Тести від «На Урок»: Організація дистанційної роботи під час карантину

Значення атмосфери та її охорона

Про матеріал
Урок сформує знання про значення повітряної оболонки Землі; ознайомлює з причинами й наслідками її забруднення; дає уявлення про заходи щодо охорони атмосфери.
Перегляд файлу

 

Значення атмосфери та її охорона

Мета уроку:сформувати знання про значення повітряної оболонки Землі; познайомити з причинами й наслідками її забруднення; дати уявлення про заходи щодо охорони атмосфери.

Тип уроку:комбінований.

Обладнання:підручник, атлас, контурні карти.

Очікувані результати:учні зможуть: пояснювати значення атмосфери для життя на Землі; оцінювати наслідки впливу господарської діяльності людини на атмосферу.

І. Організаційний момент

ІІ. Мотивація навчальної і пізнавальної діяльності

Вступне слово вчителя

Ви, напевно, чули вираз «Потрібно, як повітря». Його вживають, коли відчувають потребу в чому-небудь. Дійсно, якщо без води людина може прожити кілька діб, то без повітря — лічені хвилини. Але це лише маленька частина тієї ролі, яку відіграє повітряна оболонка Землі.

(Учитель оголошує учням тему й очікувані результати уроку.)

ІІІ. Актуалізація опорних знань і вмінь

Запитання

1. Яким є повітряний склад атмосфери?

2. Який газ відіграє найважливішу роль у забезпеченні життя?

3. Що ви знаєте про фотосинтез?

4. У якому шарі атмосфери зосереджений озон?

IV. Вивчення нового матеріалу

План вивчення нового матеріалу

1. Значення атмосфери.

2. Забруднення атмосфери та її охорона.

1. Значення атмосфери

Завдання

Як змінилася б температура повітря на Землі, якби в атмо­сфері були відсутні вуглекислий газ і водяна пара, які спричиняють «парниковий ефект»? До яких наслідків для життя це могло б призвести?

2. Забруднення атмосфери та її охорона

Запитання

1) Що спричиняє забруднення атмосфери?

2) Чим небезпечне це забруднення?

3) Яку роль в охороні атмосфери відіграють зелені насадження?

Робота зі схемою

Побудуйте ланцюжок причинно-наслідкових зв’язків, починаючи від вирубування лісів і закінчуючи загибеллю життя на Землі. Зверніть увагу на зміну складу атмосфери. Пам’ятайте, що без рослин кисень відновити неможливо.

Цікаві факти

Головними й найнебезпечнішими джерелами забруднення є антропогенні (тобто пов’язані з діяльністю людини). Світове господарство щорічно викидає в атмосферу понад 15 млрд тонн вуглекислого газу, 200 млн тонн оксиду вуглецю, понад 500 млн тонн вуглеводнів, 120 млн тонн золи й ін. Загальний обсяг викидів забруднюючих речовин в атмосферу становить більш ніж 19 млрд тонн.

Основними антропогенними джерелами забруднення атмо­сфери є:

1) транспорт;

2) теплові електростанції і теплоцентралі, що спалюють органічне паливо;

3) чорна й кольорова металургія;

4) машинобудування;

5) хімічне виробництво;

6) видобуток і переробка мінеральної сировини;

7) відкриті джерела (сільськогосподарська рілля, будівництво).

Найнебезпечнішим для людини газоподібним забруднювачем повітря є оксид вуглецю. Його токсичність обумовлена реакцією з гемоглобіном крові.

V. Закріплення вивченого матеріалу

Метод «Мікрофон»

1. Чому, незважаючи на величезну шкоду для природи, забруднення атмосфери триває?

2. Які способи очищення атмосферного повітря є найбільш дієвими?

3. Чому, незважаючи на величезне значення лісів у охороні атмосфери, їх продовжують вирубувати?

VI. Підсумки уроку

Висновки

Атмосфера відіграє важливу роль у забезпеченні умов життя на нашій планеті. Повітря необхідне рослинам для фотосинтезу, людям і тваринам для дихання. Повітряна оболонка захищає планету від впливу космосу, вона втримує тепло біля земної поверхні. У щільних шарах атмосфери згоряє більшість метеорних тіл. Господарська діяльність людини призводить до забруднення атмосфери, що досягло найбільших масштабів у великих промислових центрах. Тут заводи викидають в атмосферу пил, сажу, кіптяву. Проблемою стає зростаюча кількість автомобілів, що викидають вихлопні гази. Для захисту атмосферного повітря необхідно будувати очисні споруди, саджати дерева й чагарники, берегти існуючі насадження.

VII. Домашнє завдання

Підготуйтеся до узагальнюючого контролю за темою «Атмо­сфера».

 

doc
Додано
10 лютого
Переглядів
165
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку