Самоаналіз уроку образотворчого мистецтва, проведений вчителем образотворчого мистецтва Бондарчук Ярославою Аркадіївною.
Тема уроку: «Стиль - забаганка дизайнера чи поклик душі? Виконання дизайн-проекту «Традиційні українські народні мотиви у сучасній моді».
Зміст даного уроку повністю відповідає вимогам навчальної програми. Цей урок є 10 уроком з вивчення теми «Дизайн і його види». Розділ «Мистецтво: традиції та сучасність. Дизайн». Специфіка даного уроку в тому, що він передбачає використання інноваційних технологій, розвиток мислення, уяви, творчих здібностей. Тип даного уроку – комбінований.
На уроці я планувала досягти такої мети:
сформувати ключові компетентності: вміння вчитися: орієнтуватися в часі та раціонально його використовувати; самостійно розробляти ескізи одягу з урахуванням традицій і сучасної моди; здійснювати самоконтроль і самооцінку;
загальнокультурної компетентності: знання про особливості національної і загальнолюдської культури в побутовій і культурно-дозвіллєвій сфері; роль мистецтва у житті;
громадської компетентності: усвідомлення своєї належності до соціально- культурного середовища; інформаційної компетентності: вміння добувати, осмислювати, опрацьовувати та використовувати інформацію з різних джерел, користуватися довідковою літературою;
міжпредметної естетичної компетентності: виявлення естетичного ставлення до мистецтва, світу в різних сферах діяльності людини; виявлення інтересу до духовних і моральних цінностей українського народу;
Структура уроку, на мою думку, є раціональною для досягнення мети.
На якому я запропонувала учням ізотерапевтичну вправу «Сонце», налаштувавши їх на гарний настрій.
Я використала:
Новий матеріал вивчається в процесі самостійної роботи, яка носить творчий, пошуковий характер. Види роботи, а саме - це фронтальна робота, колективна робота, групова робота відповідали віковим особливостям учнів дозволили активізувати навчальну діяльність, що в кінцевому підсумку було результатом того, що учні не були пасивними слухачами, а активними учасниками.
Найбільш вдалими методами були: пізнавальний пошук, виконання творчих завдань, дослідницька діяльність. Учні класу були поділені на 4 дослідницькі групи, кожна з яких досліджувала завдання, яке було дано на попередньому уроці:
1. Історія моди
2. Традиційний український костюм
3. Українські дизайнери моди
4. Всесвітньо відомі дизайнери про українські мотиви
На цьому етапі я використала такі прийоми: бесіда, розповідь, спостереження і наочність, розвиваюче навчання.
Форми опитування: з місця, індивідуальна і групова.
Під час проведення практичної роботи, яка тривала 20 хвилин, були враховані особливості класу. Це відобразилося у диференційованих завданнях. Звернула увагу на інструкцію з техніки безпеки з олівцем. Учні пригадали пропорції чоловічої і жіночої фігури, а також вимоги до ескізу моделі одягу. Результатом спільної праці став колаж.
На етапі «рефлексії» 2 хвилини я використала метод «Прес» та «Мікрофон».
У підсумковій частині уроку (5 хвилин) відбулася інтеграція з музичним мистецтвом. Учні виконали пісню «Україна - це ми».
На уроці були використані такі методи навчання:
На уроці було доцільно використано наочність: ноутбук, дошка, проектор, мультимедійна дошка, зразки дитячих робіт з теми. На уроці учні відтворювали художні образи у такому виді образотворчого мистецтва як графіка, передавали особливості пропорції людини.
Вважаю, що перевантаження на уроці не було. Завдяки дружнім, доброзичливим взаємостосунках в класі протягом уроку підтримувалась належна психологічна атмосфера. Відхилення від плану уроку не було. На уроці використовувались міжпредметні зв'язки: музичного мистецтва, народознавства, історії. Використані етнокультурознавчі відомості, була опрацьована презентація «Стиль - це поклик душі», у супроводі сучасної української музики. Представлені мною завдання вдалося реалізувати. Мети уроку я досягнула.