Самоаналіз уроку ЯДС у 1 класі
Тема уроку: «Таємниці води»
Очікувані результати: учні мають уявлення про воду, про зміни станів води, вміють встановлювати взаємозв’язки води з об’єктами живої і неживої природи;
виконують дослідницькі роботи для пізнання властивостей води; вміють висловлювати думки, аналізувати та робити висновки.
Обладнання:
матеріали для фронтальної роботи: презентація з теми, посуд для досліджень;
матеріали для групової роботи (на 5 груп ) роздруковані завдання для груп, набори ілюстрацій, набори для досліджень (посуд, вода, домішки, крейда, пісок);
матеріали для індивідуальної роботи: краплинки настрою, краплинки самооцінювання.
Тип уроку: сприймання й засвоєння нових знань.
Зміст, мета і тип даного уроку повністю відповідають вимогам оновленої навчальної програми. Урок по вивченню даної теми міститься в системі тижня « Подорож краплинки»
При проведені уроку я дотримувалася загальнодидактичних вимог: намагалася визначити оптимальний зміст уроку відповідно до вимог шкільної програми, враховуючи підготовку учнів; вибрала найбільш раціональні методи, прийоми і засоби навчання, що могли забезпечити пізнавальну активність і творчий розвиток учнів.
Для проведення цього уроку я обрала саме роботу в малих групах. На мою думку, обраний тип і структура уроку відповідають його цілям і завданням. На уроці використовувала різні методи, прийоми, добирала різноманітні завдання, вправи, матеріал, що становить певний інтерес для учнів.
На уроці були застосовані такі методи, форми і прийоми навчання:
1.Інформаційно – рецептивний: розповідь – пояснення, опис, бесіда, інстуктаж.
2. Репродуктивний – словесні, наочні і практичні методи.
3. Проблемно пошуковий та навчально – дослідницький – самостійна творча ( дослідницька ) робота учнів на здобуття та розширення знань (активізація уваги та мислення, формування висновків).
Вибір методів, прийомів і засобів навчання повною мірою відповідають змістові навчального матеріалу.
До уроку ввійшли й завдання, за допомогою яких можна було перевірити теоретичні знання за темою ( гра «Три станиводи», “Я краплинка, я можу . Це дало змогу застосувати їх у мовленні.
Обрала не лише роботу в групах, але й сприяла активній роботі кожного учасника, за допомогою розподілу дослідів.
Урок повністю відповідає віковим особливостям учнів.
Найголовніше, на мою думку, те, що учні не сприймали готовий матеріал, а самостійно досліджували властивості води та робили висновки.
На уроці домінували індивідуальні, групові форми навчання. Школярам була надана можливість порівняти й оцінити різні підходи до того, що вивчалося на уроці. Учні працювали творчо і тому досягли певних результатів. Школярі оволоділи такими способами особистісного розвитку: умінням спілкування, співпраці і взаємодопомоги, самодисципліни, визначення завдання та його виховання, рефлексії тощо. Настрій учнів на уроці був піднесений. Перевантаження учнів я не відчула. Діти достатньо були завантажені роботою і в результаті отримали радісне відчуття успіху. На уроці виявлялися взаєморозуміння, доброзичливість, взаємопідтримка учнів між собою та вчителя й учнів.
Відхилень від плану не було. Поставлені завдання вдалося реалізувати повністю. Вважаю, що мета уроку була досягнута і результати роботи учнів дають підстави це стверджувати.
Вважаю, що урок проведено методично правильно.