Урок "Елементи туризму на уроках фізичної культури"

Про матеріал
Урок містить вправи та ігри з використанням елементів туризму, які сприяють розвитку фізичних якостей: сили, спритності, гнучкості. Заохочує дітей до участі у турзмаганнях, навчає подолати туристичні перешкоди.
Перегляд файлу

Підготував вчитель фізичної культури,

вчитель вищої категорії, учитель-методист

Клугино-Башкирівського ліцею

Чугуївської міської ради Харківської області

Жиглов Володимир Олександрович

 

Конспект уроку з фізичної культури для 4-х класів

Дата проведення:

№ уроку:

Тема уроку: Елементи туризму на уроках фізичної культури як засіб формування основних фізичних якостей.

Мета:

  • Навчити в’язанню прямого вузла.
  • Розвивати дрібну моторику рухів, силу, спритність, гнучкість,
  • стрибучість.
  • Виховувати патріотизм, стійкий інтерес до занять фізичної культури.

Місце проведення: спортивна зала.

Інвентар: гімнастичні лави 2шт., мотузки довжиною 1 метр діаметром 6 мм. на кожного учня, 3мотузки довженною 10м., малі обручі 8 шт., кеглі 10 шт. свисток, годинник.

Частини

уроку

Зміст уроку

Дозування

Методичні

вказівки

П

І

Д

Г

О

Т

О

В

Ч

А

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

П

І

Д

Г

О

Т

О

В

Ч

А

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

О

С

Н

О

В

Н

А

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

О

С

Н

О

В

Н

А

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

З

А

К

Л

Ю

Ч

Н

А

 

 

 

Шикування. Рапорт. Повідомлення задач уроку. Т/Б.

Стройові вправи на місці:

Повороти:  праворуч, ліворуч, кругом. Перешикування з однієї шеренги в дві. Марширування на місці.

Різновиди ходьби: на носках, на п’ятках, на зовнішній та внутрішній стороні стопи, перекат з п’ятки на носок.

Різновиди бігу: з високим підійманням стегна, закиданням гомілки, приставними криком, крок підскок, спиною вперед.

ЗРВ в русі: 1 нахил голови в перед, 2 на зад, 3 ліворуч, 4 праворуч.

  • Ривки прямими руками на зад на 1-2 права в горі на 3-4 ліва.
  • Руки на плечі на 1-2-3-4 кругові оберти вперед, на 5-6-7-8 на зад.
  • Руки зігнути в ліктях перед груддю на 1-2 ривки зігнутими на зад. 3-4 рівними.
  • Руки перед груддю зігнуті в ліктях пальці в замок: на 1руки вперед, 2 В.п, 3 в гору, 4 В.п.
  • Руки прямі над головою пальці в замок на кожен рахунок відведення прямих на зад.

ЗРВ з мотузками на місці.

Розподіл на 6,4,2, на місці.

  • В.п О.с руки внизу мотузка в руках на ширині пліч. На 1 праву на зад руки вгору, 2 В.п , 3 лівой, 4 В.п.
  • В.п. стійка ноги нарізно руки за голову зігнуті в ліктях мотузка натягнена.1-2 повороти праворуч 3-4 ліворуч.
  • В.п О.с. руки за голову зігнуті в ліктях мотузка натягнена.1 приставний крок в право. 2 нахил в право руки прямі. 3 вирівнятися 4 приставити ногу. 5 приставний крок в ліво. 6 нахил в ліво руки прямі. 7 вирівнятися 8 В.п.
  • В.п стійка ноги нарізно руки внизу мотузка на рівні плечей натягнута: 1 прогнутися на зад руки вгору. 2 нахил в перед торкнутися кулаками підлоги 3 сід руки в перед 4 В.п.
  • В.п права попереду ліва рука пряма вгорі мотузка лежить на підлозі. На кожен рахунок зміна положення рук та ніг стрибком. 

В’язання прямого вузла: потрібно взяти мотузку за два кінця, покласти правий край мотузки на лівий і достати його з під низу, покласти правий край мотузки на лівий і вивести в різні боки.

Рухлива гра: «Заморозка» Правила гри 3-4 учня повинні заквачивати решту учнів, до кого доторкнулися стає «замороженим» він повинен стати в стійку ноги нарізно. Якщо у нього пролізе між ніг не заквачований він стає звичайним гравцем.

Шикування. Розподіл учнів на чотири групи. (Колове тренування)1 робоче місце «маятник» требо за допомогою мотузки яка закреслена на місці каната, перестрибнути з одного умовного берега ріки на інший.

2 робоче місце: «умовна навісна переправа через ріку». Лежачи на спіні на гімнастичній лаві ноги на підлозі зігнуті колінах, требо за допомогою рук які тримають мотузку яка закріплена на висоті 60-70 см за шведську стінку перелісти на інший бік лави.

3 робоче місце «купини», «петлі». Подолання умовних етапів болото та завал. Требо пристрибати по обручах на інший умовний беріг та через петлі пролізти назад.

4 робоче місце «підйом по схилу». За допомогою мотузки на гімнастичній лави які закріплені на шведській стіні під кутом 30 градусів. Потрібно взятися руками за мотузку натягти і піднятися ногами по лаві, потім приставними кроками подолати 2-3 секції.

За командою вчителя: «останній на етапі» учні закінчують виконувати вправу і шикуються перед своїм робочим місцем. По команді вчителя виконується зміна робочого місця.

Перешикування вправи на оновлення , гра «клас». Правила гри: діти ідуть по колу і виконують команді вчителя тільки тоді коли перед командою буде слово клас . якщо команди клас не було інша команда не виконується.

Шикування в одну шеренгу. Підведення підсумків уроку. Визначення дітей які виконували вправи краще.

2 хв

 

 

 

 

 

 

10-15 м

 

 

 

15 м

 

 

 

 

 

 

6-8 раз

 

 

6-8 раз

 

 

6 раз

 

 

 

6 раз

 

 

 

6-8 раз

 

 

 

 

 

6 раз

 

 

 

6-8 раз

 

 

 

 

6-8 раз

 

 

 

 

 

 

 

 

6 раз

 

 

 

 

 

 

 

8-12раз

 

 

 

 

3-5 хв.

 

 

 

 

 

 

 

3-4хв.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3-4 спроб.

 

 

 

 

 

 

 

 

2-3 спроб.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3-4 спроб.

 

 

 

 

 

 

2-3 спроб

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1-2 хв

 

 

 

 

 

 

 

 

2 хв

Звернути увагу на самопочуття, зовнішній вигляд.

Руки прижаті до стегон, пальці в кулак.

 

Спина рівна, підборіддя підняте. Руки на пояс, в сторони, за голову.

Тримати відстань 1,5-2 м.

 

 

 

 

Спина рівна, ривки різки.

 

Велика амплітуда рухів.

 

Спина рівна ривки різки.

 

 

Дивитися на пальці рук.

 

 

Прогнутися в спині.

 

 

 

 

Прогнутися в спині.

 

 

Спина рівна, ривки різки.

 

 

 

Повна амплітуда рухів

 

 

 

 

 

 

 

Повна амплітуда рухів, ноги не згинати в колінах присідати під кутом 90 градусів.

 

 

 

Требо намагатися не на стрибнути на мотузку.

 

 

Звернути увагу на вірність вузла. Після того я зав’язали, з закритими очима, за спиною.

 

 

Гра закінчується коли всі гравці будуть заквачовані.

 

 

 

Звернути увагу на самопочуття.

 

Не можна торкатися ногами підлоги. Требо взятися руками як можна вище і зігнувши ноги утримувати себе. Мотузку передає наступному.

Робити требо по черзі , неможна починати вправу поки не звільнеться робоче місце.

 

 

 

 

 

Стрибати можна на одній, на двох або поперемінно міняючи ноги.

 

 

 

Мотузка повинна бути натягнена. Неможна починати підйом поки не закінчив попередній  учасник.

 

 

 

Чітке виконання команд.

 

 

 

 

 

 

Звернути увагу на вірне виконання вправ.

 

 

 

 

 

 

Звернути увагу на самопочуття. Похвалити всіх за роботу на уроці.

 

 

docx
Додав(-ла)
Тимченко Влад
Додано
31 жовтня 2021
Переглядів
309
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку