НВК «ЗНЗ І-ІІІ ступенів № 19- ДНЗ «Лісова казка»
Олександрійської міської ради
Кіровоградської області
План – конспект уроку з фізичної культури для учнів 2 класу
Тема. Рухливі й народні ігри, забави, естафети.
Теоретико-методичні знання. Значення рухливих і народних ігор, забав, естафет для розвитку
школяра. Первинний інструктаж 5-С з охорони праці під час занять рухливими і народними
іграми, забавами, естафетами.
Правила проведення рухливих і народних ігор, забав, естафет.
Повторити з учнями зміст і проведення рухливої гри, «Brendbaal».
Завдання: - повторити інструктаж з безпеки життєдіяльності під час виконання фізичних вправ у
спортивному залі;
- удосконалювати навички учнів у виконанні загально розвивальних вправ ;
- сприяти розвитку винахідливості та ініціативи, спритності, швидкості,координації рухів ;
- виховувати в учнів переконання у веденні здорового способу життя, взаємодопомоги, напо-
легливості, дисциплінованості, вміння самостійно працювати і долати труднощі.
Місце проведення: спортивний зал школи.
Інвентар: свисток, секундомір, м'ячи, короткі гімнастичні палиці,різнокольорові прапорці, крейда, зелені ,червоні манішки.
Вчитель Хітріч І.В.
Хід уроку.
Частина уроку |
Зміст уроку |
Дозування |
Організаційно – методичні вказівки |
Ввідна частина уроку |
Ввідна частина уроку |
10-12хв |
|
Організація учнів до уроку. Шикування в одну шеренгу. Рапорт. - Клас, шикуйсь! Черговому здати рапорт. Привітання. Повідомлення мети та завдань уроку.
Дотримання правил техніки безпеки. - На уроці дотримуватися правил по інструкції №5-С –з охорони праці під час занять спортивними іграми. ЗОЛОТЕ ПРАВИЛО ПІД ЧАС ВИКОНАННЯ ФІЗИЧНИХ ВПРАВ – -СЛУХАЄМО,-ДУМАЄМО, -ПРАЦЮЄМО! Бути дисциплінованими, чітко виконувати вказівки вчителя. Всі вправи виконувати за командою вчителя. Під час бігу тримати інтервал два кроки, не штовхати учнів, не наступати на п’яти, не ставити підніжки. Під час розминки забороняється порушувати встановлений вчителем порядок виконання вправ та правил гри. Не відволікайтесь самі й не відволікайте інших учнів сторонніми розмовами. |
До 2хв |
В одну шеренгу. Перевірити наявність та охайність спортивної форми. Звернути увагу на зовнішній вигляд учнів. Черговий учень здає рапорт. Звернути увагу на самопочуття учнів.
|
|
Провести жеребкування на право проведення свої гри- проект учнів «Моя гра». Бесіда. Ознайомити з правилами рухливих ігор і естафет. |
До 3 хв |
Націлити на виконання завдань в основній частині. Звернути увагу на дисципліну. |
|
Вимірювання частоти серцевих скорочень (ЧСС) за 10 секунд, помножити на 6 |
До 1 хв |
У нормі показників ЧСС – складає 80-90 уд/хв Виділити учнів з підвищеною ЧСС 120 уд/хв і більше, і дати їм для виконання вправи на відновлення дихання. |
|
Стройові вправи (повороти на місці праворуч, ліворуч, кругом; виконання команд «Кроком руш!», «Стій!».) |
До 1 хв |
Стежити за чітким виконанням поворотів, виконання команд. |
|
Вправи на правильну поставу, та для запобігання плоскостопості.
а) ходьба:
- ходьба приставним кроком правим боком (лі-вим боком). |
До 2 хв |
У колону по одному, дистанція-2 кроки. Стежити за правильною поставою, звернути увагу на ритмічне дихання, дистанцію, координацію рухів під час вико-нання вправ. Ходьба супроводжується речитативом: Ми в похід тепер виходимо, І по стежці в ліс заходимо, За спину руки ми кладемо І тихесенько пройдемо. Тулуб вперед не нахиляти, підборіддя підняти , погляд вперед. Ми всі рівно порівнялись, На носочки ми піднялись, На місточок всі зійшли – Ось і річку перейшли! Стежити за правильним диханням. Ходьба супроводжується речитативом: Зараз берегом ідемо І в болото забредемо, Подолаєм його вмить, По купинах стриб-стриб-стриб! Зберігати дистанцію. Пересування супроводжуються речитативом: Знову вийшли на доріжку, Походили ми тут трішки, Повернулися кругом – І побігли всі разом. |
|
Вправи проти плоскостопості. - ходьба носки назовні, руки в сторони; - перекати з п’ятки на носок, руки на пояс; -приставним кроком правим боком, лівим боком. |
До 2хв |
В обхід по білій смужці, дистанція 50-60см. Стежити за правильною поставою спину тримати прямо , звернути увагу на ритмічне дихання, дистанцію-2 кроки, координацію рухів під час виконання вправ. |
|
Біг: - біг з високим підніманням стегна; - біг із закиданням гомілок назад; - біг з прискоренням. |
До 2хв |
Біг у повільному темпі проти ходом. Звернути увагу на ритмічне дихання, дистанцію-2 кроки, координацію рухів під час виконання вправ. |
|
Ходьба, вправи на відновлення дихання. |
До 30с |
У повільному темпі. 1-2-руки вгору, вдих; 3-4-руки вниз, видих. |
|
|
Перешикування з колони по одному в колону по 3. |
До 1хв |
Через центр. У куті зали знаходяться короткі палиці. Учні одне за одним беруть їх по одній. |
|
Комплекс загальнорозвивальних вправи із короткою гімнастичною палицею; з м’ячем; з прапорцями. |
5-6 хв |
Груповий метод |
Частина уроку |
Зміст уроку |
Дозування |
Організаційно – методичні вказівки |
|
Вимірювання частоти серцевих скорочень (ЧСС) за 10 секунд, помножити на 6 |
1 хв |
У нормі ЧСС складає 130 -140 уд/хв. Виділити учнів з підвищеною ЧСС 160 уд/хв і більше, і дати їм для виконання вправи на відновлення дихання
|
|
Основна частина уроку |
25-27 хв |
|
|
Повторити з учнями зміст і проведення рухливої гри, «Brendbaal».
|
2-3 хв |
Учні поєднані у 3 команди. Гравці шикуються в колону по одному біля стартової лінії. Попереду стоїть капітани команд і тримають у руці м’яч. За сигналом перший гравець кидає м’яч о підлогу та біжить до позначок і повертаються назад до позначки -дім, передає право наступному учаснику гри. Перемагає команда, яка виконала гру спритніше, та жодного учасника команди м’яч не торкнувся. |
|
Рухлива гра «Перестрелка через стрічку»
|
2-3 хв |
Командний метод. За сигналом учителя учні починають виконувати кидок м’яча через стрічку. Учні швидко піднімають м’яч и кидком однієї руки кидають м’яч на половину майданчика суперника. Перемагає команда, яка першою після сигналу перекинула всі м'ячи на сторону суперника. |
|
Рухлива гра за вибором дітей. |
2-3 хв |
За сигналом учителя |
|
Вимірювання частоти серцевих скорочень (ЧСС) за 10 секунд, помножити на 6 |
1 хв |
У нормі ЧСС складає 130 -140 уд/хв. Перевірити реакцію організму на навантаження. Виділити учнів з підвищеною ЧСС 160 уд/хв і більше, і дати їм для виконання вправи на відновлення дихання |
Частина уроку |
Зміст уроку |
Дозування |
Організаційно – методичні вказівки |
|
Хвилина релаксації |
До 30 с |
- Діти, уявіть, що ми знаходимося на березі моря. Спокійно хитаємось праворуч - ліворуч. Музична композиція.
|
|
Заключна частина уроку |
4-5 хв |
|
|
Шикування в одну шеренгу |
До 30 с |
Стежити за поставою учнів. Шикування супроводжується речитативом: Пострибали і пограли, Знову ми в шеренгу стали. І з уроку всі веселі Покрокуємо до оселі!
|
|
Підбиття підсумків уроку |
До 30 с |
Відзначити індивідуальні досягнення та якість роботи учнів на уроці. Нагородити команду переможницю.
|
|
Вимірювання частоти серцевих скорочень (ЧСС) за 10 секунд, помножити на 6
|
До 30 с |
Визначити ступень відновлення |
|
Домашнє завдання |
До 30с |
Ранкова гімнастика
|
|
Організований вихід учнів із спортивного залу
|
|
|
Загальнорозвивальні вправи на місці з гімнастичною палицею для формування правильної постави
|
1). Гімнастичну палицю вгору. В.п. – стійка, ноги разом, гімнастична палиці внизу, хват рук на ширині плечей; 1- праву ногу назад на носок, руки вгору, прогнутись в поперековому відділені хребта,вдих; 2- В.П. видих; 3- ліву ногу назад на носок, руки вгору, вдих; 4-в.п. видих. Повторити вправу 6-8 разів. Спину тримати прямо, підборіддя не опускати вниз. |
|
2). Нахил тулуба. В.п. – стійка, ноги нарізно на ширині плечей, гімнастичну палицю вниз, хват широкий; 1- нахил тулуба праворуч, видих; 2- в.п., вдих; 3- нахил тулуба ліворуч, видих; 4- в.п. вдих. Повторити вправу 6-8 разів. Спину тримати прямо, підборіддя не опускати вниз. |
|
3). Повороти тулуба. В.п. – стійка, ноги нарізно на ширині плечей, гімнастичну палицю вперед, хват широкий; 1- поворот тулуба праворуч, видих; 2- в.п., вдих; 3- поворот тулуба ліворуч, видих; 4- в.п., вдих; Повторити вправу 6-8 разів. Спину тримати прямо, підборіддя не опускати вниз. П’яти від підлоги не відривати, палиця на рівні плечей. |
|
4). Положення сидячи. В.п. - сидячи, палиця на спині, у ліктьових згинах рук. 1-зігнути праву ногу в колінному суглобі, видих; 2-в.п., вдих; 3- зігнути ліву ногу в колінному суглобі, видих; 4-в.п., вдих. Повторити вправу 6-8 разів. Спину тримати прямо, підборіддя не опускати вниз. Вільна нога спирається п’ятою о підлогу.
|
|
5). Нахили тулуба вперед. В.п. – стійка, ноги нарізно на ширині плечей, гімнастичну палицю тримати на плечах, хват рук широкий. 1- нахил тулуба вперед, видих; 2- в.п., вдих; 3-4 те саме. Повторити вправу 6-8 разів. Спину тримати прямо, підборіддя не опускати вниз. П’яти від підлоги не відривати, палиця рівно на плечах. |
|
6). Присід. В.п. - о.с., палиця внизу, хват широкий, 1-присід, палицю вперед, видих; 2-в.п., вдих; 3-4 - те саме. Повторити вправу 6-8 разів. Спину тримати прямо, підборіддя не опускати вниз. П’яти від підлоги не відривати, палицю тримати на рівні плечей,руки прямі. |
|
7). Стрибки. В.п. - о.с., палиця внизу, хват широкий. 1- стрибок на двох ногах, на носках, палицю до грудей; 2-стрибокна носках палицю вгору; 3- стрибок на носках, палицю до грудей; 4- стрибок, палицю вниз. Стрибки виконувати на носках, м’яко , дихання не затримувати. Виконати 16-18 стрибків. |
|
8).Вправи на відновлення дихання. В.п. – стійка, ноги разом, гімнастична палиці внизу, хват рук на ширині плечей; 1- праву ногу назад на носок, руки вгору, прогнутись в поперековому відділені хребта,вдих; 2- В.П. видих; 3- ліву ногу назад на носок, руки вгору, вдих; 4-в.п. видих. Повторити вправу 6-8 разів. Спину тримати прямо, підборіддя не опускати вниз. |
Загальнорозвивальні вправи на місці з прапорцями для формування правильної постави
|
1). Руки в сторони. В.п.- о.с. руки з прапорцями вниз. 1- руки в сторони, вдих; 2- в.п., видих; 3-4-те саме; Повторити вправу 6-8 разів. Спину тримати прямо, підборіддя не опускати вниз. |
|
2). Руки вгору навхрест. В.п.- о.с. руки з прапорцями вниз. 1- руки з прапорцями вгору навхрест, вдих; 2-в.п., видих; 3-4-те саме; Повторити вправу 6-8 разів. Спину тримати прямо, підборіддя не опускати вниз.
|
|
3). Нахил тулуба ліворуч, праворуч. В.п. – основна стійка, руки з прапорцями внизу; 1- руки з прапорцями вгору, нахил тулуба праворуч, праву ногу в сторону на носок, видих; 2- в.п., вдих; 3- руки з прапорцями вгору, нахил тулуба ліворуч, ліву ногу на носок в сторону, видих; 4- в.п. вдих. Повторити вправу 6-8 разів. Спину тримати прямо, підборіддя не опускати вниз. |
|
4). Нахил тулуба вперед. В.п. – основна стійка, руки з прапорцями внизу; 1- руки з прапорцями в сторони, нахил тулуба вперед, видих; 2-в.п., вдих; 3-4-те саме; Повторити вправу 6-8 разів. Спину тримати прямо, ноги в колінах не згинати, тримати рівними, підборіддя не опускати вниз.
|
|
5). Присід. В.п. – основна стійка, руки з прапорцями внизу; 1- присід, руки з прапорцями вперед, видих; 2-в.п., основна стійка, руки з прапорцями внизу; вдих; 3-4-те саме; Повторити вправу 6-8 разів. Спину тримати прямо, руки прямі вперед з прапорцями. |
|
6). Мах прямою ногою вперед. В.п. – основна стійка, руки в сторони з прапорцями; 1- мах правою прямою ногою вперед, руки під ногою з прапорцями з’єднати; 2-в.п., основна стійка, руки в сторони з прапорцями; 3-4-те саме; Повторити вправу 6-8 разів. Спину тримати прямо, підборіддя не опускати вниз, мах виконувати прямою ногою вперед. |
|
7). Стрибки. В.п.- о.с. руки з прапорцями вниз. 1- стрибком ноги нарізно, руки з прапорцями вгору; 2-стрибком вихідне положення, о.с. руки з прапорцями вниз; 3-4-те саме; Виконати 16 стрибків. Стрибки виконувати на носках м’яко. Зберігати правильну поставу. |
|
8). Вправи на відновлення дихання. В.п.- о.с. руки з прапорцями вниз. 1- руки в сторони прямі з прапорцями; 2- в.п., руки вниз з прапорцями; 3-руки вперед з прапорцями, праву ногу назад на носок; 4-в.п., руки вниз з прапорцями; 5- руки вперед з прапорцями, ліву ногу назад на носок; 6 - в.п., руки вниз з прапорцями; 7- руки в сторони прямі з прапорцями; 8- в.п., руки вниз з прапорцями. Повторити 4-6 разів. Темп повільний. Зберігати правильну поставу. |
Загальнорозвивальні вправи з м’ячем
|
1. Піднімання м'яча вгору. В.п. – стійка ноги нарізно, м'яч тримати обома руками, опущеними вниз. 1-2 - підняти м'яч вгору, (вдих); 3-4 - опустити м'яч у в.п. (видих). Піднімаючи м'яч вгору, прогнутися упоперек. Рух м’яча супроводжувати поглядом. Повторити 6-8 разів у повільному темпі. |
|
2. Піднімання м'яча вгору правою і лівою руками почерзі. В.п. – стійка ноги нарізно, м'яч тримати правою рукою, руки опущені вниз. 1– правою рукою підняти м'яч вгору, і перекласти в горі в ліву руку (вдих); 2 - опустити м'яч вниз лівою рукою (видих); 3-4-те саме. Піднімаючи м'яч вгору, прогнутися упоперек. Рух м’яча супроводжувати поглядом. Повторити 6-8 разів у повільному темпі. |
|
3. М'яч вгору ногу назад на носок. В.п. о.с.- м’яч тримаємо двома руками внизу. 1- м’яч підняти вгору прямими руками, ліву ногу назад на носок (вдих); 2- м’яч опустити вниз (видих); 3-4 те саме. . Піднімаючи м'яч вгору, прогнутися упоперек. Рух м’яча супроводжувати поглядом. Повторити 6-8 разів у повільному темпі. |
|
4. Нахил тулуба ліворуч, праворуч. В.п.- стійка ноги нарізно, м'яч тримати прямими руками вгорі. 1- нахил тулуба ліворуч (видих); 2-в.п. стійка ноги нарізно, м'яч тримати прямими руками вгорі (вдих); 3- нахил тулубі праворуч (видих); 4-в.п. стійка ноги нарізно, м'яч тримати прямими руками вгорі. Спину тримати прямо, руки тримати прямими, темп повільний. Повторити 6-8 разів. |
|
5.Повороти тулуба праворуч, ліворуч. В.п.- стійка ноги нарізно, м'яч тримати прямими руками вперед. 1-руки прямі, м’яч вперед, поворот тулуба ліво-руч,(видих); 2-в.п.- стійка ноги нарізно, м'яч тримати прямими руками вперед (вдох); 3-руки прямі, м’яч вперед, поворот тулуба право-руч,(видих); 4-В.п.(вдих). Спину тримати прямо, руки тримати прямими, темп повільний. Повторити 6-8 разів.
|
|
6. Присід. В.п.- о.с., м’яч в руках внизу. 1- присід, м’яч вперед прямими руками. 2- в.п. .- о.с., м’яч в руках внизу; 3- присід, м’яч вперед прямими руками; 4- в.п. .- о.с., м’яч в руках внизу. Спину тримати прямо, руки тримати прямими, темп повільний. Повторити 6-8 разів. |
|
7. Нахил тулуба вперед. В.п.- стійка ноги нарізно, руки зігнуті в ліктях , м’яч за голово. 1-нахил тулуба вперед, лікті чітко в сторони(видих); 2-в.п.- стійка ноги нарізно, руки зігнуті в ліктях , м’яч за голово. 3-4 те саме. Спину тримати прямо, руки тримати прямими, темп повільний. Повторити 6-8 разів. |
|
8.Прокатитись на м’ячі. В.п.- лежачи на м’ячі на животі, м’яч на рівні грудини, руки зігнуту в ліктях в упорі на підлозі. 1- прокатитись на м’ячі вперед,спираючись на руки; 2-прокатитись назад в в.п. 3-4 те саме. Спину тримати прямо, руки тримати прямими, темп повільний. Повторити 6-8 разів. |
|
9. Оберти м’яча навколо тулуба. В.п.- стійка ноги нарізно на ширині плечей, м’яч тримати двома руками внизу перед собою. 1-4-колові оберти м’яча ліворуч; 5-8-колові оберти м’яча праворуч. Спину тримати прямо, руки тримати прямими, темп повільний. Повторити 6-8 разів. |
Ходьба супроводжується речитативом:
Ми в похід тепер виходимо,
І по стежці в ліс заходимо,
За спину руки ми кладемо
І тихесенько пройдемо.
Тулуб вперед не нахиляти, підборіддя підняти , погляд вперед.
Ми всі рівно порівнялись,
На носочки ми піднялись,
На місточок всі зійшли –
Ось і річку перейшли!
Стежити за правильним диханням.
Ходьба супроводжується речитативом:
Зараз берегом ідемо
І в болото забредемо,
Подолаєм його вмить,
По купинах стриб-стриб-стриб!
Зберігати дистанцію. Пересування супроводжуються речитативом:
Знову вийшли на доріжку,
Походили ми тут трішки,
Повернулися кругом – І побігли всі разом.
Шикування супроводжується речитативом:
Пострибали і пограли,
Знову ми в шеренгу стали.
І з уроку всі веселі
Покрокуємо до оселі!