Мета. Продовжувати розвивати в учнів навички та уміння працювати самостійно, раціонально використовувати час, відведений на виконання домашніх завдань, розвивати увагу, кмітливість, мислення. Виховувати любов до Батьківщини, рідної мови.
Хід самопідготовки
І.Організаційний момент.
1.Привітання.
- Добрий день, мої діти.
В цей день і в цей час;
Рада всіх я бачить вас.
2. Перевірка готовності до самопідготовки.
- Увага! Перевірте, чи готові ви розпочати заняття.
- Всі на місці? Чи підготовлені робочі місця ?
- Який у вас настрій?
II. Нервово-психологічна підготовка.
Послухайте ці рядки і скажіть, кому вони присвячені.
Ми чуємо тебе, Кобзарю, крізь століття,
І голос твій нам душі окриля.
Встає в новій красі, забувши лихоліття,
Твоя, Тарасе, звільнена земля.
(В. Симоненко)
- Коли народився Т.Шевченко? (9 березня 1814р).
- Де народився?
- У якій сім’ї?
- Скільки років дуло Тарасові, коли померла його мама?
- Скільки дітей було у сім’ї?
- Скільки років було Тарасові, коли його викупили з неволі? (24,1838р).
- Найвідоміша збірка Шевченка.
Поезія Шевченка будила прагнення до волі,національну гідність українців. (було заслано на 10 років із забороною писати і малювати).
Коли помер Т.Г.Шевченко? (10 березня 1861р.)
Він був поетом волі в час неволі,
Поетом доброти в засиллі зла.
Була у нього незвичайна доля,
Та доля Україною була.
Д.Павличко.
1. Математична розминка.
III. Виконання домашнього завдання з математики.
- Повторення таблиці множення.
У скільки разів 81 більше 9?
У скільки разів 8 менше 72?
Збільшити у два рази число 10.
Зменшити у 4 рази число 44.
Добуток чисел 3 і 4.
Знайдіть половину числа 16.
- Назвіть міри довжини.
- Назвіть міри маси.
- Повторення геометричного матеріалу.
■ найменша геометрична фігура;
■ безкінечна геометрична фігура;
■ геометрична фігура, яка подібна на блискавку;
■ геометрична фігура, яка не має кутів.
■ геометрична фігура, яка в перекладі з грецької означає
«льняна нитка».
■ Скільки однакових сторін має прямокутник? (2 пари)
- Що таке периметр?
- Обчисліть периметр прямокутника, основа якого 8 см і висотою 5 см.(8х2+5х2=26 см).
- Як визначити площу прямокутника? У яких одиницях вимірюється площа?
- Що таке об'єм? У яких одиницях вимірюється об'єм?
- Обчислити об'єм книжкової шафи, довжина якої 8 дм, ширина 3 дм, висота 16 дм. (384 дм)
- Яке завдання було задане з математики?
- Розбір завдання з учнями.
- Що потрібно зробити, щоб помножити число на 10, 100, 1000?
- Що потрібно зробити, щоб поділити число на 10, 100, 1000?
- Що таке дріб? Які є дроби?
- Як знайти дріб від числа?
- Знайти 0,75 від 100. 100 : 4х3=75
- Знайти 0,25 від числа 200. 200:4=50.
- Як знайти число за його частиною? 0,2 числа становить 12 кг.
- Чому дорівнює все число. 0,2 = 1/5; 12 х 5 = 60.
Самостійне виконання. Звернути увагу на осанку дітей під час письма. Індивідуальнао корекційна робота з учнями.Самоперевірка. Взаємоперевірка.
Задачі з логічним навантаженням.
1. Скільки років буде Кості, якщо (коли) до його років додати ще 8 і ще 1, то буде 20? (11).
2. Кавун важить 2 кг і ще стільки ж. Скільки важить його половина? (2 кг).
3. Син моєму батькові,але мені не брат. Хто це? (Я сам).
4. У кімнаті горіло 7 свічок. Мимо проходила людина і загасила 2 свічки. Скільки залишилось? (2, інші згоріли).
IV. Фізкультхвилинка. Загадки - жарти
1.3 якої миски не можна наїстися?(3 порожньої)
2.Чого не можна наздогнати? (Своєї тіні)
3.Без чого не можна хату збудувати? (Без стуку).
4.Що буде з козою, як їй сім літ мине? (Піде восьмий).
5.Без чого не можна викопати колодязя? (Без дна).
6.У чому не можна провертіти дірку? (У воді).
V.Українська мова.
Прослухайте вірш і скажіть, якими словами описує автор мову. Яка це частина мови?
Слово до слова -
Зложиться мова.
На білому світі, на рідній землі
Є мова у квітів, є мова в зорі,
Є мова у бджілки, метелика,
В клена, в бузкової гілки,
В любистку зеленім.
І в мене є мова
Барвиста, шовкова,
Весела і ніжна
Моя рідна українська мова!
Яка частина мови називається прикметником? Наведіть приклад.
Яке завдання було задано з української мови? (Учень читає з дошки).
Виконання домашнього завдання.
Підсумок.