Рухливі ігри на уроках фізичної культури

Про матеріал
Презентація на тему: "Рухливі ігри на уроках фізичної культури для учнів молодшої школи"
Зміст слайдів
Номер слайду 1

РУХЛИВІ ІГРИНА УРОКАХ ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ ДЛЯ УЧНІВ МОЛОДШОЇ ШКОЛИ вчитель сзш№146 Колос Олена Олександрівна

Номер слайду 2

Рухлива гра – це активна рухлива діяльність дітей, для якої характерні творчі рухливі дії, мотивовані її сюжетом. ... Зміст рухливої гри складає її сюжет (тема, ціль, завдання), правила і рухливі дії. Важливою особливістю рухливої гри являється те, що вона рекомендує себе, як універсальний вид фізичних вправ. Гра включає всі види природних рухів: ходьбу, біг, стрибки, вправи із предметами, а тому є незамінним засобом фізичного виховання дітей молодшого шкільного віку. Гра розвиває розум, удосконалює сприйняття, формує механізми координації і управління рухами, розвиває фізичні та психічні якості.

Номер слайду 3

Як організувати гру. До організації дітей для здійснення гри відносяться: 1) Пояснення змісту гри; 2) Розміщення граючих з уточненням індивідуальних функцій і правил; 3) Визначення ведучих (якщо необхідно); 4) Формування команд; 5) Вибір капітанів; 6) Призначення помічників педагога і пояснення їх обов’язків, призначення суддів, якщо необхідно.

Номер слайду 4

Пояснення сутності гри. Схема пояснення суті гри складається з: – назви гри, її головної відмінної особливості; – змісту гри; – ролі граючих і їх розташування на майданчику; – функції помічників; – правил гри; – умов визначення переможців; – відповідей на запитання учасників гри, які адресуються всім дітям. Особливу увагу слід звертати на правила гри з тим, щоб не робити вимушені зупинки по ходу гри на їх уточнення. Пояснення повинно бути чітким, з ясною дикцією, з помірними емоціями, але не монотонно, на доступній для дітей мові.

Номер слайду 5

Клас струнко! Вчитель стоїть обличчям до дітей, які вишикувались в одну шеренгу. Він подає різні команди. Команда виконується тільки тоді, коли вчитель перед нею говорить слово: «Клас!» Той, хто помиляється, робить крок уперед, але продовжує брати участь у грі. Гра триває до 3 хвилин.

Номер слайду 6

Вовк у канаві Впоперек майданчика креслять дві паралельні лінії на відстані 1,5-2 кроки одна від одної. Це - «канава». З обох боків майданчика - ще дві паралельні лінії, які відокремлюють два «будинки». У «канаві» знаходяться два гравці, призначені вчителем. Це - «вовки». Решта гравців, що знаходяться в одному з «будиночків» - «кізоньки». За сигналом вчителя «кози» перебігають на другий бік, перестрибуючи при цьому «канаву». «Вовки» намагаються спіймати «кіз»; спіймана відходить у визначене місце. Після 3-4 перебіжок вибираються нові «вовки».

Номер слайду 7

Горобчики-стрибунчики     На майданчику креслять коло, посередині якого стає «кішка», а всі інші гравці - «горобчики» - перебувають за межами кола. «Горобчики» весь час стрибають у коло і вистрибують з нього. «Кішка» намагається спіймати того, хто затримується у колі. Спійманий гравець стає «кішкою», і гра триває.

Номер слайду 8

Переліт птахів На початку гри вчитель домовляється з дітьми, що майданчик — це «море», а «пароплав» — це гімнастична стінка, лава або колода. Діти («пташки») перелітають через «море». Учитель вимовляє: «У-у-у!», що означає завивання бурі, «пташки» рятуються на «пароплаві». Учитель повинен стежити, щоб діти, піднімаючись на гімнастичну стінку, не пропускали щаблі та не наштовхувались одне на одного. Коли «буря вщухне», «пташки» знову «літають».

Номер слайду 9

Ми весела дітвора Діти утворюють коло, тримаючись за руки. Одна дитина — «квач» — стає всередині кола, в руках тримає хустину або на руці у неї пов’язка. На слова вчителя: Ми весела дітвора. Любим бігати й гуляти,Нумо, спробуй нас піймати! —діти ходять по колу праворуч або ліворуч (за домовленістю), і, щойно промовлене останнє слово, зупиняються і голосно разом кажуть: «Раз — два — три — лови!». Почувши слова «Лови!» діти розбігаються, а «квач» їх ловить. Спіймана дитина не може бути «квачем». «Квач» не ловить за лінією. Коли буде спіймано 2-3 дітей, гру завершують. На слова вчителя: «У коло, всі у коло!» — діти займають правильне коло. Учитель обирає найспритнішу дитину на роль «квача», і гру повторюють.

Номер слайду 10

Слухай сигнал. Учні йдуть у колоні по одному. Вчитель зненацька дає сигнал (свистить, сплескує руками). Всі повинні одразу зупинитися. Якщо вчитель плесне двічі в долоні, учні продовжують іти, якщо тричі, то біжать у колоні по одному і т. д. Той, хто помиляється, стає позаду колони. Під час гри не можна штовхатися. Йти слід один за одним, не виходячи з колони.

Номер слайду 11

Баранець. Гру можно проводити на спортивному майданчику або в залі. Обирається “баранець”. Решта - його “хвостики”. Баранець тримає скакалку або лозинку. Учасники гри утворюють ланцюжок, у якому першим стоїть “баранець”. За сигналом “хвостики” починають бігти за “баранцем”, а той намагається доторкнутися лозинкою (скакалкою) до останнього в ланцюжку гравця. Для цього “баранець” то прискорює, то сповільнює біг, повертається то праворуч, то ліворуч або й зовсім зупиняється.“Хвостики” намагаються не “відриватися” від свого ведучого й стараються уникнути його дотику. Той, до кого баранець доторкнувся або хто “відірвався” від ланцюжка, вибуває з гри. Перемагає той, хто найдовше протримався “хвостиком”. Потім він стає “баранцем”.

Номер слайду 12

Картопля. Всі гравці стають у коло і перекидають один одному м'яч, відбиваючи його. Якщо хтось з гравців м'яч не відбив, він сідає навпочіпки в центр кола (так званий «котел»). Гра триває. Будь-який гравець може виручити тих, хто перебуває в «котлі». Для цього він, відбиваючи м'яч, намагається потрапити їм по сидячих в центрі кола. Той, кого торкнулися м'ячем, знову приймає участь у грі. Сидячі всередині кола намагаються зловити пролітаючий повз них м'яч. При цьому можна намагатися підстрибнути, тільки не встаючи в повний зріст. Якщо комусь із гравців це вдалося, то всі повертаються в гру, а гравець, що кидав м'яч, займає їхнє місце.

Номер слайду 13

Вудочка. Підготовка. Вибирають основного гравця (ведучим). Гравці стають по колу. У води в руках скакалка. Хід гри. Ведучий починає крутити скакалку, намагаючись зачепити когось з гравців. Гравці підстрибують на місці. Якщо скакалка зачепила гравця, то він стає ведучим. Правила. Не можна крутити скакалку вище колін. Можна міняти напрямок. Варіанти. Можна проводити гру на вибування, тобто гравець якого зачепила скакалка стає ведучим, а той хто був ведучим вибуває (окрім першого ведучого). Гра триває до двох останніх гравців, які і будуть переможцями.

Номер слайду 14

Рухливі ігри – улюблені забави для дітлахів будь-якого віку. Даремно Ви вважаєте, що вони є корисними тільки для фізичного розвитку дитини. Уявіть собі, що Ваші діти вередують, стали некерованими, стрибають і голосно кричать. Заспокоїти малюків Вам допоможуть саме рухливі ігри: після них нормальний відпочинок змінить активність. Інакше це називається розвитком саморегуляції. Мине час, і діти навчаться контролювати свою поведінку самостійно. А допомогти їм цього навчитися Ви зможете за допомогою рухливих ігор.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Лакіза Ірина Іустинівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додав(-ла)
Kolos Olena Oleksandrivna
Додано
29 жовтня 2021
Переглядів
7682
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку