РЗМ. Твір у публіцистичному стилі на суспільну тему (усно) .

Про матеріал
Розробка уроку РЗМ. Твір у публіцистичному стилі на суспільну тему (усно) .
Перегляд файлу

Предмет:  Офіційна  (українська)  мова  та  література.

Клас:  9

Урок № 44.

Тема: РЗМ. Твір у публіцистичному стилі на суспільну тему (усно) .

Основна мета уроку: Формувати систему предметних компетентностей і компетенцій шляхом виконання навчально-пізнавальних і практично зорієнтованих завдань: розвивати вміння учнів складати усно твір у публіцистичному стилі мовлення на суспільну тему; формувати вміння добирати мовні засоби відповідно до задуму й форми висловлювання; удосконалювати культуру усного й писемного мовлення; розвивати творчі здібності; збагачувати словниковий запас учнів; розвивати мовне чуття, логічне мислення, увагу, уміння співставляти, робитивисновки на основі спостережень; виховувати ціннісне ставлення до рідної мови.

Конспект уроку

     Публіцистичний стиль характеризується точністю, послідовністю, логічними доказами, а також образністю, виразністю та емоційним забарвленням. Мета публіцистики – викласти або зʼясувати певні суспільно-політичні питання, переконати читачів та слухачів у правильності висловлених думок, націлити на здійснення певних завдань.

       Роботу над твором на суспільну тему, як і над будь-яким учнівським твором, слід розпочинати з осмислення запропонованої вчителем (або самостійно вибраної) теми та визначення меж теми. Необхідно з’ясувати, що саме потрібно сказати або написати, щоб розкрити тему, що для розкриття теми є найголовнішим, що менш важливим, але все ж бажаним, від чого слід відмовитися через несуттєвість або неактуальність. Після цього потрібно обміркувати головну думку майбутнього твору – висновок, який має випливати з усього сказаного чи написаного. Наступний етап роботи над твором – це добір відповідного фактичного матеріалу та його систематизація. Джерелами фактів для розкриття теми може стати досвід автора майбутнього твору, інформація, одержана ним від учасників або свідків певних подій, статистичні дані з довідників, підручників, періодики або те, що у вигляді фольклорних творів зберігає народна пам’ять чи увиразнює твір мистецтва. Авторові не слід нехтувати також власною уявою. Систематизувати ретельно дібраний фактичний матеріал найкраще у вигляді плану твору. Оскільки твір традиційно має такі структурні елементи, як вступ, основна частина (виклад) та кінцівка( стосовно до твору-роздуму – висновок), план має бути складним. Склавши на чернетці план твору, можна перейти до наступного етапу роботи – створення тексту. Відступів від плану не слід уникати – навпаки, план цілком закономірно  може змінюватися в процесі роботи над твором.

Опрацювання пам’ятки «Як писати твір на суспільну тему»

1. Визначте тему й основну думку твору.

2. Пригадайте структуру роздуму як типу мовлення.

3.Поміркуйте над особливостями стилю майбутнього твору (публіцистичний) і пригадайте його ознаки.

4. Продумайте послідовність викладу.

5. Складіть план (простий чи складний).

6. Визначте кількість мікротем (абзаців).

7. Обміркуйте зміст кожної мікротеми.

Питання для самоконтролю.

– Пригадайте, які ви знаєте стилі мовлення?

 – У якій галузі людської діяльності використовується кожен із них?

– У якому стилі найкраще писати твір на суспільну тему?

  Назвіть ознаки цього стилю.

– Які структурні елементи має твір?

– Складіть усний твір-роздум у публіцистичному стилі мовлення на тему «Мова – це доля народу, і вона залежить від того, як ревно всі ми плекатимемо її» (Олесь Гончар).Конец формы 

 

 

Калмацуй Оксана  В'ячеславівна

вчитель української мови та літератури

вищої кваліфікаційної категорії

МОЗ «Рибницька РСШ № 6 з л/к»

doc
Додано
17 січня 2022
Переглядів
2555
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку