Самостійна діяльність дітей
на тему:
«Кольорова
ЗИМОНЬКА»
Мета: створити позитивний, емоційний настрій, пов’язаний із зимовими явищами в природі; спонукати до елементарних творчих проявів в передачі кольорів зими за допомогою нетрадиційних технік (пластилінографія, паперопластика, малювання сіллю, малювання на воді - ебру, конструювання з ЛЕГО); сприяти розвитку дрібної моторики в ході роботи з Монтессорі матеріалом; виховувати охайність.
Матеріал: сніжинка; музична листівка; гра за методикою М. Монтессорі «Зігріємо дерева сніжинками»; дид.гра «Зимова палітра»; пластилінові кульки; ебру; гуашеві фарби, пензлики, склянки з водою, клей, сіль; паперові серветки; альбомні аркуші паперу; кольоровий картон; ЛЕГО; кульки Су-Джок.
(Вихователь звертає увагу дітей на сніжинку, що з’явилась в груповій кімнаті.)
Вихователь. Сніжинка сніжно біла
До нас у групу залетіла
І пісню дивну завела
Про те, які надворі творяться дива.
(Звучить зимова мелодія)
Вихователь. Діти, про яку пору року співає сніжинка?
Так, це зима! Усякий знає:
Вона прекрасною буває.
От випав сніг! Яка обнова!
Яка зима у нас чудова!
Гілок під інеєм не видно,
Тоді вона, звичайно, срібна.
І особлива, і чарівна,
Як королева чи царівна.
Всіх на сніжинок перетворила у садочку,
Щоб закружляли радісно в чудовому таночку.
Психогімнастичний етюд «Сніжинки – пушинки»
Мета: вправляти у різних імітаційних рухах і відтворенні емоційних станів у взаємодії один з одним.
Сніжинки з хмари повилітали,
Сніжинки повільно у небі кружляли,
А потім тихесенько впали до ніг
І землю закутав білесенький сніг.
Вихователь. Зима ночей недосипала, нам багато сніжинок подарувала. Зігріємо ж ними дерева, щоб їм не було холодно взимку.
Гра за методикою М. Монтессорі «Зігріємо дерева сніжинками»
Мета: удосконалювати вміння зіставляти предмети за величиною; розвивати увагу, спостережливість, дрібну моторику.
Вихователь. Дерева взимку не замерзнуть, адже їх будуть зігрівати пухнасті сніжинки. А якого кольору сніжинки? Малята, які кольори, крім білого, має ще зима? Я пропоную вам їх пригадати та в цікаву гру пограти.
Дидактична гра «Зимова палітра»
Мета: вправляти дітей у вмінні розрізняти (називати) фарби холодних тонів: синій, білий (І р. н. ), блакитний, фіолетовий (ІІ р. н. ) та знаходити предмети відповідного кольору; розвивати увагу, спостережливість, пам’ять.
Вихователь. Переважно в ці кольори наряджає зима все довкола. Недарма ж її називають кольоровою! Я запрошую вас до творчої майстерні, де ми зможемо передати «зимові» кольори в своїх роботах. А щоб вони гарно в нас вдалися, підготуємо ручки до роботи.
Пальчикова гра з використанням кульок Су-Джок «Зима»
Ой, у лісі лист зів’яв!
Білий сніг на землю впав.
(Зжимаємо кульку в кулачок)
На дубочки молоденькі,
На ялинки зелененькі.
(Котимо кульку між долонями поздовжніми рухами)
Замела зима стежинки,
Всі горбочки та долинки.
(Котимо кульку між долонями коловими рухами)
Біло – біло в лісі стало,
Так багато снігу зима подарувала.
(Кожним пальчиком окремо торкнутись до кульки)
Самостійна творчість дітей
*«А мороз все трудиться на моїм віконці» (створення зображення технікою ебру);
* «Сніговик Морквяний ніс вгору віника підніс» (виконання зображення технікою паперопластика);
* «Забіліло все довкола…» (виконання роботи за допомогою техніки малювання сіллю);
* «З неба падають сніжинки» (створення зображення технікою пластилінографія);
* «Зимовий ліс» (конструювання з ЛЕГО).
Вихователь. Виконаними роботами дівчатка і хлоп’ята
Картинну галерею будуть прикрашати.