Рзробка уроку. Тема "Право на освіту"

Про матеріал

Тема "Право на освіту"

Мета: дати уявлення про юридичний зміст права на освіту в Україні, навчальні заклади, в яких можна здобути середню освіту і про їх відмінності, розповісти про учасників навчально-виховного процесу та їхні права та обов'язки; творити умови для формування вміння: пояснювати юридичний зміст права на освіту в Україні; висловлювати судження щодо його важливості для людини; сприяти виховуванню розуміння важливості освіти.

Перегляд файлу

Тема "Право на освіту"
Мета: дати уявлення про юридичний зміст права на освіту в Україні, навчальні заклади, в яких можна здобути середню освіту і про їх відмінності, розповісти про учасників навчально-виховного процесу та їхні права та обов’язки; творити умови для формування вміння: пояснювати юридичний зміст права на освіту в Україні; висловлювати судження щодо його важливості для людини; сприяти виховуванню розуміння важливості освіти.
Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу
Хід уроку

I Організаційний момент
Перевірка домашнього завдання
Метод «Електричний стілець»
II.  Актуалізація опорних знань і вмінь учнів
Був собі хлопець. Його дуже любили батьки. Так любили, що ні в чому не могли відмовити. І коли, навчившись у першому класі читати, писати й рахувати, він сказав батькам:
«Я більше не хочу ходити до школи і взагалі вчитись», — ті не змогли йому заперечити. Хлопець залишився вдома. Минали роки. Хлопець виріс, став дорослим, але все ще сидів вдома або гуляв із друзями. Та от настав час, коли його старенькі батьки померли.
Метод «Мікрофон»
 Складіть розповідь про подальше життя цього хлопця.
III. Вивчення нового матеріалу
План уроку
1.  Право на освіту.
2.  Система освіти в Україні.
3.  Права та обов’язки учнів, вчителів та батьків в навчальному процесі.
1.1 Розповідь вчителя

Освіта — основа інтелектуального, культурного, духовного, соціального, економічного розвитку суспільства і держави. Мета освіти — всебічний розвиток людини як особистості та найвищої цінності суспільства, розвиток її талантів, розумових і фізичних здібностей, виховання високих моральних якостей; формування громадян, здатних до свідомого суспільного вибору; збагачення  на  цій  основі  інтелектуального,  творчого,  культурного потенціалу народу, підвищення його освітнього рівня; забезпечення
народного господарства кваліфікованими фахівцями.
«Освіта в Україні ґрунтується на засадах гуманізму, демократії, національної свідомості, взаємоповаги між націями і народами», — так записано в Законі України «Про освіту».
Утвердження й забезпечення права людини на освіту в будь-якій країні є одним з найважливіших обов’язків держави. Це зумовлено тим, що
освіта в сучасному глобалізованому й інформатизованому світі дедалі більше стає вирішальним чинником суспільного прогресу та національної безпеки, важливою складовою повного розвитку людської особистості, збільшення поваги до прав і свобод людини.
Сьогодні цілком очевидно, що без належної освіти людина не зможе забезпечити собі відповідних умов життя і реалізуватись як особистість, а також усвідомити й захистити свої права. Високий рівень освіти населення є важливим чинником, що позитивно впливає на створення сприятливих умов для повної реалізації прав і свобод людини і громадянина.
1.3 Робота з правовими джерелами
Стаття 53 Конституції України
1.4 Обговорення опрацьованого
2.1 Розповідь вчителя
Структура освіти :
1 Дошкільна освіта і виховання ;
2 Загальна середня освіта ;
3 Позашкільна освіта і виховання ;
4 Професійно – технічна освіта ;
5 Вища освіта ;
6 Післядипломна освіта ;
7 Самоосвіта.
3.1 Повідомлення учнів
- Права учнів;
- Обов’язки учнів;
- Права та обов’язки батьків
3.2 Робота з кейсом (кейс-технологія)
Учитель. Перед вами лежить опис ситуації (кейс), пакет документів і питання, які допоможуть вам знайти реальний вихід зі створеної ситуації.
Неповнолітня няня
Марійка живе у невеличкому селищі, їй п'ятнадцять років, вона закінчила дев'ять класів. Марійка має трирічну сестру Настю та двох братиків-близнюків, якими випов¬нився один рік. Батько дівчини працює водієм міжнародного автобусного маршруту. Оскільки зарплати батька не вистачає для утримання родини, мама працює на фермі. Батьки Марійки вирішили, що дочка не відвідуватиме 10-й клас, а наглядатиме сестричку і братиків і господарюватиме у хаті. Класному керівникові Надії Степанівні, яка відвідала сім'ю Марійки, батьки повідомили свої аргументи, додавши, що якихось особливих здібностей та бажання вчитися у Марійки немає, а здобути освіту можна у будь-якому віці, якщо сама Марійка цього забажає. Дочка не сумує за школою, однокласниками та вчителями, з якими досить часто конфліктувала. Удома потрібні няня і робочі руки, хоча домашня робота теж не дуже до вподоби Марійці, а ось братиків і сестричку вона дуже любить і добре їх доглядає.
Запитання та завдання
- Проаналізуйте ситуацію. Чи згодні ви з рішенням і діями батьків Марійки? Чому?
- Чи повинна Марійка ходити до школи? Чому?
- Які засоби розв'язання даної проблеми ви можете запропонувати?
3.3 Скласти Сенкан до слова ОСВІТА
IV.  Підсумки уроку
Учитель узагальнює відповіді учнів і робить  висновок про те, що здобуття повної загальної середньої освіти є як правом, так обов'язком кожного громадянина України, набуття освіти є умовою досягнення успіху у  житті.
VI. Домашнє завдання
--   Опрацювати текст підручника 
Написати есе «Якби я був директором школи (начальником районного (міського, обласного) відділу освіти, Міністром освіти України), то для вдосконалення системи освіти в країні (області, школі) вжив би таких заходів…»

doc
Додано
19 липня 2018
Переглядів
682
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку