Урок №5
Тема: Рух транспорту й безпека пішоходів і пасажирів.
Мета:
Навчальна - ознайомити учнів з правилами поведінки пішоходів на проїзній частині.
Розвивальна - розвивати логічне і критичне мислення учнів.
Виховна - формувати усвідомлення цінності власного життя і життя інших учасників руху.
Очікувані результати: учні повинні знати, як правильно поводитись на дорозі.
Обладнання: стенди, плакати, дошка.
Тип уроку: вивчення нового матеріалу.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
1. Перевірка класного приміщення до уроку.
2. Перевірка учнів на готовність до уроку.
3. Перевірка наявності учнів.
ІІ. Оголошення теми та мети уроку.
ІІІ. Актуалізація опорних знань (прийом «Асоціативний кущ»).
Які асоціації у вас виникають при словосполучення «попереджувальні сигнали»?
- фари;
- ввімкнення показчиків повороту;
- стопсигнал;
- аварійна сигналізація;
- небезпека.
ІV. Мотивація навчальної діяльності.
Усна бесіда з таблицями і схемами.
Розглянувши дорожні ситуації, ми побачили їх різноманітність. Спробуємо розібратися в даних ситуаціях і встановити черговість ввімкнення попереджувальних сигналів.
V. Засвоєння нового матеріалу.
Відповідно до Закону України «Про дорожній рух» правила дорожнього руху установлюють єдиний порядок дорожнього руху на всій території України. Інші нормативні акти, що стосуються особливостей дорожнього руху (перевезення спеціальних вантажів, експлуатація транспортних засобів окремих видів, рух на закритій території тощо), повинні ґрунтуватися на вимогах цих правил.
Правила дорожнього руху (скорочено: ПДР) — перелік правил, що регулюють обов'язки водіїв транспортних засобів та пішоходів, а також технічні вимоги, визначені до транспортних засобів для забезпечення безпеки дорожнього руху.
Пішохід зобов’язаний дотримуватись правил дорожнього руху на рівні з іншими його учасниками. Останнім часом це правило є надто актуальним, адже недотримання пішоходами своїх обов’язків як учасника дорожнього руху є причиною значної кількості ДТП на дорогах України. Більше того – пішохід зобов’язаний пам’ятати, що порушення ним правил дорожнього руху є адміністративним правопорушенням та тягне за собою передбачену законом відповідальність.
Запам’ятайте 10 правил дорожнього руху, які пішохід зобов’язаний дотримуватись. Вони визначені п.4 ПДР “Обов’язки та права пішоходів”.
Згідно п.1.10 правил дорожнього руху пішохід – особа, яка бере участь у дорожньому русі поза транспортними засобами і не виконує на дорозі будь-яку роботу. До пішоходів прирівнюються також особи, які рухаються в інвалідних колясках без двигуна, ведуть велосипед, мопед, мотоцикл, везуть санки, візок, дитячу чи інвалідну коляску.
VІ. Узагальнення та закріплення знань.
«Закінчи речення»:
- сьогодні на уроці я зрозумів…
- сьогодні на уроці я навчився…
- сьогодні на уроці я не зрозумів…
- на цьому уроці мені було найважче…
- на цьому уроці мені було найцікавіше…
Підвести учнів до розуміння того, що вони набули нових умінь за допомогою яких зможуть правильно вирішувати складні дорожні ситуації. Обов’язково зупиняюсь на тих елементах, що бути не зрозумілі. Ці питання ще раз відпрацьовую.
VІІ. Інформування учнів про домашнє завдання.
Домашнє завдання: ПДР п.4