Урок ЯДС у 1 класі Моє відкриття: «У кожного свій найкращий рідний край». Чим відомий мій рідний край?

Про матеріал
Конспект уроку з інтегрованого курсу «Я досліджую світ» у 1 класі Тема: Моє відкриття: «У кожного свій найкращий рідний край». Чим відомий мій рідний край? Мета: Розширити знання дітей про край, де вони народилися і живуть, про Батьківщину, створити передумови для усвідомленого сприймання і засвоєння історичних, національно-культурних традицій українського народу; ознайомити учнів із виробами народних майстрів. Розвивати інтерес учнів до пізнання культури і традицій рідного краю, спoстережливість, мислення, уяву, пам’ять, вміння використовувати раніше набуті знання, вміння працювати у групах, ініціативність, інтерес до навколишнього світу. Викликати в учнів патріотичні почуття, виховувати почуття гордості за красу Вітчизни та її людей.
Перегляд файлу

Конспект уроку з інтегрованого курсу «Я досліджую світ»  у 1 класі

Тема: Моє відкриття: «У кожного свій найкращий рідний край».

Чим відомий мій рідний край?

Мета: Розширити знання дітей про край, де вони народилися і живуть, про Батьківщину, створити передумови для усвідомленого сприймання і засвоєння історичних, національно-культурних традицій українського народу; ознайомити учнів із виробами народних майстрів. Розвивати інтерес учнів до пізнання культури і традицій рідного краю, спoстережливість, мислення, уяву, пам’ять, вміння використовувати раніше набуті знання, вміння працювати у групах, ініціативність, інтерес до навколишнього світу. Викликати в учнів патріотичні почуття, виховувати почуття гордості за красу Вітчизни та її людей.

Очікувані результати:

-         розрізняє види народного мистецтва;

-         називає вироби народних майстрів;

-         знає, яку користь вони  приносять та як людина їх використовує;

-         приймає участь у грі;

-         працює у групі;

-         висловлює власні думки, припущення.

Обладнання:  класна дошка, магнітна дошка, комп’ютер, мультимедійна презентація, відео «Народні промисли», ілюстрації; виставка виробів народних майстрів, 6 цеглинок ЛЕГО.

Хід уроку

  1. Ранкове  коло.

(Діти сідають у коло)

 «В нашім класі дружні всі, я, і ти, і ми усі, посміхнись тому, хто справа, посміхнись тому, хто зліва, ми-одна сім’я.»

«В нашім класі дружні всі, я, і ти, і ми усі, дай руку тому, хто справа, дай руку тому, хто зліва, ми –одна сім’я.»

« В нашім класі дружні всі, я, і ти, і ми усі, привітайся до того, хто справа, привітайся до того, хто зліва, ми –одна сім’я»

Вправа «Побажання дня»

Вчитель. – А також для успішної  та плідної роботи ми візьмемо з собою старанність, працелюбність... 

Починаєм день чудовий

Ми вітанням чарівним,

І у дружнім нашім колі

Побажання шлем усім.

( Вчитель пропонує кожній дитині привітатися з іншою в колі, висловивши щирі побажання )

Вправа «Щоденні новини»

-         Сьогодні в цей чудовий зимовий день  будемо старанно працювати на уроках, відпочивати і здобувати нові знання.

-         А так, як смайлик передав нам свій чудовий настрій, ми у відповідь визначимо кожен свій і покажемо його (діти визначають настрій, обговорюють)

Поділ на групи за допомогою цеглинок ЛЕГО

(Діти по черзі з мішечка дістають цеглинки ЛЕГО, за кольором цеглинок розподіляються по групах).

Актуалізація опорних знань

Вправа  «Добери словечко»

-         Добери відповідні слова-ознаки.

-         Україна яка? (Калинова, квітуча,зоряна, барвінкова, багата, співуча, барвиста,дружня, мила, дорога, гарна, рідна…..)

-         Український віночок який? (Різнокольоровий, гарний, квітучий, новий, барвистий)

2.Обмін інформацією.

- Що таке рідний край?

- Яку назву має ваш рідний край?

-Чому він так називається?

3. Вправа «Крісло автора»

Охочі діти розповідають про свій рідний край.

Ознайомлення з матеріалом та його осмислення

1. Слухання і обговорення оповідання В. Сухомлинського «Дідова  колиска»

- Як ви гадаєте, про що оповідання?

- Чому батько так бережливо ставиться до старої колиски?

- Що означає Батьківщина для автора?

C:\Users\Администратор\Desktop\УРОК Майстри\РЕМЕСЛА Фото\image151_117.jpg- У кожної людини в житті є щось сокровенне, найрідніше, без чого вона н е може уявити свого життя. Це наш рідний край! Тільки в рідному краї людина почувається захищеною, впевненою, бо вона вдома. Де б хто не був, все одно повертається до своїх батьків до свого дому, у свій рідний край, до свого коріння. Говорять, що найбільше багатство нашої країни – це люди, бо вони мають безліч талантів, надзвичайних вмінь, називають таких людей народними майстрами. Вироби народних майстрів здобули широке визнання і користуються заслуженим попитом. Твори умільців стали окрасою багатьох виставок, вони придбані музеями.

2. Перегляд відеоролика ««Народні промисли».

- Давайте переглянемо відео, щоб дізнатись, хто ці талановиті люди.

3. Робота з 6 цеглинками ЛЕГО.

- Діти, сьогодні ми з вами будемо подорожувати Україною, щоб дізнатися більше про народних майстрів, але щоб наша подорож відбулася, нам треба зараз із цеглинок збудувати стежинку до цих талановитих людей.

(Діти в групах будують стежинки).

4. Перегляд презентації «Народні промисли України»

C:\Users\Администратор\Desktop\УРОК Майстри\РЕМЕСЛА Фото\hqdefault.jpg- Що нового ви дізналися про народних майстрів?

- Які вироби народних майстрів тобі доводилось бачити?

- Як їх використовують у побуті?

5. Перегляд виставки «Вироби народних майстрів».

( Дітям заздалегідь було запропоновано принести вироби народних майстрів, що зберігаються у їхніх сім’ях, та оформити у класі виставку цих речей.)

C:\Users\Администратор\Desktop\ФОТО Майстри\IMG_20190214_091729.jpg6. Творча вправа «Вироби з виставки».

— Які предмети є на виставці?

 

— Хто їх приніс?

 

— Кому дали для нашої виставки розписану макітру?

 

— У кого удома збереглися такі гарні старовинні горнятка?

 

— Чия бабуся вишивала цю сорочку?

 

— Чий дідусь виплів із лози цей кошик?

 

— Хто розписував писанки?

 

— Хто зробив із соломи тарілку і капелюх?

 

Закріплення

 

1. Робота за підручником (С. 22).

(Учні розглядають малюнки, називають вироби народних майстрів. Учитель розповідає про те, чим займалися колись і займаються тепер народні майстри краю.)

Фізкультхвилинка

2. Робота в зошитах ( С. 10).

- Які ще вироби народних майстрів прославляють твій рідний край?

3. Вправа «Мікрофон».

— Що трапиться, якщо люди перестануть майструвати, вишивати, плести?

4. Відгадування загадок.

1) Вдень з ногами, а вночі — без ніг. (Чоботи)

 

2) Сплели хлівець на четверо овець, а на п’яту вівцю окремо. (Рукавиця)

 

3) В лісі вирізана,

 

Гладенько витесана,

 

Співає, заливається,

 

Як називається? (Сопілка)

 

4) Довго жив, багатьох кормив.

 

Упав — пропав, ніхто кісток не зібрав. (Горщик глиняний)

 

C:\Users\Администратор\Desktop\УРОК Майстри\РЕМЕСЛА Фото\7.jpg5. « Чи знаєте ви?». Перегляд карток «Опішнянська кераміка».

      В Україні з давніх часів вміли ліпити з глини посуд і прикрашати йог о самобутніми візерунками. У нашому рідному краї – Полтавщині, була організована гончарна майстерня в Опішному. За вироби опішненських майстрів -  жбани для узвару, борщовники, кашники, макітри, глечики, "гарбузи" для води, барильця , миски, зозулиці – на ярмарку платили вдвічі чи навіть втричі дорожче. На початку ХХ століття тут працювали близько тисячі гончарів. Це козацьке місто стало гончарною столицею краю, а опішненська кераміка - світовим мистецьким брендом.

C:\Users\Администратор\Desktop\УРОК Майстри\РЕМЕСЛА Фото\p_93320_1_slidertop2.jpgВ опішненському фігурному посуді раніше подавали до столу різні напої. З часом такий посуд перетворився на декоративні предмети для інтер'єру. Скульптурному посуду можуть надавати форму бика, козла, коня, птиці, та найулюбленіші образи опішнянских майстрів – це баран і лев.

   Вміли опішнянські майстри робити й іграшки-свистульки для дітей. Керамічні іграшки: козочки, рибки, круторогі баранчики, відгодовані свинки, гривасті леви, півники, різні коники привертали  зір дітей і дорослої людини.

Відомі майстри Опішненської школи художньої кераміки – Мотрона Назарчук, Марія Голобородько, Олександра Бабанська, Іван Білик, Наталія Оначко, Зінаїда Линник, Параска Біляк, Олександра Белюченко, родина Пошивайлів.

6. Створення лепбуку «Рідна Україна»

- Давайте, діти, доповнимо наш лепбук новою кишенькою «Народні ремесла», вкладемо ваші малюнки.

 7. Робота в групах.

 Гра «Дослідники»

C:\Users\Администратор\Desktop\ФОТО Майстри\IMG_20190214_095612.jpg- У вас на партах лежать предмети побуту. Ваше завдання – дослідити, з яких матеріалів вони виготовлені.

Гра «Складіть пазали»

(Групи отримують конверти із завданнями. Потрібно швидко і правильно скласти малюнок).

8. Тема для щоденника вражень.

- Уявіть, що до вас у школу завітали іноземні гості. Що цікаве ви будете розповідати їм про свій рідний край?

Підсумкове завдання. Рефлексія

Вправа «Ви – молодці».  Група показує свою роботу,  описує її, а  діти іншої групи підносять  угору великий палець і хором говорять: «Ви  - молодці!» . Потім міняються.

Вправа «Мікрофон»

-         Про які народні промисли ви дізналися?

-         Що найбільше сподобалося?

-         Які завдання викликали труднощі?

-         В які ігри пограли залюбки  би ще?

-         З яким настроєм закінчуєте роботу?

Вправа «Покажи настрій»

 

 

 

docx
Додано
20 січня
Переглядів
226
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку