самоаналіз уроку образотворчого мистецтва (зразок)

Про матеріал
Самоаналіз уроку образотворчого мистецтва, проведений вчителем образотворчого мистецтва Бондарчук Ярославою Аркадіївною. Тема уроку: «Стиль - забаганка дизайнера чи поклик душі? Виконання дизайн-проекту «Традиційні українські народні мотиви у сучасній моді». Зміст даного уроку повністю відповідає вимогам навчальної програми. Цей урок є 10 уроком з вивчення теми «Дизайн і його види». Розділ «Мистецтво: традиції та сучасність. Дизайн». Специфіка даного уроку в тому, що він передбачає використання інноваційних технологій, розвиток мислення, уяви, творчих здібностей. Тип даного уроку – комбінований. На уроці я планувала досягти такої мети: сформувати ключові компетентності: вміння вчитися: орієнтуватися в часі та раціонально його використовувати; самостійно розробляти ескізи одягу з урахуванням традицій і сучасної моди; здійснювати самоконтроль і самооцінку; загальнокультурної компетентності: знання про особливості національної і загальнолюдської культури в побутовій і культурно-дозвіллєвій сфері; роль мистецтва у житті; громадської компетентності: усвідомлення своєї належності до соціально- культурного середовища; інформаційної компетентності: вміння добувати, осмислювати, опрацьовувати та використовувати інформацію з різних джерел, користуватися довідковою літературою; міжпредметної естетичної компетентності: виявлення естетичного ставлення до мистецтва, світу в різних сферах діяльності людини; виявлення інтересу до духовних і моральних цінностей українського народу; - предметних мистецьких компетентностей: ознайомити учнів із поняттям дизайн, види дизайну, поглибити знання учнів про створення образу в одязі; сформувати уміння учнів самостійно інтерпретувати сучасну моду в єдності традицій і новаторства, розуміти їх зв’язки з соціальним і культурним середовищами, розвивати вміння розробляти ескізи одягу з урахуванням традицій і сучасної моди. Структура уроку, на мою думку, є раціональною для досягнення мети. 1. Організаційно мотиваційний етап - 5 хвилин На якому я запропонувала учням ізотерапевтичну вправу «Сонце», налаштувавши їх на гарний настрій. 2. Актуалізація знань учнів - 5 хвилин Я використала: 2.1. Технологію «Асоціативний кущ» (запитала дітей, з якими словами асоціюється слово «мода». 2.2. Провела словникову роботу. 2.3. Випереджувальне завдання (запитала в учнів, яких художників - модельєрів вони знають). 3. Мотивація навчальної діяльності та проголошення теми уроку – 2 хвилини 4. Вивчення нового матеріалу - 10 хвилин Новий матеріал вивчається в процесі самостійної роботи, яка носить творчий, пошуковий характер. Види роботи, а саме - це фронтальна робота, колективна робота, групова робота відповідали віковим особливостям учнів дозволили активізувати навчальну діяльність, що в кінцевому підсумку було результатом того, що учні не були пасивними слухачами, а активними учасниками. Найбільш вдалими методами були: пізнавальний пошук, виконання творчих завдань, дослідницька діяльність. Учні класу були поділені на 4 дослідницькі групи, кожна з яких досліджувала завдання, яке було дано на попередньому уроці: 1. Історія моди 2. Традиційний український костюм 3. Українські дизайнери моди 4. Всесвітньо відомі дизайнери про українські мотиви На цьому етапі я використала такі прийоми: бесіда, розповідь, спостереження і наочність, розвиваюче навчання. Форми опитування: з місця, індивідуальна і групова. Під час проведення практичної роботи, яка тривала 20 хвилин, були враховані особливості класу. Це відобразилося у диференційованих завданнях. Звернула увагу на інструкцію з техніки безпеки з олівцем. Учні пригадали пропорції чоловічої і жіночої фігури, а також вимоги до ескізу моделі одягу. Результатом спільної праці став колаж. На етапі «рефлексії» 2 хвилини я використала метод «Прес» та «Мікрофон». У підсумковій частині уроку (5 хвилин) відбулася інтеграція з музичним мистецтвом. Учні виконали пісню «Україна - це ми». На уроці були використані такі методи навчання: 1. Робота в групах 2. Розв'язання проблемних питань 3. Творча релаксація 4. «Прес», «Мікрофон» На уроці було доцільно використано наочність: ноутбук, дошка, проектор, мультимедійна дошка, зразки дитячих робіт з теми. На уроці учні відтворювали художні образи у такому виді образотворчого мистецтва як графіка, передавали особливості пропорції людини. Вважаю, що перевантаження на уроці не було. Завдяки дружнім, доброзичливим взаємостосунках в класі протягом уроку підтримувалась належна психологічна атмосфера. Відхилення від плану уроку не було. На уроці використовувались міжпредметні зв'язки: музичного мистецтва, народознавства, історії. Використані етнокультурознавчі відомості, була опрацьована презентація «Стиль - це поклик душі», у супроводі сучасної української музики. Представлені мною завдання вдалося реалізувати. Мети уроку я досягнула.
Перегляд файлу

Самоаналіз уроку образотворчого мистецтва, проведений вчителем образотворчого мистецтва Бондарчук Ярославою Аркадіївною.

 

Тема уроку: «Стиль - забаганка дизайнера чи поклик душі?  Виконання дизайн-проекту «Традиційні українські народні мотиви у сучасній моді».

Зміст даного уроку повністю відповідає вимогам навчальної програми.  Цей урок є 10 уроком з вивчення теми «Дизайн і його види». Розділ «Мистецтво: традиції та сучасність. Дизайн». Специфіка даного уроку в тому,  що він передбачає використання інноваційних технологій, розвиток мислення, уяви, творчих здібностей. Тип даного уроку – комбінований.

На уроці я планувала досягти такої мети:

сформувати ключові компетентності: вміння вчитися: орієнтуватися в часі та раціонально його використовувати; самостійно розробляти ескізи одягу з урахуванням традицій і сучасної моди; здійснювати самоконтроль і самооцінку;

загальнокультурної компетентності: знання про особливості національної і загальнолюдської культури в побутовій і культурно-дозвіллєвій сфері; роль мистецтва у житті;

громадської компетентності: усвідомлення своєї належності до соціально- культурного середовища; інформаційної компетентності: вміння добувати, осмислювати, опрацьовувати та використовувати інформацію з різних джерел, користуватися довідковою літературою;

міжпредметної естетичної компетентності: виявлення естетичного ставлення до мистецтва, світу в різних сферах діяльності людини; виявлення інтересу до духовних і моральних цінностей українського народу;

  • предметних мистецьких компетентностей: ознайомити учнів із поняттям дизайн, види дизайну, поглибити знання учнів про створення образу в одязі; сформувати уміння учнів самостійно інтерпретувати сучасну моду в єдності традицій і новаторства, розуміти їх зв’язки з соціальним і культурним середовищами, розвивати вміння розробляти ескізи одягу з урахуванням традицій і сучасної моди.

Структура уроку, на мою думку, є раціональною для досягнення мети.

  1.       Організаційно мотиваційний етап - 5 хвилин

На якому я запропонувала учням ізотерапевтичну  вправу  «Сонце», налаштувавши  їх на гарний настрій.

  1.       Актуалізація знань учнів - 5 хвилин

Я використала:

  1.             Технологію «Асоціативний кущ» (запитала дітей, з якими словами асоціюється слово «мода».
  2.             Провела  словникову  роботу.
  3.             Випереджувальне завдання (запитала в учнів,  яких художників - модельєрів вони знають).
  1.     Мотивація навчальної діяльності та проголошення теми уроку –          2  хвилини
  2.     Вивчення нового матеріалу - 10 хвилин

Новий матеріал вивчається в процесі самостійної роботи, яка носить творчий,  пошуковий характер. Види роботи, а саме - це фронтальна робота, колективна робота, групова робота відповідали віковим особливостям учнів  дозволили  активізувати навчальну діяльність, що в кінцевому підсумку було результатом того, що учні не були пасивними слухачами, а активними учасниками.

Найбільш вдалими методами були: пізнавальний пошук, виконання творчих завдань, дослідницька діяльність. Учні класу були поділені на 4  дослідницькі групи, кожна з яких досліджувала завдання, яке було дано на попередньому уроці:

1.  Історія  моди

2.  Традиційний український костюм

3.  Українські дизайнери моди

4.  Всесвітньо відомі дизайнери про українські мотиви

На цьому етапі я використала такі прийоми: бесіда, розповідь, спостереження і наочність, розвиваюче навчання.

Форми опитування: з місця, індивідуальна і групова.

Під час проведення практичної роботи, яка тривала 20 хвилин, були враховані особливості класу. Це відобразилося у диференційованих  завданнях. Звернула увагу на інструкцію з техніки безпеки з олівцем. Учні пригадали пропорції чоловічої і жіночої фігури, а також вимоги до ескізу моделі одягу. Результатом   спільної праці став колаж.

На етапі «рефлексії» 2 хвилини я використала метод «Прес» та «Мікрофон».

 У підсумковій частині уроку (5 хвилин) відбулася інтеграція з музичним мистецтвом. Учні виконали пісню «Україна - це ми».

На уроці були використані такі методи навчання:

  1. Робота в групах
  2. Розв'язання проблемних питань
  3. Творча  релаксація
  4. «Прес», «Мікрофон»

На уроці було доцільно використано наочність: ноутбук, дошка, проектор, мультимедійна дошка, зразки дитячих робіт з теми. На уроці учні відтворювали художні образи у такому виді образотворчого мистецтва як графіка, передавали особливості пропорції людини.

Вважаю, що перевантаження на уроці не було. Завдяки дружнім, доброзичливим взаємостосунках в класі протягом  уроку підтримувалась належна психологічна атмосфера. Відхилення від плану уроку не було. На уроці використовувались міжпредметні зв'язки: музичного  мистецтва, народознавства, історії. Використані етнокультурознавчі відомості, була опрацьована презентація «Стиль - це поклик душі», у супроводі сучасної української музики. Представлені мною завдання вдалося реалізувати. Мети уроку я досягнула.

 

docx
Додано
4 грудня 2022
Переглядів
3949
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку