Самопідготовка «Кольорові капелюшки»
Мета: організувати виконання учнями домашніх завдань, надавати колективну допомогу учням, використовувати раціональні способи перевірки та самоперевірки виконаного учнями завдання; сприяти розвитку пізнавального інтересу та самостійності.
Обладнання: пам'ятка «Як працювати під час самопідготовки та у групах»; підручники; капелюхи; смайлики; чернетки.
Хід заняття
І.Підготовча частина
1.Організаційний момент. СЛАЙД: 1 4-А клас.
Приготування робочого місця дітьми (книжки, зошити, письмове приладдя)
Розташування їх у певному порядку на робочому столі.
Вихователь: Встаньте діти, всі рівненько.
Посміхніться всім гарнененько.
Любі діти! В класі гості в нас зібрались.
З ними дружно привітались.
І голівками кивнем, зайняття розпочнем.
Вихователь:Сідайте будь-ласка.
Самопідготовку розпочнем.
Ми вам раді, люди добрі,
І запрошуємо вас у 4-А клас.
Девіз нашої самопідготовки:
Працюємо наполегливо, швидко, старанно.
Щоб жодна хвилинка, не тратилась марно.
Вихователь: Якими ми будемо на самопідготовці?
СЛАЙД:2
-Уважними,
-Активними,
-Розумними,
-Кмітливими,
-Старанними,
-Організованими.
Вихователь: Діти! Скажіть будь-ласка, що незвичайного ви бачите у нас на дошці? (Відповіді дітей, капелюшки.)
Так, молодці, добре. Отже за допомогою ціх капелюшків, ми проведемо нашу самопідготовку.
Але, перш ніж розпочати роботу, в мене є для вас завдання.
Кожен з вас має відповідний капелюшок, на якому потрібно написати.
Чого ви очікуєте від сьогоднішньої самопідготовки.
Візьміть будь-ласка ручки і напишіть на капелюшках свої очікування.
Записали? Покладіть у сторону.
Діти! Сьогодні ви працюєте у групах. Допомагаєте один одному.
На дошці записано домашнє завдання. Розподілено час, за який ви повинні виконати кожен предмет.
Математика – 20 хв. Літературне читання – 20 хв.
Я впевнена, що у вас все вийде. Ви впораєтесь із завданням.
Давайте пригадаємо правила працювання в групах:
СЛАЙД: 3
Давайте послухаємо, що нам даватимуть кольорові капелюшки:
І так, починаємо працювати. Для математики ми візьмемо капелюшки: білого, чорного, синього кольорів.
Я беру капелюшок білого кольору. Він допоможе згадати правило, за яким потрібно виконати приклади. (Відповідь дитини, правило.)
СЛАЙД: 4 Правило
Я беру капелюшок чорного кольору. Що він нам дає? (Ми думаємо, працюємо.)
Починаємо працювати, записуємо число, домашня робота. Працюємо самостійно.
Я беру капелюшок синього кольору. А що він нам дасть? (Взаємоперевірка. Помилки можна виправити олівчиком.)
МОЛОДЦІ! ГАРНО ПОПРАЦЮВАЛИ!
Тепер відпочинемо.
ФІЗИЧНА ХВИЛИНКА
СЛАЙД: 5
Вихователь: Далі ми виконаємо завдання з літературного читання.
Я беру білий капелюшок.
Діти! Що білий капелюшок нам дає? (Інформацію)
Добре, відкрили книжечки на сторінці … читаємо в голос і слідкуємо. Білий капелюшок буде переходити від одного учня до другого. (Вихователь носить капелюшка від однієї дитини до іншої, доки прочитають увесь текст.)
Ми прочитали весь текст і задумались над значенням нових слів.
Зверніть увагу на стіну слів.
СЛАЙД: 6 Стіна слів
Давайте прочитаємо значення цих слів. (Діти читають по черзі значення слів на мультимедійці.)
Запитання по тексту.
Я беру чорний капелюшок. Що чорний капелюшок нам дає? (Ми думаємо, чи правда це, які недоліки, шукаємо щось негативне, працюємо.)
Отже, ми з вами культурні і виховані люди. Вміємо слухати один одного. У кожної групи є на парті конверти. В них є завдання для вас. Починаємо працювати. (Яка група готова, піднімає руки.)
Будемо звітувати.
Прошу доповідачів.
І група: читає питання і відповідь.
Я беру жовтий капелюшок. Що він нам дає? (Шукаємо переваги, позитивні сторони тієї чи іншої події.)
ІІ група: читає питання і відповідь.
Я беру червоний капелюшок. Що він нам дає? (Ми передаємо емоції з того чи іншого приводу.)
ІІІ група: читає питання і відповідь.
Я беру зелений капелюшок. Що він нам дає? (Творчість, втілення нових ідей, пропозицій.)
ІV група: читає питання і відповідь.
МОЛОДЦІ!
Ми прослухали доповіді груп. Наші групи гарно, творчо по працювали. Ви справжні молодці.
Ну і на кінець я беру синій капелюшок. Що він нам дає? (Підбиття підсумків, чого ми досягли.)
Про що ми сьогодні говорили? (Відповіді дітей.)
Ми з вами плідно попрацювали. І у кожного із вас, якось на душі. Можливо весело або навпаки сумно. Подивіться будь-ласка на свої капелюшки. На яких ви писали очікування від нашої самопідготовки. Подумайте, який у вас настрій від самопідготовки. На партах у вас є смайлики, візьміть їх і покажіть. Я дуже рада, що вони у вас посміхаються. А хочете побачити мій смайлик? Знаєте чому він такий? Мої очікування, теж справдилися. Тому що ви працювали, були активні, творчі.
Я хочу вам побажати: про те добро, яке ми сьогодні говорили, щоб ви його несли людям.
На цьому ми закінчуємо наше зайняття з самопідготовки. Дякую всім.
РЕЛАКС, СЛАЙД: 7