Різнорівнева самостійна робота допоможе перевірити рівень знань учнів 11 класу з теми "Екологія."
Самостійна робота 11 кл
«ЕКОЛОГІЯ»
В - І |
В -ІІ |
|||||
І рівень Завдання з одним варіантом правильної відповіді (по 0.5 б., всього – 3 б) |
||||||
1. Який розділ загальної екології вивчає організм та умови його існування, онтогенез, розмноження: А) демекологія; Б) синекологія; В) екосистемологія; Г) аутекологія. 2. Організми, які можуть жити лише за дуже незначної зміни чинників середовища – це… А) стенобіонти; Б) еврибіонти; В) евригали; Г) евритерми. 3. Екологія досліджує: А) біосферу; Б) гідросферу; В) атмосферу; Г) біоценоз. 4. До якого типу зв'язків відносяться учасники харчового ланцюга: продуценти, консументи І порядку, консументи ІІ порядку, консументи ІІІ порядку ? А) топічний; Б) форичний; В) фабричний; Г) трофічний. 5. Перетворення лісового озера на болото, болота на луку, а луки на ліс. Таку послідовну зміну біоценозів на певній території називають: А) біотопом; Б) біоценозом; В) екологічною пірамідою; Г) сукцесією. 6. Накопичення в його верхніх шарах солі, що виникає під дією ґрунтових і поверхневих вод, надмірного поливу, надмірного зрошення: А) ерозія ґрунту; Б) засолення ґрунту; В) забруднення ґрунтів; Г) виснаження ґрунту. |
1. Організми, які можуть жити за значних змін екологічних чинників– це… А) стенобіонти; Б) еврибіонти; В) стенобати; Г) стенофаги. 2. Вивчає різноманітні угруповання рослин, тварин, грибів, мікроорганізмів, трофічні зв’язки між ними, форми співіснування: А) демекологія; Б) синекологія; В) екосистемологія; Г) аутекологія. 3. Перше визначення екології, як науки нележить: А) В. І. Вернадському; Б) Е. Геккелю; В) К.Ліннею; Г) Ч. Дарвіну. 4. Оберіть біологічну систему, що є об'єктом вивчення екології: А) беркут; Б) листок клена; В) дихальна система; Г) мітохондрія. 5. Серед наведених екологічних факторів оберіть біотичний: А) обмежена кількість материнського молока для поросят; Б) магнітне поле Землі, за яким орієнтуються голуби; В) зменшення кількості водяної пари в шпаринах грунту; Г) течія, що відносить медуз. 6. На місці чагарнику вирішили вирощувати полуниці. Для цього підготували грунт, висадили розсаду декількох сортів полуниць, внесли мінеральні та органічні добрива. Результатом цієї діяльності стало формування:А) фітоценозу; Б) біогеоценозу; В) екосистеми; Г) агроценозу. |
|||||
ІІ рівень Декілька правильних відповідей (по 0.25 б., всього – 2 б) |
||||||
7. Які екологічні фактори діють на біологічну систему? А) лімітуючі; Б) толерантні; В) біотичні; Г) стенобіонтні; Д) антропогенні. 8. Укажіть назву екосистем, не здатних до саморегуляції: А) пшеничне поле; Б) тайга; В) річка; Г) озеро; Д) сад. |
7. Вкажи типи зв'язків між популяціями в біоценозі: А) трофічні; Б) природні; В) біологічні; Г) фабричні; Д) глобальні. 8. Найбільш продуктивними біомами на суходолі є... А) степ; Б) дощовий тропічний ліс; В) коралові рифи; Г) екваторіальні ліси; Д) тайга.
|
|||||
9. Приведіть у відповідність функцію живої речовини та приклад, який вона ілюструє:
|
9. Приведіть у відповідність групу живих організмів та її визначення: (по 0.25 б., всього – 1 б)
|
|||||
ІІІ рівень 10. Розташуйте організми по трофічних рівнях (по 0.25 б., всього – 3 б + 1б ) |
||||||
Організми: 1) бактерії гниття, 2) ящірка зелена, 3) миша-полівка , 4) сова вухата, 5) лисиця звичайна, 6) яблуня дика, 7) виноградний слимак, 8) попелиці, 9) жук-сонечко, 10) синиця велика, 11) яструб, 12) конюшина червона Трофічні рівні: Продуценти__ Консументи І порядку__ Консументи ІІ порядку__ Редуценти___.
З переліку організмів побудуйте 1 ланцюг живлення. |
Організми: 1) конюшина лучна, 2) коник зелений , 3) миша польова, 4) заєць-русак, 5) лисиця звичайна, 6) яблуня лісова, 7) слимак виноградний, 8) попелиці, 9) жук-сонечко, 10) синиця велика, 11) шуліка, 12) бактерії гниття. Трофічні рівні: Продуценти__ Консументи І порядку__ Консументи ІІ порядку__ Редуценти___.
З переліку організмів побудуйте 1 ланцюг живлення. |
|||||
ІV рівень 11. За малюнками складіть схему колообігу хімічних елементів. Вкажіть особливості даних циклів. |
||||||
Нітрогену |
Карбону ( 2 б ) |
|||||
|
|
|||||