Самостійна робота "Екологія"

Про матеріал

Різнорівнева самостійна робота допоможе перевірити рівень знань учнів 11 класу з теми "Екологія."

Перегляд файлу

                                                  Самостійна робота                                       11 кл

«ЕКОЛОГІЯ»

В - І

В -ІІ

І рівень

                                   Завдання з одним варіантом правильної відповіді          (по 0.5 б., всього – 3 б)

1.  Який розділ загальної екології вивчає організм та умови його існування, онтогенез, розмноження: А) демекологія;  Б) синекологія;

В) екосистемологія; Г) аутекологія.

2. Організми, які можуть жити лише за дуже незначної зміни чинників середовища – це…

А) стенобіонти; Б) еврибіонти; В) евригали;

Г) евритерми.

3. Екологія досліджує: А) біосферу; Б) гідросферу;

 В) атмосферу;  Г) біоценоз.

4. До якого типу зв'язків відносяться учасники харчового ланцюга: продуценти, консументи І порядку, консументи ІІ порядку, консументи ІІІ порядку ? А) топічний; Б) форичний;                            В) фабричний; Г) трофічний.

5. Перетворення лісового озера на болото, болота на луку, а луки на ліс. Таку послідовну зміну біоценозів на певній території називають:

А) біотопом; Б) біоценозом; В) екологічною пірамідою; Г) сукцесією.

6. Накопичення в його верхніх шарах солі, що виникає під дією ґрунтових і поверхневих вод, надмірного поливу, надмірного зрошення:

А) ерозія ґрунту; Б) засолення ґрунту;                         В) забруднення ґрунтів; Г) виснаження ґрунту.

1. Організми, які можуть жити за значних змін екологічних чинників– це… А) стенобіонти;

Б) еврибіонти; В) стенобати;  Г) стенофаги.

2. Вивчає різноманітні угруповання рослин, тварин, грибів, мікроорганізмів, трофічні зв’язки між ними, форми співіснування: А) демекологія;

Б) синекологія; В) екосистемологія; Г) аутекологія.

3. Перше визначення екології, як науки нележить:   А) В. І. Вернадському; Б) Е. Геккелю;

 В) К.Ліннею;   Г) Ч. Дарвіну.

4. Оберіть біологічну систему, що є об'єктом вивчення екології: А) беркут; Б) листок клена;            В) дихальна система; Г) мітохондрія.

5. Серед наведених екологічних факторів оберіть біотичний: А) обмежена кількість материнського молока для поросят; Б) магнітне поле Землі, за яким орієнтуються голуби; В) зменшення кількості водяної пари в шпаринах грунту; Г) течія, що відносить медуз.

6. На місці чагарнику вирішили вирощувати полуниці. Для цього підготували грунт, висадили розсаду декількох сортів полуниць, внесли мінеральні та органічні добрива. Результатом цієї діяльності стало формування:А) фітоценозу;

Б) біогеоценозу;  В) екосистеми; Г) агроценозу.

ІІ рівень

                                                       Декілька правильних відповідей                  (по 0.25 б., всього – 2 б)

7. Які екологічні фактори діють на біологічну систему? А) лімітуючі; Б) толерантні; В) біотичні;               

Г)  стенобіонтні; Д) антропогенні.

 8. Укажіть назву екосистем, не здатних до саморегуляції: А) пшеничне поле; Б) тайга;               В) річка; Г) озеро; Д) сад.

7. Вкажи типи зв'язків між популяціями в біоценозі: А) трофічні; Б) природні; В) біологічні;

Г) фабричні; Д) глобальні.

8. Найбільш продуктивними біомами на суходолі є... А) степ; Б) дощовий тропічний ліс; В) коралові рифи; Г) екваторіальні ліси; Д) тайга.

 

 

9. Приведіть у відповідність функцію живої речовини та приклад, який вона ілюструє:

1) газова;

2) концентраційна;      3) окислювально- відновна;                                                                                                                                         4) біохімічна;                                                       

А) накопичення молюсками кальцію;

Б) гліколіз, бродіння;

В) утворення кисню;

Г) перетворення сполук феруму.

 

     

      

 

9. Приведіть у відповідність  групу  живих організмів  та її визначення: (по 0.25 б., всього – 1 б)

1) евритерми;

2) евригали;     

3) еврифаги;                                                                                                                                         4) еврибати;                                                       

А) живляться різноманітною рослинною і тваринною їжею;

Б) здатні існувати в середовищі зі значними змінами ступеня солоності;

В) витримують значні коливання тиску води;

Г) пристосовані до значних

коливань температури середовища.

 

 

 

ІІІ рівень

10. Розташуйте організми по трофічних рівнях (по 0.25 б., всього – 3 б + 1б )

Організми:

1) бактерії гниття,

2) ящірка зелена,

3) миша-полівка , 

4) сова вухата, 

5) лисиця звичайна,

6) яблуня дика,

7) виноградний слимак,

8) попелиці, 

9) жук-сонечко,

10) синиця велика,

11) яструб,

12) конюшина червона

Трофічні рівні:

Продуценти__

Консументи І порядку__

Консументи ІІ порядку__

Редуценти___.

 

З переліку організмів побудуйте 1 ланцюг живлення.

Організми:

1) конюшина лучна,

2) коник зелений ,

3) миша польова, 

4) заєць-русак,

5) лисиця звичайна,

6) яблуня лісова,

7) слимак виноградний,

8) попелиці,

9) жук-сонечко,

10) синиця велика,

11) шуліка,

12) бактерії гниття.

Трофічні рівні:

Продуценти__

Консументи І порядку__

Консументи ІІ порядку__

Редуценти___.

 

З переліку організмів побудуйте 1 ланцюг живлення.

ІV рівень

11. За малюнками складіть схему колообігу хімічних елементів. Вкажіть особливості даних циклів.

Нітрогену

                               Карбону                   ( 2 б )

Результат пошуку зображень за запитом колообіг нітрогену в біосфері

Результат пошуку зображень за запитом колообіг карбону в біосфері

 

 

docx
Додано
20 березня 2020
Переглядів
2378
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку