (Психолог показує курчатко). Курчатко яке? А курочка Ряба? (Відповіді дітей).

Потім курочка Ряба вітається з усіма дітками по черзі.

Казкотерапія.

Психолог розповідає дітям казочку «Курочка Ряба». Потім іде обговорення змісту на основі запитань психолога:

-Жили були хто?

-Хто був у діда та баби?

-Що знесла курочка Ряба?

-Хто розбив яйце?

-Яке яйце знесе ще курочка?

Рухлива гра «Курчатка, та гнізда!»

Дітки- це курчатка ,гнізда-стільчики. За командою психолога курчатка гуляють , а після слів : «Курчата, на гнізда!», - кожна займає свій стілець.

Арт-терапія.  Малюємо яйце, яке знесла Ряба.

Кожній дитині психолог дає аркуш паперу, пальчикові фарби. На дошці прикріплено лист паперу, де психолог показує дітям , як малювати яйце. Потім діти малюють яйце самостійно.

Прощання.

Діти стоять у колі. Курочці Рябі було приємно гратися, слухати казочку про себе, і вона хоче разом із дітками попрощатися:

Ми всі разом гралися,

А тепер усім: «Па-па!»

 

Заняття №6 «Сонечка»

Мета: створення позитивного емоційного настрою у дітей, підвищення настрою, зниження психоемоційної напруги.

Обладнання: курчатко Пухнастик, іграшкове сонечко(божа корівка), фарби, пензлики, листи із зображенням сонечок (божих корівок).

 

Хід проведення.

Привітання.

Дітки, сьогодні з Пухнастиком до нас завітало у гості сонечко(божа корівка). Давайте ми їм усі разом, голосно скажемо «Доброго ранку».

Психолог. Пухнастик хоче подивитися як наші дітки вміють грати та малювати.

Психолог розміщує курчатко так, щоб воно все бачило. Показує дітям іграшкове сонечко (божу корівку).Психолог пропонує сонечку познайомитися, діти сідають на стільчики, що стоять півколом, психолог промовляє римування .

В нашій групі багато маленьких дітей                                                Усі на стільчиках сидять         діти плескають в долоні

А у нас є…Саша          психолог показує на дитину, а діти хором називають його ім'я.

А у нас є…

Жестова гра «Долонечки і сонечко»

Психолог.

Ми простягли долонечки

І гріли їх на сонечку.

Долоньки нагрівалися

Й за спинку враз ховалися.

Діти за зразком психолога спочатку простягають руки вперед долонями догори, а потім ховають їх за спину. Вправа повторюється 5-6 разів.

Динамічна гра "Сонечка і вітер".

Психолог показує дітям іграшкове сонечко(божу корівку), пропонує визначити колір, форму і величину іграшки. Діти встають на карачки, повзають, перевертаються на спину, ворушать розслабленими руками і ногами. А тепер подув теплий вітерець і допоміг перекинутися жучкам. Гра повторюється 2-3 рази.

Арт-терапевтичне малювання  "Сонечка".

Діти сідають за столи, їм роздаються фарби і листи із зображенням сонечок. Треба намалювати чорні точки на спинках сонечок.

Психолог. Чи сподобалось тобі, Пухнастику, як наші діти грають і малюють?

Пухнастик (говорить психолог). Так, дякую. Я у захваті! Ви грали дружно, злагоджено. Дуже гарно малювали.

Психолог. На при кінці зустрічі  на знак подяки завжди плескають у долоньки. Нумо поплескаємо гучно… А тепер тихо… (Діти аплодують)

Прощання.

Діти стають у коло та кажуть разом «До побачення» та плескають у долоні за гарну роботу.

 

               Заняття№7 «Осінь в гості завітала»

Мета: зняття внутрішньої напруги, вдосконалення рухових навичок, розвиток загальної і дрібної моторики.

Обладнання: курчатко Пухнастик, чарівна квітка, різнокольоровий парашут, заготовки кленових листочків, пензлики, пальчикова фарба, спокійна музика.

Хід проведення.

Привітання.

Психолог. Діти подивіться, Пухнастик приніс  нам сьогодні    у групу  чарівну квіточку і кленові листочки.

  Діти стають в коло, та ланцюжком передаючи чарівну квітку кажуть один одному: «Доброго ранку»

Далі діти дивляться, що відбувається за вікном, звертають увагу на прикмети осені.

Гра "Дощик і сонечко".

Діти ходять по групі і зображують, що збирають листя. Звучить команда " Дощик" - діти біжать під різнокольоровий парашут, команда " Сонечко" - вибігають з-під парашуту.

Звучить спокійна музика, у кожної дитини в руці по кленовому листочку, вони плавно рухаються по групі і зображують політ листя.

Арт-терапевтична вправа.

У дітей заготовлені кленові листочки, їм потрібно розфарбувати у зелений, червоний або жовтий колір.

Прощання.

Діти встають у коло, тримають у руках кленові листочки, машуть ними і кажуть: « До побачення»

 

Заняття №8 «Чарівні сніжинки з чарівної торбинки»

Мета:створення позитивного емоційного настрою у дітей, розвиток уяви, фантазії, мислення, зняття внутрішньої напруги, розвиток загальної і дрібної моторики.

Обладнання: курчатко Пухнастик, чарівна торбинка,  паперові сніжинки, пензлики, фарби, папір, воскова свічка, музичний запис.

Хід проведення.

Гра-сюрприз «Що в торбинці?»

Психолог. Діти, сьогодні Пухнастик приніс вам чарівну торбинку. В ній щось є! Хто знає, що там? Хто хоче подивитися?

Що в торбинці, мерщій відгадайте!

Тільки всередину не заглядайте!

Діти по черзі засовують руку в торбинку, обстежують, дістають кожен по одному предмету. Психолог усі сніжинки розкладає на столі.

Звучить музика. Психолог розповідає:

Живуть сніжинки високо-високо над землею в снігових хмарах. Сніжинки білого кольору, як сніг. Вони схожі один на одного, але у кожної свій наряд. Одні - великі і волохаті, інші - крихкі і витончені. У однієї сніжинки наряд нагадує бальну сукню, у другої- пелюстки квітів. Діти розглядають малюнки із зображенням сніжинок.

Гра «Знайди свою половинку»

Дітям роздають частини сніжинок, вони повинні знайти іншу половинку ( іншої дитини з іншою частиною) і встати парами

Етюд: "Чарівні сніжинки"

Діти представляють що вони легкі і пухнасті сніжинки. Під музику діти крутяться, повільно танцюють і т. д.

Ми сніжинки, ми пушинки,

Покружлятись ми не проти.

Ми сніжинки - балеринки.

Ми танцюємо день і ніч.

Встанемо разом ми в гурток.

Виходить сніжок.

Ми сніжинки - балеринки,

Подивися на нас, дружок!

Арт-терапія: «Свічка».

Психолог малює свічкою сніжинки, а діти зафарбовують малюнок одним кольором (фарби).

Прощання.

Діти стають у коло та кажуть разом «До побачення» та плескають у долоні за гарну роботу.

 

Заняття №9 «Білі сніжинки»

Мета:створення позитивного емоційного настрою у дітей, розвиток уяви, фантазії, мислення, зняття внутрішньої напруги, розвиток загальної і дрібної моторики.

Обладнання: курчатко Пухнастик, кольоровий пластилін, сніжинки з серветок.

Хід проведення.

Привітання.

Психолог. Діти і сьогодні Пухнастик завітав до нас щоб погратися.

Діти стають в коло, та ланцюжком вітаються один з одним: «Доброго ранку»

Логоритмічна вправа.

Уся земля покрита білим снігом. Це сніжинки лягли один на одного. І наші ручки-сніжинки! Пальчики-проміннячка сніжинок. (показати розчепірені пальці) А де живуть сніжинки? Високо на хмаринках! (потягнутися вгору до хмаринок)

На полянку, на лужок тихо падає сніжок.

Падають пушинки- білі сніжинки. (поступово з положення "руки вгору" опустити руки на підлогу, сідаючи.

Раптом піднявся вітерець! (піднести долоні і подути на них) Закрутився наш сніжок! (кругові рухи руками, встаючи)

Крутяться сніжинки- білі пушинки! (покружлятися навколо себе)

Арт-терапевтична вправа (пластилінотерапія)

 Діти ліплять сніжинок з кольорового пластиліну, а потім  під музику дути на сніжинки з серветок, приготовані заздалегідь.

Прощання.

Діти стають у коло та кажуть разом «До побачення» та плескають у долоні за гарну роботу.

 

 

Заняття №10 «Мильні бульбашки»

Мета: підвищення емоційного тонусу, розвиток уміння взаємодіяти з однолітками , зняття психоемоційної напруги.

Обладнання: курчатко Пухнастик, манна крупа, рознос.

 

Хід проведення.

Привітання.

 Психолог. Доброго ранку дітки, Пухнастик завітав до нас у гості знову з чарівною торбинкою.

  Але з початку нам потрібно з ним і з усіма привітатися. Діти стоять у колі і по черзі вітаються зі своїм сусідом, який стоїть ліворуч. Наприклад: «Привіт!»

Динамічна гра «Мильні бульбашки»

Всі діти утворюють довгий ланцюжок. Психолог бере за руку дитину, що стоїть останньою , і замикає коло.

-«Подивіться, як нас багато! Яке велике коло вийшло –як пузир! – А зараз давайте маленьке коло зробимо. «  Разом з ведучим діти стають тісним кружечком і починають «роздувати пузир». Коли всі взялися за руки і поступово розширюють коло, рухаються і вимовляють такі слова:

Роздувайся пузир,

Роздувайся великим,

Залишайся таким

Та не лопайся!

Виходить велике розтягнуте коло. Потім психолог зупиняється і говорить: «Лопнув пузир!».

Усі плескають у долоні, вимовляють слово «Хлоп!» і збігаються в купку ( до центра).

Психолог каже: «Полетіли маленькі бульбашки, полетіли, полетіли, полетіли».

А тепер давайте ми подивимося , що ж є у чарівній торбинці.

Психолог дістає  з торбинки манну крупу.

Арт-терапія:«Малюнки на піску»

Розсипати манну крупу на розносі. Можна насипати її гіркою  або розгладити.  По розносу проскочать зайчики, потопають слоники, покапає дощик. Його зігріють сонячні промінчики, і на ньому з’явиться малюнок. А який  малюнок, вам підкаже дитина, яка з задоволенням включиться у цю гру. Корисно виконувати рухи обома руками.

Прощання.

Діти стають у коло та кажуть разом «До побачення» та плескають у долоні за гарну роботу.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Список використаної літератури:

1. Захарова Н. Адаптація дитини до дитсадка//Дошкільне виховання. - 2006. - № 4

2. Діти раннього віку та гра/Упорядн. Л.Гураш, Т. Науменко.- К.: Шкільний світ, 2009. - 128с.

3.Школьник С.Я., Агєєнко Т. А. Веселі пальчики – Харків, 2005 – 16с.

4.Галанова А.С. Игры которые лечат: Для детей от одного до трех лет. –   М., 2003.

 5.Бєлкіна Л.В. Адаптація дітей раннього віку в умовах ДНЗ. Практичний посібник. - Воронеж: Вчитель, 2004.

6. Роньжина А.С. Заняття психолога з дітьми 2-4х років в період адаптації до дошкільної установи. - М: ТОВ «Національний книжковий центр», 2012. - 72с.

7. Янушко Е.А. Розвиток дрібної моторики рук у дітей раннього віку. - М.: Мозаїка-синтез, 2011. - 56с.

docx
Додано
26 жовтня 2022
Переглядів
4981
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку