УКРАЇНСЬКА МОВА (3 клас)
Мета: закріпити матеріал попереднього уроку; повторити вміння розрізняти назви істот і назви неістот; формувати в учнів навички правопису власних і загальних іменників; розвивати зв’язне мовлення, вміння аналізувати.
Хід самопідготовки
Урок розпочався до праці мерщій!
Усі перешкоди здолати зумій
Працюй наполегливо, швидко, старанно,
Щоб кожна хвилинка не втратилась марно!
1. Перевірка робочих місць ( підручник, робочий зошит, щоденник, пенал з навчальним приладдям).
2. Підготовка до виконання домашнього завдання.
- Яке домашнє завдання ви отримали на сьогодні?
( с. 16, вправа 30 ).
Розгорніть, будь ласка, підручник на с. 16, розташуйте його вище на парті.
Розгортаємо зошит:
„ Зошит свій я відкриваю
Навкоси його кладу.
Ручку я ось так тримаю!
Сяду рівно, не зігнусь
До роботи я візьмусь!”
Запишіть: « Число. Домашня робота.»
Виконання домашнього завдання.
Сядьте, діти, всі рівненько,
Руки покладіть гарненько,
Голову вище підніміть,
свої плечі розведіть.
А прослухавши завдання,
Руку швидко підніміть.
Словникова робота ( демонстрація малюнків ).
Пригадайте написання словникових слів, назвіть орфограми.
( Телефон, ведмідь, черешня, очерет, лимон, директор, редиска).
До якої групи іменників належать словникові слова?
(До загальних іменників).
До яких загальних іменників можна дібрати власні назви?
(Ведмідь, директор).
Доберіть до них власні іменники.
З якої букви пишуться власні назви?
Фронтальне опитування.
Що називається іменником?
На які групи можна поділити іменники?
( Істоти і неістоти; власні та загальні назви).
Як пишуться власні назви?
На які питання відповідають істоти? (неістоти)?
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
Час настав для відпочинку проведемо фізкультхвилинку.
Узяла Лисичка скрипку,
Сіла з нотами під липку,
І тонесенький смичок
Грає, грає гопачок.
Жовта Білочка спішить,
А за нею вслід біжить
Тупу-тупу сам Михайло,
Лісовий Ведмідь Топтайло.
Всі за лапи узялися,
Почалися танці в лісі.
А Лисичка грає, грає
Та у ноти заглядає.
І тонесенький смичок
Все виводить гопачок.
- Ну, що ж відпочили і дружно до праці приступили!
Усний розбір вправи 30.
Прочитайте завдання до вправи.
Спишіть речення.
У другому реченні підкресліть головні та другорядні члени речення.
Якими частинами мови виражені підмет та присудок?
Перевірка з коментуванням другого речення.
3. Підсумок.
4.1. Гра « Істоти – неістоти».
(Якщо називається істота – діти плескають у долоні).
( дерево, лікар, криниця, верблюд, джміль, щоденник, пенал, мураха,
літак, президент).
Які труднощі були при виконанні домашнього завдання?
Рекомендую тим, хто помилявся, повторити правила.
На мою думку, сьогодні гарно попрацювали та каліграфічно записали вправу
Ось і пролунав дзвінок.
Закінчився наш урок.
За роботу по заслузі
Щиро дякую вам, друзі !