РЗМ."Повторення вiдомостей про стилi i типи мовлення"

Про матеріал

Клас 6

Розв'язок зв'язного мовлення. Повторення відомостей про стилі й типи мовлення.
Докладний усний переказ тексту художнього стилю

Мета: повторити, узагальнити знання учнів про типи й стилі мовлення; удосконалювати вміння розрізняти стилі та типи мовлення, визначати стильові ознаки тексту; розвивати культуру усного й писемного мовлення

Очікувані результати: учні розрізняють стилі й типи мовлення, мають уявлення про них; уміють самостійно добирати з літератури приклади кожного стилю.

Обладнання: підручник, текст для переказу

Тип уроку: застосування знань і формування вмінь.

§ I. Мотивація навчальної діяльності школярів. Оголошення теми й мети уроку

Бесіда.

— Наведіть приклади художніх творів, у яких є опис природи.

— Навіщо письменники використовують у своїх творах описи?

— Які стилі мовлення вам відомі?

§ II. Актуалізація опорних знань учнів

1. Перевірка домашнього завдання.

2. Бесіда.

— Що таке текст?

— Що таке мовлення?

— Які типи мовлення вам відомі?

— Які стилі мовлення вам відомі? Перелічіть основні ознаки кожного стилю.

§ III. Основний зміст роботи

1. Робота з підручником.

1) Опрацювання теоретичного матеріалу

2) Виконання вправ і завдань

2. Докладний усний переказ тексту художнього стилю.

1) Читання тексту для переказу вчителем.

Народження поета

За морями широкими, за лісами високими, за горами ка­м'яними в далекій землі жив собі невідомий темний народ в подвійній неволі. Кожний зокрема робив на свого злого пана, а всі цілим народом платили данину дикому й лютому царству.

І стояли, ніколи не розходились хмари над тим краєм. Були там сумні всі дні й темні, нерадісні ночі. І було в тій землі найтемніше село, найглухіше. А в тому селі стояла хата, найбідніша, похила.

І от в одну ніч найтемнішу вилетіла з тієї хати чудова ясна зоря. Знялася високо-превисоко, аж до хмар, і звідти засяяла над усім темним, невільним і прекрасним краєм чарівним, рожевим світлом. Заграла в темних шибках, на стінах, в очах людей.

І гомоніли люди: проти чого-то ця прекрасна зоря… А літня жінка сказала: «А ось проти чого… Родиться дитина, що звеселить наш увесь край…»

(150 сл.) (За С. Васильченком)

2) Визначення теми й основної думки тексту.

3) Складання плану тексту.

Орієнтовний план

1. Невідомий темний народ.

2. Подвійна неволя.

3. Хмари над краєм.

4. Найбідніша хата в найглухішому селі.

5. Сяйво чудової зорі.

6. Пророцтво літньої жінки.

4) Повторне читання тексту для переказу вчителем.

5) Самостійна робота учнів над переказом.

§ IV. Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання

1) Вивчити теоретичний матеріал

2) Виконати вправи

§ V. Підсумок уроку

Заключна бесіда.

— Яка мета художнього стилю?

— У яких стилях мовлення зустрічається опис?

Перегляд файлу

 Клас 6

 

Розв’язок зв’язного мовлення. Повторення відомостей про стилі й типи мовлення.
Докладний усний переказ тексту художнього стилю

Мета: повторити, узагальнити знання учнів про типи й стилі мовлення; удосконалювати вміння розрізняти стилі та типи мовлення, визначати стильові ознаки тексту; розвивати культуру усного й писемного мовлення

Очікувані результати: учні розрізняють стилі й типи мовлення, мають уявлення про них; уміють самостійно добирати з літератури приклади кожного стилю.

Обладнання: підручник, текст для переказу

Тип уроку: застосування знань і формування вмінь.

  • I. Мотивація навчальної діяльності школярів.  Оголошення теми й мети уроку

Бесіда.

 Наведіть приклади художніх творів, у яких є опис природи.

 Навіщо письменники використовують у своїх творах описи?

 Які стилі мовлення вам відомі?

  • II. Актуалізація опорних знань учнів

1. Перевірка домашнього завдання.

2. Бесіда.

 Що таке текст?

 Що таке мовлення?

 Які типи мовлення вам відомі?

 Які стилі мовлення вам відомі? Перелічіть основні ознаки кожного стилю.

  • III.              Основний зміст роботи

1. Робота з підручником.

1) Опрацювання теоретичного матеріалу

2) Виконання вправ і завдань

2. Докладний усний переказ тексту художнього стилю.

1) Читання тексту для переказу вчителем.

Народження поета

За морями широкими, за лісами високими, за горами ка­м’яними в далекій землі жив собі невідомий темний народ в подвійній неволі. Кожний зокрема робив на свого злого пана, а всі цілим народом платили данину дикому й лютому царству.

І стояли, ніколи не розходились хмари над тим краєм. Були там сумні всі дні й темні, нерадісні ночі. І було в тій землі найтемніше село, найглухіше. А в тому селі стояла хата, найбідніша, похила.

І от в одну ніч найтемнішу вилетіла з тієї хати чудова ясна зоря. Знялася високо-превисоко, аж до хмар, і звідти засяяла над усім темним, невільним і прекрасним краєм чарівним, рожевим світлом. Заграла в темних шибках, на стінах, в очах людей.

І гомоніли люди: проти чого-то ця прекрасна зоря… А літня жінка сказала: «А ось проти чого… Родиться дитина, що звеселить наш увесь край…»

(150 сл.) (За С. Васильченком)

2) Визначення теми й основної думки тексту.

3) Складання плану тексту.

Орієнтовний план

1. Невідомий темний народ.

2. Подвійна неволя.

3. Хмари над краєм.

4. Найбідніша хата в найглухішому селі.

5. Сяйво чудової зорі.

6. Пророцтво літньої жінки.

4) Повторне читання тексту для переказу вчителем.

5) Самостійна робота учнів над переказом.

  • IV.              Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання

1) Вивчити теоретичний матеріал

2) Виконати вправи

  • V. Підсумок уроку

Заключна бесіда.

 Яка мета художнього стилю?

 У яких стилях мовлення зустрічається опис?

 

docx
Додано
24 липня 2018
Переглядів
2956
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку