Тести від «На Урок»: Організація дистанційної роботи під час карантину

Рух води у Світовому океані. Припливи й відпливи. Течії

Про матеріал
Урок продовжує формувати знання про види руху води у Світовому океані; датє уявлення про причини існування припливів і відпливів, океанічних течій та їхні наслідки; розвиває спостережливість і логічне мислення; виховує естетичне сприйняття навколишнього світу.
Перегляд файлу

 

Рух води у Світовому океані. Припливи й відпливи. Течії

Мета уроку:продовжити формування знань про види руху води у Світовому океані; дати уявлення про причини існування припливів і відпливів, океанічних течій та їхні наслідки; розвивати спостережливість і логічне мислення; виховувати естетичне сприйняття навколишнього світу.

Тип уроку:комбінований.

Обладнання:підручник, атлас, глобус, карта півкуль, малюнок «Припливи й відпливи», схема «Океанічні течії».

Очікувані результати:учні зможуть: називати суттєві ознаки понять «океанічна течія», «водна маса»; пояснювати причини припливів і відпливів, наслідки рухів води в океані; наводити приклади назв холодних і теплих течій, знаходити й позначати їх на контурній карті.

Географічна номенклатура:течії: Західних Вітрів, Гольфстрім, Північноатлантична, Північнотихоокеанська, Північна та Південна Пасатні.

І. Організаційний момент

ІІ. Мотивація навчальної і пізнавальної діяльності

Вступне слово вчителя

Вони були відомі мореплавцям із давніх часів. Подорожуючи просторами Світового океану, капітани вміло використовували знання про їхній напрямок і силу і завдяки цьому могли істотно збільшити швидкість руху судна. Особливо це було важливо в часи вітрильного флоту, коли за відсутності попутного вітру або під час штилю вітрила можна було тільки згортати. Що ж це за природна сила, що надавала руху суднам у безвітряну погоду? Правильно, це течії. Сьогодні ви довідаєтеся не тільки про них, але й про припливи й відпливи.

(Учитель оголошує учням тему й очікувані результати уроку.)

ІІІ. Актуалізація опорних знань і вмінь

Тестові завдання

1. Укажіть основну частину гідросфери.

А води атмосфери

Б поверхневі води суходолу

В підземні води суходолу

Г води Світового океану

2. Укажіть океан, що повністю розміщений у Північній півкулі.

А Тихий Б Атлантичний

В Індійський Г Північний Льодовитий

3. Укажіть верхню частину хвилі.

А Гребінь Б Підошва

В Півень Г Грива

4. Укажіть основну причину високої солоності вод Червоного моря.

А мало атмосферних опадів

Б відсутність припливу річкової води

В танення льодовиків

Г велике випаровування

IV. Вивчення нового матеріалу

План вивчення нового матеріалу

1. Припливи й відпливи.

2. Течії та водні маси.

V. Закріплення вивченого матеріалу

Запитання

1. Які течії називаються теплими?

2. Наведіть приклади течій, назви яких збігаються з назвами вітрів, що їх утворили.

3. Що таке водна маса?

4. На морських суднах є «таблиці припливів», у них міститься інформація про час і висоту припливів. З якою метою створюються ці таблиці?

Завдання

1. Течії порівнюють із річками в океані. Знайдіть докази на підтримку цього порівняння і його слабкі сторони.

2. Одну зі своїх подорожей Світовим океаном Тур Хеєрдал здійснив на бальсовому плоту «Кон-Тіки». Вийшов він з порту Кальяо (Перу), координати якого 12° пд. ш. і 77° зх. д., а суходолу дістався через 101 день. За цей час шторми неодноразово намагалися знищити пліт і сміливців, що пливуть на ньому. Зрештою вони опинилися в районі з координатами 21° пд. ш. і 135° зх. д. Визначте, куди приплив Тур Хеєрдал і його товариші, відзначте на контурній карті їхній шлях і поясніть маршрут руху. Урахуйте, що у плота були обмежені можливості для самостійного пересування, він мав тільки велике квадратне вітрило й кілька весел, у тому числі велике шестиметрове кермове.

VI. Підсумки уроку

Висновки

Припливи й відпливи — це періодичні коливання рівня океану (моря), викликані тяжінням Місяця й Сонця. У відкритому океані припливна хвиля майже не відчувається, а на узбережжі може становити кілька метрів. Океанічні течії являють собою горизонтальні переміщення водних мас на великі відстані. Їх відрізняють за властивостями води й походженням. Основна причина виникнення течій — вітри, завдяки їм у Світовому океані існує система течій. Багато широтних і меридіональних течій утворюють кола рухливої води. Поряд із горизонтальними існують і вертикальні переміщення води у Світовому океані.

VII. Домашнє завдання

1. Опрацюйте відповідний матеріал підручника.

2. Температура води в Північноатлантичній течії, що є продовженням Гольфстріму, від +7 до +12 °С, а в Канарській — від +12 до +26 °С, проте першу течію називають теплою, а другу — холодною. Чому?

 

doc
Додано
10 лютого
Переглядів
242
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку